[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:51

Ja je deelt de weide met 1 andere pensionklant. Dan valt er helemaal makkelijk wat af te spreken..
Mijn paarden hebben lekker de grote weide voor zich alleen haha. Dus ik moet het zelf zelf doen.

Het was wel een hele klus om ze veilig in het weiland te krijgen, zo blij allemaal. :D

En dan de mensen die vanochtend kwamen 'oh jeetje wat is zijn stal vies!!' ...... :r

floor01

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:08

Vief: wat sneu van Woll! Enten in de borst wordt inderdaad vaak gedaan omdat het er net mooier kan afzakken. Andere tips heb ik helaas ook niet.. En wat betreft beslag: dat zou bijna iedere hoefsmid moeten kunnen mi. Misschien wel met een ander merk ijzer, ik ken alleen de equilibrium ijzers.
Annetje: dat gaat lopen in de les en minder erbuiten is erg herkenbaar!
Corien: proficiat met je eerste wp in de M2!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:30

Danielle wat raar dat mensen twee dagen lang hun stal niet even uitmesten en het paard buitenzetten. Ik heb echt een hekel aan een paard in een vieze stal. Blegh! En opsluiten ben ik al helemaal niet voor. Snap het dan ook niet dat die mensen niet iets proberen te regelen met andere klanten. Zo moeilijk zou dat niet zijn lijkt me.
EB gelukkig ben ik niet de enige die zo stom doet dus en teveel wil na een fijne les O:)
Vief echt vervelend dat Wolles er zo'n last van heeft
Sanurie, op vreemd terein loopt Vies ook heel anders. Ben daarom ook wel blij dat ik thuis dressuurles heb. Ik krijg hem op vreemd terein ook wel flitsend als hij het spannend vindt, maar bij ons thuis in de binnenbak niet hoor.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:53

Ik weet wel dat mijn dames gisteren liever binnen hadden gestaan dan buiten :Y) . Die hebben echt niet genoten in die vieze koude regen :n .
Maar ze worden wel elke dag uitgemest (ik haal altijd twee keer per dag de drollen er uit en soms drie keer).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:01

floor01 schreef:
Vief: wat sneu van Woll! Enten in de borst wordt inderdaad vaak gedaan omdat het er net mooier kan afzakken. Andere tips heb ik helaas ook niet.. En wat betreft beslag: dat zou bijna iedere hoefsmid moeten kunnen mi. Misschien wel met een ander merk ijzer, ik ken alleen de equilibrium ijzers.

Ik dacht er eerst ook wat anders over, maar vrijdag heeft een andere smid (mijn ijzer was los) een van mijn ijzers er weer onder geslagen en mijn hoefsmid zei vandaag dat ik echt heeel veel mazzel gehad heb dat die smid mijn paard niet vernageld heeft. Had dus nagels op plekken geslagen waar dat eigenlijk niet kan :x Was maar goed dat haar hoeven wat lang waren omdat ze vandaag dus naar de smid moest. Kennelijk is het dus toch allemaal niet zo simpel als je niet bekend bent met dit type ijzer :\
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 10-04-12 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:02

Is er bij Woll wel eens andere entstof geprobeerd Vief? Misschien reageert ze op het ene stofje sterker dan de andere.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:06

Ze had dit jaar in ieder geval een ander dan vorig jaar gezien het stickertje, maar misschien volgend jaar weer wat anders proberen :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:07

@ Vief ik denk dat heel veel smeden dat over andere smeden zeggen, net zoals dierenartsen altijd wat over een andere dierenarts zeggen, en de osteopaat altijd moet zeggen dat je net op tijd was want die andere osteopaat heeft het verkloot. :Z

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:17

Ben ik voor een deel met je eens Marijke :D
Maar binnen/buiten de lijntjes kleuren/nagelen is toch niet te veel gevraagd lijkt me ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:19

Lijkt me niet Vief ;)

(ik vond vanmorgen mijn rapport van de MBO opleiding... hahaha een 8.1 voor bekappen! Ik moet een ander vak gaan leren ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:29

Noooooo door alle zorgen om Vies' blessures vergeet ik hem gewoon te laten enten! Dankzij de foto van Wolles dacht ik er ineens aan. Stom stom stom.... nu moet hij dus een dubbele enting.

Vief ik denk dat veel hoefsmeden verkeerd nagelen en ijzers op een verkeerde maat aanleggen. Als je alleen al ziet wat een verschil er tussen smeden zit, dan moet één van de twee het toch 'verkeerd' doen lijkt mij.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:30

Dat vernagelen is 9 vd 10 keer grote onzin.
Je moet echt iets geks doen wil je een nagel verkeerd slaan, die hebben namelijk een uiteinde zodat ze direct weer naar buiten gaan.
Of als je hem omdraait maar daarvoor zit er weer speciaal een merk op die naar binnen wijst.
Met bekappen kan je eerder wat fout doen, als je ijzer goed gesmeden is, is het echt kinderspel.

En als je paard eerder op ijzers stond dan vallen die nagels ook nog eens in het gat.
Knap werk als je een nagel kan slaan waar dat niet kan.

Sorry is niet boos of wijsneus bedoeld, ik ben alleen wel heel benieuwd waarom zoveel mensen beweren dat hun paard vernageld is. :=

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:30

vief idd een hele bult zeg echt vervelend!

Sanurie, welke klasse rijdt je MB? En welke ring :P?

Haha marijke je doet iets verkeerd :P
van m'n ukkepony vijl ik zelf hoefjes weer even rond en blijven dus precies goed. Ze groeien niet zo heel snel maar zijn wel kei en kei hard. En ze accepteerd geen anderen aan haar lijf. Ik kan alles doen, maar die hoefsmid of die man die bij ons de paarden bekapt kan ze echt niet tegen. En als het bij gesneden moet worden laat ik het wel doen, maar zo hoeft ze minder vaak gepest te worden :P

Dakar deed vandaag zijn naam eer aan... Draak. Hij was opstandig, hangerig en etterig met hoofdstel in doen. Even laten galopperen en toen ging sie het bit vast pakken, toen dus wel even boos geworden, want hij gaat dan gruwelijk hard. Morgen springles met hem maar gok dat die dan weer lief is. Keer nadat ik dr. Wedstrijd heb gehad is die steeds wat lastiger, maar het wordt al minder. Hij vindt die dressuur echt niet leuk :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:32

ohh annetje wat klote!

daNiielle_

Daaraan toegevoegd dat het als paardeneigenaar super handig is om een cursus smeden te doen.
Niet om het zelf te kunnen, maar om te zien waar je zelf ook op kan letten. :)

Mijn smid werkt een stuk precieser als ik er bij ben :Y)

muts_marijke

@ Annetje hoelang ben je over tijd met enten?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:34

Ik had dus een ijzer die deze smid nog nooit gezien had, dus veroordeel het verder ook niet, maar doordat hij op een plaats nagels had aangebracht waar bij dit ijzer nooit nagels zitten had het wel degelijk fout kunnen gaan. En nu heb ik geen zin meer om het over bulten of voeten van mijn paard te hebben :Y)

Annetje: Is Woll haar bult toch nog ergens goed voor.. :(:)

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:43

Vief, arme wolles! dat ziet er echt naar uit. Ik hoop dat je een andere geschikte hoefsmid kan vinden. Ik vind dat soort dingen ook erg een vertouwenskwestie. Want een slechte tandarts/hoefsmid etc. kan je paard zeker wel verpesten. en het is toch je alles :o

Annetje, balen!
Danielle, vreselijk zulke mensen!! kleine moeite toch.. ik rijd zelfs op en neer om een warmere deken ofzo op te doen, maar die van mij is ook wel verwend :P
Sanurie, hopelijk is je borstuig op tijd klaar! zet em op zaterdag :D

Ik ben vanmorgen bij de fysio geweest, maar kon weinig doen vanwege die stomme spierpijn -O- Fysio denkt dat het vanuit mijn rug komt :? ik dacht vanuit mijn slechte been, maarja ik heb er niet voor gestudeerd :o? Straks maar even kijken of paardrijden wel lukt!
Voel me echt een oud wijf met al die pijntjes na een wedstrijd en paar km hardlopen := maar volgens de fysio hoort het erbij en moet mijn lichaam weer even wennen aan al die sportactiviteiten!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:43

MM bijna drie weken al, dus wel echt er overheen. Ik zal morgen de DA wel bellen. Baal er goed van! Kosten maken om niets zo natuurlijk.

[edit] even datum goed opgezocht.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:03

Suikermeisje: Ik moet in ring 1. Startnummer 46, om 09.45 dressuur en om 12.10 springen/12.30 cross

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:16

Hallo!
MM zeker weten heeft ze daar heel wat van geleerd!
Jakkes Margreet geen leuke nacht gehad dus. :(:)
Lielle ziet er wel geordend uit nu.
Super Joki!!
E_B gefeliciteerd met je 1e prijs!
Netjes van geert MM!
Corien gefeliciteerd met je wp.
Netjes getraind dus Anthea.
Jeetje dat ziet er nog dik uit bij wolles zeg.

Ik heb echt een megadruk weekend gehad! Zondagmiddag gereden. Ging ik even met A springen. Ik over het spoorboompje heen, die had ik nog niet eerder met haar gedaan, maar deed ze netjes. Dus i dacht kan ook wel van de andere kant. Springt ze echt veel te vroeg en raakt met haar voorste hoeven het boompje. Zat die vast tussen de palen. Dus wij bijna met z'n 2en over de kop. Gelukkig wist A zich nog te herstellen, maar ik niet. We gingen dus recht op het lint af met daarachter een sloot. Gaat A natuurlijk op het laatste moment naar rechts en floep ik zo de sloot in. :+ Roelof en mijn vader hebben het ook nog gezien ook. :D

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:19

Haha Margriet zoals jij het verteld klinkt het heel leuk sorry :o Maar dat is flink schrikken!

Sanurie, okee! Dan kan ik jou nog wel zien crossen :) Dan ben ik net uit mijn dressuur en wil ik even de cross gaan lopen, zal wel camera meenemen (stelt niet veel voor) Maar dan kan ik wel fototje proberen te maken (of een filmpje, als ik je zie iig)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:35

Poe, Margriet, dat is schrikken!
Maar achteraf (als blijkt dat iedereen nog heel is) voor de toeschouwers ook lachen.

Margreet: hoe ging het bij jullie vandaag :(:) ?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:50

Haha nou ik moest ook echt keihard lachen! :D Geen pijn gedaan, ja mijn knie maar die deed toch al zeer. Roelof zei al dat het er echt stom uit zag, ze zagen het ook nog van achteren. :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:50

Aiaiaiaiai Margriet, een kop vol kroos en kikkerdril? A geen blessures? en jij ook niet? Pff, rare smakker kun je dan toch zomaar maken....