Goedemiddag bejaarden! Ben nog helemaal niet bijgelezen maar wilde toch even wat nieuwtjes met jullie delen.
Ik ben vanmiddag met Frank mee naar de ortomanueel therapeut geweest. Die aardige man noemde Frank zijn rug eerst een zooitje en vervolgens een kermisattractie . Hij wist meteen dat het een hernia was en was zo eerlijk om te zeggen dat hij het twee consulten zou proberen. Als hij daar geen resultaten mee krijgt moeten we terug het reguliere circuit in. Maar goed, die man aan de gang. Eerst met zijn handen, daarna met hamers en andere enge dingen. Toen moest Frank even blijven liggen en toen hij opstond had hij al de helft minder pijn! Hij liep ook al wat rechter, zag er dus goed uit! Vrijdag mag hij weer, hij is echt helemaal happy! (en ik ook trouwens ).
Zondag zijn Tezz en ik samen met Ultra op stap geweest. Helaas stuurde de routeplanner ons verkeerd, en de man waar we het vervolgens aan vroegen nog iets verder verkeerd . We deden dus anderhalf uur over een stukje van 36 km. Toen we er eindelijk aankwamen zagen we drie trailers met ingevlochten paarden naast een aardappelschuur staan. Geen mensen! Gelukkig kwamen de Utra mensen kijken en die wisten dat de manege aan de andere kant van de weg lag, achter een woonwagenkamp. Echt een hele manege op een ministukje gefrut. Losrijden in een 20x 60 binnenbak was warm, maar wel lekker rustig. Onze eerste binnenbak ervaring opgedaan en hij vond het wel spannend maar was toch redelijk braaf. Proef was in een gewone, omheinde buitenbak. Met aan een lange zijde een hoge heg waarachter ze aan het crossen waren met brommertjes. Aan de andere kanten ook allemaal "rare"dingen en een hele grote blubberplas in de (toch al slechte) bak. Proef ging helemaal niet goed, veel spanning, een paar uitglijders en een enkele "ik ga niet meer door die gladde plek"-actie. 182 punten (te veel dus). Tweede proef ging beter. Heb heel voorzichtig om de blubber heen gereden en had toen nog 193 punten (ook meer dan we verdienden). Er waren er maar 2 gestart van de 6 die op de lijst stonden. Het andere meisje stond daar op stal en had gewoon een braaf beestje dat alles daar al kende. Ik was dus twee keer tweede van de twee (en nog maar met een puntenverschil van ongeveer 8 ) maar we hebben wel weer veel geleerd. Onder andere dat ze mij daar nooit meer terug zien!!! Was wel trots op Tezz en mezelf dat we het saampje gered hebben!
Heb het er nog even met Rob over gehad en die zei dat ik als ik gewoon graag die dag wilde meemaken wel met Cyrano kon gaan, omdat ik verder waarschijnlijk toch niet doormag naar de woensdag (vreemd(e) paard/pony blijft toch altijd lastig) en dat het verder voor mij op dit moment toch niet zo heel nuttig is aangezien ik net een jong paard heb en ik qua pony's toch niet verder kom aangezien ik sowieso 16 ben..
Dus ik denk dat ik gewoon voor de leuke ervaring Cyrano meeneem naar Ermelo en er verder gewoon niks van verwacht. (Cyrano crosst op B-niveau de wedstrijden, maar L cross kan hij ook makkelijk en dan moet hij dat ene dagje maar wat moeilijkere hindernissen springen in Ermelo, al staat er in Ermelo toch niet zo heel veel boeiende hindernissen.. En hij heeft de hindernissen deze zomer met kamp in Ermelo met mijn zusje toch al gezien/gesprongen).
Ollie, balen van zo'n wedstrijdterrein. Kost je een hele dag en een hoop ergernissen.
DA is net geweest, paarden moesten geënt en pony moest ivm wedstrijden even op een andere datum gezet worden Meteen even naar Rabette der bult laten kijken, de DA denkt aan een bloeduitstorting. Ik heb nog niet gekeken hoe ze loopt, maar ze heeft de pony vandaag al weer een paar keer laten weten dat zij de baas is Morgen maar even kijken hoe ze loopt, maar verwacht weinig problemen. Ze reageert nl niet als ik aan die bult zit.
Weet iemand wat de kosten van een les van Gert Boonzaijer, Alice of Wendela is? Ik heb nu nog 2 weken vrij en als ze rad is wil ik even een lesje om te kijken of ze geschrokken is van haar duik. En dan het liefst op dinsdag, zodat het niet te kort op Vlietland is.
Ook ben ik wel benieuwd wat de ervaringen met hun zijn. Heb nu even geen zin in een instructeur die afzeiken als methode heeft om iemand over een hindernis te krijgen Ik wil gewoon rustig aan wat trainen en kijken hoe het met haar vertrouwen is voor Vlietland. Antwoorden mogen ook via pm
Klinkt als een geslaagd concours wollie Wel goed voor het vertrouwen, als ze daar lopen lopen ze overal En mooi dat de rug van Frank beter leek na de behandeling, hopelijk heeft hij er vrijdag ook weer baat bij
GvdT: ik zou het niet weten. Mooi dat dierenarts ook dacht aan een bloeduitstorting, scheelt weer stress.
Ollie! Goed nieuws, allebei je nieuwsberichten! Acupunctuur kan ook voor veel verlichting van klachten van een hernia zorgen, mocht dit nu niet afdoende zijn... Maar bedenk wel dat het meestal geen blijvende genezing is, maar meestal enkel onderdrukking/verlichting van de klachten...
Ik heb mijn eerste dag Derma gehad. Ben doodgegooid met het taaltje dat dermatologen onderling spreken en moet dat nog even op een rijtje zetten... Verder vind ik het eigenlijk wel heel erg interessant en heb ook wel zin in donderdag mijn eerste eigen poli!
Klopt, Wendela is 40 euro, maar als je met 2 of meer bent dan is het 20 euro p.p. Misschien dat er iemand met je mee wil? Ik vind Wendela erg fijn les geven, ik denk dat je daar wel wat aan hebt.
Dat kun je wel zeggen canter En gegarandeerd zonder vliegende tenten
Mooi zo Nickeltje!
Lees net op de KNHS-site dat Chantal niet meegaat naar het EK. Nu mag er echt niets misgaan als ze zich willen selecteren voor de olympische spelen, team met drie man(vrouw in dit geval ) is altijd nog spannender
Dat is dan pas sinds net zeker GvdT? Heb voor ik ging rijden namelijk nog de info voor de hippiade gelezen
Urby denkt trouwens dat hij een mountainbike is, die schoot vandaag op de terugweg ineens de mountainbikeroute in. En dat is laag Heb me rotgelachen, ging hij met zijn hoofd bij zijn knieën, oren er strak op, in draf door dat pad heen. En ik maar duiken voor al die takken Liep het nog dood ook, konden we weer terug...En dat beest een lol, mafketel
Maakt niet uit. Als Canter deze week een paarse bling bling zweep vindt, dan moet Bitwise in Gorssel met de paars/roze glittertjes capcover gaan rijden. En daar heeft hij geen zin in