[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 10:10

Ohh wat een baal nieuws! Ik mis het stuk rond pijn, heeft ze gewoon pijn als ze op wei staat? Aangezien ze mankt op het zachte.

Als fokmerrie zal idd moeilijk zijn omdat ze niet zo groot is...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:14

Hoeveel pijn ze heeft op dat been is moeilijk te zeggen. Botoedeem bv is wel pijnlijk. Op de weide loopt ze goed, ze koerst ook rond en bokken en doen. Dus zo gaat wel. In een goeie piste loopt ze minder mank. Hoe zachter hoe meer pijn het doet wellicht.
Hij zie wel de DA, als ik er op duw enzo heeft ze geen reactie.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:21

oh wat een slecht nieuws :( mss daarom dat ze ook vaak weigerde als ze moest springen? mss zat het al ergens te drukken. ik veronderstel dat ze het ook niet van de ene dag op de andere krijgt?
mss kan ze nog ergens dienen als gezelschapspaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:03

Oooh zo balen PP!
Met verkopen heb je ook altijd het risico dat ze overgaan tot inspuiten en dan alsnog doorverkopen voor sport of er zelf mee rijden.
Fokken zou interessant kunnen zijn in de richting van sportpony's maar dan mag ze niet groot fokken of ze zitten boven 1.48 natuurlijk. En dan nog de vraag, is het erfelijk of niet.

Als ze pijn heeft met botoedeem, dan heb je niet veel keuze meer over.

Had zo gehoopt dat het veel beter nieuws zou zijn dan dit :(:)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:20

:(:)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:59

Ik zou ze misschien een halfjaar op de wei zetten? Als ze niet mankt in vrijheid kan je ze wel nog een kans geven. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Misschien kan je in tussentijd een paard van iemand anders rijden?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:38

oei, dat klinkt slecht. Maar inderdaad zoals florence zegt...half jaar tot heel jaar gewoon ergens op de wei zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 22:13

Net mijn uren gehad voor springstage bij G.iel nu zondag *\o/* Heb alleen alle correspondentie even nagekeken, maar er wordt nergens een prijs of wijze van betaling gemeld. Een gratis les is te mooi om waar te zijn zeker :))

Voor zover Icaro te porren is met deze warmte en de immense hoeveelheid vliegen, toch een fijne springles kunnen rijden. Het valt wel op dat hij best vaak landt in kruisgalop, maar waarom hij dat doet is ons niet direct duidelijk... Gelukkig kan ik hem relatief goed terugnemen en correct opnieuw aanspringen tussen 2 hindernissen.
Vandaag voor het eerst een bidet geprobeerd en daar gaat hij zonder problemen overheen. Volgende keer gaan we er eens water in kappen, even kijken of hij het dan nog even leuk vindt.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 23:31

Iemand die naar Genk gaat?

Dirk is op ponykamp met de lrv ( 2 daagde training ) dus heb niet direct wat te doen.

Als ze de waterbak zo springen doen ze dat ook met water hoor, dat maakt niet zoveel uit.
Veel plezier bij Giel! Zal wel interessant zijn!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 23:50

Veel plezier iedereen dit weekend!

Ik had deze avond een dressuurles. Zoals verwacht nog zeer veel werk. := 't Was eerste keer bij die instructrice en was zeker voor herhaling vatbaar, het klikte goed. :j Luxor en ik maar zweten haha. :P Veel geoefend op lengtebuiging en actie-reactie. Er zaten toch al paar goeie momenten in haha. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:47

Hij ziet elke verandering en ik heb zo het idee dat als er water in staat dat reflecteert dat hij wel eens zou durven stoppen. Een waterbak in stappen doet hij vlot maar een hupsje van 5cm in diezelfde waterbak inspringen was vorige keer ook al een probleem :roll:

Heb een fijn uur zondag, van 11.30 tot 13u. Niet te vroeg op en nog mooi stukje middag over nadien.

Gisteren na de les hem eens snel gewassen en afgespoeld. Was echt zo goor kleur water dat eraf kwam van opgedroogd zweet en stof!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 09:00

Zorg maar dat het dan niet in uw hoofd zit datvie dan gaat stoppen.

Winnie, wat was er gebeurd in Emmeloord ?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:21

Uitgesloten op de gracht van de coffin... -O-
Ik dacht echt dat het vertrouwen terug was na die goeie training in Minderhout en ook na Diepenbeek waar we toch ook veel grachten/trakheners hebben gesprongen, maar ze blokkeerde weer...
De eerste boom sprong ze goed en dan echt nog maar geland en direct in de rem voor die gracht en ik kreeg haar echt geen centimeter dichter. Kheb dan rond de gracht gereden zodat ze er achter kwam en dat ze alles gezien had en dan nog eens geprobeerd maar je kon ook niet echt in deftig tempo terug aanrijden omdat je wa ingesloten was door alle andere hindernissen.
Tis echt m'n seizoen nie, vorig jaar ging alles zo goed en nu heb ik precies nog geen cross kunnen uitrijden ofso...
Kga de rest van het seizoen L rijden en hopen dat het vertrouwen en ritme terug komt...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 09:25

Wat jammer! Inderdaad in Diepenbeek stonden toch ook veel grachten enzo!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:29

Hè balen winnie, ik zit er ook over te denken om een paar keer een klasse lager te starten..
niks vervelender als je telkens tegen een blokkade oploopt.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:43

Wij gaan naar genk. Zijn nu alles aan het in laden :-)

Lagere reeks starten kan inderdaad mss beter zijn voor het vertrouwen van zowel paard als ruiter. Vozzie heeft sinds zijn val in Brugge in de M reeks nog geen m gecrost. Enkel en alleen voor het vertrouwen. Normaal wordt nokere de eerste m terug.

Nog enkele spam foto's ondertussen is hij al 3 maand *\o/* <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:17

Oooh ik wil ook een veulentje! <3

Weet er iemand of er een livestream te vinden is van het EK juniors-YoungRiders in millstreet?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-17 16:07

Blijkbaar op FEI tv

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:40

Nee niet op FEI tv. ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:41

Enkel de seniors in Strzegom in augustus zenden ze uit. :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:46

Echt wel een beertje flushke <3

Veel succes en plezier varekaj!

Winnie, wat balen... Mss idd derest licht rijden voor het gevoel terug op te krikken. Moet zeggen, mijn paard op training deed ook alles... Vandaag kreeg ik herinneringen op fb van in minderhout waar ze hindernissen vd M springt. En op wedstrijd meestal miserie... Was behoorlijk frustrerend, want je gaat dan vol goeie moed op wedstrijd. Vosse merries hebben toch een klein hartje wanneer er druk op komt te staan precies :/...

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:55

Ja precies wel! Koppige vosse merries :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:46

Ik mis mijn vosse diva nog regelmatig. Veel op gevloekt maar ook veel heerlijke momenten mee gehad.

Vandaag was een baaldagje. Moest als eerste de proef binnen, is sowieso nooit echt leuk omdat veel jury's dan nog relatief terughoudend durven punten. De proef zelf was gewoon... mweh. Ik had Icaro wel ingespoten tegen vliegen en dat leek relatief te helpen, tot ik de ring in ging. Alsof er spontaan een legertje vliegen aan de jurytafel had zitten wachten, wat een ellende. De meeste vlogen alleen rond maar er waren ook kleine vliegen, precies minidazen (ook grijs van kleur) die wel hardnekkig bleven zitten en gingen prikken. Hoe meer de proef vorderde hoe erger het werd. Op het einde heb ik gewoon relatief lange teugel gegeven omdat hij op ontploffen stond van frustratie.

Resultaat: 174 en 10e plek, ergens in de middenmoot.

Viertal M viel op zich wel goed mee, alweer 2e plek behaald van 5. Ook hier enorm aan het schudden met het hoofd, als enige van de 4. Bij het afzadelen stond hij op hals en borst vol kleine bobbels, de stakker.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:01

K.arin gevallen in aachen... :(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 13:06

Jaa idd... Die heeft ook nooit chance...

Millstreet zijn de belgen ook nog niet top bezig.. Maar wel veel weigeringen in het algemeen vind ik