[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:54

Respect voor jou Joki, dat je nog zo geduldig bent met Ferrose. Als een paard langere tijd zo lastig is krijg ik vaak een beeld in m'n hoofd van een pan gehaktballen....

Weule, allemachtig 100 paarden, dat is dan denk ik wel standaardvoeren, en niet een pondje van dit en nog een pondje van dat, met nog een scheutje hier van en een druppeltje daarvan.

Al weer thuis bij Noor haar kluppie vandaan. Fijne ochtend gehad, paard braaf en lief, dochter braaf en lief, en waarachtig het lukte me om met een beetje loenzen zelf voor te lezen. Ze reed aan het eind van haar rubriek, en de prijsuitreiking was ook supersnel. Ze was in haar L2-debuut 2x 1e, maar ze waren maar met z'n 4-en geloof ik, maar wel met 198 en 199. Dus lekker tevreden naar huis. Beestjes staan lekker buiten en ik ga schaatsen kijken en lekker in m'n erkertje zitten breien, want vrouwen kunnen tenslotte 2 dingen tegelijk :D :o

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:16

Texelse: dat klinkt als een heerlijk dagje!!
Mooie punten hoor!! Super.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 15:38

Lelieaardje het was/is een lekker dagje!! soms heb jer zomaar eens zo'n dag tussendoor, en daar moet je dan gewoon lekker van genieten. :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:32

Goeiemorgen :+ :D

Hier heeeeeeerlijk uitgeslapen :o

@ Beli en freggle edge welkom. Hoe morgen we je noemen Edge??? Want ik vind je hele naam niet handig ;)
@ Joki wat een aap die Ferrose. Ik vind het echt knap dat je er zo rustig onder blijft. Ik zou er helemaal gek van worden denk ik. Succes vandaag!!!
@ Mootje bezig bijtje! Lekker toch! En eetsmakelijk!!
@ Texelse wat vervelend! Migraine is echt zo naar. Gelukkig heb ik het al 3 jaar niet meer gehad. En wat super goed gereden zeg! Gefeliciteerd voor je dochter!!!
@ bianca gefeliciteerd met je 187 punten! Netjes!!
@ Leli wat een geweldig mooie puzzel!!! Die zou hier zo ingelijst aan de wand kunnen!
@ Snoek wat balen dat de mensen afhaken! Hopelijk krijg je gauw een leuke baas!
@ Sannn lekker gereden dus! Ik ga je ook nog even een PB-tje sturen.

Zeus zn been lijkt echt al een heeeeeeel stuk beter vandaag! Echt heel blij mee! *\o/*

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:33

Welkom allebei! :)
Joki balen zeg dat het Ferrose niet meewerkte.
Texelse dat zijn mooie punten.

Het was gisteravond idd erg gezellig. Vanochtend alweer gekorfbalt en gewonnen, was alleen niet echt wakker. Ik zal zo de kerstboom eindelijk eens uit huis doen.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:53

Oh wat een actieve ochtend Margriet! Gefeliciteerd met de winst.
Marijke: puzzel zit alweer in de doos := . De volgende is ook al weer klaar, maar dat was een kleintje van 750 stukjes. Wel een schatje trouwens.

Pffff, ben de lijst met stermerries aan het updaten (op de website van het Connemarastamboek), had het al van paar keuringen niet gedaan en daarom zit ik nu op de blaren. Nou kost het me een hele middag............. ^) .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:13

Sannnn schreef:
Kwam daardoor wel over een pad/ bak met allemaal natuurlijke hindernissen.

Cool! Hopelijk weet je dat pad nog terug te vinden. :D

Gefeliciteerd Texelse.
Fijn dat Zeus been beter gaat Marijke!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:16

Mooi gaan Margriet, nette puntjes voor dochter en paardje. Ze zijn in Benningbroek meestal wel snel.
Zeer productieve dag gehad, nu even de honden eruit, omkleden en dan met mijn moesje uit eten. Voorheen deden zij en mijn vader dat samen praktisch elk weekend, ik denk dat ze het zomaar mist, nou ja ik ga gewoon mee.

Zag trouwens net dat ze voor mijn wintersportweekje temperaturen van overdag -18 en 's nachts -24 voorspellen; ik hou me maar vast aan de mededeling van de hoteleigenaar die zei dat zolang het overdag niet beneden de -35 komt het nog best te doen is. :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:24

@MM: oogmigraine is niet pijnlijk, alleen maar lastig. Geen idee dat ik het had, tot vorig jaar mijn andere oog dichtgeplakt werd toen ik er chloor in gekregen had. Toen kwam ik er achter dat het met mijn linkeroog niet helemaal goed ging, en bleek het oogmigraine te zijn. (waar ik ook nog nooit van gehoord had). Normaal gesproken heb ik er niet eens erg in want dan vangt mijn andere oog het automatisch op, maar nu er in mijn rechteroog al dagen zo'n misselijke continuezenuwtik (mmmmm, mag dit ook bij scrabble cq wordfeud?? :D ) zit, is het wel heel hinderlijk.
Wat fijn dat Zeus z'n pootje weer beter gaat!!
Leuke puzzel Lelieaardje! Hier ligt nu een 3Dpuzzel op tafel, maar al een paar dagen in ruste.
Margriet, die 198 en 199 waren inclusief een 3 een paar 4-en, een enkele 5, een paar 6-en, veel 7's en ook nog een deel achten. Prettiger dan veell 6-en veel 7's met een 8 voor verzorging tot besluit. Mooi op tijd die kerstboom eruit. :D
Oei Margreet, koud hoor!! Net hoorde ik dat op onze bestemming 1.85 m sneeuw ligt. Dus als ze een tunneltje graven hoef ik niet eens te bukken!!!! :oo

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 17:31

brr margreet dat is behoorlijk koud.
margriet lekker actief en mooi dat jullie gewonnen hebben
leliaardje mooie puzzel
marijke mooi dat het been van zeus weer beter is.
texelse super punten
san dat is leuk dat je een crossparcourtje hebt gevonden.

vanmorgen maar weer rondje hardgelopen.
nu lekker niksen

Graag allemaal die in de OP willen een Pb met info/foto of anders even zeggen als er niks veranderd moet worden.
Ik ga er van de week mee aan de slag (wil even iets testen)
Maar denk dat ik verder van de week niet veel hier ben..

Sannnn

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:36

Jaa, super leuk! Weet alleen niet of ik het pad nog terug kan vinden. :+
Wat jammer Snoek, hoop dat er gauw nog anderen geinteresseerden komen.
Top dat het met Zeus zijn been beter gaat Marijke, heb je terug gepb-t.
Goed gereden op cc dus Texelse. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:38

Weet je ook niet meer welke richting je zat? Was je niet richting Stroe gegaan?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:45

Jaa, was de weg over gestoken. :j Ben toen naar links gegaan op een gegeven moment een pad in. Kreeg toen te horen dat ik op wandelpad reed en ben toen ergens anders heen gegaan en kwam zo op grotere ruimte terecht met boompjes en een soort haag die gemaakt was van dennentakken. Niet heel hoog en moeilijk, maar wel leuk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:46

Dan heb je ws het eerste pad links gepakt ipv de 2e of de 3e, da's inderdaad het wandelpad.
Dan moet het op zich wel terug te vinden zijn.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:51

Zou best kunnen, wist alleen dat ik daar ergens links moest van toen ik met jou daar was. Mocht je morgen het bos in gaan hoop ik dat je het vind!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:52

tientjeh schreef:
Veel plezier met de meeting.

Waarom nadelig als 1ste starten Mendy? Meestal gaan jury's er nooit erg nadelig van jureren. Je hebt bij de eerste in de ring een uitgangspunt. Dus ga je nooit gigantisch laag zitten.

Je jureert toch naar wat je ziet, niet wat naar misschien nog zou kunnen komen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:53

Sannnn schreef:
Zou best kunnen, wist alleen dat ik daar ergens links moest van toen ik met jou daar was. Mocht je morgen het bos in gaan hoop ik dat je het vind!

Ha ha ha, tis ook al even geleden dat wij daar waren. Na het slagboompje moet je de 2e of 3e links gaan. Weet je het voor de volgende keer.
Morgen mag ik niet naar het bos van mezelf, maar ga ik serieus wat in de bak rijden.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 17:54

oh die bos verhalen.. ik wil ook, mag alleen nooit alleen gaan echt zo balen.
moet ook 40min lopen voordat ik bij het bos ben.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:01

Ik lees dat het erg gezellig is geweest gisteravond! San was verdwaald in het bos en Mo heeft de badkamer gepoetst.

Bari was gister foutloos in de BB en een balkje in de B, echt super tevreden, sprong heel fijn.
Vossie een balkje in het M, echt een pechbalkje maar verder een heel fijn rondje.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:11

@ Texelse, oogmigraine ken ik dan ook niet, ik dacht dat je dan hetzelfde hebt als wat ik altijd had, verkeerd gelezen :)
@ Karen super!
@ sannn ik heb jou ook al terug ge-pb't!
@ Mendy ik mag wel alleen naar het bos maar durf het niet met Zeus ;)
@ Margreet oei das wel koud. Maar je hebt het over Lapland toch? Als er dan maar geen wind staat... anders heb je het gevoel dat je in de blote kont buiten staat! :D

Ik heb van de week al zoveel patat gegeten dat ik niet weet wat ik nu moet eten. Normaal is zondag bij ons patat-dag. Ga denk ik zo eens vragen of we nog ergens lekker gaan eten :D :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:21

Hallo! Zit te wachten op mijn mega schnitzel dus ondertussen maar bijlezen. :')

Als eerste starten..... Ik weet niet of dat juist voor of nadelig is. Maakt me ook niet zoveel uit. Heb overigens wel bij een jury geschreven, ze gaf lage punten en ik vroeg waarom ' Er komen zo nog betere combinaties zag ik op de lijst' . Dus het gebeurt zeker wel :j
Joki wat onwijs balen dat je 2 keer moest afgroeten zeg!
Bianca gefeliciteerd met je prijs! Die -2 is in dit geval wel heel zuur!!
Vief heeft het over een bilkoord en ik bedenk me wat ik vergeten was......deken vast maken...potvedorie kan ik zo terug naar stal.
Texelse mooie punten zeg, goed gedaan :)
Mendy over de OP, voor mij hoeft er niet zoveel anders.
TG netjes gedaan!

Ben ook weer terug van concours. Paardje was niet super fit merkte ik, dunne mest enzo.
Dus de proef gewoon rustig gereden, geen gekke dingen. Kreeg er ook precies 180 punten voor, dus de eerste winstpunt voor het jaar is binnen. :)
Leuk puntje: Ze kreeg een 7 voor haar draf. Ze heeft juist altijd zo'n stomme pony draf goed voor een 5, heb er hard op getraind en het is enorm verbeterd. Fijn dat het in de punten dan ook terug te zien is.

Tessa deed het ook erg goed. Die baan is voor veel paarden wel spannend, en ons grootste probleem is nou juist: Spanning!
Maar ze bleef wel fijn doorlopen, was heel tevreden met de proef. Wijken en halthouden-draf kan nog beter, dan wil ze tegen de hand komen.
Kreeg er 174 punten voor, voor mijn gevoel wat laag maar ik mag niet klagen. Stalgenoot rijdt normaal in de 190, reed een nette proef en kreeg slechts 163.
Z amazone voor mij werd ook al zo ondergewaardeerd. Maargoed ik ben geen jury, het zal wel zo zijn. :) Op de een of andere manier waren weinig ruiters het eens met hun punten.

Morgenmiddag komt de zadelmaker, hopelijk ben ik dan definitief in het bezit van een nieuw zadel :+

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:24

De organisatie was trouwens aan het klagen over dat nieuwe systeem.
Ze moesten echt onwijs veel printen, was veel meer werk zeiden ze... Ben benieuwd of er meer klachten over komen!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:27

Hier in de buurt werden altijd al protocollen geprint en dan de coupon eraan geniet, echt super handig.

Nieuw springzadel Danielle?

Balen van Zeus Marijke!! :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:30

TG, je hebt Bari al snel opgetraind. Heb je van haar ook een filmpje? Op stal ziet ze er waarschijnlijk heel anders uit als onder het zadel O:)
Zonde van Vossie zijn balk... Toch weer een WP!
Marijke, ik kan niet heugen wanneer ik voor het laatst patat heb gegeten... :D
Danielle, Jammer dat je punten niet met je gevoel overeen kwam!
Margreet, :brr: Je moet er wat voor over hebben ;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 18:31

Ja maar ze moesten nu van de ingevulde protocollen ook nog een kopie maken.
Al met al zal het vast een duur grapje worden, alle inkt/papier.
Vind het zelf ook handig, je kan gelijk duidelijk zien welk punt je had voor welk onderdeel en het commentaar. Op zo'n coupon werd het soms echt gepruts.

Ja een springzadel :j