[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:09

Ik heb met jouw osteo 8 jaar geleden een stukje syntra opleiding gevolgd :D was toen al een heel bekwame en vooral toffe kerel!

Heb net de paarden van weide gewisseld. Nu blijkt er bij de buren een merrie en ruin te staan. Mijn kerel is plots weer vergeten dat hij zijn ballen kwijt is :roll: ik hoop dat hij zich beetje blijft gedragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 19:40

Ga me voor de vrije cross in Deurle inschrijven op 60 cm op 9 september :)

Woensdag 6 september heb ik weer crosstraining in Ternat, vrijdag zal verplichte oefening viertal zijn als we geselecteerd zijn voor het provinciaal kampioenschap op zondag. Wordt een pittig weekje :)

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 07:25

@Daaphh: Je instagramverhaal is hilarisch. :P Wat een sfeer gisteren! Die outfits van de Britten... :')

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 08:19

Het was dan ook super grappig!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:23

ik heb heerlijk rondgereden in VP.

fijne dressuur, foutloos springen, fijne cross.
wel 2 langslopers, maar acceptabel. H3 was de waaier direct achter de heg in de bocht, en hij focuste alleen maar op H3 van het L die recht voor zijn neus stond op het pad. Dus helaas daar verhikte hij zich op wat resulteerde in een langsloper.
En na het hangbruggetje moeten we een haakse bocht naar rechts maken, daar gleden we flink uit, ijzer af, en toen al zwabberend met lange teugels door de bocht, maar kreeg hem niet voor de hindernis. dus volte gedraaid.
Verder lekker op mijn gemakkie door het parcours, en dat ga ik nu alleen maar nog doen. Tempo komt wel weer als ik er zin in heb.
Ik wil nu alleen nog maar lol hebben, wat ook wel te zien was aan de foto op FB

Afbeelding

De enigsate die gelukkig serieus kijkt is boxser! _/-\o_
onderweg ook nog alic.e na.ber herkent, en hallo geroepen, aan het eind gezongen...
tja...ik had lol. := :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:34

Zag de foto op FB al voorbij komen, vind 'm fantastisch :))
Lol met je knol had ik toch graag live meegemaakt haha.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:24

Wat een leuke foto :D!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:42

Schitterende foto maddy!

En na da hangbruggetje was het vorig jaar ook al glad, toen ook meerdere zien schuiven. Heeft het daar nu zo hard geregend dat ze voor vandaag moesten aflassen??

PP hoe is het nu met canch? Loopt ze gewoon op de wei of ga je toch die mri of wat was het, laten doen?

Alé, de Varekaj, de eerste crosstraining zit er ook alweer op voor jou!

Ik vertrek sebiet naar Deinze voor de derby... geen ideale voorbereiding, ben gaan trainen in Aalter deze week, vond mijn rijden wel goed maar ze tikte veel aan. Was met mijn rubber bit waar we nochtans foutloos mee rond reden in Diepenbeek. Ga nu deze middag terug met gewone trens rijden, hopelijk dan weer wat actiever op de sprong.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:22

jaaaa....gisteren hele dag regen, en toen we weggingen was het aan het hozen!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:42

Vond de foto ook de max madelene. Leuk als je kan rijden met zo plezier haha het is vaak anders van mij :-p maar ik probeer er ook van te genieten.

Pp hoe is het nu met canch?

Daaph veel succes voor dirk straks :-) ik volg op eventingmaster de uitslagen :-)

Wij vertrekken ook zo naar deinze. Zonder veel verwachting gewoon voor het plezier :-)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:30

Wauw België wint goud op ek in tongeren

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 16:52

Super he en Wouter wint ook!

Veel succes in deinze! Ging mss komen kijken maar zo een onaangenaam weer vandaag...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 19:38

Wij zijn ook terug vh EK! Wzs een super lange, vermoeiende maar leuke week!

Ik denk dat iedereen het del heeft kunnen volgen op mijn fb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:50

Hoera voor België, zag het ook net voorbij komen op FB *\o/*

Hoe is het in Deinze vergaan voor de rest?

Morgen weer springles, kijk er naar uit. Hoop alleen wat minder regen dan vandaag...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:23

Idd fantastische resultaten in Tongeren!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:51

super gedaan alle deelnemers voor België!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:04

PP: er was rond 14u hier bij ons veel wind, maar vanaf een uur of 3 was het echt warm in Deinze, t shirt weer!

Eerste keer ooit derby gereden, maar 3 crosshindernissen, 4x de wal op en af en de rest waren jumpinghindernissen van dik 1.15, sommige oxers stonden volgens mij 1.20. Ik vond het een moeilijk parcours, heel snel op elkaar volgend, moeilijke lijntjes, veel (kleine) hellingen... en ze liep deze week op training niet fameus dus was toch met klein hartje begonnen. Maar moet zeggen, het liep beter als verwacht! Had wel 3 balken, maar er was niemand foutloos en er waren 32 deelnemers, dus ja, dat zegt al iets... ik had nergens een slechte sprong, geen foute afstanden dus ik ben wel tevreden.
Op een grote schuine oxer heb ik wat teveel druk gegeven en sprong ze de balk, op een rechte zat ik net 10cm te dicht en schoof ze er licht over en dan op de laatste een natuursprong na de meest steile wal was ze te onrustig met haar hoofd en zat ze te hoog bij de afzet... maar al bij al heel content.

Super prestatie zeg van de Belgen in Tongeren, top top top!!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:17

Het was een heel mooi rondje antonius :-) ik stuur je zo snel mogelijk de foto's die ik heb :-)

Stijn ook mee gedaan. Hij had wel wat stress om alles te onthouden en ook voor de hoogte het stond dik 1m15 zoals antonius al zei ook wel technisch. Vozzie had ook sinds bij 2 jaar die hoogte niet meer gesprongen. Dus er waren geen verwachtingen. Wij hadden 4 of 5 balken op 25 sprongen. Het is mss veel maar hij sprong wel met een goed gevoel en was blij dat hij rond geraakt was. Het was een super leuke ervaring zei hij. Denk dat hij wel klaar is oor nokere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:24

Jullie ook zo wisselvallig weer gehad?
Deze ochtend opgestaan met zon maar flinke wind. Rond 10u30 ineens donker en hozen, maar bijna direct erna weer volop zon. Rond 12u30 ineens weer gieten en dan is het de rest van de dag afwisselend gebleven tot pakweg 15u-15u30. Toen is de zon erdoor gekomen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 22:47

Fijn zo afwisselend een derbyke doen!

Hier was het heel zonnig vandaag, hele dag T-shirt weer!

Het EK was idd top en iedereen heeft mooi werk geleverd.

Helaas ook een tegenvaller met blits en jomo. Ze hebben door de stal getrapt. Jomo mega dik voorbeen met veel wonden, blits had een dik achterbeen, maar dat is al over!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:14

Ai, al een geluk dat er niks erg is! Enig idee wat de aanleiding was?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:07

Goed gereden Antonius! Het was inderdaaad geen makkelijk parcours. Ik was groom voor mijn (zo goed als) vriend (maar we houden het nog even stil). Hij was ook niet foutloos en dat paard heeft vroeger nog 1.45 gelopen.

Mila: wat jammer dat ik jou niet heb gezien! Is een ideale voorbereiding voor Nokere.

Daaph: loopt Blits nu terug oke? Want hij had een tijdje geleden wat last toch?

Madelene: haha wat een leuke foto! Fijn dat je genoten hebt :)

Iskandertje was foutloos in Deinze, keek nergens naar. Colorado voor het eerst na 5 maanden terug meegenomen op jumping, maar moet toegeven dat hij maar 1x had gesprongen op voorhand. Ze hadden me te laat binnengeroepen, waardoor ik niet kon rondgaan (kwam net binnen en de bel ging al). In de piste stonden rare klimrekken waardoor hij naar dat aan het kijken was ipv hindernis 1, met als resultaat tring tring! Dan even een gewone rechte aangereden die wat verder stond van de klimrekken en dat sprong hij fijn. Misschien eerst toch eens gaan oefenen en dan starten op een gekend terrein voor hem. Het was misschien wat veel in 1 keer want hij voelde niet aan alsof hij tegendraads was en wou staken, eerder wat bang.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:31

Florence: was uw mama daar ook want ik denk dat ik die wel herkend heb. Jij hebt ooit kweet niet meer welke cross denk merendree achter mijn vriend blijven mee rijden omdat uw paard niet zo zeker was. Uw mama is hem dan komen bedanken dat je mocht achter blijven rijden :-) vandaar dat ik u wel een beetje ken van zien en u mama ook.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:55

mila_furrie schreef:
Florence: was uw mama daar ook want ik denk dat ik die wel herkend heb. Jij hebt ooit kweet niet meer welke cross denk merendree achter mijn vriend blijven mee rijden omdat uw paard niet zo zeker was. Uw mama is hem dan komen bedanken dat je mocht achter blijven rijden :-) vandaar dat ik u wel een beetje ken van zien en u mama ook.

Ja dat was met mijn D pony! haha :+ Dat was ook een speciaal geval, de ene keer vlot foutloos en won hij, de andere keer kon die een probleem maken van een eenvoudige hindernis. Mijn mama liep daar gisteren inderdaad rond. Als je mij ziet moet je me maar eens aanspreken, ik ben niet zo goed in gezichten herkennen (en ik draag mijn bril nooit op wedstrijd 8-) )

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:00

Wij stonden af te zadelen toen ik u mama zag passeren maar niet opgelet of er nog iemand bij was. Wij4ijden met een equitrek blauwe paarden camionette:-)
Proficiat trouwens met uw bijna nieuwe vriend :-) iemand die ook in de paarden zit nu :-)