[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:28

Ja ik doe in de winter soms 1 of 2 indoor crossen maar voor de rest even cross vakantie.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 15:32

Ik rij wel meerdere indoorcrossen om in de cross-stemming te blijven. Daarnaast gaan we inderdaad aan de dressuur werken en lekker wat springen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:59

Bedankt voor de tips! Ik ga denk ik inschrijven voor Diepenheim. :D

In de winter ga ik niet specifiek weg op cross. Wij hebben een springtuin op stal en zijn bezig met het realiseren van een crossveldje.

En natuurlijk lekker veel buiten rijden.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:44

Voor degenen die in Lisse waren, weten jullie of er op zaterdag nog andere fotografen waren dan Hocus Focus en Marcel vd Bos?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:59

Ik heb geen andere meegekregen.

Helaas zelf niet zo ver gekomen vandaag in de cross. Springen ging heel erg fijn. Cross begon goed, helaas 3 stops op hindernis 4 en het zat erop. Was een hindernis bovenop een heuvel en met aanrijden kon je de landing niet zien en denk dat Izzi daar op gestopt is. Jammer want het lag er ontzettend leuk bij.

Kwam bij het terug stappen veel starts tegen die bij 4 of water er uit lagen.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:15

Ik heb in Lisse ook nog iemand gezien die foto’s maakte tijdens de dressuur.. Iemand een idee wie dat was? Het was voor ons de eerste keer in Lisse, vond het een hele leuke cross en goed georganiseerd. Alleen het parkeren wat een kriem, vond dat echt niet normaal en ook gevaarlijk. Verder voor ons wel voor herhaling vatbaar. Ik ben altijd wel fan van dit soort ‘bos’crossen en er zaten leuke technische dingen in. 1 stop op het water, wat me verbaasde want ze is normaal heel safe met water en het was ook niet echt een hele rare sprong. Hoorde inderdaad dat er meer problemen waren daar. Waren ook veel problemen met het springen qua weigeringen en uitsluitingen viel me op.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:11

De fotograaf bij de dressuur heb ik inderdaad ook gezien (maar nog niet kunnen vinden wie het was)..

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:54

Nummie, wat ik heb gezien lag zeker de helft er tijdens het springen al uit. En dan tijdens het crossen ook weer meerdere.

Ik kan de cross alleen vergelijken met dijkgatsbos en vond lisse pittiger. Het springparcours viel mij dan weer mee.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:00

Ik had ook niet zo’n geluk in Lisse. Ik vond inderdaad het parkeren staatsgevaarlijk. En nadat het springen 2x werd stilgelegd voor mij, ik 3x opnieuw had losgesprongen en zeker 45 minuten door die mulle inspringbak had gelopen, had mijn paard er ook geen zin meer in. Super balen natuurlijk, maar volgende keer beter. Maar ik denk niet dat ik nog een keer naar Lisse ga :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:46

Was het parkeren bij Lisse weer langs de weg?

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:05

ja nu ben ik ook benieuwd hoe het parkeren was in Lisse

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:58

Parkeren was inderdaad langs de weg. Stond bijna een kilometer van het terrein af.

Afbeelding

Afbeelding

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:49

Zo, ik ben een tijdje afwezig geweest met posten (iets met studeren 8)7 ), maar ik wilde graag weer even een update plaatsen van mijn kant.

Afgelopen zomer heb ik zo veel mogelijk meegedaan aan oefencrossen (Renswoude, Ede, Gorssel, Vorden, Heino, Bussloo) en er staan er nog een paar op de planning (Arnhem, Broekelo, misschien Markelo). Sommige gingen dramatisch slecht, maar vooral Gorssel, Heino en Bussloo gingen een stuk beter. Ik heb wel iets ontdekt bij mijn pony: als hij alleen een cross moet rijden, wordt hij super onzeker. Hij loopt dan helemaal niet door en sluit zich af voor mijn hulpen. Met geen mogelijkheid krijg ik hem dan over een 'enge' hindernis. Een tik geven werkt niet, praten ook niet. De enige redding is dan achter iemand anders aanrijden die me dan toevallig inhaalt. En daar heb ik dus iets ontdekt! Zodra mijn pony achter iemand anders mag lopen, doet hij het (in de meeste gevallen) super goed *\o/* Tempo gaat omhoog, oortjes erop en hij is veel minder kijkerig naar de hindernis en zal dus minder snel stoppen. Afgelopen zondag op Bussloo was dat al helemaal zo. Ik reed daar achter een vriendin aan, van wie de pony ook een goede vriend is van mijn pony. Ik kon Dylano niet meer houden, hij werd zo heet! Het springparcours was zelfs voor het EERST in 1x foutloos :wow: Tijdens de cross reed ik bij de meeste hindernissen een aantal meter achter mijn vriendin aan en dan galoppeert Dylano harder dan ik het hem ooit heb voelen doen (wil zijn vriendje inhalen natuurlijk) en hij springt als een kanon. Rijd ik voorop, dan moet de hindernis eerst even geïnspecteerd worden natuurlijk 8)7 Vorig jaar op Bussloo ging dit trouwens precies hetzelfde, daar reed ik met dezelfde vriendin en nog iemand anders. Zo blij heb ik Dylano nog nooit gezien tijdens een cross. Bij een bepaald stuk waar we gingen draven liep hij ook gewoon heel ontspannen met een lekker tempo aan de teugel, waar hij thuis met het bakwerk altijd stilvalt als hij zijn kaak los moet laten. Leek ineens wel een heel andere pony!

Wat een lang verhaal is het geworden, excuses. Maar mijn plan hieruit is: de komende 2 jaar lekker doorgaan met oefencrossjes en zo veel mogelijk met een groepje rijden, zodat Dylano leert dat crossen niet spannend is maar leuk. Het jaar daarop kan ik misschien al proberen om het alleen te doen. En hopelijk daarna zijn we goed genoeg voor de B :D Wel ervan uitgaande dat ik mijn pony aan kan houden tijdens het studeren, dat zal uitproberen zijn.

Nog wat fototjes voor de liefhebber:
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:51

Was dat parkeren niet precies hetzelfde in Dijkgatbos twee weken geleden? Wat raar dat ze dat doen?!?!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:14

Prima, ik zou echt investeren in lessen ipv oefencrossen op deze manier. Wel mooie foto’s!

Die weg hè, is die afgesloten voor overig verkeer? Of is dat een eenrichtingsweg?

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:29

Prima, wat fijn dat het nu wat beter gaat! Mijn pony deed/doet ook altijd zo, rij er al 13jaar mee en het nooit voor elkaar gekregen om alleen een cross te rijden tot het eind, samen springt hij fantastisch en wil hij ook wel voorop.... ;( Wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook zo zou zijn bij jullie hoor! Ik zou idd ook vooral tijd aan lessen investeren en dan ook privé lessen meepakken zodat hij alleen wat zekerder wordt! Gave foto’s !!

Wat jammer van dat parkeren bij Lisse... Behoorlijk irritant als je al zon eind moet lopen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:50

In Lisse was de weg wel afgesloten voor ander verkeer, en éénrichting voor de trailers. Desondanks toch nog wel wringen met de passerende trailers, wandelaars, paarden, en fietsers.
Ik had geluk met een mooi plekje niet te ver weg voor mijn trailer omdat ik later aankwam en diegene voor mij net was vertrokken. Mooi tussen 2 vrachtwagens dus ook breed "gedekt" maar kan mij voorstellen dat met een jong of gespannen paard het niet makkelijk zadelen was.

Afbeelding
Afbeelding
(Witte vrachtwagentje was aan het passeren)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:01

Parkeren is in Lisse inderdaad altijd onhandig. Ik had gelukkig een redelijk goed plekje dit jaar.

Wat enorm balen zeg DewiFoto dat je niet kon starten! Inderdaad waardeloos als je zo lang aan het inrijden bent.
Ik kom er net achter dat er 4 springfouten teveel zijn genoteerd voor ons :( Foutloze cross gereden, maar nu dus geen winstpunten (ipv de 2 waar ik recht op had).
Laatst bijgewerkt door FCSA op 22-09-20 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:17

O gets lekker handig met opzadelen en laden ook. En vergeet het aan en wegrijden niet.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:15

Dat parkeren in Lisse is echt een nachtmerrie als ik zo de foto's bekijk. Recept voor ongelukken lijkt me! Kunnen ze niet beter een weiland regelen ofzo? Als iedereen er feedback over stuurt.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:23

Grappig dat er nu mensen over vallen zover ik weet doen ze het al een tijd zo

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:27

Ik vind het ook bal parkeren bij dikgatbos. Lisse ben ik nooit geweest.
Vind parkeren wel een belangrijk stukje van de wedstrijd :j

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:32

Parkeren is in Lisse altijd zo, nooit problemen gehad. Ja soms moet je ver lopen, maar dat is niet alleen bij Lisse (fiets in de cross is sowieso handig). Vind t juist knap geregeld met de ruimte de ze hebben, slim het eenrichtingsverkeer

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:46

Het probleem of misschien juist fijne wordt wel dat er veel meer wedstrijden zijn en komen waardoor je kan gaan kiezen. En op zulke dingen kan filteren.
Nu in corona tijd is dat natuurlijk niet helemaal het geval, al heb ik dus voor anderen gekozen. Maar niet om reden parkeren trouwens :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:01

Pfoeh, ja dat is echt drama.

Toen ik daar vorige keer was (incl jong, onervaren paard) regende het ook nog enorm, dus iedereen liep met paraplu's rond. Sta je midden op de weg, proberen je paard op te zadelen terwijl die in totale paniek is vanwege die paraplu's.

Geen feestje. :n