[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:33

Hele gave foto Heleen!
Fijn dat je weer kon rijden Mo.

Vanmiddag heb ik zo lekker gereden op Maar <3 Hij ging er echt aan sjouwen en kon hem nu ook al veel meer sluiten in galop. Op een gegeven moment liep hij zo stoer te draven dat alles vanzelf leek te gaan. Kon zowaar al een voorzichtig drafappyementje meenemen en travers.
Heb toen heel hard mezelf op de kop gegeven en paard lekker uitgedraafd. Moet echt mezelf voorhouden rustig aan hij is 5 :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:23

Leuk dat Maat zo goed ging PB! Ga je van de winter dressuur met hem starten?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:23

PB: Fijn dat het zo lekker ging!
Lotte: Haha je hebt echt een leuke hond :D
Corien: Kan me voorstellen dat je daar absoluut niet naar uitkijkt :(:)
Heleen: Gaaf zeg!! :D

Ik heb een rare wedstrijd gehad. Losrijden ging erg fijn. Ze sprong lekker, goed te rijden. Dus met een goed gevoel richting de ring. Toen ze me omriepen nog even (zoals altijd) op een sprongetje aangereden, maar ze wilde uit het niks niet eens in de buurt komen. Heel apart. Want zoiets heeft ze nog nooit gedaan, afslaan zo ver voor de hindernis. Maar even een rondje gereden, nog een klein kruisje en toen nog een keer en toen wilde het wel. In het parcours ging het echt niet van harte. Bij 4 sloeg ze weer echt af en heb het nog een keer geprobeerd, maar het zat me echt niet lekker dus daarna maar op hindernis 1 afgereden. Had er feller op kunnen reageren, maar het zat me echt niet lekker. Buiten de ring alles eraf gehaald, maar niks geks. Nog even een rondje gereden, sprongetje gedaan en dat deed ze braaf.. Voordat het met losrijden fout ging heeft ze nog even geplast. Of ze daar wat mee verrekt heeft? Of iets met de dracht :? 't Is me nog steeds een raadsel waarom ze opeens zo deed. Hoop maar dat het niks ergs is, want zo ken ik mijn paard niet. Dat ze zoiets met dressuur doet oke. Maar met springen :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 22:26

O jee, Vief :(:) Hopelijk was het een tijdelijke verstandsverbijstering en niets ernstigs!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:37

Vervelend Vief. Ik heb dat met Olivier een keer in de springles gehad, het bleek mijn nieuwe singel te zijn die Olivier niet lekker zat.
Heb jij wat aan je optoming veranderd?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:38

Heb wel sinds kort een nieuwe singel, hoofdstel, peesbeschermers en borsttuig :+ Maar heb met alles al een keer gereden en met losrijden ging het super. 3 kwartier losgereden, dus ook niet even gauw.

Was dat bij jou ook halverwege?
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 24-08-10 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:44

Je hebt zo'n vijf-puntsborsttuig toch Vief? Zit die niet te strak? Dan kan hij nl het zadel over de schoft trekken boven de sprong.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:45

Bij mij was het na een paar sprongen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:48

Voor mijn gevoel zat ie goed en niet te strak.. Denk dat je zoiets ook wel moet voelen toch?
Maar in ieder geval lief dat jullie zo meedenken, want zat/zit er wel een beetje mee :o

Zal van het weekend, nu eerst een beetje dressuur oefenen om vrijdag een leuk proefje neer te kunnen zetten eens gaan rijden met versschillende singels en met/zonder borsttuig.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:51

Ja, gewoon proberen. En anders zou je haar misschien even moeten laten nakijken als het aanblijft.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:32

Goedenavond.

Wl: Ahh, Beer is echt om op te vreten <3 .
Snoekiej: Van een beetje lekker (verlicht?) galloperen zal ze inderdaad wel fijner los komen.
Mootje: Sterkte met de spierpijn en les morgen :(:) .
Heleen: Mooie foto! ik vind het net als anderen wel jammer dat ze altijd het water nemen, een foto van een stoere picknicktafel is veel leuker.
Pb: Overvragen is niet goed, maar een traversje kan toch geen kwaad? Er zijn zat 5 jarigen die nu al M2 starten, als hij het fijn oppakt moet dat goed kunnen hoor.
Vief: Ik zou ook even met/zonder alle nieuwe dingen proberen of ze het dan nog heeft. Kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon haar dag niet had, maar jij kan dat beter inschatten dan wij.

Vandaag heeft het nieuwe zadel gelijk zijn vuurdoop gehad, met een springles in een behoorlijk natte sprintuin. Ben er gelijk achter gekomen dat zelfs met een heel fijn zadel paardrijden nog steeds niet vanzelf gaat :Y). Ik had moeite om lekker in mijn ritme te komen, en heb een gebroken lijn wel minstens 10x over moeten doen tot het goed was, en toen nog een aantal keer met een galloppas meer.

Ik moest wel echt wennen aan Bam zijn lopen onder het zadel, hij liet zich tussen het springen door veel vaker zakken (ontspannen onder me door galloperen ipv onder me uit :D ), en met springen kon ik gewoon voelen dat hij fijner kon basculeren !

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:58

Goede morgen!

Was gister op de bank in slaap gevallen tot 4 uur, daarna ben ik naar jack gegaan die ging lekker :)

Vief jeetje das niet lekker nee, snap dat je idd daar mee zit (zou ik ook hebben) idd gewoon eens zonder borsttuig proberen.
WL aaach die beer :D lekker "hondje" :P ja lekker veel racketjes eten :+
Mootje succes met les!
Heleen mooie foto!!!
PB jij ook stoere foto's van het! ene rustig aan jij he ;)
Evie Fijn dat je zadel goed zit, en bam "ruimer" is gaan lopen!
Heb dat ook met me nieuwe dressuur zadel :)
Nu hard sparen voor een springzadel.. pfff

Zo ik ga richting werk, voel me stukken beter dan maandag, gister ging het ook goed, dus vandaag maar weer aan de slag :)
Arbo belde gister om 13.00 nog wel of ik echt ziek was.. :roll: wat denk je zelf??
Heb ook gelijk aan gegeven dat ik in november 1 of 2 weken uit re running ben :+
Weten ze dat ook meteen :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 08:35

Goedemorgen!

Wat een heerlijk weer is het hier :D Pff, Ik heb echt geen zin om te werken....

Wat vinden jullie? Zondag voor het eerst B springen. Zaterdag is er nog oefenspringen op hetzelfde terrein (ben er nog niet eerder geweest, maar paard is niet kijkerig op vreemd terrein). Rondje 80cm doen of alleen zondag starten?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:36

Jeetje Vief wat apart van Woll. Hopelijk is het inderdaad een singel ofzo. Dat is namelijk te verhelpen :).

Heleen: Stoere foto van WW :D!

Corien: Fijn dat je je eindelijk weer wat beter voelt :).

PB: Wat leuk dat Maat het allemaal zo goed op pakt! Voorzichtig mee wezen ook inderdaad ;).

Evie: Lastig kan springen soms zijn he ;). Maar wel een goed teken dat Bam ging ontspannen ipv onder je uit te rennen.

Ik zal zo weer naar kantoor. Ben vandaag alleen. 2 hebben vakantie en de andere gaat in Groningen helpen want daar schijnt het super druk te zijn. Dus ik mag het alleen doen vandaag :D. Ben benieuwd :P.

Vanavond mag het schimmeltje mee naar de clubles. Normaal rij ik daar niet meer, maar ik denk dat het voor Bobo wel even een keertje goed is een springles met weer andere paarden :).

Mootje: voor je vertrouwen zou ik beide doen :).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:00

Ik zou ook beide dagen gaan Mootje.
Evie± Fijn dat het zoveel beter gaat met je nieuwe zadel!
Ga idd van het winter dressuur starten met Maat, denk M1. Moet wel zeggen dat hij ong 4-5x gereden wordt in de week (ong. 30 min) en dan ben ik meestal alleen wat aan het freeweehlen. Beetje lang en laag, schakelen, pasje wijken en dan af en toe zoals gisteren oprichten. Op zich is dit allemaal niet teveel, maar hij doet alles zo makkelijk dan vergeet je wel eens dat hij 5 is. En op crossen na loopt hij ook geen wedstrijden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 09:06

Haha, dat freewheelen herken ik :+ Ik word ook altijd weer met mijn neus op dat feit gedrukt door mijn dressuur-instructeur!
Ga de organisatie maar even mailen dan :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:51

Bij mij is freeweehlen nog wel werken hoor :P Hij moet gewoon super los zijn in het lijf, scherp aan het been en strak gehoorzaam. Anders heb je er niks aan als je aan het rijden bent.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:54

Goeiemorgen!

Mootje, gewoon lekker beide dagen gaan!
PB: klinkt goed van Maat!!!
Werkse Kim!
Jee wat vreemd Vief!! Hopelijk eenmalig!
Beterschap Corien!
Evie, gaat goed dus met je zadel!!

Dressuurles ging best goed, lijntjes uit de proef geoefend. Die kw en dan aangaloperen is echt rottig.

Bari krijgt een stuk meer conditie en is een stuk stoerder nu. Liep best lekker maar wel anders rijden als op TG. Bari is veel heter en terwijl T vaak liever lui dan moe is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:55

Leuk he keertwending en aangalopperen. Trakkie wordt daar echt zenuwachtig van. Gelukkig snapt hij het nu.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:56

T gaat dan heel traag in galop, zit natuurlijk eerst al met mn been wat naar achter in die kw en dan moet ik ook nog met dat been aan geven dat ik linker galop wil.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:10

Jeetje Vief dat is balen!! Ik ken helaas wel verhalen dat merries die altijd heel goed sprongen door de dracht compleet in de staak gingen.... Hopelijk is dit niet het geval bij Woll en kan je het probleem wat simpeler oplossen!

Mootje ik zou ook lekker twee dagen gaan. Daar leert je paar naar mijn idee het meest van.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:28

Goeiemorgen!
@Vief: Wat balen dat Woll zo afsloeg op wedstrijd gisteren :(:) Hopelijk heb je snel de oorzaak daarvan en is het gemakkelijk op te lossen!
@PB: Fijn dat Maat zo lekker ging in de dressuur! Dat belooft wat voor komende winter :P
@Mootje: Ik zou dan ook 2 dagen gaan, is leerzaam voor je paard en wanneer ze nog zo jong en onervaren zijn vind ik een extra parcourtje wel lekker voor het ritme.
@Corien: Fijn dat je je weer wat beter voelt! En hopelijk heb je na de operatie er een stuk minder last van!
@Evie: Fijn dat je nieuwe zadel jullie beiden zo goed bevalt!
@Kim: Werkse vandaag! Maar helemaal alleen lijkt me toch ook niet wat :o
@TG: Fijn dat je dressuurles lekker ging! En dat lijntje is inderdaad erg K om te rijden.... zeker met zo'n groot slagschip :o En dat bochtje daarna is ook zo lekker...... Ben blij dat ik de 10 gehaald heb :D
@WL: Wat een leuke foto's van Beer! Echt geweldig die kop die hij erbij trekt!
@Heleen: Wat een leuke foto! Ook zo met de weerspiegeling in het water.
@Billy: Gefeliciteerd met de drachtige merrie!

Ik ben maandag heerlijk een dagje wezen relaxen in de sauna met een vriendin, gisteren andere vriendin geholpen met de paardjes opscheren en wat ander getut, daarna eigen paarden gedaan en naar het werk gegaan. Vandaag een dagje rustig aan, vanmiddag nog wel even wat van mijn haar af laten knippen... Is weer erg dik en lang en krijg daardoor weer veel hoofdpijn. Vanavond nog even naar springles met Anoes en Jipje thuis maar even een sprongetje maken.
Is het bij jullie gisteren ook zo tekeer gegaan??? Hier heeft het heel hard geregend en geonweerd :(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:08

Hoi

Ik ben weer heerlijk thuis. vandaag een dagje vrij en heerlijk tot 1015 in mijn eigen bedje gelegen. Vanmiddag maar weer eens kijken hoe de ruin loopt en daarna springles met de merrie.
Heb de laatste dagen alleen wat bijgelezen want had geen puf of nieuws om te vertellen.

@ TG die proef ga ik dit weekend ook voor het erst rijden. Het aangalopperenvanuit stap zit er nu in. Rechter kw nog steeds niet mr overgang naar stap weer wel. Verstand op nul en gewoon proefje rijden is mijn motto dit weekend. Mig en loopt niet fijn terrie is hengsthuis dus ik verwacht er niks van.
@ JN ja hier was heveel regen en onweer.
@ evie mooi zadel. Ik had er nog nooit van gehoord. Leuk dat hij zo goed bevalt.
@ vief apart van je paard. Misschien moet zij wennen aan het nieuwe tuig.
@ billy gefeliciteerd met je drachtige merries..
@ corienn balen van je operatie maar daarna zal het vast een stuk beter gaan
@ pb leuke foto's en tof dat amati het zo lekker oppakt.

Verder veel leuke foto's gezien en goede uitslagen gelezen van WW.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:37

Goeiemorgen!
Ik ga even een pakketje wegbrengen en daarna door naar stal :)
Verder weinig te vertellen :D

Fijn dat je weer kon rijden Mootje!
Leuke foto Heleen
Heerlijk dat Maat zo fijn ging PB!
Pfff, dat is schrikken ineens Vief. Ik weet hoe het is. Alleen was het bij mij echt in de ring. Hopelijk ligt het aan zoiets simpels als de singel/het borsttuig!
Fijn dat je echt verschil merkte met dit nieuwe zadel Evie!
Lekker dat het weer iets beter gaat Corien
Mootje, ik zou nog wel een oefenrondje doen, als je denkt dat hij het gewoon aankan :)
Succes met werken Kim
Lekker dat je je proefje geoefend hebt TG! En gaaf dat Bari stoerder wordt :D
Leuke dagen gehad dus Benthe :D Hier viel het gisteren wel mee met het weer
Veel plezier met rijden Caro!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 12:18

Goedemiddag!

Corien: Raar dat ze je dan bellen, kon de arts verder iegenlijk nog iets doen om je klachten tot de operatie te verminderen?
Mootje: Ik zou denk ik ook zaterdag eerst een rondje 80 rijden, kan hij een beetje wennen aan heel de entourage enzo. op lage hindernisjes.
Kim: Voor zo'n jong paard kan het inderdaad wel goed zijn om te oefenen met meerdere paarden in de bak :) .
Pb: Ik ben benieuwd, met die gangen van Maat moet je toch behoorlijk kunnen scoren denk ik :D !
Teegee: OoK al zo fanatiek met de dressuur, we kunnne hier wel een dresuurtopic van maken :P .
JN: Het heeft hier wel geregend en gewaaid maar onweer heb ik niet gehoord.
Caro: Lekker zo'n dagje vrij!
Snoekiej: wanneer moet je weer voor controle met Vorstin?

Hier is het echte leven weer begonnen, moet weer naar school na 7 weken vakantie . Ik zit nu in mijn examenjaar 6 Gymnasium met 2 vakkenpakketen := , ik troost mezelf maar met de gedachte dat ik hopelijk in mei klaar ben :+ .