[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:35

@ Sannn wat klote voor je! Mijn inbox staat altijd voor je open he! Dikke knuffel!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:36

Huh Sannn? Watskebeurt :(:)
Marijke is helemaal niet ouderwets: toen trouwde je voordat je aan kinderen begon ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:39

Laat je niet kisten he Sannnn!
Beli wat een superbaas! Doe mij er zo een! Zou die van mij wel bij die van jou in de leer willen sturen. Sukkel.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:41

Mootje schreef:
Huh Sannn? Watskebeurt :(:)
Marijke is helemaal niet ouderwets: toen trouwde je voordat je aan kinderen begon ;)

*\o/* :* +:)+ :') <<) *\o/*

_Sim_ schreef:
Laat je niet kisten he Sannnn!
Beli wat een superbaas! Doe mij er zo een! Zou die van mij wel bij die van jou in de leer willen sturen. Sukkel.

Ikke wil ook zo'n baas!!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:47

sorry marijke Y;(

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:48

bvw schreef:
sorry marijke Y;(

:+ :D :*

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:48

Sussie85 schreef:
Freggle_Edge schreef:
MM en Noa, ik denk en hoop daty Edge idd allergisch reageerd op insectenbeten. Eén plek was echt enorm met een gaatje erin. Misschien is die daar gestoken en kreeg vervolgens reactie over zijn hele lijf. Hij is nu weer bijna glad gelukkig. Hopelijk kan ik er morgen weer met goed fatsoene en zadel opleggen. En het is te hopen dat het niet van het hooi komt, dat zou knap lastig zijn.

Heeft Weltsieger ook gehad op dazenbeten. Sindsdien staat hij in zijn burka buiten in het dazenseizoen. Daarna nooit meer last gehad. Ik hoop voor jou dat het dit ook is, dan is het simpel op te lossen met een deken.

Beetje l*llig om zo te zeggen, maar ben blij dat jij deze ervaring ook hebt gehad. :o Hij loopt wel met vliegendeken omdat hij ook licht zomerexceem heeft. Maar dan moet ik toch maar een echte burca voor hem aanschaffen. Hoe zit dat met een burca en een flinke regenbui?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:50

meestal zijn die burca's erg snel droog. Ik ben geen voorstander van een natte deken omlaten maar bij burca's zou ik dat wel aandurven

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:52

Oeps Sann!
Fijne baas Beli! Die van mij vind mijn paardengebeuren ook interessant. Hij informeert (dan wel via zijn vrouw) altijd naar mijn wedstrijden. Zomaar vrij geven wil helaas wat lastig bij een supermarkt.
Fijn Noor dat het zo goed ging!

Net heerlijk gereden in Ermelo. Afsprongen geoefend. Water doet ze heel simpel, alleen over de boot erin moet ze nog even kijken. De trakehner met water eronder was wel spannend, maar deed ze wel. Tot ik ging luisteren hoe ik moest rijden en dat deed, toen stond ze stil. Weer op mijn manier verder gegaan en toen pakte ze hem zo weer. Nog wel wat idioot, maar ze doet het wel. Nog even dooroefenen en hopelijk loopt ze dan goed in augustus in Ermelo.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:56

Wel alles gelezen maar weinig puf om te reageren.
Hier ook burca's gehad. Die dekens zijn zo weer droog na een buitje.

Na het werk ol en bay nog gereden dus lekker laat geworden. Bay was heel traag, wilde ook telkens halthouden. Misschien toch flink spierpijn nadat hij gekraakt is en dus zijn spieren anders gebruikt.
Ol was knettergek maar heb super kunnen rijden
Nu na bed. Is al weer veel te laat :s

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:01

muts_marijke schreef:
meestal zijn die burca's erg snel droog. Ik ben geen voorstander van een natte deken omlaten maar bij burca's zou ik dat wel aandurven

wiso staat ook altijd ingepakt en is meestal als eerste droog en heeft het ook niet koud, gelukkig!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:15

Fijn, die goede berichten over de burca. Welk merk hebbne jullie goede ervaring mee? En zweten ze er snel onder of is dat geen verschil met een goede vliegendeken.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:17

Joey heeft zich trouwens behoorlijk netjes gedragen tijdens de musical en ook daarna toen hij nog even op zijn gat moest blijven zitten. Lang leve angry birds op de telefoon. Wel confronterend om joey zijn oude klasgenoten op het podium te zien....zonder Joey....

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:20

ik heb een goedkope (pagony van divoza) en daar kan wiso (bijna) een heel seizoen mee doen. Als ze er nog een nodig heeft aan het eind gaat hij voor de winter gewoon de was in en kan ze hem het jaar erna gewoon weer op.
Zweten heeft ze geen last van. Het scheelt denk ik ook dat ze er aan gewend is dat ze altijd een deken op heeft. En het deken heeft ook een borstelende werking. Wiso zit echt super mooi in haar velletje

edit: Goed van Joey! Vond hij het ook vervelend om zijn oud klasgenoten zo te zien zonder hem?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:22

Wat is er Sann? Dit seizoen blijf ik nog 1* rijden, volgend seizoen wil ik wel een keer naar de 2*.
Freggle, ik vind de dekens van Rambo altijd erg fijn.
Mirthe, fijn dat ze zo goed aanpakt!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:27

Caro had een goed kookidee alleen de uitvoering was minder
Anne ik denk dat uit je hoofd dan wel rust geeft als je eerst iemand moet zoeken
San heeft ook een irritante meelezer
Noor, kris en mistid hebben fijn getraind top
Mm is uitgemaakt voor ouderwets en margriet voor burgerlijk, wat zijn we toch lief ;)
Fe hoopt dat joey zich gedraagt
Henny dat is lekker verdienen
Beli doe mij ook zo een baas

Ferrose heeft het vandaag top gedaan. Eerst bijna vol gas over de renbaan en dat is in ieder geval wel mogelijk ;) . Daarna heerlijk gesprongen, veel dikke dingen gedaan en lastige lijntjes en ze bleef simpel aanpakken, er altijd over gaan ook als ik haar er verre van perfect voor zette. Eigenlijk hoef ik haar überhaupt maar voor een hindernis te zetten en ze springt. Fanclub was onder de indruk want zo hadden ze Ferrose nog niet gezien. Ferrose deed het ook wel extreem goed want naast alles springen, bleef ze in haar techniek springen met zat ruimte over (volgens mij had Ferrose door dat ze even een showtje weg kon geven). Super trots op mijn paard

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:27

2*...wat onwijs stoer!

Rambo is zeker fijn, nadeel is wel dat ook kwaliteitdekens nooit zo heel lang mee gaan bij Edge en dan is het wel veel geld. Al valt het slopen momenteel mee. Ik ga er eens over nadenken.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:37

joki wat top van jou en ferrose! Dit weekend ging je toch ook weer op wedstrijd?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 23:44

Nee helaas gaan mijn ouders dat weekend weg dus heb geen vervoer maar voor panningen is het alvast een hele opsteker

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:37

Fijn dat het zo goed ging Joki. Had je ook een fotograaf mee genomen?
Ik wil voor Obi ook een burca halen. Alleen moet je die zelf op en af doen op stal. Ik wil ze eigenlijk niet ingepakt op stal hebben staan.

Goedemorgen trouwens!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:37

Goedemorgen, lekker doorgekletst, over reglementen, meelezers, Joey die lekker op z'n billen bleef zitten en van alles en nog wat.
Gisteravond met een ontploffend hoofd om 8 uur plat gegaan en tot vanmorgen 7 uur blijven liggen. Nu een hoofd als een gumpy, maar ik ga wel aan de snoeperij, want met de boot van 11 uur breng ik mijn ouders naar Hoogkarspel voor een rouwdienst. Maar heeeel veeeel snoepjes meenemen ook.

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 07:58

Noor lekker gereden, kan de filmpjes niet zien... Heb niemand van jullie op fb.
BVW wat is er met Amaroq gebeurt? Stoer ding zeg Erik!! Stoer koppie! Zat jij lekker te snoepen!?!?!
MM heb je ook helemaal gelijk in hoor! Het is goed dat het CB er is maar bij mij hebben ze wat foutjes gemaakt waardoor ik het vertrouwen in hun kunde verloren ben....
Sann ook al een meelezer..
FE knap van Joey zeg! Idd een goedkopere deken is dan prima zat voor een slopert.....
Mistrid heeft lekker gesprongen.
Itsme had wat lastigere paarden...
Ferrose heeft zich van haar goede kant laten zien! Lekker hoor!
Succes texelse!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:10

Goedemorgen!

FE, wat goed van Joey zeg!
Joki, fijn dat Ferrose zo goed aanpakte.
Sannn, what's up?? :(:) Meelezers zijn stakkers!!

Verder niet zoveel onthouden :o
Ga even een gesprek voorbereiden en dan snel richting Haarlem, hopen dat het ook nog wat oplevert ;) Daarna thuiswerken.. misschien wel in de tuin!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:14

Nee ik had geen fotograaf mee

In de categorie burka heb ik ervaring met 3 merken en nog een vierde liggen maar die is nog niet getest. Ferrose heeft een rambo sweet itch die nu in zijn derde seizoen zit, doet het prima, heeft geen bescherming bij de buik, blijft goed liggen ook na het rollen. In de stal krijgt ze het er te het onder op het land niet. Droogt snel

Pagony excema gekocht voor de haf vooral om te besparen. Heeft een buikflap en droogt redelijk snel. Gaat iets van 1,5 seizoen mee. Verschuift bij het rollen en moet over het hoofd aan. Paard heeft het er niet warm onder

Boett is echt super mooie stof en je krijgt ook stof bijgeleverd om de deken te repareren. Heeft een buikflap, droogt zeer snel. Gaat ook over het hoofd aan en is volgens mij koeler dan de pagony, grote nadeel is de prijs. Hij ging bij ons zo een 2 seizoenen mee. Deken poetst ook je paard automatisch door het erop liggen

Dan heb ik die van ooteman nog liggen, zelfde systeem als boett en pagony echter in het lichtgrijs, maar die is nog niet getest

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:21

Hier gelukkig geen paardenbeest met last van beestjes.

Gister nog even gevraagd of het realistisch is om met Jer naar een 1* toe te werken. Antwoord was "Oh ja joh, dat kan wel een keer eind van het seizoen" Eeeh, ik zat eigenlijk aan volgend jaar te denken ofzo. :+ Eerst die winstpunten maar eens halen :Y)