[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:26

Vief: gefeliciteerd!!
Mel: Sterkte ermee.

Ik sliep vannacht pas rond 5 uur, want er werd een veulentje geboren. Mooi voshengstje van Johnson.
Gistern ook weer springles gehad en dat ging echt top! Veel geleerd. Daarna nog op oefenparcours geweest met trakkie voor het eerst. Had al een tijdje niet met m gesprongen, maar hij liep eerste rondje 70 eigenlijk al heel fijn. 3x een weigering, maar verdernetjes. Tweede rondje liep hij eigenlijk heel simpel foutloos.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:27

kimdepim schreef:
Doei! goeiemorgen Lachen

Ik ga nog even naar school, hebben nog een extra les. Daarna thuis verder studeren.

Vief: Gefeliciteerd met je kamer Lachen.

Ik heb al een week meivakantie gehad. Wij hebben hier 1 week vakantie.
Ik heb nu 2 weken vrij (leren voor examen).

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:33

Ik lig de hele middag al in m'n bikini in de zon te leren. Ben met GS begonnen, gaat eigenlijk wel goed. Heb even een samenvatting voormezelf gemaakt (de lerares gaf er wel 1. Maar die is net zo lang als het hele boek zelf).
Heb het boek bijna uit. Dus dat schiet wel op Haha!.

Na het eten ga ik rijden denk ik. Ik rij er vandaag maar 1. Gister avond met Sofietje thuis gesprongen (Jaaaa, de hindernissen staan er weer, + slootje>blauw zijl en tonnetjes). Sofie sprong ineenkeer over het 'slootje' heen Clown. De tonnetjes keek hij even naar maar sprong ze wel meteen. Braaf paardje *LOL*.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:46

Goeiemiddag!

Melanie: heel veel sterkte! Ach gut
J_N: mooi dat Dirty Dancing zo leuk was! Succes met school, hopelijk krijg je het allemaal op tijd af!
Kim: wat goed dat Sofie het slootje in 1x sprong! Succes met leren nog!

Ik heb ook al 1,5 week vakantie. De week daarvoor had ik ook vrij, maar dat was vanwege de examens. Volgende week heb ik nog 3 dagen verplicht les. Niet dat er dan les gegeven wordt, maar wel handig om nog wat dingen te vragen voor de examens Tong uitsteken

Heb ook al heel de ochtend en middag in de zon zitten leren. Vond het nu wel even tijd voor een pauze Tong uitsteken Dadelijk nog even leren en vanavond lekker een terassje pakken met wat vrienden Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:10

Benthe: Wat gaaf Haha!
Melanie: Ach gut
Kim: Goeeeeeed bezig Pling Fijn dat Sofie zo goed sprong.
Tessa: Goed plan fijn dat het ook al lekker opschiet met leren Lachen

Rowo: Brinkhuisburg. Weet niet of het je iets zegt? Binnen de singel, parallel aan de lipperkerkstraat maar dan bijna tegen het spoor (rechterkant als je richting Dld gaat Knipoog) dichtbij de Mete supermarkt en de Palaroid.

En zo voor de 3e keer vandaag naar de rijschool Nagelbijten / Gniffelen Ze vinden me vast erg lief Haha!
En als het even meezit door naar Enschede. Even moeders de kamer laten zien en opmeten enzo Haha! Misschien dat ik maandag naar de IKEA kan als die tenminste open is. Trouwens ook al mijn toetsen gepland en examens Nagelbijten / Gniffelen 20 mei was er nog plek dus dan al theorie Bloos! Lekker bezig deze week Sigaar

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:24

@ Vief, alsnog gefeliciteerd met je woning! (Beetje laat maargoed)
Pff, succes met je examens enzo!
@Kim, mooi dat ie m toch nog sprong!
@PB, gaaf dat er een veulentje is geboren! Hyper!

Ik verveel me Nagelbijten / Gniffelen
Denk dat ik maar even een stuk komkommer en een flesje spa rood meeneem en lekker op de hangmat ga liggen, samen met mn overgebleven doggies *LOL*

en heb even een sgw topic in elkaar geflanst Vork
[SGW-ITP] [SGW] Tinker Bonny @ R'woude crossles (incl Blooper)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:40

Gefeliciteerd met het veulentje PB!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:53

Gefeliciteerd pb Haha!

zo wat een weer zeg Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:28

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:53

Vandaag na een hele poos weer een springwedstrijd gehad met Yoeri. Begin januari ben ik teruggezet naar de B omdat ik -10 stond. Toen no9g 1 B wedstrijd gereden wat ook niet ging, uitgebeld. Dindsdag heb ik besloten om vandaag maar even met een 'bijschrijfwedstrijdje' mee te doen. Ik verwachtte er niks van, en als we niet rondkwamen zouden we nooit meer een officiële springwedstrijd rijden. Het inrijden ging wel ok, hij stopte 1 keer op een oxer, omdat ik niks deed. Het was een lang parcours, 10 hindernissen en tamelijk lange lijnen. Toen moesten we. De eerste hindernis ging goed, de tweede ook en de derde ook. Toen begon ik ook lekker te rijden, de eerste hindernissen gingen niet zo goed qua rijstijl, maar ja. Uiteindelijk foutloos parcours! En 42 op stijl, het viel beetje tegen, maar dat gaf niks, ik was foutloos. Toen werden de prijzen omgeroepen, af te halen bij secretariaat. Ze riepen mij als tweede op. Nouja, het leverde een rood lintje en een beker op, maar ik ging erheen voor het vertrouwen. Nu ben ik weet B~2!! Ben echt trots op mijn makker!

Snoekie: Wat een schatje!
Gefelici PB!
Cool Benthe!
En alvast succes Vief!

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:28

@ Mistid: Fijn dat het alsnog goed ging! Haha!
@ PB; Gefeli met het veulentje!
@ Vief: proficiat ! Haha!

Waarschijnlijk ben ik de volgende dagen even hier niet te vinden..
Ga namelijk met mijn beste vriendin mee naar Waregem weekend, Ek selecties voor haar! Lachen

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:32

Kim: fijn dat sofie zo makkelijk sprong
Melanie: leuke foto's
Mistid: gefeliciteerd

Ik had vanmiddag crosstraining. Het ging super! Met losspringen namen we kleine bankjes: iedereen weigeren, maar wie springt er wel? Bambi! Cool
Ik helemaal blij, daarna alles gesprongen. Over de boom het water in is het enige waar hij voor stopte, maar daarna sprong hij weer makkelijk. daarna nog de hekjes en de piknickbanken zelfs dat deed hij zonder problemen.
Bambi vond het allemaal wat laag Dromen
Ik zal zo even wat foto's plaatsen Vork

en ik heb nog een vraag:
hoelang hebben jullie je teugels tijdens het springen (van crosshindernissen) ?
een knik in je arm (contact met de paardenmond) of je arm volledig gestrekt(teugels losgooien)?
Ik heb zelf altijd een knik in mn armen, zodat ik contact heb met de mond van het paard. Nu moet ik volgens de crossinstructeur hier mn armen meer strekken, zodat mijn paard meer ruimte heeft. maar dat betekend in zijn geval losgooien. Zelf vind ik dat niet zo'n goed idee, als er dan iets gebeurt heb je niks te vertellen.
Ik weet dat de hogere eventingruiters alles met een vrij lange teugel nemen, maar zo handig ben ik natuurlijk nog niet! Clown

dus graag even jullie mening

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:14

Nou was wel even lachen Haha! Heb de sleutel van het huis!
Verder even opgemeten en mijn moeder zit al grapjes te maken dat het een stand is ipv een box Huilen van het lachen Niet schrikken.. hij is 3,50 x 2 Dus behalve een bed kan ik toch niet zoveel kopen want dat past er niet in. Mijn ruimtelijk inzicht is dus toch niet zo slecht. 12m2 echt niet *LOL* Verder wel beschikking over een ingebouwde kast (buiten de kamer) en nog een stuk naast mijn kamer waar ook nog een grote kast kan. Dus al mijn kleertjes en schoenen kunnen mee Vork Voor 3 nachtjes en als eerste kamer zie ik het wel zitten Ja
Nog even snel bij de IKEA geweest en heb al wel een leuk bed gezien waar je met kussens zo een bank van kunt maken. Likje verf op de muur en intrekken maar!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:15

Zo ook weer thuis van werken.
Sterkte Melanie Ach gut

Vanochtend wel lekker gereden alleen heb nog steeds een probleem wat maar niet over gaat.
Hij heeft een goede kant en een hele slechte kant.
En in draf gaat dat wel maar dan voel je toch dat ie er moeite mee heeft om een bocht te maken.
Ook kan hij maar voor een been wijken de andere kan die bijna niet.
In galop gaat ene hand heel goed ook heel netjes uitgestrekt en verzameld.
Maar de andere hand kan hij alleen maar hard en hij springt telkens of in de gekuiste of in de verkeerde galop.
Het heeft niet iets met z'n rug te maken maar z'n ene achter been is gewoon zwakker dan de andere.
Had het al met de instructeur maandag overlegt en die had me wel wat tips gegeven voor in de draf.
Maar nu was het vandaag in galop zo erg dat ik me geen raad meer wist.
is ook erg vervelende als je telkens weer opnieuw moet aanspringen in de goede galop.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:38

Goedemorgen!
Zometeen moet ik weer aan het werk, hoop dat ik niet zo laat vrij ben. Kan ik vanmiddag nog even zonnen/zwemmen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:42

Ingrid, dat heeft ieder paard. Heel veel dressuurmatig werk en je paard soepel en sterk maken aan beide kanten. Tips over internet hebben niet zoveel zin, goed les nemen wel. Je kunt met het galop aanspringen een klein beetje stellign naar buiten vragen, dat wil soms wel helpen, maar je moet vooral heel veel gymnastisch werk gaan doen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:16

Goedemorgen
Lielle; Oke bedankt, ja daar ben ik ook mee bezig, maar bij bijna elke bocht die je maakt zit ie weer verkeerd, dus dat werkt echt op mijn zenuwen als dat 20 keer gebeurt Clown

Ik ga zo even m'n zadel naar de zadelmaker brengen en daarna werken Slapen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:24

Goedemorgen.

Jetske: Fijn dat je training zo goed ging! Met je vraag kan ik je niet helpen, ik weet inmiddels niet meer zo goed hoe ik meega, 't is een automatische piloot geworden Bloos

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:37

Goeiemorgen!
Ik heb zo lekker les Lachen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:57

Snoekiej schreef:
Goeiemorgen!
Ik heb zo lekker les Lachen

Veel plezier met les!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:58

Mistid; wat fijn dat je weer zo lekker hebt gesprongen! Ik neem aan dat je nu toch wel verder gaat Knipoog

Jetske: wat betreft de teugels, daarmee houdt ik hetzelfde contact als bij springen. Behalve natuurlijk bij een afsprong. Dan moet je ze echt lang laten omdat je anders de mond raakt. En als je voelt dat hij heel groot gaat en zich flink moet rekken zul je ook extra mee moeten gaan.
Als je ze enorm lang laat moet je na elke hindernis in de cross de teugels bij mekaar gaan rapen. Ik kan me wel voorstellen dat je ze over het algemeen in een cross iets langer hebt dan in een springparcours. Omdat je daar je paard iets meer probeert te sluiten. En in een cross mogen ze wel iets langer worden.

Ingrid: het probleem met 1 moeilijke kant hebben we allemaal. Het komt vaak door de ruiter die zelf op 1 kant ook gemakkelijker is. Ik heb zelf altijd veel moeite gehad met linksom rijden, en in de rechtergalop aanspringen. Komt door mijn stugge linkerhand en ook omdat ik hartstikke scheef zat (kwam ik een paar maanden geleden achter). Zoiets kost jaren tijd om op te lossen en je hebt dan gewoon goede begeleiding nodig.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:02

jetske, ik heb mijn teugels juist extra kort met crossen, zodat ze meer steun op je hand hebben. Alleen in de afsprong laat je ze lang, maar los gooien moet je nooit doen.

Ingrid, als hij zoveel moeite heeft om in de galop te blijven en iedere wending overspringt, moet je echt serieus aan de slag met gymnastiseren. Heel veel los maken, veel werken aan reactie op je been, zowel voorwaarts als zijwaarts, en heel veel werken aan buiging en het binnenachterbeen sterker maken.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:03

Goeiemorgen! Lachen

PB: Gefeliciteerd met het veulentje! Lachen
Jetske: Fijn dat de training zo goed ging!
Snoekiej: Les ze! Knipoog

Sinds gistere staat Risky bij ons!! Haha! Allemaal nog erg wennen maar wel heel leuk. Joery & Axel samen een box en Risky in de andere! Lachen Heb aardig wat foto's gemaakt Schijnheilig, maar de computer loopt op het moment erg snel vast, dus wacht even met ze op de computer te zetten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:04

Leuk Loes! Heb je hem gekocht of staat hij 'gewoon' bij jou?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:05

Scum: oke, bedankt. Dat is wat ik zelf ook doe Lachen
Loes: leuk, ik ben idd ook wel benieuwd naar wat lielle vraagt.
Laatst bijgewerkt door Jetske op 09-05-08 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt