[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:46

Proficiat winnie. Ik heb je wel gezien:-) je zat ook in de La hé?

Stijn had een leuk weekend. Zijn dressuur was voor ons goed. Maar de jury ziet liever meer oprichting. Maar als we meer oprichting rijden dan is er ook veel meer spanning en daarom rijden we hem vlakker maar dat zie je dan ook aan de punten. Nuja liever rustig dan spanning. Jumping was foutloos en cross was ook foutloos met 3 sec buiten de tijd. Resultaat was 10 de plaats :-) nu even pauze voor vozzie. Volgende wedstrijd wordt deurle.

Ik zag antonius heel vlot het water nemen in nokere. Was denk ik een leuk rondje :-)

Volgende week ga ik met flush naar een blinde keuring. Heb geen verwachtingen. Doe het enkel om andere omgevingen te laten kennen en ook nieuwe ervaringen te laten opdoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 21:04

Hier een eigen fijne proef gereden. Beetje lang gelaten maar wel actief aan het been gehouden en al bij al was ik zelf heel tevreden. Had echter geen bijzondere verwachtingen, net omdat ik hem bewust iets langer in de hals heb gereden en ik heb 2 klasbakken zien passeren vlak voor en na mij... amai.
Opt gemakje op de trailer gezet, de uitslag afgewacht. Blijkbaar kon de jury de proef meer dan waarderen, want ben alsnog 2e geworden op 15 ruiters *\o/*

Met viertal M ook weer 3e plek (op 6 clubs). Daarin heb ik wel steken laten vallen, maar niet dat ik er aan kon doen. Het is al bij al geen makkelijke proef en ik doe mijn best. Meer kan ik ook niet dan dat.

Proficiat Winnie :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 21:26

Fijn dat iedereen een leuk weekend had op wedstrijd! Nokere is ook echt een hele mooie cross! Ik ga volgende week hopelijk naar een nieuwe orp le grand ofso iets. Ben eens benieuwd!

Afbeelding

Dirk maakte deze ochtend deze foto van de paarden! <3

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:28

Proficiat Winnie, Mila (voor Stijn :) ) en Varekaj!

Winnie: er is nu geen apart klassement meer zeker voor Lo? Heb je dan niets gekregen als prijs??

Ik ben uiteindelijk 11e geëindigd, dus toch nog 7 plaatsen opgeschoven. Ik heb een foutloze cross net binnen tijd gereden met een fantastisch gevoel. Alles klopte, elke afstand was goed, mooi ritme, niet teveel teruggenomen of in de voet gereden... Echt zo opgelucht hiermee! Voor mij ook de dikste en moeilijkste M cross die ik tot hiertoe gereden heb.
Nu nog Brugge en dan kriebelt het toch wel om Anzegem 1* te rijden...

Daaphh: mooie foto! Staan je paarden nu echt aan huis? Want ik dacht dat ze paar huizen verderop in de straat stonden, of ben ik in de war...?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 10:42

Dat gaat zeker lukken die 1*!

Nee paarden staan echt aan huis nu. Achterdeur uit en we zijn er. Vroeger stonden ze 2 straten verder. Ook niet erg.

Zo is het nu
Afbeelding
Wit = huis met stallen en rood is weide

Afbeelding

Ingezoomd op het witte gedeelte is het zo
Blauw = huis
Groen = hangaar voor auots trailer, caravan, tractor,....
Geel = hangaar wat we wss willen afbreken
Rood = stallen

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:32

wauw daaph ook veel weide bij :o ook veel grond bij het huis en bijgebouwen :) leuk als je veel plaats hebt he :) super foto trouwend (l)
onze stal begint ook vorm te krijgen :) dit verlof het dak dicht gelegd. Nu nog de binnenkant en het is af :) en dat allemaal voor een kleine ukkie die erbij gekomen is :) wat we nu eigenlijk niet meer nodig hebben doordat ons opi paard gestorven is :( maar ja het moest toch eens komen :)

super dat jullie met een goed gevoel kunnen rijden hebben Antonius en winnie :)

Stijn zijn wedstrijd begon niet goed . Hij heeft tijdens het inrijden nog een ongeval gehad:(
Iemand die een hindernis schuin aan rijd tijdens het inrijden. Stijn ziet de ruiter komen stopt tot hij voorbij is maar wanneer de ruiter over de hindernis is rijd hij knal tegen stijn aan. Vozzie heeft een sneetje ( 2-3cm) net achter zijn oren en was de eerste passen toch echt mank. Na wat stappen was het over ( waarschijnlijk van de slag) maar stijn was er toch niet goed van. Het paard van de ruiter zag ik dat zijn tanden hevig aan het bloeden waren na het incident. Hij zal met zijn tanden op de hals van vozzie terecht gekomen zijn waardoor hij een sneetje heeft en paard zijn tanden bloed.
na het rijden hebben het het ongeval gaan aangeven voor de verzekering.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:01

Super antonius dat je toch goed hebt kunnen afsluiten :)!!! Rik heeft dan nog je prijs meegenomen ;). En gaat het anders al wat? Ik las dat zijn vrouw aan de betere hand is!

Proficiat Winnie! Zal deugd gedaan hebben :).

Wawie Daphne dat ziet er meer dan dik in orde uit! Hoeveel weide hebben jullie?

MF, hij zat nog nog in de prijzen ook he? Wie was die ruiter?

Hier alles rustig! Ben enkele dagen op vakantie geweest met vriendinnen en dan vanaf vrijdag gaan helpen op de cross en tussendoor Steve gaan helpen.

Nu nog dagje opruimen daar en morgen weer werken...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:27

Cool Daaphh! Nu ben je er ook uit hé. Komt er nog een piste thuis?

Mila: zeker kl*te van die stomme accidenten door andere ruiters... Heeft de veearts er moeten naar kijken?
Fi heeft ook een wondje aan de kroonrand, net tussen springschoen en get... Heb veearts toch maar voor zekerste nog laten komen gisterenavond, ontstekingsremmer en AB ingespoten, paar dagen verband (€78 weekendtarief -O- ) maar ze mag gelukkig op de wei. Kan nu toch niet rijden tot zaterdag doordat ik in Gesves zit, dus paar dagen rust kunnen geen kwaad. En Brugge over 2 weken zou ook geen probleem mogen zijn.

PP: ah bedankt voor update, Rik woont maar 10 minuutjes van bij mij, dus dat moet er toch eens van komen om langs te gaan :j
Met mij gaat het anders nu wel wat beter, tis precies beetje doorgedrongen. Maar ik ben al een slechte op begrafenissen, bleit zelfs voor mensen die ik niet gekend heb, omdat ik dan het verdriet van anderen zie, dus vrees dat ik op Björn zijn begrafenis ook nog wel een klopke zal krijgen.
Update over zijn vrouw is denk ik wat optimistisch, maar ik durf er verder geen uitspraken over doen ;(
Waar ben je op vakantie gegaan? Jij hebt toch ook een huis gekocht had je hier eens vermeld? Wanneer kan je verhuizen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:35

Veel succes in gesves! Probeer er toch vooral maar van te genieten :)!

Het is te hopen dat ze er nog goed uitkomt... Is het al geweten wnr hij begraven wordt?

Jep idd, maar tis nog niet voor direct, het moet nog gebouwd worden. Moet het hier nog even volhouden :+.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:42

pp: hij zat inderdaad nog in de prijzen 10de plaats :) het was de organisator van diepenbeek. Hij deed het natuurlijk ook niet met opzet maar ja ... het overkomt ons toch terug :s

Antonius: nee veearts is er niet bij geweest. hij was na paar passen terug oke maar we laten voor de zekerheid de osteopaat komen.

oei? van tijdens de cross? veel succes in elk geval in gesves. ik zou mss de maandag eens komen als F*rederik nog moet rijden :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:47

Ah oei PP, ja als het een nieuwbouw is, wordt het nog even tanden bijten... Maar dan wel helemaal jouw zin, dus hopelijk het wachten waard :')
Nog steeds geen nieuws over wanneer het begrafenis is, tenzij het vandaag bij de post zit, maar denk het niet, want ik zie ook niets op fb passeren...

Ja, bij Fi van in de cross, wellicht met de van rechtervoet haar linker open gelopen... Durfde het mij niet riskeren zonder AB, hoewel niet zo erg.

Ook als ik geen finale mag rijden, ben ik er maandag sowieso voor die fokkersprijs af te halen. Heb Iris trouwens sms gestuurd maar nog geen antwoord gekregen...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:57

Proficiat Varekaj, Antonius, Winnie en Mila! Jullie zijn goed op dreef :j

Antonius: die wondjes komen snel voor he! Meestal genezen die wel goed maar met AB ben je zeker dat er geen infectie op komt. Op dat filmpje van Ny vind ik het springen er inderdaad zeer vlot uit zien maar wel een constant tempo. Mijn lesgever zegt altijd dat dat het belangrijkste is bij een 4-jaar. Liever wat te vlot maar een constant tempo dan tussen de hindernissen te rustig en dan versnellen voor de sprong.

PP: ik woon ook nog thuis :Y) Heeft zijn voor- en nadelen natuurlijk.

Daaph: amai wat een plaats! Waar rijden jullie de paarden nu? Ook een prachtige foto van in de ochtend trouwens <3

hier nog steeds alles rustig op paardenvlak, ferro mag deze maand beginnen draven (ik start er volgende week mee), Colorado begint steeds beter te lopen en we zijn ons Z debuut aan het voorbereiden, en Iskander krijgt eventjes rust door het wegnemen van 2 wolfstanden.

Ik vertrek woensdag naar Valencia voor 5dagen en midden september naar Bali voor 12 dagen :o Moet zeggen dat het ook wel eens deugd doen om een rustige zomer te hebben op vlak van paarden. Ik ben het voorbijgaande jaar bijna elk weekend op wedstrijd geweest.

Hanne: haha geen initialen, ik vrees dat je het dan meteen weet :+ . Hij wil het rustig aandoen, ik respecteer dat door het (nog eventjes) wat stil te proberen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:10

@ Florence: geniet ervan, zowel van de vlinders als van je vakanties! En een rustig wedstrijdseizoen kan inderdaad eens deugd doen.

@ Daaphh: wow, hele mooie foto en wat een ruimte! Toch fijn als je dat allemaal in eigen handen kan houden, de paarden en het onderhoud enzo. Deur uit en je bent er, scheelt ook een hoop in tijd.

@ Antonius: ik had aan de foto's op FB al willen zien dat je ervan genoten hebt, zo'n smile tot achter u oren :)) uw set blijft toch fijn om te zien, herkenbaar en stijlvol maar niet schreeuwerig of rommelig. Past helemaal in de sfeer. Veel succes in Gesves in ieder geval!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 14:16

Heerlijk op vakantie gaan! Ik wil ook! Bali lijkt me super mooi!!

Wat jammer van dat ongeluk in Nokere! Maar het kan soms snel gebeurd zijn, zeker bij het inrijden vind ik...

We hebben een piste op het einde van de straat, 200m te voet met het paard dus tegen dat we daar zijn en terug zijn ze in en uitgestapt.
Het kost veel minder tijd nu! De voorbije 7 jaar heb ik altijd moeten laden als ik wou rijden. Wat een verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:20

Dicht bij huis en zelf geen kosten of gedoe aan onderhoud, ideaal! Ik moet nu ook altijd laden, ben gemiddeld 4u weg voor een uurtje les op 20-30min rijden van de deur. En dat is dan amper 10km enkele rit, maar gewoon pokkeverkeer. Nadeel van een eind van de paarden af te wonen...

Qua reizen gaan wij volgend jaar juni misschien naar Finland, voor het midsommerfest. Soort feestelijkheden/festival omdat het dan 24u licht blijft. Dit jaar staat er niks meer op de planning.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:27

Ben wellicht een zeikw*f maar heb gevraagd of ik de originele bestanden kan kopen, om ze aan het eind van het seizoen in een album te zetten, maar dat kan niet... Fotograaf wil zijn naam erop houden...
Kijk, om gratis te verspreiden is dat perfect logisch en ga je mij niet horen, maar als ik ervoor wil betalen...? Plus dat het nu fb resolutie is, dus minder dan de originele... Grrr
Maar, t zijn op zich wel hele mooie foto's :')
Lang geleden dat ik zo genoten heb van een cross!!

Florence: idd van genieten die verliefde periode! Is zo zalig!
Ga je met de nieuwe vriend op reis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:29

Kan hij er dan geen klein watermerk ofzo subtiel in een hoekje op zetten? Lijkt mij onnozel dat je niet eens je eigen foto's kan kopen zonder dat er over de gehele foto een logo staat.
Ik ben spijtig genoeg niet zo handig met camera om soortgelijke kwaliteit te voorzien, anders ging ik nog wel eens op een parcours post vatten als je meedoet.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:39

Tis maar in 't klein hoor zijn naam, t gaat mij vooral om de fb kwaliteit, de foto die ik kan opslaan is veel minder van kwaliteit dan de originele omdat fb die resolutie vermindert... dus hij heeft een betere/duidelijkere/meer zuivere foto dan diegene die ik kan opslaan, en die mag ik niet kopen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:41

Wil je het digitale bestand kopen of een afdruk op papier? Bij het digitale kan ik het ergens begrijpen, er zijn er genoeg die het kopen met naam van de fotograaf en dan alsnog de boel eraf gaan bewerken. Met een originele afdruk die je moet inkleven is dat toch iets anders. Maar als hij zelfs dat niet wil is hij gewoon enorm flauw.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:53

Ik wil idd het digitale bestand kopen, dus inderdaad zonder zijn naam. Maar is toch normaal dan, heb al zoveel foto's gekocht, je hebt hem dan toch betaald dus mag je hem toch gebruiken waar je wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:58

Gebruiken is op zich het probleem niet, maar veel mensen knippen er dan alsnog de naam/logo/watermerk af en gaan die dan digitaal verspreiden.

Maar is inderdaad zonde, want de foto's zijn echt wel de moeite waard.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:24

Antonius schreef:
Ook als ik geen finale mag rijden, ben ik er maandag sowieso voor die fokkersprijs af te halen. Heb Iris trouwens sms gestuurd maar nog geen antwoord gekregen...

iris en haar gsm komen niet zo goed overeen :D ze heeft nog maar een nieuwe en kan er nog niet goed mee overweg ( niet zo goed overweg kunnen met technologie :p) ze zal wel antwoorden anders via fb kan je het ook proberen :p ze werkt ook heel onregelmatige uren.

foto's zijn trouwens zeer mooi!

ik probeer ook altijd foto's te verzamelen om dan op het einde van het seizoen dan iets leuks mee te doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:27

Godzijdank sta ik zelden op foto's. Ik trek meestal een verschrikkelijk boos/zuur gezicht zonder het zelf te beseffen :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 15:45

Ik maak ieder seizoen een album. Denk alleen dat dit seizoen heel mager album wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:49

Ik heb jaarlijks hoop en al 5 à 10 foto's van mezelf tijdens het, als het er al zo veel zijn. Tijdens wedstrijden is helemaal mager. Heb ze in een map op pc staan, that's it.

Bij onze club is er vaak wel iemand die foto's maakt, maar de meeste rijden in de voormiddag. De namiddag zijn er nog 2 die M springen, en dan vaak allemaal op hetzelfde uur in een andere ring B1 of B2. Ik rij uit het hoofd, dus sowieso alleen en heb daarom geen supporters van de club, geen hulp bij inrijden en bijgevolg ook geen foto's. Val er een beetje tussenuit zeg maar.
Niet dat me dat echt stoort, dan is de uitslag altijd een verrassing, geen commentaar van "doe zus of zo", geen stress ivm presteren en al helemaal geen getuigen als ik faliekant de mist in ga :))

Zelf maak ik wel graag foto's voor anderen, als ik de camera van stiefpaps mee kan krijgen.