[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:42

Ik had m eerst wel op de planning. Toen niet. Toen twijfel. Maar nu is het heel simpel.
Diepenheim, bathmen, rekken.

Even uitzoeken wanneer bathmen en rekken opgeven is. En of ik dst al gedaam heb.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:48

Cioccolato schreef:
Ik had m eerst wel op de planning. Toen niet. Toen twijfel. Maar nu is het heel simpel.
Diepenheim, bathmen, rekken.

Even uitzoeken wanneer bathmen en rekken opgeven is. En of ik dst al gedaam heb.

Bathmen kon je per 1 september al opgeven! Rekken weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:51

Bathmen had ik al opgegeven. Rekken net gedaan :+ die is alleen zo ver weg

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:11

Ik was beide helemaal vergeten op te geven en zowel Rekken als Bathmen zitten in het L al vol |(

Wat een kort seizoen zo zeg, shait.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:14

Iig opgeven voor de wachtlijst. Wie weet

Ik had in rekken net nog plek in de B. Je kan altijd nog stapje lager afsluiten als je er niet bij kunt in de L

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:29

Doen jullie alle 3 gewoon “vol” mee? Als in de klasse waarin je start? Ik vind 2 achter elkaar in 2 weken tijd altijd zo veel... Zeker als je L start met dressuur erbij. Of valt dat wel mee? Misschien beter de laatste in Rekken afsluiten in klasse lager zonder dressuur?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:52

Ik wou eerst wel 3 achter elkaar doen. Toen weer niet. Toen twijfel. Ik wou rekken nier omdat die zo ver was.
Maar ik start lekker b zonder dressuur. Voor t jonge dier vind ik het juist fijn dat die even 3 achter elkaar kan lopen, helamaal omdat het seizoen daarna stopt. Maar dat is dus nu niet aan de orde..
Die loopt er 2 achter elkaar en zag een oefencross in barchem. Valt precies tussen gelselaar en rono in voor der, die geef ik toxh maar niet op.

Bericht vol twijfel he. Heb je weer niks aan _O-

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 23:06

Cioccolato schreef:
Ik wou eerst wel 3 achter elkaar doen. Toen weer niet. Toen twijfel. Ik wou rekken nier omdat die zo ver was.
Maar ik start lekker b zonder dressuur. Voor t jonge dier vind ik het juist fijn dat die even 3 achter elkaar kan lopen, helamaal omdat het seizoen daarna stopt. Maar dat is dus nu niet aan de orde..
Die loopt er 2 achter elkaar en zag een oefencross in barchem. Valt precies tussen gelselaar en rono in voor der, die geef ik toxh maar niet op.

Hahaha dat is inderdaad heel veel twijfel maar ik ben er ook zo 1! :D
Ik vind altijd moeilijk inschatten. Zo’n wedstrijd is best zwaar. Zeker vanaf L, met dressuur erbij. De ene doet zo makkelijk van ach wat stelt dat nou voor maar ik heb altijd wel mijn twijfels wat betreft “too much”. Per paard ook wel verschillend natuurlijk. Ik ga sowieso Diepenheim en Bathmen L en dan Rekken nog, ik denk Rekken rondje B zonder dressuur om het lekker af te sluiten. Heb zojuist die nog opgegeven, ben benieuwd. L had ik al definitief als reactie terug.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 23:09

Ik zou het als uitzondering wel aan durven met een fit en jong dier. Maar mijn voorkeur heeft het sws niet. Ik durf ook niet te zeggen of ik het voorheen gedaan heb, dan zou het 1 keer geweest zijn.
Liever niet namelijk. Ik probeer 2 aan te houden. Maar nu met corona gaat alles anders en moet zeggen dat ze ook wel erg veel vrij af hebben gehad.

Daarbij speelt bodem voor mij ook erg mee. Is die zwaar? Dan is t voor mij al 92837 keer zwaarder zeg maar.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 23:16

Cioccolato schreef:
Ik zou het als uitzondering wel aan durven met een fit en jong dier. Maar mijn voorkeur heeft het sws niet. Ik durf ook niet te zeggen of ik het voorheen gedaan heb, dan zou het 1 keer geweest zijn.
Liever niet namelijk. Ik probeer 2 aan te houden. Maar nu met corona gaat alles anders en moet zeggen dat ze ook wel erg veel vrij af hebben gehad.

Daarbij speelt bodem voor mij ook erg mee. Is die zwaar? Dan is t voor mij al 92837 keer zwaarder zeg maar.

Ja mee eens. Ik heb ook altijd zo iets van 2 per maand en als dat net achter elkaar is moet het één keer kunnen in deze lage klasses. Er is helaas gewoon relatief weinig binnen een bepaalde straal van je omgeving. Maar goed, blij dat deze nog door kunnen gaan!! :D

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:10

dewi1996 schreef:
Cioccolato schreef:

Hahaha dat is inderdaad heel veel twijfel maar ik ben er ook zo 1! :D
Ik vind altijd moeilijk inschatten. Zo’n wedstrijd is best zwaar. Zeker vanaf L, met dressuur erbij. De ene doet zo makkelijk van ach wat stelt dat nou voor maar ik heb altijd wel mijn twijfels wat betreft “too much”. Per paard ook wel verschillend natuurlijk. Ik ga sowieso Diepenheim en Bathmen L en dan Rekken nog, ik denk Rekken rondje B zonder dressuur om het lekker af te sluiten. Heb zojuist die nog opgegeven, ben benieuwd. L had ik al definitief als reactie terug.

Ik heb hetzelfde rooster staan met dezelfde klasses! Ik denk dat het inderdaad heel erg aan je paard ligt. Die van mij is erg fit en druk dus die pept zichzelf in een week weer helemaal op, maar ik geef hem ook genoeg vrij en doe het in die week rustig aan. Ik doe (stel dat je zaterdag-zaterdag cross hebt) meestal:

Zaterdag - cross
Zondag - lang en laag zonder bijzet los longeren (15 minuutjes ofzo)
Maandag - vrij
Dinsdag - Heb ik meestal clubles, die rijd ik dan rustig mee (springen of dressuur)
Woensdag - Kort dressuurmatig los maken
Donderdag - vrij of kort longeren
Vrijdag - half uurtje dressuurmatig rijden met een aantal piekmomenten
Zaterdag - cross
Zondag - weer lang en laag zonder bijzet los longeren
Ma/di (en soms woensdag) vrij (2/3 dagen als hij twee weken achter elkaar heeft gedaan)

Merk dat hij het zo goed volhoudt! Maar hij heeft ook een redelijk goede basis. Wellicht heb je er wat aan ;)

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:11

Cioccolato schreef:
Iig opgeven voor de wachtlijst. Wie weet

Ik had in rekken net nog plek in de B. Je kan altijd nog stapje lager afsluiten als je er niet bij kunt in de L

Je hebt gelijk en ik heb dit inderdaad gedaan!

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:20

JusticeJ schreef:
Ik heb hetzelfde rooster staan met dezelfde klasses! Ik denk dat het inderdaad heel erg aan je paard ligt. Die van mij is erg fit en druk dus die pept zichzelf in een week weer helemaal op, maar ik geef hem ook genoeg vrij en doe het in die week rustig aan. Ik doe (stel dat je zaterdag-zaterdag cross hebt) meestal:

Zaterdag - cross
Maandag - vrij
Dinsdag - Heb ik meestal clubles, die rijd ik dan rustig mee (springen of dressuur)
Zaterdag - cross
Ma/di (en soms woensdag) vrij (2/3 dagen als hij twee weken achter elkaar heeft gedaan)

Merk dat hij het zo goed volhoudt! Maar hij heeft ook een redelijk goede basis. Wellicht heb je er wat aan ;)

Doe jij Rekken dan wel in de L? Ik denk ik toch maar B zonder dressuur. Om sowieso met een goed gevoel af te sluiten.

Dat sluit inderdaad bij mijn schema ook wel aan! 5 dagen per week. Longeren doe ik alleen eens per 1,5 week, de longeerbak vind ik behoorlijk mul/zwaar, kijk ik dus wel mee uit. Meestal juist ook dag vóór wedstrijd. Dag na wedstrijd lekker relaxed het bos in. :D

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:33

dewi1996 schreef:
JusticeJ schreef:

Zaterdag - cross
Maandag - vrij
Zaterdag - cross

Doe jij Rekken dan wel in de L? Ik denk ik toch maar B zonder dressuur. Om sowieso met een goed gevoel af te sluiten.

Dat sluit inderdaad bij mijn schema ook wel aan! 5 dagen per week. Longeren doe ik alleen eens per 1,5 week, de longeerbak vind ik behoorlijk mul/zwaar, kijk ik dus wel mee uit. Meestal juist ook dag vóór wedstrijd. Dag na wedstrijd lekker relaxed het bos in. :D

Ik wacht even af met Rekken! Ligt er aan hoe de komende wedstrijden gaan. Ik ben helaas nog in afwachting van mijn testresultaat want ben afgelopen week flink ziek geweest, dus ik hoop dat ik naar Gelselaar kan!

Ja klopt! Ik doe het soms ook wel, ligt er net een beetje aan hoe alles loopt. Daarnaast staat die van mij in de zomer ook 24/7 buiten dus hij krijgt beweging genoeg :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:37

Wat wij altijd deden de dag na de cross: rechtuit, voorwaarts neerwaarts. En dan vooral voorwaarts want Chaplin wilde de dag na de cross altijd heel graag lopen. Hocus trouwens ook, maar die heeft nog niet zoveel cross ervaring.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:17

ik doe dag na cross meestal longeren en dan een dag vrij. Als t niet anders kon andersom.
Nu ook wel eens licht bak werk en dan een dagje vrij.

Nu komt het precies zo uit dat ik cross training heb, dagje licht vakwerk en dan oefencross. Zij zo..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:40

Ja idd wel licht werk :j en dag erna lekker vrij.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:33

Hier ook de laatste drie crossen allen opgegeven. Heb nog in de planning: gelselaar, Lisse, ophemert, IJsselstein, Diepenheim, Bathmen en Rekken.

Normaal plan ik het ook liever om en om. Maar dit is zo’n raar jaar. En merk dat die van mij nog slecht in het ritme komt, dus vind dan meerdere achter elkaar juist wel fijn.

De week na een cross doe ik ook altijd rustig aan. Stel zondag cross: dan maandag longeren lang en laag, dinsdag vrij. Woensdag dressuur, donderdag longeren lang en laag en vrijdag vrij. En dan weer een cross als het zo uitkomt. Die van mij is topfit. Rijd ook rustig als het zo uit komt nog een wedstrijdje M springen of dressuur doordeweeks er tussen door..

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:11

Hou wel rekening met het feit dat je paard er niks aan kan doen dat het een raar jaar is he ;). Los van de fitheid/ conditie van ieders paard, is het een goed idee om ook te denken aan de pezen en spieren. Een eventingwedstrijd waarvan je binnen de tijd wilt rijden mag gezien worden als een piek prestatie, en eigenlijk heeft een paard zijn lichaam (dus fysiologisch) zo’n 7 tot 10 dagen nodig tot herstel.

Dat in oog houdend is 3 weekenden achter elkaar crossen voor mij wel echt de max. Als ik me niet vergis nummie is vanaf ophemert en alles erna 5 eventing wedstrijden in 5 weken (waarvan Diepenheim berucht is om zijn zware bodem). Als ik jou was zou ik er voor kiezen om die bijv te laten gaan, dan heb je 2 om 2. Of iig er nog even naar te kijken.

Een wedstrijdje doordeweeks meepakken doe ik wel als ik bijv in het weekend spring of dressuur wedstrijd heb, maar zou ik niet zo snel doen voor een cross wedstrijd.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:14

Ik zat toevallig net te kijken naar een wedstrijd, super fijne locatie. Vrijdag parcour maar heb ik zondag cross. Doe ik daarom maar niet..

Heb ook top fitte paarden. Ook jonge. Maar 3 achter elkaar is ook echt mijn max, B zonder dressuur. L zou ik nu nit meer 3 achter elkaar doen.

Ik vind het ook een vreemd jaar maar juist daarom geef ik er juist at minder om. Zou zatrdag met de 1 voor 12 uur klaar zijn en dan de 2e om half 5 pas. Heb er dus maar 1 afmgeld. Heeft weinig toegevoegdce waarde dit jaar..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:01

5 in 6 of 8 in 10 weken zou niks voor mij zijn.
( Luff, Barchem zat er nog tussen.)
Maar ik weet dat er wel meer ongeveer ieder weekend gaan.
Mijn prinsesje is misschien ook wel veel te verwend en ben ik wat te voorzichtig met haar.
Maar zij is hard voor zichzelf en ze moet het doen met mij op haar rug.

Hopelijk is volgend jaar normaler (eerst zien of ik dan weer kan crossen).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:52

LuffB komt nog bij dat je zeker in het najaar te maken kan krijgen met zwaardere bodems door neerslag. Ik vind 3 weekenden achter elkaar veel hoor. Wij hebben er altijd minstens 1 week tussen gelaten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:12

Ik ga wel meestal elk weekend weg. Ga gerust weekend springen weekend cross weekend springen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:19

Ja maar ieder weekend crossen? Springwedstrijd is een andere belasting. Weekend cross en weekend er na springen of dressuur moet prima kunnen imo.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:31

soms wel 2 achter elkaar.
Hoe ik er nu over denk doe ik er geen 3 achter elkaar.
Helemaal dit halve seizoen. Waar doe je t voor? Lekker volgend jaar volop oppakken. Maar zo denk ik dan, vrij nuchter. Ik zie t vooral maar als trainen dit jaar..