[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:21

MargreetW schreef:
Volgens mij is Salinero ook springgefokt dacht ik zomaar eens gelezen te hebben, en dat is toch ook een best dressuurpaard geworden.

ja volgens mij heb ik dat ook ooit eens gelezen

Ik ben nooit goed geweest in een nieuwe titel verzinnen. Best gek voor iemand die zoveel onzin uitkraamt

Kris

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:30

Linardo kan onwijs goed springen, heeft heel veel vermogen, ook in de cross, maar hij wil liever niet :D
Salinero is idd springgefokt. Dat is dan weer de uitzondering die de regel bevestigd ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:41

Doet Linardo hetzelfde met springhindernissen als dat hij met crosshindernissen doet Kris? Dacht dat het gewoon springen jullie wel aardig af ging?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:43

@ Kris, ja klopt is een black and tan jack russel :D

Ik ga voor ''allround'' bloed. Nuchter genoeg om met dressuur fijn te rijden en heet genoeg om zelf te blijven vechten. En ik wil een nette sprong zien. Dan is het voor mij al snel een fijn paard.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:45

Goeiemiddag!
Ik vind het meestal onzin, dat je met een dressuurpaard niet kan springen en met een springpaard niet kan crossen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen op de regel, maar meestal vind ik het 'excuusje verzinnen'. Net zoals, mijn jury geeft me lage cijfers want hij houdt niet van haflingers ofzo.
Ik zal binnenkort ook even een stukje voor de nieuwe OP typen. Ga nu naar stal! Vergadering vanavond gaat niet door, dus ik zit zomaar 3 avonden achter elkaar op de bank!

Heel veel sterkte Evony :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:46

Wat heerlijk dat je weer een relaxed avondje voor de boeg hebt, Snoek!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:51

Heerlijk Snoekiej, ik had dat ook de afgelopen dagen (inc. weekend). Toch wel ff lekker zo af en toe! Ik heb vriendlief al gevraagd of ie me niet zat was na die 3 dagen, ik zit noooooit op de bank met hem namelijk :o

@ Marijke: wat een leuk beest zeg :D Mooi kleurtje is dat ook!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:02

@ MM, leuk, ik heb er ook twee. Heerlijke beestjes zijn het!

@ Sim, gewone hindernissen doet hij idd wel stukken beter. Nog niet met heel veel overtuigingskracht, maar die bijten igg niet zo erg als de cross hindernissen :D

Lekker Snoek, ik zou willen dat ik kon ruilen met je ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:15

Mooie foto Margriet
San vs de school is een never ending story
Fijn dat je dressuurles goed ging Sanurie
Bvw heeft weer verder gedate met haar date
MM ook ik zou naar de da gaan
Evony heel veel sterkte
Ferrose is ook allround gefokt

Ferrose was vandaag weer echt fijn in de springles. Vlug in haar reacties (ook als ik haar er een keer veel te dicht onder plaatste gewoon alles laten liggen) en sprong bijna alle sprongen even mooi. Tot ik de overbouwde sloot moest springen. Ze was al de hele tijd aan het vluchten als ik er gewoon langs reed en de eerste keer kreeg ik haar erover (nou ja dwars door :+ ) maar daar is ze zich zo rot van geschrokken (was ook een idiote sprong) dat ze daarna weer behoorlijk ging staan. Ik dacht na een aantal keer weigeren daar gaan we weer maar na een aantal keer aanrijden besloot Ferrose weer te gaan springen (ik moest het zelf opgelost krijgen van mijn springinstructrice en mocht dus niet ruilen) en is dat daarna heel braaf blijven doen. Ik mag mijn B-springen-rentree van mijn instructrice een paar weken vervroegen dus dat gaan we dan maar doen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:19

Leuk hondje Marijke!
Beat is helemaal spring gefokt :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:21

bvw schreef:
MargreetW schreef:
Volgens mij is Salinero ook springgefokt dacht ik zomaar eens gelezen te hebben, en dat is toch ook een best dressuurpaard geworden.

ja volgens mij heb ik dat ook ooit eens gelezen

Ik ben nooit goed geweest in een nieuwe titel verzinnen. Best gek voor iemand die zoveel onzin uitkraamt

De volle broer van Salinero liep in Hong Kong mee bij het springen. Dus inderdaad zijn beide veelzijdig/springen gefokt.
Ik ben van mening dat een echt (dus bijna 100%) gefokt dressuurpaard weinig geschikt zou zijn als spring/crosspaard. Een echte springer is eerder geschikt voor dressuurpaard. Er zijn nog maar weinig hengsten tegenwoordig die allround doorgeven. Ik zou eerder een dressuurhengst op een springlijntje doen (voor evt dressuur/cross) als een springhengst op een dressuurlijntje...

Ik kan jullie echt nauwelijks bijhouden, ik lees eigenlijk wel alles bij steeds. Dus ik weet o.a. dat Noor 3de is geworden van Noord-Holland, Margreet en Mootje het weekend gezellig mee waren.
Dat marijke lekker buitenrit heeft gedaan, evenals rowo afgelopen weekend.

Ik heb ergens foto's gezien van o.a. Sim van een cross in belgie.
Dat gorssel helaas is afgelast....
Laura een tijd uit de running is met d'r knie.
Evony ontzettend veel pech heeft met d'r paarden, sterkte ermee... koliek is echt zwaar klo-ten

verder waren Dienke en ik afgelopen weekend in Noordwijk 2 dagen uitwaaien (en d'r was wind genoeg :P) Lekker geshopt ook, paar mooie overhemden gekocht, een heerlijke dikke warme trui/vest (wol) en een spijkerbroek. Verder lekker gegeten, lekker ontbeten en veel gewandeld.

foto-tje van onze Houston die op 7 oktober voor de veiling komt in Dwingeloo:
http://www.veulenveilingdwingeloo.nl/fr ... =000000019

Afbeelding

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:28

Ferosse gaat echt goed vooruit he!
Jeroen, erg knap veulen!
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb nog nooit een dressuurgefokt paard gezien dat echt bovengemiddeld goed springt en vaak zijn ze toch wat mutserig van karakter, niet handig in de cross. :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:30

Vira (v. Jazz) van elaine pen?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:34

Dat vind ik geen goed springpaard, wel een goed crosspaard natuurlijk.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:40

Lielle schreef:
Vira (v. Jazz) van elaine pen?

Die is ook niet dressuurgefokt. Zit whinney jackson en (volgens mij) cavalier voor. Dat zijn beide 1.60 springpaarden, complete springgericht moederlijn dus, waar 1-malig een dressuurpaard is opgezet. (jazz). Met dressuurgefokt bedoel ik bijvoorbeeld:
Jazz X vincet X pretendent o.i.d. dus minimaal 2/3 generaties met echte dressuurhengsten.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:48

Aha, dat verklaard een hoop!

Tuurlijk zijn er dressuurgefokte paarden die het goed doen in de cross maar het is een groter risico om een dressuurgefokt paard te kopen als crosspaard dan een springgefokt paard. Bij een springpaard weet je in ieder geval dat hij springt en je kunt zien hoe hij loopt. Bij een dressuurpaard kun je meestal alleen het lopen beoordelen omdat ze over het algemeen nog nooit een balk van dichtbij hebben gezien. :P

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:51

Even snel tussendoor: Sarah, heel veel sterkte!!!!! Ook al had ze al een aardige leeftijd, het blijft toch een enorm verlies. Die rot-koliek ook!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:10

Wat een schitterend aansprekend hoofd heeft dat Houston veulen!

Hier ook liever een springpaard om een keer een proef mee te rijden, dan andersom :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:15

Mendy: Bult is wel minder, hoofdpijn helaas niet veel minder..

Sarah: :(:)

Lees straks even verder bij.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:16

Iedereen ontzettend bedankt!

Jeroen wat een knap veulen!

Wij gaan miss een 1 jarige kopen, wat stal opvulling en alvast voor de toekomst, dus als iemand iets leuks weet (springgefokt ;) )

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:19

@ Evony dan kun je beter nu vast MP in de gaten houden. De veulens en enters komen nu zo'n beetje erop te staan ivm stallen tekort. Heb het op fb gelezen. Nogmaals veel sterkte.
@ Weule knap veulen.

Voor de rest lees ik zo even bij. Even eten en mijn oerwoud boven mijn ogen even laten weghalen aauuuwww

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:21

Dacht ook al het nu in de peiling houden van MP, nu gaat alles eruit van dat jonge grut!

Hier ook even snel wat eten, mag zo twee groeplessen geven en mijn eten komt met sporten toch al zo vaak terug omhoog dat ik eigenlijk veel eerder moet eten, maar dat komt er hier nooit van, veel te hectisch!

Edit; Caro, succes :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:28

Sarah wat erg. Heel veel sterkte.
Zag al een leuke titel voorbij komen! Vind die van Margreet leuk!
Arme Shiva Marijke.
Lekker rustig avondje Snoek. Van zulke smoesjes hou ik idd ook niet.

Ik ga zo lekker naar club. Clubgenootje is afgelopen zaterdag op de Hippiade 3e geworden in het L springen. Even feliciteren dus!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:35

@ evnoy: inderdaad over een maand/2-maand komen er een boel jaarlingen 'los' zo vlak voor het winterseizoen weer begint en de opfokbedrijven vol raken. Nadeel van een jaarling is wel dat ze moeilijk zijn te beoordelen (overbouwd, van het land etc...) en dat je nog niets kunt met rontgenen. Maar, anderzijds is daar de prijs ook vaak naar voor 2000, moet je best wel wat leuks kunnen vinden.

@ sannn: lekker rustige avond dus..

Ik ga dadelijk ook even bij Dienke kijken op de clubles. (min of meer verplicht = geen keuze ;) )

@ caro: sterkte... .jullie vrouwen hebben 't maar zwaar ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:41

Evony, leuk zo'n jong beest! Als ik iets leuks tegenkom laat ik het weten.
Jeroen, veel plezier. :P
Caro, op een gegeven moment voel je er niets meer van haha!

Edit: hebben jullie trouwens gelezen over die slaven in Engeland? Echt niet te geloven... :(
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 13-09-11 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt