[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:19

Lelie: Haha nét wat te vroeg :D Succes met je cursus. Altijd zo jammer met die cursussen het gaat of veel te snel of veel te langzaam als je het met een grote groep doet..
Anthea: Wat fijn dat ze het zo goed deed :D Hoe reed je nieuwe bp ;)?
Noor: Vervelend van de tandarts..
Henny: Wat fijn van je knie!! Heb je een pb'tje voor het jasje gestuurd :)

Woll staat weer mooi op haar nikes. Vind wel lastig dat ik straks weer een nieuwe smid moet vinden, maar goed neem aan dat er in Brabant ook wel smeden zijn die break-over beslag eronder kunnen zetten. Terug naar 'gewone' ijzers wil ik in ieder geval niet meer.. Vanavond maar eens in verdiepen :)

tientjeh

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:22

Wat is break-over beslag dan, Vief?
Noor, stinkt Jer nog steeds en beterschap voor je schoonzus!
Leliaardje loopt op de klas vooruit!
Henny, heb je dat nou vaak met je knie?

Vanmorgen al lekker wezen babyzwemmen. Heerlijk weer wat beweging na een weekend (vr)eten.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:23

Vief: Hij reed erg goed :D Zit echt heel comfortabel :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:27

Fijn :D

Tientje: Voor hebben de ijzers geen lipjes en lopen mooi rond af. Merk echt dat Woll sinds we dit beslag hebben een stuk fijner loopt :)

Deze site geeft wel wat uitleg: http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/fra ... 0index.htm
Links staat een kopje hoofcare breakover beslag.

Heb ook nog wel een foto van mijn hangtietje vandaag. Het is nu mooi aan het afzakken waardoor het ook een stuk minder zeer doet. Ben al erg blij met hoe het er nu uitziet, dus kunnen jullie wel nagaan hoe groot het eerst was..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 10-04-12 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:29

Vief fijn dat Woll weer nikes heeft
Leliaardje is de klas vooruit
Anthea super dat het trainen lekker ging

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:36

Jeetje, dat ziet er wel erg sneu uit. Arme Wolles. Gelukkig zakt het al weer af.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:37

Jeetje wat een flinke bal bij Wolles! Daar kan ze ook niet anders dan last van hebben!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:42

Vief! :wow: Arme Wolles!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:54

Baal er ook gewoon zo van. Vind het zo sneu dat het elk jaar weer moet..
Ga volgend jaar de tip van Evelien proberen met de metacam in de hoop dat dit werkt.

Nu maar even een weekje met veel TLC voor Wolles :(:)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:56

Pfff, wat een bult Vief!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:59

Als ik dit soort dingen zie, vraag ik me heel erg af hoe zo'n paard op een enting in zijn hals of in zijn bil zou reageren. Ik ben daar zelf helemaal geen fan van. Hebben jullie hier ervaring mee?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:02

Vief, had jij ook Westerbork staan? Of wachtlijst? Want dat valt dan ook een beetje in het water zo?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:06

Vief: :wow: , Bam heeft ook weleens zo'n bult gehad van het enten maar zeker niet zo groot en helemaal niet pijnlijk, maar voor de zekerheid laten we hem nu altijd enten in de hals, dan heeft hij nergens last van is dat voor Woll geen optie? Oja en ik ken paarden die slecht tegen de tetanus injectie kunnen, en hoewel influenza en tetanus altijd samen en jaarlijks gegeven worden hoeft tetanus maar eigenlijk om de 3 jaar, als je daar speciaal om vraagt kan je ook alleen voor influenza enten, misschien ook een idee om te proberen, misschien heeft ze dan maar eens in de 3 jaar last? Zijn maar gewoon ideetjes, ik heb laatst het enten bij ons op stal geregeld en daardoor een hoop opgestoken :) .

Goedemorgen trouwens, ik was gister echt bekaf en heb echt schandalig lang geslapen, van twaalf tot twaalf het klokje rond :o . Had nog wel een wekker gezet maar die in mijn slaap uitgedrukt, niet erg gelukkig want ik heb vandaag een rustig dagje :) .

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:14

TG dat is lang wachten zeg. Een half jaar voor je weet of het goed komt of niet :(:)
Corien gefeliciteerd met je winstpunt
Joki jammer dat de B op zaterdag is, anders had ik je kunnen zien rijden
Henny heeft lekker gereden
Anthea klinkt goed die oefencross. Goede oefening geweest zo te horen
Vief dat is een flinke bult! Arme wolles

Vanmorgen Vies al gereden, maar dat had ik beter niet kunnen doen :o Gisteren was hij al stug en vandaag begon hij weer zo en ik was wat shago, dus heb alles lopen verprutsen. Veel te veel zitten werken, te boos geworden om niets natuurlijk en hem veel te moe gemaakt. Het ergste is dat ik er niets mee opschoot. Hopelijk kan Vies het me vergeven. Morgen mag hij lekker aan de lange lijnen stappen en donderdag moet ik nog maar kijken wat ik doe.
Ik vind het altijd zo lastig als ik weer een keer les gehad heb. Met de les lukt het allemaal natuurlijk perfect en gaat het bijna vanzelf en dan verwacht ik denk ik dat dat ook kan zonder de juf erbij en dan gaat altijd alles fout omdat ik veel te veel wil. :roll:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:18

Ah Annetje, herkenbare frustatie en averrechts effect, had ik ook erg veel last van, maar tegenwoordig ga ik meer rijden met een houding van "ik verwacht er niet te veel van en zie wel hoe het gaat", als ik toch zelf zo'n bui heb dan ga ik gewoon alleen maar wat laag en rond freewheelen, en als hij toevallig fijn begint pak ik hem verder op. Werkt voor mij een stuk beter en bespaart ook een hoop frustatie :) .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:18

Ja, daar heb ik ervaring mee. Dan kan ze haar hele hals niet meer bewegen en ook nauwelijks eten hierdoor... Heeft toen echt flink wat pijnstillers gekregen om het nog een beetje dragelijk te houden. Daarom laat ik het dus ook altijd in de borst doen omdat ze hier er in verhouding het 'minste' last van heeft :) Dus in de hals enten als ze er zo gevoelig voor zijn is juist af te raden. Bij de borst kan de zwelling veel beter afzakken tussen de benen. In de hals kan het geen kant op. Dat van de influenza los van de tetanus wist ik niet, ga ik me ook eens in verdiepen :)

Zodra de schijf echt zacht is ga ik er wel weer op. Bewegen is alleen maar goed voor het afslanken van de bult. Ze liep vandaag wel weer rad gelukkig en vond het draven aan de hand ook wel erg leuk, Wolles is gelukkig wel echt een stoertje :)
Voor Westerbork sta ik nog op de wachtlijst. We gaan het wel zien..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:29

Jeetje Vief, wat sneu voor Wol. Vorstin heeft dat ook 1x gehad, bij de borst. Sinds ze in de hals werd geënt had ze nergens last meer van, maar dat is voor Wol dus ook geen optie.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:33

:wave:

Wat sneu voor Woll Vief!
Balen dat je het averechtse effect hebt gekregen Annetje.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:39

Jeetje Vief, ja daar zou ik ook wel een potje metacam voor over hebben. :(:)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:16

Halloooo

Henny super dat het rijden goed ging, en je knie gaat ook goed, wat wil je nog meer haha.
Anthea apart dat de cross zowel binnen als buiten was, wel leuk dat het goed ging!
Vief in brabant zitten een paar hele goede smeden. :j Volgens mij is er ook een site van, zal eens zoeken. Die bult is echt groot zeg, hopen dat metacam de volgende keer werkt.
Anne zo'n dag heeft iedereen, zit er maar niet teveel over in. :(:)

Vanochtend gewerkt op stal, baaaaah wat waren de stallen vies.
Op zon- en feestdagen moeten de mensen hun paarden zelf buiten doen en mesten. De meesten doen dat niet, dus stonden ze 2 dagen achter elkaar binnen.
Lekkere bende dus. :roll:
Straks maar terug om mijn paarden nog te trainen, daar had ik echt geen zin meer in!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:21

balen Danielle!
Maar dat is ook sneu voor die beesten zeg... snap dat dan weer niet zo goed :o

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:24

Ik ook niet. :n
Mijn paarden breken de boel af als ze binnen moeten blijven, die doe ik wel naar buiten.
Zijn er wel wat bij die ze ook naar buiten doen hoor, maar bijna iedereen had familieverplichtingen met pasen.

Hoeveel moeite is het nu om je paard even buiten te zetten (of een ander vragen die het wil doen), en de mest eruit halen. Voeren enzo wordt wel gewoon gedaan.
Maarja ze staan er nu allemaal weer helemaal fris en fruitig bij haha.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:27

Is ook bijna geen werk, maar mensen worden lui hoor als het normaal gesproken wel voor ze gedaan worden. Die van mij staan 24/7 buiten, dus dat is wel lekker :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:27

Waardeloos vind ik dat Danielle! Zulke mensen moeten ze ook even 2 dagen opsluiten! Grrrrrrrr :(
Goed dat jij jou vriendjes wel altijd naar buiten doet! Effe overleggen en een schema maken voor zon en feestdagen is toch niet zo moeilijk! -O-

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:47

Middag!

Anthea: lekker getraind dus met draakje!
Vief: Wat een bult :wow: Arme Wolles! :(:)
Annetje: balen dat niet zo goed ging... Ik heb juist andersom, vaak thuis loopt hij het lekkerst en dat wil ik dan ook in de les maar dat lukt vaak dan niet. Soms best lastig een paard dat zich zoveel van andere paarden aantrekt...
Danielle: Belachelijk dat mensen dan niet zelf doen, ik zou niet willen dat mijn paard er zo bij stond!

Zo boodschappen gedaan voor die mams, en even met borsttuig naar de ruitershop gegaan. Voor onder mooie haak gevonden en voor boven ook 2 kleine haakjes :) En er moet even iets vast gestikt worden aan de martingaalvork, zat al los toen ik het borsttuig kocht. Einde van de week weer ophalen :) Ben wel bang dat ik hem in Maarsbergen nog niet kan gebruiken...