[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:02

Het deel met alleen trailers was nog wel "te doen". Bij de springring was een stuk waar aan beide kanten van de weg vrachtwagens (groot en klein) met zijladers stonden. Kleppen open, konden geen auto's tussendoor.. en met een zenuwachtig paard was het ook geen pretje. Helaas heb ik hier geen foto's van gemaakt. Halverwege de dag moesten mensen de kleppen dicht doen, alle paarden uit het pad zodat mensen naar huis konden :o en dan nog was het centimeter werk om met zo'n vrachtwagentje geen schade te rijden.

Geen idee of dit al jaren zo is, dit was de eerste keer dat ik hier was. Maar ik ben gewoon verwend denk ik met de grote parkeervelden/plaatsen die ik normaal op wedstrijden zie... :+

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:42

Als iedereen de aanwijzingen van de parkeerwachter zou opvolgen, dan zou het niet gevaarlijk zijn. Dus kleppen dicht, vooral bij
Zijladera, niet in rare bochten staat etc. Je moet dan evengoed wel soms ver lopen.Maar dat weet je van te voren als je je een beetje inleest van te voren. Wij stonden als aller aller laatste en nou ja, dat is dan maar zo.

Verder mooie cross daar. Wel pittig in de L ponnies. En waar ik me aan irriteer is dat er bij het parcours lopen dingen staan aangegeven die dan, als je je rondje rijdt toch weer anders zijn. Zoals toch een buis op afsprong of de
Boom Bij het water Ineens toch 2 galopsprongen dichter naar het water toe.
Was vorig jaar ook al zo, toen lag er ineens toch een boom voor het water, terwijl er aangegeven stond dat die weg gehaald zou worden.
Of de vlaggen bij het water tijdens parcours lopen bij de uitgang van het water staan en tijdens het rondje bij de ingang.
Dat is gewoon slordig. En ik weet het, het zijn allemaal vrijwilligers maar als zelf ook vrijwilliger zijnde bij andere wedstrijden, ga ik het toch op een positieve manier even melden.

Verder geen last ervan gehad, foutloos gesprongen en gecrossd, dus blij weer terug naar huis.

FCDA>vorig jaar ook onterecht 4 strafpunten teveel in het springen gerekend, had filmmateriaal om het te bewijzen. Kwam doordat de parcoursbouwer al tijdens het rondje begon met verhogen voor de volgende klasse en dus zag Jury hoe die er een balk oplegde. Maar was dus niet gevallen, werd alleen verhoogd.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:48

Morniclum schreef:
FCDA>vorig jaar ook onterecht 4 strafpunten teveel in het springen gerekend, had filmmateriaal om het te bewijzen. Kwam doordat de parcoursbouwer al tijdens het rondje begon met verhogen voor de volgende klasse en dus zag Jury hoe die er een balk oplegde. Maar was dus niet gevallen, werd alleen verhoogd.

Heb je dat toen op de dag zelf aangegeven en kunnen rechtzetten? Of later pas? Ik heb ook filmmateriaal maar ben nu natuurlijk eigenlijk te laat :(

Elise_K

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:06

Ik kwam voor het eerst in Lisse, hiervoor vooral in het midden en oosten van Nederland gereden. Had nog nergens iets meegekregen over langs de weg parkeren, maar even aanpassen en door.

(Als ik mijn staleigenaar mag geloven was het dressuur terrein nu véél dichterbij dan vroeger, schijbaar was het toen 2km weg en nu lag het tegenover het springen)

Ik vond de cross zelf echt prachtig! Heel leuk hoe alles een thema had en hoe er inderdaad met beperkte ruimte toch een erg leuke cross is gebouwd met aanpassingen per klasse.
Dat van die buis op de afsprong had ik ook niet verwacht in de B paarden, aan de hand van het papier naast de sprong. Op moment van aanrijden toen toch last-minute voor alternatief gekozen.

Springring lag er mooi bij. Losrijden was zwaar ja, maar als je daar je losrijden op aanpast ging dat prima.

Wat wel jammer was dat de stijlprotocollen pas 1.5 uur na de laatste combi beschikbaar waren om op te halen. Ik vind het altijd wel leerzaam om naar te kijken, maar zo'n tijd motiveert niet om er op te wachten met nog een lange rit naar huis te gaan.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:19

Ik vond de afstand van het parkeren geen probleem ben wel gewend dat je bij een cross veel moet lopen. Ik vond het alleen gevaarlijk, met alle fietsers en passerende auto’s die er nauwelijks tussendoor konden, zenuwachtig paard wat telkens weg glijd op het asfalt en de weg op wil draaien etc. Vind dat toch echt wel een punt van aandacht/verbetering hoor, meer parkeerruimte of alleen aan 1 kant van de weg parkeren en de andere kant vrijlaten (dan nog maar iets verder lopen l). Tenzij je het niet niet erg vind als er een paard boven op je motorkap gaat zitten of net je auto even wordt meegepakt met een Trailer die de bocht te kort neemt. :n

Wat dat springen betreft met een balk teveel gerekend.. kun je dan geen wp meer rijden in de cross? Wist dat helemaal niet?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:32

Bij 16 (en 20?) strafpunten mag je nog wel crossen, maar kun je geen winst meer rijden. Wist ik ook niet, nog nooit in die situatie geweest.
Ik baal echt zo -O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:01

FCSA schreef:
Bij 16 (en 20?) strafpunten mag je nog wel crossen, maar kun je geen winst meer rijden. Wist ik ook niet, nog nooit in die situatie geweest.
Ik baal echt zo -O-

Dit is echt al jaren zo.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:04

Dat zal vast, maar in dit geval pakt een foutje van de jury wel heel zuur uit.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:14

FCSA schreef:
Dat zal vast, maar in dit geval pakt een foutje van de jury wel heel zuur uit.

Dat zeker! Dat soort dingen zijn altijd heel vervelend. Vooral als het niet rechtgetrokken wordt.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:50

Ik heb niets gezegd :o Blijkt dat stilzetten in het parcours (ik was 2 seconden de weg kwijt) ook een ongehoorzaamheid is. Ik moet me duidelijk nog wat meer in de reglementen verdiepen..
Laatst bijgewerkt door FCSA op 23-09-20 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:52

FCSA schreef:
Morniclum schreef:

Heb je dat toen op de dag zelf aangegeven en kunnen rechtzetten? Of later pas? Ik heb ook filmmateriaal maar ben nu natuurlijk eigenlijk te laat :(

Op het moment dat ik het door de speaker hoorde ben ik naar de jury gegaan en die kon er niets mee. Moest naar de knhs vertegenwoordiger of hoe dat ook heet, dus eerst de cross in gegaan en die niet uitgereden dus toen die spring strafpunten maar laten zitten.

Denk inderdaad dat je nu te laat bent. Zo zonde voor je!

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:30

Sim schreef:
FCSA schreef:
Ik baal echt zo -O-

Dit is echt al jaren zo.

Geen idee, nog nooit meegemaakt ook

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:49

Zondag werd er maar aan 1 kant geparkeerd, dat scheelde wel iets. Ik weet ook niet beter dan dat het parkeren bij lisse en dijkgatsbos zo is

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:51

nummie schreef:
Sim schreef:

Dit is echt al jaren zo.

Geen idee, nog nooit meegemaakt ook

Er zijn best veel mensen die dit soort regels niet kennen. Daar ben je echt niet de enige in. Zelf probeer ik altijd wel op de hoogte te zijn van de geldende regels. Kan gedoe voorkomen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:00

Als ik het nodig ben Google ik het eigenlijk altijd. Handig die telefoons tegenwoordig!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:37

Of handig dit soort forums, waarbij je dus leert doordat het een ander overkomt. Ik lees vaak de reglementen en ook de wijzigingen daarin, maar dan nog blijft niet alles hangen of leer je soms weer eens iets nieuws.

Ook heel leuk om verslagen en foto’s langs te zien komen, helpt toch mee bij het beslissen van de plannen van volgend jaar.

Kleine update vanuit mijn kant; na veel vertrouwen te zijn verloren les ik nu bij Hanneke Held. Ben nu 2 keer naar haar toe geweest voor springles en ben erg blij met haar methode en hoe de pony er op reageert.
Afgelopen zondag had ik een crossclinic van iemand anders nog staan, gelukkig kon en mocht ik daar de methode van Hanneke toe passen en hij heeft nergens voor stil gestaan! Dat na twee lessen is voor mij echt al super fijn, om te merken dat hij het werk toch wel leuk vond maar we gewoon even het vertrouwen kwijt waren.
We gaan in oktober 3x lessen bij Hanneke en dan afsluiten in Bathmen (dat is iig het voorlopige plan)

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:07

:wave: mag ik ook mee kletsen :D
Wij starten volgende week voor het eerst officieel B in Ophemert, gaan er nog meer van hier naar toe?

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:10

Nerootje schreef:
:wave: mag ik ook mee kletsen :D
Wij starten volgende week voor het eerst officieel B in Ophemert, gaan er nog meer van hier naar toe?

Wij starten ook in ophemert :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:12

Ik start ook B met dressuur in Ophemert. .

Klinkt fijn. Luff
Wat doe je nu anders dan eerst?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:34

Wat fijn luffB dat je zo'n fijne instructrice gevonden hebt die jullie zo kan helpen!

Hier afgelopen weekend getraind en meegedaan met de oefencross in Velden. Ging best oke.
Afbeelding

Wij gaan zaterdag naar de B zonder dressuur in Ophemert! Onze 2e keer.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:22

Leuk man! Stoere foto iid! Veel succes alvast in Ophemert.

Ander leuk nieuws, heb ik vandaag mijn winstpunt binnen gesleept in het springen, dus als het een beetje meezit kunnen wij volgend jaar ook officieel SGW starten. :D

Afbeelding

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 01:44

Hier afgelopen weekend getraind en meegedaan met de oefencross in Velden. Ging best oke.
Afbeelding

Zag er goed!! Je was net voor mijn zusje en met springen dr na :D

Zelf onverwachts puppy paard weet niet of ik dr al had voorgesteld nu 3 maandjes van mij waarvan 1,5 maand aan het trainen ivm vakantie en dr even tijd te hebben gegeven. Was daarvoor echt net zadelmak toen we dr kochten. 4 jrge iron man vd paddenbore x heartbreaker .
Heel blij met wat er nu uit komt maar een merrie is t wel :D.

Maar terug naar m’n verhaal, dr onverwachts mee genomen naar velden training omdat t daar altijd fijn en laag is en we dachten dat t voor dr vertrouwen ook goed zou zijn. Dus daar gingen we paard net 5 x gesprongen in dr carrière maar wat VLOOG ze . Alles in 1 x gesprongen alleen water was even een kleine discussie nodig.

Maar wat ben ik ongelooflijk trots als je kijkt naar hoe ze is veranderd heel benieuwd wat dit gaat brengen voor de toekomst.

En zusje reed dag dr na ook fijn een foutloze cross

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:45

@DreamGuide gefeliciteerd met je WP!
@Sannexspikey wauw zo kort nog onder het zadel en dan al zo leuk springen! Dat belooft veel voor de toekomst :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:01

Nou ik ben op Ronostrand maar dat is niet bepaald een vriendelijk oefencrossje :oo
Ze vallen ook allemaal met bosjes. Helemaal de pony's.
Het is wel machtig om te zien allemaal! Dat water en strand.. wauw!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:16

Cioccolato schreef:
Nou ik ben op Ronostrand maar dat is niet bepaald een vriendelijk oefencrossje :oo
Ze vallen ook allemaal met bosjes. Helemaal de pony's.
Het is wel machtig om te zien allemaal! Dat water en strand.. wauw!

Ik had fotos gezien maar vond het wel meevallen? Alleen die wortelbak voor de B is aan de maat.