[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:33

Hier heeft de Vos sinds vandaag nog maar 1 dek op. De rest had&heeft maar 1 dek op.
Hoefsmid bellen wij wanneer het echt nodig is. Smid kan altijd wel op korte termijn komen. Hebben hier ook iemand op stal die belt de smid pas als er een ijzer onder weg is, dan moet hij die er weer onder slaan. Paard heeft afgelopen zomer dus een half jaar op zijn ijzers gestaan :x .

Ik heb het deze week echt druk met school... Heb typisch genoeg nu de hele tijd het liedje "Zak zak zak maar lekker door door door" in mijn hoofd... ik vrees :+

_lautje_

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:35

Mistid: Dat snap ik dus echt niet he! Hetzelfde als oude ijzers terug slaan. Een hoef veranders en groeit, dus het oude ijze zal na bekappen nooit meer exact passen.
Mijn ex vriendje was hoefsmid en die hamerde er ook echt op strak te beslaan. En dat was niet omdat hij eraan verdiende bij mij. :+ Het is gewoon verrot voor de hoeven.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:38

Over ijzers gesproken, zijn jullie paarden vaak een ijzer kwijt?

In de 3 jaar dat ik Bam heb is hij nog nooit een ijzer kwijt geweest, wel eens een wat losser ijzer door Het aantikken van een hindernis ofzoiets, maar nog nooit echt helemaal kwijt.

Maar als ik bij mij op stal de ijzers zo in het rond zie vliegen af en toe, vraag ik me echt af waar dat aan ligt?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:39

Ben ik het helemaal mee eens Lautje!!! Elke 8 weken vind ik normaal.

Hij gaat wel zoals ik wil. Maar hij is zo gek :) Rij hem nou geregeld met een slofje dan kan hij zich er niet zo makkelijk onder uit springen maar snap niet dat ie zo gek kan zijn. Moet nodig een cross lopen denk ik. Waarschijnlijk is dat de enige manier om hem op dit moment leeg te krijgen in zijn koppie

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:43

Als je weer gaat crossen komt het vast weer goed dan!

Ik heb nu sinds een paar maanden een andere hoefsmid en zij doet het echt geweldig. Heb nooit meer afgetrapte ijzers. Bij de smid daarvoor (niet ex-vriendje :+ ) verloor ik wekelijks ijzers en die hoeven zagen er niet uit.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:45

Heb wel bijgelezen, maar weinig onthouden. Las wel dat Lau gekke gekleurde cake gemaakt had met chocolade en dat Sann geen crossert maar een dressuurpaard gekocht heeft :P

Ik las ook nog over hoeven en hoefsmeden. De mijne staat niet op ijzers en ik vijl zijn voeten elke week zelf bij. Ik denk dat ik eens in de twee/drie maanden (verschilt nogal) de smid laat kijken en controleren. Vaak moet hij dan hier en daar wat inkorten en vooral bijsnijden. Vies heeft hele fijne voetjes van zichtzelf, dus met een paar keer over de weg rijden en daarna weer mooi rond vijlen, komen we een heel eind :)

Viesje net ook nog gereden en hij was weer wat apart. Hij stond zenuwachtig op stal (waarvan, geeeeeen idee!) en hij was ook flink voorwaarts met rijden. Jammere is alleen dat voorwaarts bij hem niet zozeer aan het been betekent, ik kon hem dus alsnog wakker schudden en goed aan de hulpen zetten. Uiteindelijk wel gelukt :)

Zo en nu douchen en naar bedje toe :evaw:

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:47

Als je paard vaak zijn ijzers aftrapt moet je op zoek naar een nieuwe smid. :+ Bij mij gaan ze ook ongeveer om de 8 weken naar de smid.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:48

Ik heb ook een andere hoefsmid dan de rest van mijn stalgenoten, hij heeft mij ooit een keer uit de brand geholpen toen het paard nodig moest maar de oude smid echt niet kon komen, en hij doet zijn werk zo netjes dat ik hem gehouden heb als smid.

Ik denk dat het ook wel een beetje aan de paarden zelf ligt, de een is wat voorzichtiger dan de ander, maar ik denk zelf dat de smid ook wel invloed heeft.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:50

Dat maakt zeker uit. Als je een lomperik hebt :Y) houdt niks het ijzer eronder.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:52

_lautje_ schreef:
Mistid: Dat snap ik dus echt niet he! Hetzelfde als oude ijzers terug slaan. Een hoef veranders en groeit, dus het oude ijze zal na bekappen nooit meer exact passen.
Mijn ex vriendje was hoefsmid en die hamerde er ook echt op strak te beslaan. En dat was niet omdat hij eraan verdiende bij mij. :+ Het is gewoon verrot voor de hoeven.

Ik snap dat ook niet. Voor 2 weken kwam hij bij pap of die wel een nagel door de hoef wilde slaan. Pap heeft hem vriendelijk doorverwezen naar de hoefsmid (kwam hij ook nog tijdens het eten vragen, dus kreeg meteen ook flink commentaar van mij erbij. Niet dat ik mijn pa onderuit wilde halen ofzo, maar die heeft gewoon geen opleiding tot hoefsmid gedaan en heeft daar verder ook geen kaas van gegeten. Gelukkig zei pap dat zelf ook).

Ik zal ff een was in de wasmachine stoppen. Morgenochtend druk dagje. Voor school paarden voeren en 2 paarden rijden (Ul iig een uur), half 10 moet ik gedoucht en wel op de scooter zitten, mag in die les gelukkig te laat komen daarvoor. Eigenlijk heb ik tot 20 over 3 school maar moet al om 3 uur een springles geven. Om 4 uur moet ik naar concours en we hebben ook nog wegomlegging bedenk ik me net. Daarna moet ik weer bezig met literatuur en ik moet morgen ook discussiemap inleveren, maar mijn groepsgenootje heeft mij niets gestuurd. Tsja dan niet hoor. Ik heb er dan ook geen zin in.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:55

Klopt maar het heeft zeker ook met je smid te maken, denk dat het bij het grootste gedeelte van de paarden aan de smid ligt. Er zijn ook maar weinig goede smeden, vind het best moeilijk om een goede te vinden. Ben ook net weer van smid gewisseld. :P

Druk dagje Mirthe!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:57

Das baalen Eef dat je DA vanavond niet kon.
Ik ben ook van mening dat ze om de 8/ 9 weken nieuwe ijzers of bekapt moeten worden. Zelf loop je ook geen half jaar door op dezelfde schoenen die op een gegeven moment te klein worden. Bij Vero heb ik 1 keer de ijzer er onder uit gehad, maar dat was lompe actie van d'r op concours. Verder hangt het ook van de smid af, zijn maar weinig doe goed zijn vind ik persoonlijk.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:58

Kino die is zo gek die sloeg zichzelf regelmatig een ijzer af, weet niet waar die haar benen altijd wel niet had. Weet wel, dat als ze een ijzer aftrapte, die meestal een aantal meters door de lucht vloog en de hoef ook een heel stuk mistte. Ze is zo gek in haar bovenkamer.
Ul verliest zelden wat, Vos die trapte in de eerste week dat hij ijzers had 3x een voorijzer af en heeft toen verkotte takken gekregen. Yoeri is er het vaakst 1 verloren maar die hebben we ook al het langst dus in verhouding is het wel ongeveer gelijk met de rest.

Ik had een topsmid, maar die ging elke keer dat we kwamen 5 euro omhoog. Meer als 100 euro rondom voor een pony met normaal beslag (geen gedonder met zooltjes en gel enzo) vond ik toch wat te gortig. Smid die ik nu heb is ook een prima smid, is in de leer geweest bij die man die laatst op de voorpagina stond die 50?? jaar smid was geweest en nu afscheid nam. Dat was ook een hele goeie maar hoe ouder hij werd hoe slechter hij bekapte. Het beslaan daarintegen was wel goed.

_lautje_

Een goede vinden is echt heel moeilijk. Mijn ex was echt heel goed, maar die wil niet meer hier komen :P Maar het meisje wat ik nu heb is minstens zo goed. Ze is heel precies en neemt nooit genoegen met minder. en het scheelt ze rijdt zelf op hoog niveau.

Snoekiej

Vorstin is in de zomer ook wel regelmatig een ijzer kwijt. Maar dat is ook zo'n truthola, ze gaat steeds zelf op de zijkant van haar voeten staan. Voor is bij de binnenkant van haar voeten ook regelmatig een stuk eraf. Ze heeft het zelfs 2x op stal gepresteerd om haar ijzer eraf te krijgen :=
Mijn smid is verder wel heel goed en fijn. Haar voeten zien er een stuk beter uit dan eerst.

Haha, gekke Vies. Dat heel voorwaarts maar niet aan het been zijn ken ik wel. Raar verschijnsel vind ik dat :Y)
Succes met je drukke dagje vast Mirthe!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:00

Hier filmpje van 2e parcoursje van vandaag.. Heb er 1 uitgekozen. Zijn er wel meerdere, ook van losrijden en alles. Maar youtube doet heel langzaam. Misschien dat ik wel eens topic aan maak. Is nog genoeg wat we moeten verbeteren, maar ik ben goed tevreden voor de 1e springles. Wel heel leuk, 2 weken geleden zat ik er voor het eerst op. :D
http://www.youtube.com/watch?v=bIyenFHdvuI

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:04

Ik vind het er goed uitzien hoor San! Zeker gezien het feit dat jullie pas 2 weken samen zijn!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:06

Zo lees weer van alles.

We hebben al meerdere keren van smid veranderd. Toen hij kwam waren ze hoeven heel slecht en de ijzers die er onder zaten waren ook slecht. Hij had hele lompe grote voeten toen.
Toen tijdje de smid gehad van de shetten, maar hij kan alleen bekappen en Urban moest op ijzers voor concour. Dus iemand anders gekregen. Ze kon op lastige tijden en ijzers zaten na 6 weken los en hebben er regelmatig onder vandaan gelegen. Nu weer iemand anders, hele fijne man. Heel rustig en zet hem er mooi op. Als je belt, dan kan hij vaak wel binnen 3 dagen komen.

Ik las ook nog over cross setjes, lastig om een kleur keuze te maken. heb ik ook lang over gedaan. Maar ik ben voor donkerblauw met rood gegaan.

Dressuurles ging wel goed, zelf beetje aan het rommel. Ik zelf moet nodig weer onder handen genomen worden. Binnenkort misschien weer wat privélessen regelen. Morgen heerlijk vroeg uit ivm studiemiddag van de docenten :D dus half 1 uit ipv 5 uur !!!!

Sannn, ziet er goed uit en dat voor dat jullie pas 2 weekjes samen zijn !!!
Laatst bijgewerkt door sanurie op 15-03-11 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:07

Jaa, ik moet zelf niet teveel willen rijden. Het is Vero niet, maar goed. Komt allemaal wel. Ben iig goed tevreden, hij wil echt heel graag!
Kon net trouwens naast hem gaan liggen in zijn stal. :+: Voel jij je alweer beter Sim?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:08

Sannn idd wat sim zegt, jullie zijn nog maar heel kort een combi en het ziet er erg netjes uit al!

Verder even ego.
Ik zou niet naar Markelo, maar toen bedacht ik ineen hmmmm als W dan weg gaat wil ik nog wel wat meer crossen, dus ik mailen en ik kan dus nog mee doen!!! :D Gelukje dat ze extra Bers op de zondag doen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:09

Da's fijn dat hij graag wil, dat moet je hebben.
Ja, ik voel me eigenlijk zo goed als genezen. De druk achter de rechterkant van mijn gezicht is ook zo goed als weg. Hoest niet meer (goddank!) en ik praat ook weer normaal. :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:16

Mooi dat je je beter voelt!
Top dat je kan starten in Markelo Margriet. :D Is het definitief dat W weg gaat dan?

Duik zo ook maar eens mijn bed in..

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:22

Sim: Fijn dat je je eindelijk weer beter voelt.
Sann: Ziet er goed uit, Whatje is lekker gretig zo te zien :) .

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:49

WEULE @ geld groeit mij ook niet op de rug, dus ik wilde zo low buget mogelijk die kant op voor de OS2012. We gaan met de trein, diesel tot calais kost ons niks. We hebben een appartementje/huisje gevonden voor 3 personen voor 850 pond en dat 8 mijl van Greenwich park af, en dat terwijl er nu al woeker prijzen komen voor 335 pond per persoon in een tent !!!!! Wat nog het duurste is zijn de kaarten !!! Veel huisjes ed gaan 3 keer duurder dan normaal ... :(
LAU @ kheb je PB gestuurd voor de OS .
NOOR @ ik vind de naam mooi, alhoewel dat wel altijd een smaak wat iemand mooi vind hoef jij niet mooi te vinden en jij moet haar strks elke dag roepen. :D .
EVELIEN @ hopelijk valt het mee met Caap
MARGRIET @ wat een gaaf beest zeg... :j

Ik ben terug van een drukke dag EQUITANA, veel gezien en vooral veel gelopen, maar heb een paar leuke dingetjes gekocht, niet al te gek, wel een heel mooi rondgenaaid leren halster lichtbruin die ik erg gaaf vind en een leuk armbandje en zo..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:24

Goedemorgen. Ik ben sinds lange tijd weer eens de eerste.
Ga zo naar stal omdat de hoefsmid om 8 uur voor mijn neus staat.
Lekker vrije dag nog, vanmiddag springles en morgen weer werken.