[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:59

Zoo..ergens een paar blz terug is gevraagd om wat meer over mezelf te vertellen . Ik heb een kwpn e pony (Mezelusiena..roepnaam Sien ) en rijd daarmee tussen de paarden. Tis een Ladalco x Joost. Rij nu L2 dressuur en dat gaat zeer wisselend..maar het gaat steeds beter. Springen vinden we erg leuk en paar keer B gestart een jaar geleden..maar ben er elke keer of afgevallen of ze ging echt hoog steigeren dus vertrouwen was compleet weg en nu proberen we het in de BB. Twee jaar terug wat sgw lessen gehad, ik vond het super leuk..maar ze durft niet echt alleen. Bij oefencross Wieringerwerf ging het goed zolang ze maar achter aan ander aankon. Heb vorig jaar oefencross Nijeberkoop nog gereden en kreeg haar over geen enkele hindernis..dus geloof ik niet dat het voor ons samen is weggelegd helaas.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:01

Haha gewoon volhouden!

MJ_

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:12

GvdT schreef:
Heb vandaag ook een poging gedaan om te springen. Wist alleen niet zo goed hoe ik mijn teugel vast moest houden
1e parcours een balk op 1

2de parcours deed mijn hand wel heel erg zeer en ging ze een beetje aan de hol.
Ik had 2 balken op de 2 laagste hindernissen
Ze sprong wel in 1 keer over de sloot, die was facultatief.

Iedereen gefeliciteerd met de winstpunten en prijzen.

Gomir ik was bij SPA. Was nog iemand met zijn vrachtwagen door het bos gekomen over voet en fietspaden

MJ ik heb het stukje van Sam gezien.
Jaap Knape ken je wel. Is een onwijze rouwdouwer met rijden. Volgens mij reed ie in Chaam 2 of 3 voorons. Hij heeft een donker paard.

Gefeliciteerd met je winstpunt!!
En dan denk ik dat ik nu wel een beeld heb wie die jaap is.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:16

Ben inmiddels ook weer eens terug achter de pc, after a lfew busy days

Ben vandaag op wedstrijd geweest en heb er de rest van de dag tot 18.30 gejureerd.

Vanochtend eerst de Indoctro in het M gereden. De grond was echt knetterhard, dus ze voelde wat anders aan, maar ook niet echt verkeerd.
Ik zou nog ff snel een sprong doen voor ik de ring in moest, kreeg geen afstand en duwde het paard naar voren... fout dus. paard er dwars door heen en ik met n koprol eraf . gelukkig geen pijn gedaan (lang leve de valtraining die we ooit eens hebben gedaan ). daarna nog maar ff oxertje gesprongen, dat ging gelukkig wel goed.

In het parcours begon ie goed op 1 en 2 maar in de lijn van 2 naar 3 had ik de kop er niet goed bij en redde ze mij op 3 maar wel met een balk. Een stuk of wat galopsprongen na 3 was ik ff het parcours kwijt en kon toch nog net naar 4 sturen (beetje krom) kom daardoor scheef voor 5 met een stop op de b. Dus heb daarna maar een wille keurige hindernis op fout parcours gesprongen, want ik was het ritme totaal kwijt
2e parcours maar ff opnieuw proberen...
ging veel beter gelukkig, maar ze verraste me ff op het slootje (dat schitterde heel erg in de zon denk ik. heb haar ff goed de hindernis getoond en weer opneiuw aan gereden. toen ging ze zo vervolgens op de regenboogsteil nog een baklje (heeft de jury niet gezien....) en de laatste weer OK. maar door de stop nog eens 3 tijdfouten
Op zich ben ik niet ontevreden, maar kan ook niet zeggen dak wel erg te vreden ben. Naja volgende keer beter...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:50

Inmiddels weer een beetje bijgelezen

Iedereen al op bed??

@Welkom Denise en Pinacolada
@Canter, balen van je cross in Castenray
@Bt gefeliciteerd met je eerste prijs!! Enne dat van die handelaren... idd ze willen zelf geen bod doen. En andres noem je gewoon een hele belachelijke prijs, wie weet...
@Gomir, heel veel succes in de Z!
@Vief, jammer van je wedstrijd, stout sampje. Heb vandaag Dries ook voorbij zien komen. Dat jongetje rijdt hem erg goed!! En Driesje kon echt HARD!! Hij had iig een tweede prijs erbij vandaag.
@Talida, gefeliciteerd met je wp. Op naar de volgende.

Heb gister voor de tweede keer op de 3-jarige Cantos gezeten. Eerst een paar keer over het erf op de beton en daana aan de longeerlijn in de bak. stap, draf en galop en dat alles zowel linksom als rechtsom. En nog steeds geen bok... Begin nu zelfs te twijfelen of er wel een bokstand op zit...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:08

Talida schreef:
Dus ipv dat ik bij voorbaat mn wedstrijd al had opgegeven, hebben we mooi 2 winstpuntjes binnengehaald

Hey, top! Was je in Nieuw Vennep? Reden nog 2 stalgenootjes van me mee, ook alletwee in de L1, alletwee op zwarte paarden. Was wel fijn gejureerd toch?

Ikzelf voor de eerste keer in de L2 vandaag... Sootje had het een beetje moeilijk met de hekjes, maar ik moet zeggen dat hij er heel snel weer overheen was, wat wel heel fijn was... Is wel eens anders geweest.

Over het algemeen liep hij erg fijn. Zitten nog een paar foutjes in waarvan ik weet dat ze beter moeten (voornamelijk het galop werk) en 1 keer verrastte hij me heel erg gruwlijk toen hij vertrok met de middendraf. Dat beest gaat zo groot, da's echt wijs. Ik was er alleen niet echt op voorbereid.

Moet eerlijk zeggen dat ik al 2 maanden niet meer gestart heb en ook zo'n week of 4 a 5 bijna niet gereden... Dus was eigenlijk best heel trots met mijn 166 (spanning) en 178 punten. Nog niet helemaal lekker eraan, maar ik sta ook niet helemaal voor lu..l in deze klasse, dus dat was wel een fijn gevoel. Beestje deed goed zijn best en gewoon een lekkere dag gehad. Super

GvdT, hoe was het in de arena? Baan lag er zaterdag echt super bij, met al die gele bloemetjes. Echt geweldig.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:00

Scum schreef:
Gomir; success in het Z. Wanneer gaat het gebeuren?

Ik heb nog geen idee

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:08

GvdT schreef:
Gomir ik was bij SPA. Was nog iemand met zijn vrachtwagen door het bos gekomen over voet en fietspaden
Jammer van die balken, maar wel super dat ze de sloot deed.

Dat is wel een strakke actie

Annemieke: dat zijn altijd mindere berichten!

BT: gefeliciteerd. Wanneer ga je M starten?

Talida: super joh! Gefeliciteerd!

Kim: dressuurprikker

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:11

Nee, ik ben nog niet naar bed. Lag er al wel in, maar weer eruit gekomen.....heb een soort bult op mijn onderlip die is opengebarsten en nu is daar een korst op aan het komen. Is geen koortslip, want het zit vrij aan de binnenkant. Het doet alleen zo ongelooflijk zeer dat ik gewoon met tranen in mijn ogen in bed lag....dus dan maar even bokken als afleiding.

Verder heb ik een super vakantie gehad in Val Thorens, heerlijk weer en lekker kunnen boarden. Pico is nog steeds niet goed en na het lopen van de cross vandaag baalde ik daar nog harder dan hard van!

Nieuw paardje is braaf, heeft wel enorm moeten wennen, miste echt zijn vriendjes. Vervelende is alleen dat ik voor Rex 2 nieuwe zadels had gekocht, die (uiteraard) allebei niet passen op deze. Deze is nl. heel smal met een hoge schoft en Rex was nogal breed
Dus deze week maar eens op zadeljacht, hopen dat ik die andere gloednieuwe! zadels nog een beetje gunstig kan verkopen...

ik beloof dat ik deze week ga bijlezen, loop nog wel 20 pagina's achter

Gomir: spannend dat je naar het Z gaat joh!! Ik wil deze zomer weer eens in de B gaan beginnen (spring eigenlijk nooit, behalve trainingen en SGW's, maar aangezien ik daar nu M moet starten, moet een B parcoursje ook wel lukken hoop ik!)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:15

Dat komt vast wel goed Marieke!
Sterkte met je lip! Klinkt naar

Denise: gefeliciteerd

En de rest ben ik vergeten.
Ik ga slapen, morgen mijn (hopelijk) laatste tentamen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:18

Succes Gomir!!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 01:24

Dankjewel

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 06:58

marieketencate schreef:
Nee, ik ben nog niet naar bed. Lag er al wel in, maar weer eruit gekomen.....heb een soort bult op mijn onderlip die is opengebarsten en nu is daar een korst op aan het komen. Is geen koortslip, want het zit vrij aan de binnenkant. Het doet alleen zo ongelooflijk zeer dat ik gewoon met tranen in mijn ogen in bed lag....dus dan maar even bokken als afleiding.

Ik heb regelmatig last van koortslip, maar die kunnen (bij mij) ook gewoon aan de binnenkant van mijn lip zitten! Het is er in ieder geval wel weer voor, ik had er eind vorige week al een, altijd als de zon voor het eerst fel schijnt!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:18

manic schreef:
Hey, top! Was je in Nieuw Vennep? Reden nog 2 stalgenootjes van me mee, ook alletwee in de L1, alletwee op zwarte paarden. Was wel fijn gejureerd toch?

werd gewoon erg goed gereden

Citaat:
Over het algemeen liep hij erg fijn. Zitten nog een paar foutjes in waarvan ik weet dat ze beter moeten (voornamelijk het galop werk) en 1 keer verrastte hij me heel erg gruwlijk toen hij vertrok met de middendraf. Dat beest gaat zo groot, da's echt wijs. Ik was er alleen niet echt op voorbereid.

Moet eerlijk zeggen dat ik al 2 maanden niet meer gestart heb en ook zo'n week of 4 a 5 bijna niet gereden... Dus was eigenlijk best heel trots met mijn 166 (spanning) en 178 punten. Nog niet helemaal lekker eraan, maar ik sta ook niet helemaal voor lu..l in deze klasse, dus dat was wel een fijn gevoel. Beestje deed goed zijn best en gewoon een lekkere dag gehad. Super

Mooi dat je er een goed gevoel aan had! En toch gelijk al bijna winst, ja toch?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:31

Marieke; balen van die zadels (en ook van die cross natuurlijk). Misschien een tip voor je.
Online heeft ook een hoge smalle schoft. Bij hem was het enige dressuurzadel dat fatsoenlijk paste een KN. En het enige springzadel dat fatsoenlijk lag was een Stubben.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor je nieuwe paardje ook zo is, maar het valt te proberen. Hoe heet hij trouwens?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:28

reeskees schreef:
@Vief, jammer van je wedstrijd, stout sampje. Heb vandaag Dries ook voorbij zien komen. Dat jongetje rijdt hem erg goed!! En Driesje kon echt HARD!! Hij had iig een tweede prijs erbij vandaag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 08:35

Canter schreef:
Leuk Lielle, doe je best!

Jee Simmie, je schrikt je rot na alles wat je net hebt meegemaakt!

Hebben jullie in de Hoefslag het verhaal van Judith Scholte gelezen? Ik wist niet eens dat ze ziek was, wat een heftig verhaal.

Ik had het gelezen, ik wist het idd ook niet. Ben er toch erg van geschrokken

Nou, geen les dus bij Tyrza en ook geen C'ray voor mij. Raimaer heeft nog steeds wat last van mok + rotstraal en toen ze dus vrijdag niet helemaal goed was heb ik me afgemeld

Ik heb dus dit weekend andere dingen gedaan. Oa Badminton gekeken zondag, zaterdag nog even in C'ray geweest en wat bekenden gezien 's avonds asperges gegeten met een zelfgemaakt Hollandaise sausje (oa eidooiers) waarvan ik zonda zo ziek was dat ik op weg naar A'dam de hele auto heb onder ge- en toen maar weer naar huis ben gegaan en 's avonds ge BBQd met schoonouders, moeder en broer.

BT, wat een schatje aan de longe

Ik vind priveles ook erg prettig, heb alleen met crossen nog groepslessen (en dat werkt wel prettig), verder altijd in mijn uppie

Leuke foto's Vief en een mooi halster Ik houd wel van rood

BT, leuk contrast van Muis

Peanutbutter, klinkt als een heftig avondje

MM, het gevoel dat het verbetert blijft het belangrijkste

Anja, dan zullen wij mara niet pesten

Canter, wat balen Wel raar dat hij zo gaat staken als hij van ver moet komen. En zo hoog steigeren vind ik wel erg vuil

Denise, welkom. Water moet je in alle rust aanleren, ze moeten het leuk gaan vinden. Dus bij voorkeur achter een ander aan het water instappen en dan lekker blijven rondspetteren zodat ze er rustig aan wennen.

GvdT, jouw vingers moeten het wel bezuren in de buurt van paarden

MM, avondje dravers kijken? Leuk

Annemieke, wat was er met de heenreis?

Vief, mss heeft Sam wel een identiteitscrisis

Renske, dat zullen je ouders wel leuk vinden om te horen

P&S heb ik nog niet gekregen

Gomir, spannend hoor; Z starten

Pinacolada, ook welkom

Talida, proficiat met je wp's

Vief, je 2e proef klintk erg fijn. Ik vind stap verzamelen met een ruim stappend paard ook erg lastig, je rijdt al snel tactfouten.

Wb de cross in Castenray, om eerlijk te zijn vond ik het L echt enorm simpel (met lopen), zelfs voor een B cross aan de lichte kant. Ik heb wel veel problemen gezien op 1, ook in het L, maar ik vond ook dat veel combinaties maar erg lauw van start gingen. Hindernis 3 vond ik persoonlijk niet lastig, die zat er vorig jaar ook zo in, en kan me niet herinneren dat er veel fouten op zijn gemaakt.

Annemieke, Jaap ken ik wel van naam. Wat een verschrikkelijk ongeluk zeg. Hoe matig iemand ook met zijn paarden om gaat, dit blijft een drama

BT, proficiat met je 1e plek. Gaat goed hoor Leuke foto's

Denise, gefeliciteerd. nette stijlpunten

Kim, proficiat met je wp's

Vivian, wow! 212 punten is niet misselijk

GvdT, netjes van de sloot en knap gedaan met een au-e vinger

Onide, kalkoenwonden zijn lelijk

Vief, daarom gebruik ik zelf tappende schroeven Alleen het ergste vuil eruit halen en dan de schroeven (met zo'n zelfde sleuf als een tap) erin draaien. Maar ik draai alleen schroeven bij springen op gras (en met wedstrijden) verder niet.

RK, jammer van je 1e parcours. Wel fijn dat het 2e parcours iig een beter gevoel gaf.

Manic, netjes hoor na zo'n voorbereiding.

Gomir, succes met je examen.

Marieke, hoe is het met je lip? Vakantie klinkt wel heel goed, en fijn dat je nieuwe paard zo lekker aanpakt. Is het geen optie om die zadels met Rex mee te verkopen?

Pfoe, dat was een hoop bijlezen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:17

Zo, heb jij je huiswerk even gedaan Lielle!
Balen van Raimier.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:24

Ik heb wel alles bijgelezen, maar sluit me, w.b. reactie, even bij Lielle en Canter aan

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:25

zo Lielle...je bent weer helemaal bij!

Gomir: neehoor nog geen M... misschien na de zomer...ligt er maar net aan hoe ze het oppakt! eerst maar eens stuurbaar de L door

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:39

Ik heb gewoon een venster ernaast geopend en braaf overal op gereageerd

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:55

@Marieke, hoe gaat het met je lip? Balen dat je zadel niet past op je nieuwe paard.

@Lielle, flink bijgelezen!! " Leuk" weekend heb je gehad
Balen van Raimaer. Hopelijk is ie snel weer OK

kreeg net nog een paar foto's van gister doorgemaild:

Daarom dus een singel met buikflap
Afbeelding

Scherpe wending naar rechts...
Afbeelding

En de laatste sprong...
Afbeelding

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:59

Leuke foto's Reeskees! Uitslagen van dressuur staan er ook op..ben nog niet eens laatste geworden met mijn 159..haha. Tis wat. Maar zal koffiedrinken..luizenleven

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:23

Erg leuke fotoos

En wauw Lielle, da's een knap staaltje bijbenen

Iemand zei trouwens van de week iets over dat er op de Lage Vuursche een paar sprongetjes staan... Iemand enig idee waar ongeveer?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:27

leuk RK!! Walleke gemaakt?