[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:44

Ik had eigenlijk beslist wel te willen rijden, maar heb aan de telefoon eens overlegd en man ziet het niet echt zitten omwille van praktische (en stukje financiële). Er zijn 2 manches, op woensdag en vrijdag en dan mogelijks finale op maandag. Indien niet geselecteerd voor de finale kan je op vrijdag naar huis, maar ja, ik wil wel absoluut die prijs voor fokker afhalen op maandag. De paarden moeten verplicht ginder blijven.
Voor de dochter is het geen optie om 5 dagen mee te gaan in de camion, 2 daagjes is leuk, maar daarna ook alleen maar saai voor haar.
Voor mijn papa is het in de week zo goed als onmogelijk om onze paarden eten te geven, enkel in het weekend.
Dus als ik ga, betekent het dat ik met de camion ga en daar blijf, uitgezonderd zaterdagavond naar huis om Fi te rijden en zondag weer terug naar ginder. Man zou een keer of 3 over en weer moeten rijden om de paarden thuis te doen en met de dochter af en toe thuis te slapen. En dat ziet hij niet zitten...
Begrijp ik ergens wel, maar ja, toch jammer dat we nu zo ver gekomen zijn voor niets dan eigenlijk.
En ik weet dat mocht ik het nu doordrukken, dat dat wel 'ok' is, bedoel, hij zal wel komen kijken, maar als ik dan meteen een balk zou hebben in mijn 1e parcours, dan zou ik mij ook wel weer schuldig voelen dat ik mijn gedacht doorgeduwd heb...
Zal zien of hij vanavond nog van gedacht veranderd, maar anders ga ik enkel op maandag naar ginder om die prijs af te halen.
Zijn tegenkanting op financiële snap ik echter minder... Ook als Björn ze zou rijden, moest ik de inschrijving uiteraard betalen en ook hem om te rijden, en dat vond man dan wel ok. Maar ja, kans dat ze foutloos zou zijn, was uiteraard veel groter met Björn dan met mij.

Daapph: zag hem idd wekelijks, nam ook met Fi geregeld les bij hem. Ben op elke cycluswedstrijd meegeweest om te groomen, toch wel wat uurtjes samen in de camion gezeten, zeker de laatste wedstrijden die ver rijden waren.
Vriendin van mij schreef mij gisteren dat Björn wel niet zou gewild hebben dat ik zo van streek zou zijn en dat had er toch beetje ingehakt bij mij, soort van bevestiging dat ik idd niet het recht heb om verdrietig te zijn. Heb er maar niet op gereageerd, blij dat ik hier mijn verhaal eventjes kon doen.

Zijn vrouw ligt op intensieve in UZ, ze hebben een drainage in de hersenen gedaan maar meer weet ik niet. Heb mijn buurman vanochtend even aan telefoon gehad, maar ik wou het niet vragen. Die mens is nog zo vol van zijn verdriet om zijn eigen zoon, vind het niet gepast om dan naar zijn schoondochter te vragen.

Florence: BK 5 jaarse begin ik sowieso niet aan. Ik wil eventing rijden, de 4 jaarse is beetje toevallig gekomen omdat ik mijn voet gebroken had en ik dus Ny wat ervaring wou laten opdoen met Björn en omdat het zo goed ging, heb ik hem maar alles laten rijden. En zeker geen spijt ervan, was een leuke ervaring ook om te groomen voor de verschillende paarden.
Over die prijs, 't zal idd qua waarde de moeite niet zijn om speciaal naar Gesves voor te rijden, maar voor mij heeft het wel veel waarde. Mijn eigen fokproduct stond vooraan tussen de grote namen die jaarlijks 10-tallen veulens fokken dus ik vind dat wel speciaal. Vooral omdat dit sowieso eenmalig was...

Iedereen bedankt voor de steun!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:09

Ik interpreteer die opmerking niet als dat je geen verdriet mag hebben. Wel als dat Björn zou willen dat jullie dit nooit zouden moeten meemaken.

Over Gesves: als het in de namiddag is kan ik eventueel helpen op vrijdagnamiddag en maandagnamiddag, dan kan je man met je dochtertje naar huis indien nodig? Wederhelft is toch niet thuis...

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:56

dappere beslissing Antonius, het is zeker te begrijpen dat je mee zou willen doen, maar nu om praktische redenen het niet gaat...is een ding wat je heel goed hebt uitgelegd.
en uiteraard mag je hier altijd je gevoelens kwijt! :(:)
het is heel zwaar voor jullie allemaal. |(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 16:05

Kan je niet aan iemand anders vragen voor de paarden te doen?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:17

Ik ben niet in het land anders had ik gerust de andere paarden een paar dagen willen voeren en in de gaten houden... Denk dat je vooral moet doen waar je je het beste bij voelt. Ik zou sowieso wel die prijs gaan halen. Daar ga je anders spijt van hebben, omdat je zoals je zelf al zegt niet van plan bent om nog dit traject te doen en het toch leuk is om tussen de "echte" te gaan staan en eerkenning te krijgen voor je fokproduct. Of je moet rijden is ms lastiger. Snap je man ook wel. Is wel een hele week dat alles "overhoop" ligt. En of je onder de huidige omstandigheden optimaal kan rijden is ms ook nog de vraag. Leg jezelf ook niet te veel druk op hè ☺ want als ik het goed voorheb heb je nyona zelf de laatste tijd niet/weinig gesprongen? Denk dat je man dat ms ook in zijn achterhoofd heeft van "wees toch maar voorzichtig"

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:30

Zonder dat ik er zelf nog om gevraagd had, heeft mijn man gisteren gezegd dat we idd de kans moeten grijpen om toch te rijden. Hij beseft ook dat het wellicht eenmalig is dat we er überhaupt naartoe kunnen gaan. Moet zeggen, nu de beslissing genomen is, ben ik soort van opgelucht.

Lene en Varekaj, sowieso bedankt om te willen helpen :j we trekken ons plan wel...

Ga deze middag nog eens op parcours in Aalter gaan rijden met ny, proberen beetje het gevoel te krijgen hoe ik ze moet rijden. Heb al de filmpjes met bjorn, ga die ook nog eens bestuderen.

Dit weekend dan eventing met Fi in Nokere. Heb wel gereden deze week, maar nog niet echt doelgericht... proef zelfs nog niet geoefend. We zien wel zeker.

Daaph hoe is het nu met jomo?

Lene, hoe bevalt de reis? Mis je het hier nog niet teveel?

Florence: ben benieuwd wie je potentieel vriendje is. Iemand uit lrv of...?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:08

Ik was niet thuis de voorbije dagen maar ik las wel mee. Ik dacht al van gewoon doen, inderdaad maar een eenmalige kans om een BK te mogen rijden. Bjorn zou ook zelf gewild hebben dat Nyona uitgebracht werd op het BK omdat hij er vol lof over was net zoals Varekaj al zei. Ik wens je in ieder geval enorm veel succes! En idd je kan nog eens springen met Nyona en aanvoelen hoe ze is. :)

En jomo toch! Maar gelukkig zien de wondjes niet té erg uit. :)

Nog veel plezier Lene! 'k Ben 't beetje aan het volgen op fb. ;)

Florence: Initialen prijsgeven? :P 'k Heb zowa vermoedens maarja 'k wil niet zo heel verkeerd zitten haha. :')

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:17

Ik denk ook als je het niet gedaan zou hebben dat je er zoveel spijt van zou hebben :-)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 11:43

Fijn dat jullie dan toch samen een beslissing hebben genomen. Ik denk dat je met een extra steun op je schouders gaat rijden!

Jomo zijn been ziet er nog net echt beter uit...
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag komen de paarden aan huis staan :):) Eindelijk!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 18:14

Voor wie me niet op fb heeft, de stallen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 19:42

Moooooi, en zo schoon!!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:35

Mooi hoor daaph! Waar heb je die vandaan de stallen? Wij zijn nog volop aan het rondkijken voor onze stallen. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:45

Zo fijne stallen! Goed gekozen! Dat been zou ik toch nog eens laten nakijken. Ziet eruit alsof de bult 1 ophoping van onderhuids vocht of pus is. Voelt het warm en/of pijnlijk voor jomo als je eraan komt?

Antonius, geniet van die kans! Je hebt er hard genoeg voor gewerkt ook. Zoiets komt niet alle dagen op je pad. Fijn dat je man hierin toch spontaan achter je staat :)

Florence, maak ons anders eens nieuwsgierig ja :P geniet er maar van, niks zo leuk als dat soort kriebels.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-17 22:53

BenK , ook onze sponsers Ik vind ze heel goed. Ook snel gemaakt en goed vind ik.

Ja het is warm en hij is gevoelig. Ik veees ook dat er onderhuids nog wat broed... maar mijn DA is tot 9 aug op vakantie......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 23:56

Kan toch wijzen op een onderhuidse infectie of ontsteking. Zou er niet te lang meer mee wachten dan, als dat naar binnen slaat richting botvlies ben je eraan voor de moeite.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:16

daaph hij zal toch zeker wel voor een vervanger hebben gezorgd?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 10:10

Ja voor kleine huisdieren... ik heb dus zelf iemand gezocht, en die wzs goed, daar niet van... maar ik blijf het een gekke wonden vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 10:13

Een wonde is een wonde, in principe moeten ze wel kunnen zien of er iets broeit of niet...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 23:19

Bewogen dagje Nokere...
Ik vond mijn dressuurproef heel goed, en meestal vind ik toch wat prutsen die ik niet goed vond, maar jury kon het minder apprecieren... 10e plaats en iets van 49,... strafpunten.
Hier mijn proef:
http://www.youtube.com/watch?v=qH20YnUG9Ng
Vond het toch echt ondergewaardeerd.

Jumping was weer een stuk minder, beetje hervallen in oude fout en voor elke sprong teveel terug genomen. Maar 1 balk, wel 6 sec tijd, maar vooral manier waarop ik reed was ik niet tevreden mee.
Nu dus 18e pl. Lang geleden dat we daar stonden :Y) maar goed, morgen dan zo goed als stressloos crossen, gewoon proberen foutloos rijden en kijken waar we komen met de tijd.

Om mijn baaldag af te maken, startte mijn camion niet. Gps kabeltje laten inzitten... gelukkig gelukkig behulpzame TD en jury voorzitter die mij geholpen hebben met soort powerbooster zodat ik met een uurtje vertraging toch naar huis kon. Waar overigens de dochter ziek thuis zit... hoezo, mijn week nie???

Gisteren nog parcours getraind met Ny,
http://www.youtube.com/watch?v=53f0Z_bGBgU
Niet slecht, maar heb op video wel ondervonden dat ik ze sneller rij dan bjorn deed, dus toch klein beetje rustiger proberen rijden. Zo raar, Fi rij ik altijd teveel terug, en deze teveel vooruit... k moet nen derde hebben :P

Daaph: ik zou veearts ook nog eens laten kijken voor jomo, vind de wond niet rustig staan.
Hele mooie stallen hoor, fier op zijn en van genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 07:48

Ai ai ai Antonius, Murphy is met u mee op pad zeker? Ik duim dat het vandaag beter gaat. Rij je nog steeds met hetzelfde bit of toch nog gewisseld?
Ik bekijk vanavond de filmpjes, moet nu dringend mijn bed uit voor eigen wedstrijd. Al is mijn proef pas om 15u54, ik moet wel om 12u15 mee opwarmen als reserve voor het viertal. Wordt een lange dag met veel wachten.

Hopelijk geen buien van gietende reg zoals gisteren voor wie vandaag op pad gaat!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-17 09:12

Opwarmen als reserve?? Dus wss moet je niet rijden? Dan zouden ze toch iemand mogen zoeken die wel op wedstrijd is hoor...

Veel succes in Nokere! Ik zag dat Winnie ook goed stond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 13:47

Uiteindelijk toch moeten inspringen. Iemand van de groep was bij springen lelijk gevallen en zag het niet zitten. Zonder sporen dan nog, die hebben hier verdorie op 5min tijd dat ik niet keek pootjes gekregen.

Nu wachten op mijn eigen proef.

Ja en te bedenken dat ik de enige B-ruiter ben van de bende die groepsdressuur doet. Merendeel is L1/L2, een paar M en eentje Z. Maar krijg verdorie toch complimenten dat ie het echt fijn begint aan te pakken.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:00

Jaaaaa eindelijk eens aan de finish gekomen en helemaal foutloos!!!!! Ben zo ontzettend blij.

En ik sta ook eerste, maar HC ;) maar kben super content!

@antonius: jammer van je dressuur! Hoe was je cross? Heb je niet gezien.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:28

Ik zie net dat ik tweede ipv eerste ben haha! Verkeerd gehoord. Maar maakt toch niets uit ;)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:35

super winnie!!! proficiat...en inderdaad in dit geval maakte 1ste of 2de niet uit...
voor je gevoel ben je 1ste *\o/*