[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:34

Aha, nu kan ik die opmerking van zaterdagavond beter plaatsen Saar :D
Ik heb een Implanon, hoef ik drie jaar lang nergens over na te denken. Alleen werd die zonder verdoving geplaats. Ding is ongeveer 4 cm lang en een halve cm dik en die plaatsen zi in je bovenarm.
Is een dagje gevoelig geweest, maar daarna geen last meer van gehad.
Werd bij mij overigens gewoon vergoed door de zorgverzekeraar en ik ben niet aanvullend verzekerd!

Gave hoedjes Bianca.
Ik denk aan andere dingen op de maandagochtend Beli, wat voor een opleiding doe je dat je Wisky moet proeven?

Lielle

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:39

klinkt als een leuke opleiding, mss eens laten omscholen :D

Welkom voor Beli en Freggle :j

Renske en Bianca goed gereden!

Hier gata het minder, het is weer in mijn rug geschoten, en ik heb stevig de pest in :x

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:41

Gatverdarrie Lielle. Was je er net een beetje doorheen met je rug en nu dan weer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:43

Implanon zijn toen meerdere mensen in mijn omgeving mee zwanger geraakt.... Misschien dat het nu betrouwbaarder is?
:(:) voor Lielle! Ik kan begrijpen dat je er de pest in hebt.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:49

heh getsie lielle, sterkte er mee! Kan me voorstellen dat je er van baalt, lekker rustig aan doen dus.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:57

He bah Lielle, veel sterkte ermee :(:)
Sarah: Jouw huisarts is echt erg idd! Toen ik AB kuur kreeg zij mijn h.a. alleen dat het de pil kan beïnvloeden, verder geen rare opmerkingen erbij

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:01

Afbeelding

Special voor Leliaardje, hij is echt lastig!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:07

Gaaf Lielle! Hoe lang ben je daarmee bezig geweest?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:12

goeiemoggel ladies!!!

ff weer bijgelezen:

@ noor: dan moet je zin maken.
@ iedereen: over vroeg/laat starten, maakt mij voor de punten niks uit, rijdt toch me eigen ding en ik ga op concours om mijn paard op te leiden, niet om nou een keer een l2 proef te winnen (al is het wel leuk). liefste start ik laat omdat je dan snel je punten weet en niet zo lang hoeft te wachten. (eerder met Wup kon ik ook alleen aan het einde van de ochtend, aangezien hij vaak moest dekken en ik dus eigenlijk ook niet voor 10 uur weg kon/mocht..., al kwam me dan zelfs in de winter wel goed uit, euhm... 'dekken voor't invriezen'... toen er eens iemand naar vroeg of hengsten in de winter ook dekken :P) )

@ anti-conceptie: dat is vrouwenklets :P
@ liellie: beterschap voor je rug.

@ iedereen die er naar vroeg: die ruim 100 paarden zijn ongeveer 50 'enkele stallen' en dikke 60 in loopstallen, die loopstallen is zo gepiept, daar staan gewoon grote balen voor en dat is 1 keer per 5/6/7 dagen aanvullen, verder gewoon met de shovel aanschuiven en brok voor gooien. die losse stallen wordt altijd 's avonds al voor de deur hooi gelegd voor 's ochtends, dus je hoeft het er alleen in te schuiven en met brok langs. 's ochtends is het dan zo'n 35/40 minuten werk in je uppie. 's avonds wat langer. Allemaal wel simpel randsoen, veel ruwvoer (voor de loopstallen onbeperkt) en zelfde aan brok uit de silo. mocht er 1tje zijn die het wat minder doet krijgt ie extra in de zin van maismeel, meer brok of aanvullingen.

Gistermiddag zouden we gourmetten met dienke, d'r ouders, broertjes en vrienden van hun, voor het eten op tafel kwamen waren zowel dienke d'r vader als moeder alweer naar huis, ziek geworden (zelfde als dienke vorige week), vannacht heeft d'r oudste broertje hetzelfde ondergaan, dus dat was een file van 3 voor de WC.... :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:12

hij ligt er nu een week, maar meer dan af en toe wat kijken is er nog niet van gekomen. Lang zitten is ook niet echt aan te raden op het moment.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:13

@ lielle, zeker een leuke opleiding. Licorist zegmaar vinoloog voor alle sterkedranken. Ik werk in een slijterij...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:17

Beli, ik zou elke dag met een fles drank thuis komen als ik in een slijterij zou werken :=

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:18

He wat balen Lielle!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:19

Mootje schreef:
Implanon zijn toen meerdere mensen in mijn omgeving mee zwanger geraakt.... Misschien dat het nu betrouwbaarder is?

Wil je dit soort gruwel berichten voor je houden :D :D :D
Lielle, beterschap!

Net zelf ook even aan het werk gezet. Buikspierkwartier was veel te zwaar vor mijn arme te lang niet goed getrainde buikspiertjes!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:45

Lielle, sterkte!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:08

Vief @ ik heb ook een Mirena....dus als je vragen hebt... ;) maar dan wel per PB. Ik ben er heel blij mee en heb het in het ziekenhuis laten zetten. Dat gedoe met die pil was ik ook zat, vooral ook omdat ik ook veel elders slaap op de kazerne ed en als je 24 uur dienst heb en je vergeet dat ding al van huis mee te nemen dan zat je mooi. Plus het feit dat ik de maandelijkse perikelen ook niet meer heb... :D :D Het heeft mij niets gekost.
Lielle @ dat is wel heel vervelend, ga je ook al naar fysio of misschien chiro ??

Ik ga straks maar ff trainen en wat rommeldingetjes doen.....morgen weer werken.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:13

Sterkte Lielle!!
Flinke rugpijn is trouwens ook een hele goede remedie om niet zwanger te raken, maar wel een minder leuke natuurlijk. Een korte nabrander over een spiraaltje; ik heb er 25 jaar geleden eentje laten zetten door de huisarts, op vrijdagmiddag om 5 uur, en 's avonds om 10 uur is dat ding er door de weekenddienst weer uitgehaald..... in mijn zenuwen deed ik ook een beetje domme uitspraak, die de weekendarts niet kon waarderen.... "hij kan wel op het prikbord bij AH, zgan en nog niet gebruikt..." :oo

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:18

Deed het zo'n pijn dat je hem er uit wilde hebben ???
Vind het wel een grappige uitspraak. :')

Mijn grootste nachtmerrie is toch wel kinderen krijgen, ik zorg er wel voor dat ik mijn pil niet vergeet hoor.
Sorry (toekomstige) moeders, voel je niet aangevallen!!

Hebben jullie ervaring met magnesium voeren?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:21

Het was rampzalig. Maar nou had ik toen ook een ha die meende dat hij alles zelf kon.... en daar is hij vaker mee de fout in gegaan jammer genoeg. Dit was niet zo erg. Maar wel lastig. Toen dat ding net zat had ik geen last, en het plaatsen viel ook reuze mee, al zijn er leukere klusjes te bedenken. Maar na een uur begon het te zeuren en later kon ik niet eens meer gewoon lopen, en begon ik te koortsen. Dus gauw klaar, weg met dat ding.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:27

Klinkt idd niet als een feest texelse!
Ik heb wel eens magnesium gevoerd Danielle.

Nog een half uurtje en dan zit de eerste werkdag van deze week er alweer op. Althans op de zaak dan, ik moet vanmiddag nog naar de accountant en de groothandel.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:30

ik ben vanmorgen met manlief wezen "shoppen", en ik vind dat ik weer een lintje verdiend heb 30 april..... met deze beste man kan ik zooooo slecht op pad om kleren voor hem te kopen. Laatste keren is een van de meiden mee geweest, maar nu kwam het zo uit ivm de vakantie. En het viel mee, en waarachtig hij heeft nog een paar dingen gekocht ook! In de bouwmarkt redt hij zich prima, maar in een kledingzaak........

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:34

daNiielle_ schreef:
Hebben jullie ervaring met magnesium voeren?

Dat het weinig helpt :Y)

Texelse: oe dat is niet fijn zeg. Die uitspraak vind ik wel mooi haha.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:40

FE welkom, wij hebben ooit eens samen in een sgw week gezeten. Volgens mij zelfs bij elkaar in de groep.

Beli staat dacht ik bij een vriendin van mij op stal.

Spiraaltje heb ik ooit overwogen, maar er veel slechte dingen over gehoord, dus dat durf ik niet. Zou eerder voor sterrilisatie gaan.

Lielle sterkte met je rug.

Texelse, moet je lid zijn van de KNHS om te jureren? Ivm dracht heb ik mijn startkaart dit jaar opgezegd, nu vraag ik me af of je niet rijdend lid of zo moet worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:43

Ik heb ook ervaring met magneisum, (stressless van priemval) en dat werkte super.

Bianca, fysio/manueel therapeut en sportmasseur + flexchairtraining. En naarmate ik er meer aan doe wordt het slechter.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:46

Danielle, ja hele goede! Ik voer het alle paarden en vooral bij Schimpie was het echt een wereld van verschil. Ik gebruik die van Equine America, 28 euro en je kan er een half jaar mee.