Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Ik wou eerst wel 3 achter elkaar doen. Toen weer niet. Toen twijfel. Ik wou rekken nier omdat die zo ver was.
Maar ik start lekker b zonder dressuur. Voor t jonge dier vind ik het juist fijn dat die even 3 achter elkaar kan lopen, helamaal omdat het seizoen daarna stopt. Maar dat is dus nu niet aan de orde..
Die loopt er 2 achter elkaar en zag een oefencross in barchem. Valt precies tussen gelselaar en rono in voor der, die geef ik toxh maar niet op.
Bericht vol twijfel he. Heb je weer niks aan
Cioccolato schreef:Ik zou het als uitzondering wel aan durven met een fit en jong dier. Maar mijn voorkeur heeft het sws niet. Ik durf ook niet te zeggen of ik het voorheen gedaan heb, dan zou het 1 keer geweest zijn.
Liever niet namelijk. Ik probeer 2 aan te houden. Maar nu met corona gaat alles anders en moet zeggen dat ze ook wel erg veel vrij af hebben gehad.
Daarbij speelt bodem voor mij ook erg mee. Is die zwaar? Dan is t voor mij al 92837 keer zwaarder zeg maar.
dewi1996 schreef:Cioccolato schreef:Ik wou eerst wel 3 achter elkaar doen. Toen weer niet. Toen twijfel. Ik wou rekken nier omdat die zo ver was.
Maar ik start lekker b zonder dressuur. Voor t jonge dier vind ik het juist fijn dat die even 3 achter elkaar kan lopen, helamaal omdat het seizoen daarna stopt. Maar dat is dus nu niet aan de orde..
Die loopt er 2 achter elkaar en zag een oefencross in barchem. Valt precies tussen gelselaar en rono in voor der, die geef ik toxh maar niet op.
Bericht vol twijfel he. Heb je weer niks aan
Hahaha dat is inderdaad heel veel twijfel maar ik ben er ook zo 1!![]()
Ik vind altijd moeilijk inschatten. Zo’n wedstrijd is best zwaar. Zeker vanaf L, met dressuur erbij. De ene doet zo makkelijk van ach wat stelt dat nou voor maar ik heb altijd wel mijn twijfels wat betreft “too much”. Per paard ook wel verschillend natuurlijk. Ik ga sowieso Diepenheim en Bathmen L en dan Rekken nog, ik denk Rekken rondje B zonder dressuur om het lekker af te sluiten. Heb zojuist die nog opgegeven, ben benieuwd. L had ik al definitief als reactie terug.
JusticeJ schreef:Ik heb hetzelfde rooster staan met dezelfde klasses! Ik denk dat het inderdaad heel erg aan je paard ligt. Die van mij is erg fit en druk dus die pept zichzelf in een week weer helemaal op, maar ik geef hem ook genoeg vrij en doe het in die week rustig aan. Ik doe (stel dat je zaterdag-zaterdag cross hebt) meestal:
Zaterdag - cross
Zondag - lang en laag zonder bijzet los longeren (15 minuutjes ofzo)
Maandag - vrij
Dinsdag - Heb ik meestal clubles, die rijd ik dan rustig mee (springen of dressuur)
Woensdag - Kort dressuurmatig los maken
Donderdag - vrij of kort longeren
Vrijdag - half uurtje dressuurmatig rijden met een aantal piekmomenten
Zaterdag - cross
Zondag - weer lang en laag zonder bijzet los longeren
Ma/di (en soms woensdag) vrij (2/3 dagen als hij twee weken achter elkaar heeft gedaan)
Merk dat hij het zo goed volhoudt! Maar hij heeft ook een redelijk goede basis. Wellicht heb je er wat aan
dewi1996 schreef:JusticeJ schreef:Ik heb hetzelfde rooster staan met dezelfde klasses! Ik denk dat het inderdaad heel erg aan je paard ligt. Die van mij is erg fit en druk dus die pept zichzelf in een week weer helemaal op, maar ik geef hem ook genoeg vrij en doe het in die week rustig aan. Ik doe (stel dat je zaterdag-zaterdag cross hebt) meestal:
Zaterdag - cross
Zondag - lang en laag zonder bijzet los longeren (15 minuutjes ofzo)
Maandag - vrij
Dinsdag - Heb ik meestal clubles, die rijd ik dan rustig mee (springen of dressuur)
Woensdag - Kort dressuurmatig los maken
Donderdag - vrij of kort longeren
Vrijdag - half uurtje dressuurmatig rijden met een aantal piekmomenten
Zaterdag - cross
Zondag - weer lang en laag zonder bijzet los longeren
Ma/di (en soms woensdag) vrij (2/3 dagen als hij twee weken achter elkaar heeft gedaan)
Merk dat hij het zo goed volhoudt! Maar hij heeft ook een redelijk goede basis. Wellicht heb je er wat aan
Doe jij Rekken dan wel in de L? Ik denk ik toch maar B zonder dressuur. Om sowieso met een goed gevoel af te sluiten.
Dat sluit inderdaad bij mijn schema ook wel aan! 5 dagen per week. Longeren doe ik alleen eens per 1,5 week, de longeerbak vind ik behoorlijk mul/zwaar, kijk ik dus wel mee uit. Meestal juist ook dag vóór wedstrijd. Dag na wedstrijd lekker relaxed het bos in.