[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:47

Ooh proficiat! :D Wie is de nieuwe vriend? 'k Ben wel nieuwsgierig hoor haha. :P Zou iemand hem kennen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 15:23

Ohh wat leuk een nieuwe vriend! Iemand vd eventing?

Ik zag je bericht op fb Hanne, als ik dichter woonde zou ik zeker meegaan!

Ik weet niet zo goed wat ik met Jomo moet.. zijn been is nogsteeds dik en gevoelig, hij krijgt wel AB.. DA zegt even afwachten...

Foto's: ik vind ze niet vies maar weet niet hoe jullie maagjes zijn :P
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 19:18

Oei oei das wel een diepe wond :-o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:05

Inderdaad, mooi gat.

Als het wondvocht wat er uit komt helder is en niet stinkt zou ik gewoon het been koelen en verder de DA volgen. Komt er smurrie uit, iets wat stinkt (of de wonde zelf riekt) of groen/geel/bruin/eender wel viezig kleurtje, dan zou ik toch de DA er zeker weer bijhalen en als die niet wil een andere. Zo'n wonde moet van binnen uit helen maar dan moet ze wel proper staan. Anders zit je sowieso met infectiegevaar en al de rest.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:20

oooh Daphne, dat komt helemaal goed.
gewoon dagelijks schoon maken met zachtjes stromend water, randjes beetje schoonhouden en die moet je insmeren met een goede zalf. Ik gebruik zelf graag de levertraanzalf, die je gewoon haalt bij de drogist.
ik zou geen vaseline of uierzalf erop smeren, wel echt een genezende zalf.
dan heb je de minste kans op littekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:27

Honing werkt ontsmettend, dus honingzalf is ook nog een mogelijkheid.

Echter altijd in overleg met de DA. Je moet niks gaan smeren wat misschien op zich wel goed is, maar problemen kan geven in combinatie met andere medicatie/zalf etc.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 23:29

Grootste probleem is dat mijn DA op vakantie is... dus ik heb een vervanger....

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 23:41

levertraanzalf, of honingzalf kan echt geen kwaad...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:16

Ik zie de foto s niet. Maar 1 vd merries had onlangs ook gat in haar knie, er vies, kwam veel vuil uit en idd honingzalf gebruikt. Honing werkt ontsmettend en haalt het vuil er uit. Weet alleen de naam niet meer. Lymazyne ofzo

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:25

Ocharme Jomo! Is dat van naar elkaar te stampen of was er paniek uitgebroken?
Het is altijd interessant om zo een zalf in huis te hebben, ga die zelf misschien ook eens aanschaffen. Mijn 2 'hengsten' (Colorado en iskander) durven soms tijdens het spelen toch wel wat lelijke beten geven. Ze komen wel heel goed overeen maar durven nogal eens wild stoeien.

voor de nieuwsgierigen onder jullie: we houden het nog even stil, maar het is niemand uit de eventingwereld. Het kan wel zijn dat jullie er al van gehoord hebben. :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:11

Ik lees net dat Bjorn, mijn buurman en diegene die Nyona reed, dood is. Aangereden door vrachtwagen... Ik ben even helemaal van de kaart

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:14

Ik dacht meteen aan jou toen ik het nieuws las. :(:) :n Heel veel sterkte! :(:)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:21

Wooow dat meen je niet?? Verschrikkelijk nieuws. Veel sterkte :(
Toch wel confronterend dat het zo snel gedaan kan zijn... ;(

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:48

Ik was ook heel in schok. Ik ken hem niet persoonlijk wel zijn zus. Zo vroeg op zo een jonge leeftijd :-( zoveel talent.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 11:29

Ohh jee! Wat erg Anthonius!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:49

Zag het ook tussen het werk door op FB. Kwam stevig binnen, al heb ik hem misschien 2 of 3x gezien? Moest ook direct aan u denken.

Je weet me te vinden als er iets is. Veel sterkte nogmaals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:07

Ik klikte zonet op een filmpje van een tv zender en het bleken beelden te zijn van het ongeval van Björn. Mijn God, wat een ravage... Ik duim extra hard dat zijn vrouw het alsnog overleefd zonder al te veel schade.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:07

neee Antonius, ooh wat erg |( ik had wel berichten voorbij zien komen, maar ik wist niet dat hij nyona deed rijden voor jou, en je buurman was.
Mijn god wat erg

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:22

Ik heb al eventjes niet gereageerd maar ik zag het nieuws ook passeren en moest ook onmiddelijk aan je denken Antonius... Veel sterkte... Zo onwerkelijk. Dit weekend nog (succesvol!) met jouw chocolatje op wedstrijd en dan nu dit. Denk dat het voor iedereen wel even een reminder is van hoe snel het allemaal voorbij kan zijn. En dat we dus maar beter kunnen genieten van elke dag die ons gegeven is hier. Toevallig heb ik dat gevoel hier de afgelopen maand al veel gehad :o . Al zoveel meegemaakt op korte tijd dat ik denk verdoorieee soms zagen en klagen we echt te veel en zouden we beter de koe bij de hoorns vatten en dingen doen en t leven wat meer leven in plaats van enkel maar ons dagdagelijkse routine'tjes (en het bijhorende hatelijke gedrag tussen mensen onderling :Y) ). Heb de beelden onbedoeld ook te zien gekregen van de auto. Het is een wonder dat zijn vrouw het nog overleefd heeft, wat een ravage idd.

Daph: mijn been ziet er een beetje uit zoals dat van Jomo en ook hier kreeg ik het advies honingzalf en vooral in de gaten houden dat er geen onsteking op komt (zwelling rondom, warm etc). Aangezien hij al antibiotica krijgt? zou het wel ok moeten zijn. Op een paard ziet een wond er al snel indrukwekkend uit maar ze zijn ook zoveel groter dan wij. En misschien toch maar proberen uitzoeken wrm ze het nodig vonden om de stal te verbouwen :+

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:47

Mag ik even jullie goede raad want ik weet het niet...
Björn zou Nyona rijden op BK dat volgende week woensdag start. Zou ik nu zelf rijden of niet?
Redenen om niet te doen:
- heb zelf geen enkele jumping gereden met Nyona dus ken haar minder goed in parcours
- duur (€200) en mijn kansen op foutloze ritten zijn uiteraard veel kleiner dan als Björn zou gereden hebben
- voelt eigenlijk niet goed omdat ja... hij ze zou rijden en er nu niet meer is

Waarom wel:
- heb nu eens de kans om op BK te komen
- als fokker van een paard dat zich geklasseerd heeft, wordt er een prijs overhandigd op maandag 14/8 die ik toch wel graag zou afhalen

Het grijpt mij toch echt aan. En ik zit een beetje met mezelf in de knoop in de zin van, heb ik wel recht om hier zo verdrietig om te zijn? Ik heb zelf al verschillende traantjes gelaten, terwijl het zooo verschrikkelijk veel erger is voor zijn vrouw, zijn dochtertje, ouders...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 09:56

Moeilijke keuze Antonius. Ik zou het zelf niet doen voornamelijk omdat ik 200€ voor 1 jumping echt veel geld vind. Op zich hoef jij (en Nyona) ook niets te bewijzen, jullie hebben zich al bewezen en die prijs zal waarschijnlijk niets speciaals zijn? Ik ben er zeker van dat Ny volgend jaar het BK van de 5 jarigen zal meedoen. Anderzijds zou het wel mooi zijn om Bjorn zijn werk af te kunnen maken. Maar als je de jumping gaat rijden met een slecht gevoel dan zou ik het niet doen.

Je hebt het volste recht om verdrietig te zijn. Voor zijn ouders, dochter, vrouw is het inderdaad zeer erg, maar dat neemt niet weg dat jij daarom niet mag rouwen. Dat is net hetgene dat laat zien dat je een goed mens bent die niet onverschillig in het leven staat :(:)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:43

Eerlijk met uw kunnen zou ik het wel doen. Mss kan je nog ergens een jumping mee pikken om het gevoel te hebben hoe ze is op parcours.
Ik denk dat hij het zelf ook niet anders zou gewild hebben zoals hij een paardenmens was.
Zowiezo voor die prijs rij je toch minimum 2 of 3 parcours dacht ik? 1ste manch 2de manche en dan nog troosting of finale. Het zou voor u ook wel een fijne ervaring zijn.
Het is ook normaal dat je zoveel verdriet voelt uiteindelijk ken je ook goed zijn familie hem zelf. Zelf wij die hem niet kennen zijn erg aangedaan van zijn plots overlijden.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 10:49

Antonius; denk alleen jij die beslissing kan maken en doen waar je het beste bij voelt... Als het niet goed voelt om in zijn plaats te rijden, dan kan je het beter niet doen. Maar je kan het ook zien als zijn werk afmaken zoals Florence inderdaad zegt.

Kende hem ook niet persoonlijk, maar zo een verhaal grijpt iedereen aan, dus logisch dat als je hem kent het nog zoveel harder binnenkomt. Dus voel je zeker niet schuldig omdat je ook verdriet hebt...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 13:05

Je kan inderdaad zijn werk afmaken een beetje als een eerbetoon aan hem?

Je mag zeker verdrietig zijn, je stond toch zelf ook dicht bij hem. Aangezien hij je paard reed vermoed ik dat jullie elkaar toch iedere week zagen/hoorden.

Weet je hoe het met zijn vrouw is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:29

Ik heb hem maar 2 of 3x gezien en het voelde al als een slag in het gezicht. Jij stond er nog dichter bij: het was je buurman, hij reed Nyona regelmatig, je volgde er les, hij ging met haar op wedstrijd. Iedereen heeft recht om verlies te verwerken, en voor de ene komt iets harder aan dan de andere. Kern is dat dit verdriet voor jou echt is, jij ervaart het zo en daar heeft niemand over te oordelen.

Over Nyona: het is een klap geld. Aan de andere kant: wat denk je dat Björn zelf zou gezegd hebben? Je weet dat hij Nyona heel graag had en het een goed paard vond. Hij heeft je het compliment gemaakt dat ze heel goed geschoold was toen hij ermee begon. Die zegt zoiets niet voor niks. Hij zou ze ook niet voorgesteld hebben voor dit hele traject als hij er geen geloof in had dat ze het zou kunnen. JIJ hebt nog altijd die basis gegeven, Fi is geen makkelijke maar ook daar gaf hij aan dat jij als ruiter het goed deed. Volgens mij ga je daar zeker geen mal figuur slaan, afgaande op die zaken.

Uiteindelijk is er maar 1 iemand die kan beslissen en dat ben jij. Jij moet doen waar je je goed bij voelt. Wil je de kans, pak ze dan. Niemand gaat je dat kwalijk nemen.