Ik ben weer terug uit Loenen 
Moesten echt al heel vroeg uit bed vanochtend. Om 5.30 uur ging de wekker 
Toen we aankwamen bleek ik naast een andere bokker te staan
--> Easterlover. Haar hengstje nog even bewonderd en toen ook gaan opzadelen en los gaan rijden. Sam was gelijk al erg vervelend. Sterk ophoudingen negeren en gewoon dwars zijn 
Maarja nog wel even fijn gegaloppeerd en toen de proef in gegaan. Ging niet heel goed
Hij bleef dwars. Moest ik halthouden op X stond ik 2 meter ná X pas stil zegmaar 
Maarja wel m'n best gedaan natuurlijk en er zaten ook wel een paar goeie onderdelen in
Bleek voor deze proef nog 177 punten te hebben. Veel vijfjes voor voltes die te groot waren en dingen die iets te laat waren omdat hij gewoon net niet dat laatste beetje luisterde.
Toen weer afgezadeld. Even Sam op de trailer gezet en nog even bij het springen gekeken. Werd niet heel goed gesprongen in de B en het stond ook echt niet aan de maat.. Maar weer naar Sam, alles erop en nog even een halfuurtje losgereden. Luisteren kreng
Het begon gelijk al een stuk beter en ik had er wel een fijn gevoel over
Proef ging ook netjes
Achterwaarts doet ie de laatste tijd een beetje onder protest en dat ging dan ook niet echt soepel..
Verder geen fouten ofzo. De jury vond m'n verzameldestap nogal saai
Hij vond hem niet actief genoeg.. Maar ik vind het ook altijd een moeilijk onderdeel. Sam stapt van zich zelf altijd erg ruim en de verzamelde is dan lastig. Als ik te veel m'n best ga doen om hem te verzamelen houden we maar weinig tact over.. Maar is ook wel erg verschillende. Ene jury vind het een 7 en de andere een 5.. Blijft dus lastig.. Maar hij vond verder dat we een leuke combinatie waren. Sam goeie gangen had en mooi in de aanleuning liep. Ohw en ik zat er mooi op
Nou wat wil je nog meer
Had ik 186 punten en een 1e prijs 
Daarna Sam nog even omgebouwd tot springpony
Geel sjabrakje erop gedaan martingaal, springzadel en op naar het losrijden. Het losrijden van de dressuur was echt MEGA.. Heb echt nog nooit zo'n groot terrein gehad. Maar dat van het springen was echt piepklein
Dus na een paar kruisjes maar op het andere veldje nog wat galopwerk gedaan en nog twee keer het bakje in gegaan om de steil en de oxer te springen. Was ook niet te doen.. Een pony was alleen maar aan het weigeren. Meisje ging steeds harder op de oxer aanrijden en elke keer lagen alle balken eraf en de pony in de sliding. Op het laatst lagen ze zelfs beide op de grond 
Ik moest als 11e starten. Ging wel braaf naar binnen. Maar met het parcours ging hij weer een beetje te hard
Vanaf de kant scheen het nog wel mee te vallen, maar ik had maar weinig controle en hij ging na elke sprong gelijk weer een tandje sneller! Had uiteindelijk 1 balkje..
Wel wennen hoor zo'n pony die opeens op hindernissen aantrekt ipv een pony die je echt overal op aan moet rijden! Maarja hij zit de laatste tijd gewoon goed in z'n vel. Heeft praatjes voor 10 en is gewoon bijna niet te stoppen.
Thuis met het weiland indoen ook weer.. Ik had z'n touw al los, m'n vader het draadje open. Ik loop nog een klein stukje mee het land in wil hij hem opeens peren
Dus ik echt m'n hakken in het zand gezet en aan z'n hoofd blijven hangen. Hem ook maar een trap gegeven wat dat vind ik dus echt niks! Hij is al een keer over m'n vader heengewalst dus dit moet ie toch echt niet meer doen!! Hij keek me heel brutaal aan maar was toch wel onder de indruk van de trap die die van me gekregen had (niet zo'n harde hoor, maar gewoon even dat ie wist wie de baas was) Daarna ging de schooier wel Rustig het land in