[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:44

Simmie schreef:
_Noor schreef:
Sim: succes morgen. Als het qua hitte de spuigaten uitloopt, ga ik ook niet springen hoor. Het kan te gek ook. Neem in ieder geval genoeg water mee om te koelen :j. Wat voor afspuitinstallatie heb jij????????

Dank je, jij ook!
Ik heb een losse kunstof tank ongeveer 20 cm hoog, 1 m lang en 60/70 cm breed waar 80 liter water ik kan, die wij los achter in de auto kunnen plaatsen. Daar zit een pomp op met slang zodat ik lekker af kan spuiten! Ooit eens van een ouwe jachtruiter kunnen overnemen. Echt een superding!

Hihihi iedereen is er benieuwd naar, in Maarsbergen vroegen wij er ook al naar bij de stand van Canter Equipment :P .

@PB: Ojee := ... dat wordt trakteren ;)
@Dorien: Hahah ben wel benieuwd naar je jurkje! Ik ben ook op zoek geweest naar een leuk WK jurkje, maar dat Bavaria jurkje was helaas al uitverkocht!!

Hier is het trouwens echt los gebarsten. Zo op de 8e verdieping in het ziekenhuis zie je het allemaal heel mooi.. de lucht was al dreigend, maar het flitste ook rondom ons.. erg spectaculair gezicht!! *D

Ik zat trouwens te denken.. bijvoorbeeld zo'n onkruidverdelger-sproeier, kan je mooi op je rug doen en dan hup zo je paard afspuiten :P .. Vaak hebben wij wel aan een jerrycan (plusminus 20 liter?) wel genoeg (en anders twee, kan je m gewoon twee keer vullen)...

Afbeelding

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:47

Op zich een goed idee WL, maar uit zo'n ding komt toch maar een beetje nevel?

Hier is ook een flinke onweersbui aan de gang geweest. Heel hard waaien, bliksemen als een gek, paar flinke klappen onweer en slagregen. Het staartje trekt nu zo'n beetje weg.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:50

Hier ook eindelijk regen <3 <3
Ook wat onweer erbij en veel wind, heb dus gelijk maar alle deuren en ramen opengezet, hopelijk koelt het hier binnen dan iets af 8-) Was vandaag 29 graden binnen :Z

Op zich wel een goed idee Lotte zo'n spuit, maar ik denk dat daar ook wat weinig druk op staat.

Ik zal eens even op zoek gaan naar een foto van mn vlaggen jurkje ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:51

Volgens mij kan je standen instellen, dat is wat ik meen te herinneren, inderdaad nevel tot aan een hardere straal... Ik ga er patent op aanvragen :)) ...

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 23:54

Het jurkje ;)
Afbeelding

Het onweert hier nu trouwens ook behoorlijk :7

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 06:43

@Dorien, mooie site hoor, netjes en duidelijk ingericht.
Misschien 1 kleine tip ter verbetering:
Maak bovenin bij het menu ook een kopje Contact omdat mensen anders je hele site moeten doorspitten om bij het contactformulier te komen. Ervaring leert dat mensen meestal maar de helft lezen en als ze dan op zoek moeten naar contactgegevens afhaken.

Nog even een andere tip, als je professioneel bezig bent vermeldt op je site dan ook de gegegevens van KvK en BTW, en eventueel je bankrekening met IBAN. Tegenwoordig moet je als professional ook je KvK etc op elke mail meesturen die je aan klanten stuurt.
Veel succes ermee.

Ik ga me klaarmaken voor een dagje kring met Noor en Jer.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:03

Hij is leuk Dorien!

Hier alles gemest en 3 gereden. Zat om half 6 op de eerste. Maar toen was het nog heerlijk.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 08:06

Morgen :Z
Ik ga zo werken op stal. Daarna Vorstin maar weer even uit het land plukken om te poetsen, en dan door naar Hilversum. Mijn oom (cafehouder) heeft een megascherm op het marktplein geregeld, en nu moet ik vanavond tappen in een van de barretjes tijdens de wedstrijd.

Concoursgangers, succes!
Zo, jij zat er vroeg op PB!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:08

:wave: goeiemorgen

Geen tijd gehad nog om bij te lezen. Gister aan de selectie meegedaan. We waren foutloos en 1e :). Ook het tweede parcours foutloos en 1e :D! Dus ik was super tevreden.
En dat met het warme weer ;).

Daarna snel naar huis gegaan omdat hele groep vrienden 'savonds kwam.
Hele gezellige avond gehad! :D
Nu zal ik het schimmeltje even rijden en vanmiddag komt er weer visite. Vanavond natuurlijk voetbal kijken in de kroeg!
Ik lees vanmiddag wel even bij O:).

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:09

Gefeliciteerd met je verjaardag, Kim! En met je 1e prijzen natuurlijk. Leuk weekend voor je ;)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 10:53

Dankjewel :)

Het schimmeltje liep echt heel fijn vanmorgen :D. Deze week maar weer even ander terrein opzoeken. Sofietje mag lekker vrij. Ze lopen al lekker een tijdje in de wei.

Gitster avond ging het hier ook heel erg tekeer! We zaten eerst lekker buiten, maar halverwege toch maar naar binnen verhuisd :P.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:15

MargreetW schreef:
@Dorien, mooie site hoor, netjes en duidelijk ingericht.
Misschien 1 kleine tip ter verbetering:
Maak bovenin bij het menu ook een kopje Contact omdat mensen anders je hele site moeten doorspitten om bij het contactformulier te komen. Ervaring leert dat mensen meestal maar de helft lezen en als ze dan op zoek moeten naar contactgegevens afhaken.

Nog even een andere tip, als je professioneel bezig bent vermeldt op je site dan ook de gegegevens van KvK en BTW, en eventueel je bankrekening met IBAN. Tegenwoordig moet je als professional ook je KvK etc op elke mail meesturen die je aan klanten stuurt.
Veel succes ermee.

Margreet bedankt voor de tips! Maar volgens mij staat er bovenaan ook een kopje contact :o Dus dat is zelf op ze homepagina al te vinden.

Ik heb me nog niet ingeshreven bij de kvk maar als ik echt professioneler aan het werk ga zal ik dat zeker doen en het ook op de site vermelden!!

Gefeliciteerd Kim!

PB jij was iig lekker vroeg vanmorgen, ik was helaas wat later en toen was het al weer warm!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:25

Mogge :wave:

@Dorien: Had vandeweek ook al even je site doorgespit, ziet er strak uit!! En het jurkje is leuk :P ..

@Kim: Gefeliciteerd!! ;)

Paarden zijn weer klaar.. heb vandaag weer avonddienst... ik hoop wel dat ik voetbal kan kijken vanavond.. :=

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:38

Dorien leuk jurkje! De site ziet er ook super uit, maar de nieuwsberichten zou ik ook onder elkaar zetten
Kim, gefeliciteerd met je verjaardag én je 2 eerste prijzen *\o/*

Hier heeft het ge-onweerd en geregend, heb alleen geen idee hoeveel er is gevallen :o

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:38

Goedemorgen!

Kim: Gefeliciteerd :D en ook met je 2 1e prijzen!
Billy: Grappig jurkje

Ik had gister ook concours maar dat doe ik dus weer. 's Morgens met het vosje had ik geen last van de warmte. Ging ook niet goed verder maar dat had ik ook niet verwacht. 's Middags de zwarte, die begon heel fijn met 7ens en zelfs een 8 op halthouden haha (vorige proef heel erg verknald door het halthouden) Maar halverwege had ik ineens zo'n last van de warmte en vanaf toen ging het mis. Tweede proefje ging helemaal niet meer, na de proef moest ik ook echt van dat paard af want ik viel bijna flauw van de hitte. Heb daarna nog meer dan een uur in het water gelegen, dat was wel even lekker.

Hier heeft het wel flink geregend, onze bak is nu een zwembad!!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:41

oh Anthea, dat was inderdaad geen succes!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:56

Ik heb het nu iig wel afgeleerd om in die hitte te starten :+

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:12

Mogge!
@Kim: Gefeliciteerd met je verjaardag! En wat goed van je selectie gisteren met Sofie! Jullie gaan weer erg lekker zo te lezen!
@PB: Wat balen dat je gisteren 2 keer van Hetje knalde :(:) Wel toppie van Amati!
@Snoekiej: Wat balen van Vorstin haar voetje :(:) wel fijn dat het goed te behandelen is en jullie er op tijd bij zijn. Wanneer de ontsteking verholpen is, mag je dan wel weer alles met haar doen??
@Mootje: Gefeliciteerd met je winstpunten!
@Anthea: Wat balen dat je zo'n last had van de hitte.. Ik ben er ook niet erg goed tegen bestand...
@Noor & Simmie: Succes vandaag! Hopelijk valt de hitte mee!
@Sussie: Wat leuk dat je weer een keer met Pancho start! Veel plezier alvast in ieder geval!
@Heleen: Balen dat de hond het idee van de koelmat niet helemaal snapt. Misschien hem in je eigen bedje leggen :P
@BVW: Wat leuk van je clinic met Frits! Hij is dus weer helemaal de oude???
@Billy: Ik vind je site er mooi uit zien, maar zoals al eerder gezegd zou ik de nieuwsberichten onder elkaar plaatsen. En ik vind het altijd wel leuk om wat meer info te lezen over de paarden :o Daarnaast vind ik het wel leuk dat de site met het nieuws goed wordt bijgehouden, ik vind dat soort dingen altijd wel leuk om te lezen.

Ik heb even een paar drukke dagen achter de rug. Vrijdag ineens 2 sollicitaties gehad voor een ander bijbaantje, leken me beiden wel wat dus afgesproken dat ik er even een dagje over na zou denken. Gisteren dus naar mijn huidige baas gegaan en gezegd dat ik eigenlijk een ander bijbaantje gevonden had, baas in de stress, want die wou me niet kwijt :o Ze snapte het ook wel, omdat ze me maar weinig kon inplannen, maar andere afdelingen zaten omhoog in de vakantie en er werdt dus gevraagd of ik daar zou willen bijspringen. Dus dat maar afgesproken en dus blijf ik bij mijn huidige baantje. Wel gelijk even mijn hart gelucht over meerdere dingen die er spelen op het werk waar ik (en anderen) mij aan ergeren, zodat ook dat eruit is en daar wat aan gedaan gaat worden. Dus uiteindelijk blijf ik dus gewoon bij mijn huidige baas en heb ik de anderen gisteren beiden afgebeld ;) Dus de paarden hebben even 2 daagjes rust gehad en daar kruip ik vanavond maar weer op.
Gisteravond/vannacht is het hier flink tekeer gegaan en op diverse plekken de bliksem ingeslagen hier in de buurt. Ik was blij dat ik net vrijdag de 4-jarige naar huis heb gehaald :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:12

Kim, Gefeliciteerd met je verjaardag en je foutloze rondjes!
WL, Hopelijk zijn alle patienten ook druk met het kijken naar de voetbal :j
Billy, Wat een enorm fout jurkje :oo
PB, Jij zat er vroeg op. Ben je al begonnen met Challenge? Je zou hem toch laatst meenemen naar je instructeur?
Anthea, Balen dat je zelf niet goed tegen de hitte kon.

Ik ga wel dressuren en springen, maar crossen met dit weer ga ik niet meer doen! Ik heb een uur in 't gras in de schaduw gelegen om bij te komen :o
Ga even wat wedstrijden plannen, want ik wil 10 wp hebben voor het indoorseizoen begint. Anders mag ik van mijzelf niet starten met springen :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:18

Streng hoor Mo!
JN, Frits is inderdaad weer helemaal de oude en ook weer in topconditie! Heb hem alweer opgegeven voor sgwwedstrijden maar bedacht me later dat ik helemaal geen startkaart met hem heb voor dit jaar ;)
Wel fijn dat je je huidige bijbaantje kan houden met meer uren!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:34

Haha, Bianca... Startkaart heb je tegenwoordig binnen max. 2 weken binnen, snel aanvragen dus :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:47

Wat balen Anthea dat je zo slecht tegen de warmte kan!

Haha Mo ja lekker fout jurkje he! :+

Wat betreft de site, mn zwager is hem in elkaar aan het zetten en ik zal vragen of hij de nieuwsberichten iets kan aanpassen, is wel een goede tip 8-)

JN de info over de paarden komt er ook zeker op! Ik heb de teksten allemaal al klaar alleen lukt het plaatsen op de site nog niet helemaal zoals wij het willen :( Op een of andere manier lukt het niet om op de pagina met foto's ook een tekst te plakken. Maar we zijn er ruk mee bezig. Site is ook nog niet af maar begint wel steeds meer vormen aan te nemen. Hoe vinden jullie de foto's aan de bovenkant? Is het mooi zo of misschien iets te druk :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:52

Foto aan de bovenkant vind ik leuk. Ik zou er alleen voor kiezen om ze in een dun kader te zetten, zodat je 4 aparte foto's hebt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:54

Snoekiej schreef:
Heel veel plezier vast morgen Sussie! Heeft Pancho ook hetzelfde gehad als Vorstin? Dat verhaal kan ik me niet meer herinneren!

Snoekiej: dat was het eerste wat eruit kwam. Bij het allereerste onderzoek: begin van artrose, ontsteking in het kroongewricht. Ook ingespoten in het gewricht (waarbij Pancho de veearts nog even een klap gaf). Toen moest hij een paar weken rust en daarna weer opbouwen. Helaas was hij toen nog steeds niet goed. Dus hebben we hem toen opgeladen en naar Moerbeke gereden. Daar weer onderzoeken: kroongewricht was rustig, nu was het de ophanging van de pees aan het spronggewricht. Weer een hele procedure meegekregen. Daarna nog niet goed. Weer naar Moerbeke. Weer onderzoek: pees was weer rustig en goed hersteld. Nu zat het bij de kogel. Daar weer een spuit in en toen hebben we hem een half jaar op rust gezet (van september tot april). Iedere keer kwam er weer iets anders uit, dus wij hadden het idee dat hij gewoon overbelast was. Vandaar de lange rust. Nu rij ik hem weer 1x keer in de week en mijn moeder 4x in de week op L1 niveau.

Ik ben vandaag met Pancho op concours geweest: HC M1 gestart. Hij was superbraaf. In het begin vond hij het wel spannend, maar hij was zo blij dat hij weer mee mocht. Super lekker gereden, want hij deed zo hard zijn best. Resultaat: 199 punten. Ben weer trots op mijn paard. Nu kan mama hem gaan starten in het L1.

Ik ga nu even de rest bijlezen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:54

Sorry heb wel wat bijgelezen maar ben even snel op internet! reis zo af richting museumplein ;)

Kim gefeliciteerd met je verjaaedag en je 2 1ste plekken :D
Mootje jij ook super van je puntjes! :D

Jackson loopt helemaal rad ook in draf op het harde dus gaat goeeeed :D

Mensen veel plezier vanavond!!