[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:10

Ik ben een bange poeperd eerste klas, dus ze kunnen mij niet braaf genoeg zijn O:) Ik ben dus wel zo'n mieperd en zie altijd spoken terwijl ze er niet zijn, daarom ben ik altijd zo blij geweest met Fried en Rob. Daar moest ik gewoon doorrijden en dat heb ik ook echt nodig. Viesje is ook de perfecte keus voor mij geweest toen. Super braaf, maar toch niet helemaal een dooie. Is goed geweest voor mijn zelfvertrouwen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:11

Lielle, ik ken Ukkie ook alleen lief, maar jouw kennende en naar Ukkie haar afstamming kijkende, geloof ik je meteen ;)
Saar, Wat is Ruby gaaf om te zien! Ik ken alleen maar neerwaarts gebouwde tam ogende balzflugs :D
Laatst bijgewerkt door Mootje op 03-02-12 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:11

voor mij ook haha, liefst zou ok overal heengaan met mn poown of paard :+

hoop dat morgen het rijden lekker gaat., ga er wel op tijd op zodat als hij beetje druk is ik genoeg tijd heb en anders maar stappen. Ik ben benieuwd hoe het gaat :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:12

Nou ze is geen van beide haha!
Als je haar gewoon ziet staan is ze wat overbouwd maar zodra ze gaat lopen :~
Maar heb echt mijn handen vol aan haar, maar ooit krijg ik het allemaal terug dat weet ik zeker :D Want in de trainingen merk ik het al, dus op de wedstrijden komt het vanzelf!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:16

Komt idd vanzelf Sarah! :D Ik vind hele brave paarden niet leuk, moet wel wat pit in hebben zitten. Wat me wel opvalt is dat mensen vaak bij de lastigere paarden zeggen goh die is makkelijk te rijden en andersom. Altijd wel grappig..

Zit nu toch goed te twijfelen of ik wel op pad ga morgen. Net naar het dorp geweest en ze hebben niet zo goed als normaal de weg schoongemaakt en gestrooid. :( Morgen maar even kijken dus voordat ik op pad ga.. Baal flink, want kan dan nergens heen. Denk ook niet dat ze het dan later nog schoon gaan maken... Anders wordt het dus wachten tot de dooi in gaat. -O- Heb hem net zo lekker in conditie en alles.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:16

Mootje, het eerste half jaar heb ik er niet eens op gezeten, maar is ze door sjoerd (van Rob) gereden. En lau heeft haar in Brugge gezien :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:18

Sannnn schreef:
Komt idd vanzelf Sarah! :D Ik vind hele brave paarden niet leuk, moet wel wat pit in hebben zitten. Wat me wel opvalt is dat mensen vaak bij de lastigere paarden zeggen goh die is makkelijk te rijden en andersom. Altijd wel grappig..

Ha ha ha, ja, dat heb je met What ook; dat mensen denken dat het zo'n makkelijk paard is. Ze moeten eens weten. :+

Citaat:
Zit nu toch goed te twijfelen of ik wel op pad ga morgen. Net naar het dorp geweest en ze hebben niet zo goed als normaal de weg schoongemaakt en gestrooid. :( Morgen maar even kijken dus voordat ik op pad ga.. Baal flink, want kan dan nergens heen. Denk ook niet dat ze het dan later nog schoon gaan maken... Anders wordt het dus wachten tot de dooi in gaat. -O- Heb hem net zo lekker in conditie en alles.

Balen Sannnn. Ik zit natuurlijk met hetzelfde. En de auto gaat volgende week ook naar de garage voor reparatie dus kan ik helemaal niet meer met de trailer weg dan. Zijn 'm zowiezo een aantal dagen kwijt en de auto die we als vervanger krijgen mag geen 2 paards trekken helaas.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:20

San dat valt me inderdaad ook op

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:21

Zo wat een sneeuw he!!
wel leuk alleen zo lastig voor het verkeerd en de paarden!

Net uit snowworld gerolt ging nog beter dan de vorige x echt super :D

paard vandaag even gereden ging lekker :)
Morgen ook maar even hobbelen, en om 14 uur komt de tandarts :)
ga maar eens douche en bank hangen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:21

Ukkie is trouwens wel heel lief en absoluut niet gemeen, maar erg sensibel en eenkennig.

San, idd. What is ook niet echt de simpelste.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:23

Sannn, What is inderdaad ook af en toe een draak :')
Sim, Wat fijn dat de auto toch gerepareerd kan worden!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:28

_Sim_ schreef:
Ha ha ha, ja, dat heb je met What ook; dat mensen denken dat het zo'n makkelijk paard is. Ze moeten eens weten. :+

Dat hoor ik idd over What super vaak. Zeg ook niet dat What de lastigste is, maar zo makkelijk als sommigen denken nou ook weer niet. Kan daar af en toe echt chagrijnig om worden dat mensen dat dan tegen je zeggen.

Citaat:
Balen Sannnn. Ik zit natuurlijk met hetzelfde. En de auto gaat volgende week ook naar de garage voor reparatie dus kan ik helemaal niet meer met de trailer weg dan. Zijn 'm zowiezo een aantal dagen kwijt en de auto die we als vervanger krijgen mag geen 2 paards trekken helaas.

Als de weg goed is kan je ook met ons mee met de vrachtwagen. Zijn nu praktisch buren dus dat is kleine moeite.. Maar ik weet niet zeker of ik het wel aandurf, wacht morgen af. Maar geld ook voor later deze week, kan je toch rijden.
Vind het gewoon ronduit belachelijk dat de wegen zo slecht zijn... Het is gewoon aangekondigd dat het zou gaan sneeuwen. Hadden ze toch wel die weg van te voren te strooien. Snap het probleem niet..

Ik heb wel het 1 en ander gehoord van Ukkie, dus ik denk dat ik wel een goed vermoeden heb. ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:28

Mootje schreef:
Sim, Wat fijn dat de auto toch gerepareerd kan worden!

Eerst maar afwachten wat ze vinden als ie open is he. Het motorblok moet uit elkaar voor ze definitief kunnen zeggen wat er aan de hand is. Ik vrees toch voor "vind ik niet leuk". :(

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:30

Edge bokt nog wel eens flink uit joligheid en hij is nogal een race eend. Verder geen kwaaie. Alleen kan ik niet fatsoenlijk een buitenritje in de buurt maken, dan word hij echt staatsgevaarlijk. Dat is wel eens jammer, dan mis ik mijn Freggeltje nog wel eens extra. Maar ja, trailer erachter en naar het bos, daar is hij wel te pruimen en je kunt tenminste echt lekker rijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:31

Oh, ze moeten dus nog bekijken of het überhaupt gemaakt kan worden? Ik ga duimen :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:34

Mootje schreef:
Oh, ze moeten dus nog bekijken of het überhaupt gemaakt kan worden? Ik ga duimen :j

Jah. Wij hopen van harte op een meevallert! :7

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:36

Ik zal er even voor duimen Sim!
Sannn dat lijkt mij idd erg irri.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:37

F_E waarom kun je niet een buitenritje in de buurt rijden dan? Moet je dan door het dorp?
Vies, daar rijdt iedereen zo op weg :+ vorige drie paarden die ik gereden heb ook.

Sannn, wat ik van filmpjes e.d. heb gezien, zou ik ook niet zeggen dat What heel erg lastig is. Van je verhalen dan weer wel. Als mensen bij een moeilijk paard vinden dat het er makkelijk uit ziet, is dat alleen maar een compliment toch? Dat betekent dat je hem goed rijdt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:41

foutje, was PB
Laatst bijgewerkt door Lielle op 03-02-12 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:41

Ik heb ukkie idd gezien in Brugge. Dacht dat hey zadel er af ging want het ging zo loeihard en als doodgewicht. Kon mij niet voorstellen dat dat een mens was. Was dus Lielle en als ik dat door had gehad had ik gedacht dat je dat niet zonder botbreuken zou overleven.

Hier wordt ook vaak gedacht dat die van mij simpel zijn. Van hetje hebben de meeste nu wel door dat hij een bijzonder geval is, maar maatje is ook niet zo simpel. Belizaar is ook niet helemaal standaard. Die is zo extreem ril en gevoelig en eenkennig. Het is dat ik denk dat hij echt heel apart goed is, maar anders had ik hey niet geprobeerd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:43

Klinkt niet goed van de auto Sim :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:45

Ik zal duimen sim, maar klinkt idd niet fijn.

Lau, mijn moeder sprak in Neede nog iemand die het ook gezien had. Die geloofde haar ogen niet toen Ukkie in Neede zo braaf rond ging, ze had niet gedacht dat ik er ooit nog op zou stappen. Dat die van jou niet zo simpel zijn, geloof ik ook meteen :j

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:50

Evony schreef:
jammer dat je de foto's niet mooi kan uitvergroten;

http://www.melissen.nl/nl/photos/search ... de+2001%22

onderste 5 foto's zijn mijn gestoorde knapperd :)

Zeker een knapperd!!

Ik zie dat Melissen met zijn horizon-instelling wel zorgt dat alle paarden berg-op lopen := .

Als ik het zo buiten zie, denk ik dat Giga weer winterslaap-rust gaat krijgen. Zie het nog niet gebeuren dat deze sneeuw snel weg is. {:)-:(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:52

Lelie, nu je het zegt :+ Alles staat een zeker een graad of 5 scheef!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:53

Annetje, ik woon in de randstad en moet idd over de weg. Kan wel veel bermen pakken maar Edge is niet gecharmeerd van: witte strepen op de weg, schaduwen, kleursverschillen van asfalt, verkeersborden,bouwvakkers, bankjes, prullebakken,wegafzettingen, te koop borden, tuinverlichting, postbodes, tuinders, scheve bomen, hekken die openstaan die volgens hem dicht horen, viezigheid aan de slootkanten en ga zo maar door. Hij is 100% verkeersmak dat is dan weer niet het probleem. :Y) Wat wel een probleem is, is dat als hij ergens niet langs wil, op zjn achterbenen gaat staan en dan wegdraaid. Hierbij geen rekening houdende met fietsers, wandelaars of wat dan ook. Verleden jaar hing ik boven een scootmobiel. :oo Toen was ik er even klaar mee.In het bos is hij panisch voor omgezaagde bomen langs het pad. :roll: Maar als hij daar uit zijn stekker gaat, breng ik tenminste geen andere mensen in gevaar. Bos gaat trouwens wel steeds beter.