[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:33

CD: ik keek even naar je veulentje..Wat een lekkerding trouwens!! En mijn nichtje heet ook Bente..wel grappig

Talida

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:22

*o/* hehe tal deed eindelijk een beetje normaal vandaag, was weer gewoon de Tallebal (dat het egedoe is ook wel Tal, maar 1 dag, niet drie weken!) Dus ipv dat ik bij voorbaat mn wedstrijd al had opgegeven, hebben we mooi 2 winstpuntjes binnengehaald
trotstststst was ik op een 7 voor mn wijken (konden 2 maanden geleden alleen steigerwijken ). Ben nu wel even heel gelukkig.
Echt raar dat het van de ene op de andere dag over is!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:29

dank je wel anja.
ik vind het zelf ook een lekker ding
Ze is alleen nog stront eigenwijs, en is nog niet zo mens mak als ik zou willen.

Hoe zouden de bokkers in Castenray gaan?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:29

CD je intervieuw is geariveerd!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:45

Laat me nog maar weten hoe het is afgelopen!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:23

Ik ben weer terug uit Loenen

Moesten echt al heel vroeg uit bed vanochtend. Om 5.30 uur ging de wekker
Toen we aankwamen bleek ik naast een andere bokker te staan --> Easterlover. Haar hengstje nog even bewonderd en toen ook gaan opzadelen en los gaan rijden. Sam was gelijk al erg vervelend. Sterk ophoudingen negeren en gewoon dwars zijn
Maarja nog wel even fijn gegaloppeerd en toen de proef in gegaan. Ging niet heel goed Hij bleef dwars. Moest ik halthouden op X stond ik 2 meter ná X pas stil zegmaar
Maarja wel m'n best gedaan natuurlijk en er zaten ook wel een paar goeie onderdelen in Bleek voor deze proef nog 177 punten te hebben. Veel vijfjes voor voltes die te groot waren en dingen die iets te laat waren omdat hij gewoon net niet dat laatste beetje luisterde.

Toen weer afgezadeld. Even Sam op de trailer gezet en nog even bij het springen gekeken. Werd niet heel goed gesprongen in de B en het stond ook echt niet aan de maat.. Maar weer naar Sam, alles erop en nog even een halfuurtje losgereden. Luisteren kreng
Het begon gelijk al een stuk beter en ik had er wel een fijn gevoel over Proef ging ook netjes Achterwaarts doet ie de laatste tijd een beetje onder protest en dat ging dan ook niet echt soepel..
Verder geen fouten ofzo. De jury vond m'n verzameldestap nogal saai Hij vond hem niet actief genoeg.. Maar ik vind het ook altijd een moeilijk onderdeel. Sam stapt van zich zelf altijd erg ruim en de verzamelde is dan lastig. Als ik te veel m'n best ga doen om hem te verzamelen houden we maar weinig tact over.. Maar is ook wel erg verschillende. Ene jury vind het een 7 en de andere een 5.. Blijft dus lastig.. Maar hij vond verder dat we een leuke combinatie waren. Sam goeie gangen had en mooi in de aanleuning liep. Ohw en ik zat er mooi op Nou wat wil je nog meer Had ik 186 punten en een 1e prijs

Daarna Sam nog even omgebouwd tot springpony
Geel sjabrakje erop gedaan martingaal, springzadel en op naar het losrijden. Het losrijden van de dressuur was echt MEGA.. Heb echt nog nooit zo'n groot terrein gehad. Maar dat van het springen was echt piepklein Dus na een paar kruisjes maar op het andere veldje nog wat galopwerk gedaan en nog twee keer het bakje in gegaan om de steil en de oxer te springen. Was ook niet te doen.. Een pony was alleen maar aan het weigeren. Meisje ging steeds harder op de oxer aanrijden en elke keer lagen alle balken eraf en de pony in de sliding. Op het laatst lagen ze zelfs beide op de grond
Ik moest als 11e starten. Ging wel braaf naar binnen. Maar met het parcours ging hij weer een beetje te hard Vanaf de kant scheen het nog wel mee te vallen, maar ik had maar weinig controle en hij ging na elke sprong gelijk weer een tandje sneller! Had uiteindelijk 1 balkje..
Wel wennen hoor zo'n pony die opeens op hindernissen aantrekt ipv een pony die je echt overal op aan moet rijden! Maarja hij zit de laatste tijd gewoon goed in z'n vel. Heeft praatjes voor 10 en is gewoon bijna niet te stoppen.

Thuis met het weiland indoen ook weer.. Ik had z'n touw al los, m'n vader het draadje open. Ik loop nog een klein stukje mee het land in wil hij hem opeens peren
Dus ik echt m'n hakken in het zand gezet en aan z'n hoofd blijven hangen. Hem ook maar een trap gegeven wat dat vind ik dus echt niks! Hij is al een keer over m'n vader heengewalst dus dit moet ie toch echt niet meer doen!! Hij keek me heel brutaal aan maar was toch wel onder de indruk van de trap die die van me gekregen had (niet zo'n harde hoor, maar gewoon even dat ie wist wie de baas was) Daarna ging de schooier wel Rustig het land in

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:28

Welkom pinacolada!
Vertel eens wat meer over jezelf?

Gefeli Talida, echt goed

Ik heb de boel net na 8 dagen maar weer gereden, echt weer even raar na een week

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:32

Gefeli met je 1e prijs en winstpunt vief!
Springen ook netjes

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:34

GvdT hoe had je gereden? En heb je tijdens je parcours nog last gehad van je vinger? Sterkte daar in ieder geval mee.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:43

Goed gereden Talida
Wat een heerlijk crossweertje trouwens!
Komt Badminton vandaag trouwens weer op tv?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:47

BT; muis is baas is wel een grappige foto

Canter; balen van die cross! Nou moet ik wel zeggen dat hindernis 1 niet bepaald uitnodigend was en 3 vond ik ook niet in de B thuishoren. Heb er veel over horen klagen. Neemt natuurlijk niet weg dat dat steigeren erg vervelend is. Komt het misschien omdat hij zich niet zeker voelt als hij alleen in het bos is? Op het springterrein zijn er nog wel andere paarden in de buurt.

Gomir; success in het Z. Wanneer gaat het gebeuren?

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:58

Talida: Wat fijn van je wedstrijd! Weet je iig weer even waar je het voor doet!

Vief:Netjes van je 2e proef..Met jury's blijft moeilijk maar als je veel wedstrijden rijdt leren de meeste je wel een keer een beetje kennen...
Jammer van dat ene balkje dan weer..biko had dat ook die was eerst met springen heel erg dat je hem naar de hindernis toe moest rijden. En op een bepaald moment trok hij er opeens zelf steeds harder op af..moest ik heel erg aan wennen maar tegen die tijd werd hij ook al verkocht..Ik vond het heel erg jammer want ik vind dat wel iets fijner dan een pony er echt naar toe moeten rijden..
Geen idee of Badminton weer op tv is..Kwam het gisteren toevallig tegen..

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:27

Ik heb net een niet zo prettig bericht te horen gekregen van een clubgenootje.. ik weet niet of iemand van jullie Jaap Knape kent?
Hij rijdt L sgw met het paard Jairo, een wat oude man is hij.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:30

Ik ken hem niet
Heel erg bericht?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:49

is dat diegene die in de paard en sport stond??

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:54

Nee, dat is Samuel Oosthoek.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:57

owh ok...

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:09

Maar het is dus een al wat oudere man.. en we zijn het op de club over het algemeen zeg maar niet erg eens met zijn marnier van omgaan met paarden..
Hij reed dus L sgw met het paard Jairo, die het aan zijn hartkleppen heeft, en eigenlijk geen sgw meer mocht lopen..
Maar hij deed het toch, en als hij dan nog goed zou trainen voor een goede conditie, maar nee, hij liet Jairo gerust een hele week op stal staan, en ging er dan een week mee op kamp om vervolgens ritten te maken van 5 uur met heel veel gallop!
De paarden zagen er ook altijd lekker onverzorgd uit, niet gepoetst, lang in het haar, slecht op de hoeven enz.

Iedereen van het bestuur vond het gevaarlijk en onbehoorlijk hoe hij met zijn paarden omgaat, maar niemand durfde er wat van te zeggen.. is moeilijk om te zeggen natuurlijk..

Nu ging hij gisteren naar de springles met 2 paarden, en toen is de trailer los geraakt van de auto, en de sloot ingereden..
Het ene paard is er op de een of andere marnier zelf uitgekomen, maar de andere zat nog vast, het paard waar hij sgw meer rijdt dus. Hij is overleden.
Hoe of wat is erg onduidelijk, maar de oorzaak is waaschijnelijk onderkoeling, shock, en verwondingen, hij had zijn hoofd nog boven water dus hij is niet verdronken.

Maar ik schrok wel een beetje toen ik dit hoorde.. het moest er wel een keer van komen.. maar ik denk dat er nu toch echt met hem gesproken moet worden!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:11

Ja, dit gaat inderdaad wel heerl erg ver.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:37

ach jeetje dat is geen fijn nieuws!!!!

Gomir...lekker hoor!!! nu echt Z starten!!! cool
komt helemaal goed!

Vief: gefeliciteerd met prijs en punt! en met springen :d

scum: dankje

had vandaag concours, bodem was echt zo kneiterhard alle paarden hadden wat moeite om op de been te blijven! in het L deden er 48 mee en ik was nummer 47 pfff wachtenwachtenwachten...
Muisjs was wel redelijk braaf, erg kort losgereden (ze gingen zo langzaam en op het eind opeens super snel... ) maja Muisje sprong lief, muisje was foutloos, muisje mocht barrage rijden, muisje was weer foutloos, en muisje WON was wel even kicken, ze sprong niet extreem goed, maar dat we eerste werden van de 48 had ik nu ook weer niet verwacht

toen het 2e parcours, ze werd hierin wat meer rennerig, was ook op tijd en ze pakte het super op, maar ik wilde haar in een lijntje (na de dubbel richting oxer) even terug rijden voor de oxer, maar daar reageerde ze niet op dusja dan maar blijven rijden, ze ging wat groot , dus daar een balkje, verder deed ze de overbouwde sloot ook super!! niks op aan te merken!! ik had dik de snelste tijd, maja dan moet je wel foutloos rijden

meneertje Zoer kwam wederom weer naar me toe of ze koop was...dit maal zei ik lekker, alles is te koop! doe mar een bod maar hij vond dat ik maar moest zeggen wat ie moest kosten...
hij liep de hele tijd achter me aan, tot irritatie aan toe ik douwde het paspoort in zijn hand en daar heeft ie eerst 5 min. naar staan staren en toen heb ik gezegd dat hij niet zomaar weg gaat, en dat hij ook niet weg hoeft, maar als die hem graag wilde, moest ie maar een bod doen!!
haha dat wilde die niet...nou dan niet!! :d houd mijn muisje mooi zelf!!

foto's in aantocht. en nu mag ik M

RK: hoe ging jij? ik hoorde dat je was gevallen op het voorterrein? en dat het verder ook niet zo goed ging?!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:40

Hahaa BT toch
Straks moet Muis nog Bodyguards mee op concours
Maar wel super dat jullie zo goed gaan!! En gefeli he!

Bij ons was de bodem ook al zo hard

Jakkie.. Naar verhaal Annemieke

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:45

Eindelijk thuis

Nouja resultaten (kan altyd beter)
Dressuur: 2e v.d 2 met 190 punten!
Springen: 40 - 1e v.d. uhm 7 met 50 voor stijl
60 - 3e v.d 6 (geloof ik ) met 49 voor stijl...
Tis niet hoog maar gaat om het vertrouwen, al is ze alleen alloos/zonder wiegering rond ben ik blij Mevrouw is nogal twijfelachtig met hoger springen... Maja, super trots dus... Foto's en filmpjes komen ooit in een topic Iedereen spring hier zo hoog en ik spring alleen oefenparcourtjes op onderlinge (krijg je wel prijs maar neit voor punten dus ) Voglende keer 50 /70 denk ik (Lekker lastig doen )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:49

Naar verhaal annemiek. Ik ken de naam wel, kan er nu even niet het juiste gezicht bij halen maar ik moet die man wel kennen van de trainingen denk ik. Wel vervelend als het dan een keer echt mis gaat.

BT, Gomir, Vief en Talida, gefeliciteerd met de superresultaten weer!!! Ben ik nu nog iemand vergeten....?? (in dat geval bij deze mijn excuses!)

Ik heb een weekend zonder paardenevenement, ook wel eens lekker

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:50

denise dus ook gefeliciteerd!!

AnneMieKe_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:55

Super Biertabje
Gefeliciteerd

Denise_Perla ook netjes

M_J: hij doet indd ook mee met de trainingen in dezelfde groep als Samuel, maar nu dus niet meer