[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:52

Nou ik moet ook naar het Z toe groeien hoor :P Laatste M rondje is ook al even geleden. Het punt is Hetje kan het simpel en hoe hoger het staat hoe beter hij springt. Zo laag springt hij ook totaal niet spectaculair, maar ja ik wil eerst natuurlijk weer 100% controle en alles perfect doen :Y) En Hetje wil gewoon het parcours doorsjeesen (Corien heeft in R'dam gezien wat sprongen Het dan maakt ;) ) en lekker alles zelf bepalen en knallen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 13:56

Ja idd daar is hij bij tijd en wijlen erg goed in pb! ;)

Meisje op hyves vroeg een groom mee voor naar nokere! als chauffeur en maatje.. dus een kennisje van mij mijn profile door gelinkt ben benieuwd :=

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:38

Noor: leuk hé die bixie. Ben zelf bixiejury en vind het zo leuk om te zien. Succes morgen op concours!
BP: jammer van je duik eraf. Gebeurd iedereen wel eens. Gefeliciteerd met je eerste plaatsen met Amati!
Corien: leuk dat je gevraagd wordt als groom voor Nokere. Fijn dat Jack al beter gaat.
Shanouk: balen dat Vorstin een ontsteking heeft. Maar ik weet uit ervaring bij Pancho dat het goed te behandelen is. Hopelijk is het bij Vorstin ook zo weg!
WL: er mag hier ook wel een bui vallen. Wij zijn de hele week al aan het regenen op het land.
Mootje: ik heb Pancho na zijn operatie aan zijn griffelbeentje een tijdje moeten rijden met bandages omdat gewone beenbescherming te veel over het litteken schuurde. Ik rij nu met hele simpele beschermers (eigenlijk de ouderwetse): geheel neopreen en alleen aan de binnenkant een hard stuk. Gaat nu goed.

Vanochtend in alle vroegte Weltsieger gereden. Vrijdag liep hij niet goed toen ik wilde rijden, dus gister voor de zekerheid maar rust gegeven. Vrijdag ben ik eraf gegaan en heb ik hem aan de longe gedaan, maar hij bleef net niet lekker naar mijn idee. Vandaag gereden met pa erbij. Hij voelde nog steeds niet lekker, maar volgens pa is hij over de benen gewoon goed. Moest gewoon doorrijden want pa dacht dat hij gewoon geen zin had. Toch zit het me niet helemaal lekker. Met Pancho vorig jaar achteraf ook te lang doorgereden omdat de veearts zei dat dat moest. En daar word je toch wat voorzichtig van. Eens kijken wat hij morgen doet. Ik ga morgen trouwens met Pancho HC starten in het M1. Heb er zin in!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:45

Wie heeft je gevraagd Corien? Wel gezellig, ik ben ook in Nokere en is een super wedstrijd. Helaas hebben ze dit jaar geen B reeks.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:02

peanutbutter schreef:
Wie heeft je gevraagd Corien?

Daar was ik ook al nieuwsgierig naar. :o
Misschien kom ik wel een dagje kijken!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:47

Nou, dat ging lekker dan, PB, 2x in het zand :D

Sussie, ik zou dan maar liever je eigen gevoel volgen. Jij voelt het het beste. Vanaf de grond kan het er heel anders uitzien. Zeker niet doorrijden hoor. Rust geven of na laten kijken, wat heb je eraan als je het wel forceert.

Ik heb vanmiddag speciaal voor onze New Foundlander een peperdure koelmat gekocht, om op te liggen. Beest heeft het zo slecht met de warmte.
Maar hij wil er niet op! Dom dier! Na een heel gedoe lag hij er uiteindelijk op met een zielige kop. Zo gauw ik me omdraaide was hij weer weg. Sufferd, hij heeft het zó warm...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:08

Er schijnen ook speciale koel-hoofddoekjes voor ruiters te zijn, die je hoofd koel houden onder je cap. Lijkt me heerlijk!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:11

Ik heb nog wel een grote mat voor je, die je om je hoofd kan wikkelen. Mijn hond wil hem niet :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 16:47

heleenxx schreef:
Ik heb nog wel een grote mat voor je, die je om je hoofd kan wikkelen. Mijn hond wil hem niet :D

:=

Zo'n hoofddoekje lijkt mij ook wel wat Simmie!
Wij hebben net de bbq ontstoken, als het goed is blijft het nog wel even droog. Maar voor de zekerheid een beetje op tijd beginnen.
Vanavond spullen schoonmaken en Jer toiletteren!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:24

PB, Leuk dar Amati zo fijn ging. Balen dat je van Het af lag. Was je naar Maasdijk?
Noor, Veel plezier met de BBQ
Heleen, Gekke hond... Af en toe kan je dieren echt niet begrijpen :D
Sussie, Volg je eigen gevoel :j Dat heb ik inmiddels door schade en schande wel geleerd!

Ik heb mijn eerste twee winstpunten binnen *\o/* Eerste jury had ik alleen maar zessen en de tweede jury gaf vieren en achten met super commentaar :j Helaas vond ik de tweede proef gevoelsmatig 20 punten minder waard dan de eerste... Ik stopte niet met rijden, ging mooi op mijn kont zitten: Ik leer het nog wel!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:37

heleenxx schreef:

Kom maar brengen! Leg ik 'm in mijn bed! :D

Gefeliciteerd Mootje. Wat start je eigenlijk met Corion?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 17:52

Gewoon de B :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:14

Goedenavond.
Sussie: Als je er zelf geen goed gevoel over hebt zou ik zeker niet verder rijden.
Simmie: die doekjes lijken me echt heerlijk, ik hou van warm weer maar dit is echt te veel van het goede.
Heleen: verwend mormel ;) .
Noor: Jeetje, rond wat voor tijd moet je morgen starten dan? Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met de warmte toe morgen, helemaal met jasje :7 .
Mootje: Gefeliciteerd met je eerste winstpunten met Corion :D !

Ik heb Bam gisteravond gelongeerd, er stond vlak naast de longeerbak en deur open waar wat mensen zaten, ik was al een tijdje aan het longeren toen hij ineens schrok van een geluid van daar, en hij begon toch gigantisch uit te strekken in draf als een of ander zware tour paard, als hij dat nou eens in een proefje zou doen :+ , daar krijg ik er niet eens een beetje veruiming uit helaas }:0 .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:30

Evie, ik moet om 09.40 en 10.10 dressuren. Springen pas rond half 1 geloof ik...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:41

Dat geeft niks hoor Mo!
Evie, die doekjes lijken mij ook wel wat. Weet alleen niet meer waar ik ze heb gezien.

Ik heb morgen ook wedstrijd. 'smorgens springen en rond 12 dressuur. Ik zie wel hoe het loopt. Neem iig mijn afspuitinstallatie mee om tussendoor lekker te koelen.
Vandaag in het bos was Sim iig lekker fris en fruitig en donderdag tijdens de springles smorgens ook, dus ik durf het morgen in principe wel aan. Is het echt TE, dan ga ik niet dressuren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:51

Ik vond het hier erg goed te doen, maar wij zitten dan ook aan de kust! Ik moest om twee uur starten!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:27

Ik heb morgen ook CC en hoop om half 1 wel klaar te zijn. De springveren zijn er weer onder gebonden en hopelijk zijn ze niet te roestig geworden van al het dressuren van de laatste tijd. Heb in mei mijn laatste springwedstrijd gehad.
Morgen is het gelukkig op zand maar ik hoop wel dat ze sproeien tussendoor..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:33

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:52

pff even bijgelezen, heb niet veel puf om te reageren met deze warmte...
PB was 2x 1e en 2x in het zand! Doe je ook niet elke dag :P
Mo had 2 wp's, super
Heleen heeft een rare hond, ik wist het wel als ik hem was!
Verder weet ik niet mee ;(

Vandaag met Frits clinic gehad van Monique Hazeleger en daarna oefencross! Frits deed het super en had er ook erg veel zin in. Het water vind hij doodeng maar zodra hij heeft gezien dat er een ander paard door is geweest zonder te verdinken wou hij er al bijna in draf achteraan! :D :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:45

bijgelezen

weet alleen dat PB gevallen is :(:) Z kan je volgens mij makkelijk :))

Bianca, super dat de oefencross zo goed ging :D

Ik heb vandaag een nieuw springjasje gekocht :) Sjabrak hadden ze helaas niet bij de 2 winkels waar ik geweest was..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:28

Mootje: gefeliciteerd met je wp! Goed debuut dus!
Sim: succes morgen. Als het qua hitte de spuigaten uitloopt, ga ik ook niet springen hoor. Het kan te gek ook. Neem in ieder geval genoeg water mee om te koelen :j. Wat voor afspuitinstallatie heb jij????????

Heb Jer getoiletteerd, maar nog niet gewassen. Hij gaat toch weer in de stront liggen en ik ga hem echt geen deken om doen. Hij staat nu al te zweten op stal :(:) Dat heeft hij trouwens vaak als hij van buiten naar binnen komt, terwijl het op stal vele malen koeler is dan buiten. Dan komt al die warmte zijn lijf uit denk ik. ;)
Zal zo mijn spullen klaar zetten. Morgenochtend heel vroeg naar stal, eerst de veestapel verzorgen en dan Jer wassen en vlechten!
Dus ga ook op tijd naar bed. Hopelijk breekt de bui straks los, want volgens mij is het nog 30 graden...pfffffff

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:29

Zit trouwens even naar die bandana's te kijken. Als er een leuke kleur tussen zit, bestel ik er 1! Altijd handig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:33

Hier zijn de donderbuien en regenbuien al een tijdje bezig :j Noor, erg herkenbaar... Ik heb mijn paard vanochtend nog gewassen. Hij is namelijk zo droog met dit weer! Ik vond het rijden alles meevallen vandaag. Zeker in vergelijking met M'bergen vorige week!
En Noor, Het was niet mijn debuut :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:36

Ow sorry, ik dacht dat je nog niet met hem gestart had! :+
Evengoed mooi resultaat ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 21:38

Dit was wel de eerste keer dat ik aan bleef rijden en niet mee hobbelde :)) Het koelt echt snel af met de regen!