[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:22

Idd misschien wel een goed idee. Maar goed moet toch eerst sparen :P Jouw borsttuig was idd erg mooi. Moet 2 nieuwe hebben. Voor Trakkie en Hetje. Bij Hetje is de mijne te klein en voor Trakkie veels te groot. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:23

Eskadron, BR, Norton, Veredus... Alles is 3cm te kort en het elastiek kan niet eens dicht ;( Van die 3 in 1 ben ik ook bang dat ze niet lang genoeg zijn. Ik ga binnenkort maar met een meetlint naar de ruitersportzaak!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:27

bvw schreef:
Die is ook super :D
Wiso is idd kolossaal, je zou ook niet zeggen dat ze meer dan 50% engelsvolbloed in zich heeft! Maar dat kolossale heeft ze van haar papa (Burggraaf).

Wolin heeft dat ook wel.. Wolin heeft met name een volbloedenkop in formaat van een warmbloed, zeer breed voorhoofd, met een smalle neusbrug en haar lange achterbeen en slanke benen. Papa Variant komt uit een lijn met volbloed (Afrikaner, Beribot). Wolin is overigens bijna 50% volbloed.

Onze paarden hebben we binnen gehaald, was niet te harden in de zon :\ ... Wolin gaat om 18.00 weer naar buiten. Heeft nu lekker een douche gekregen en staat op stal te eten. Ze was lekker vrolijk :):) .

Die capcover zijn trouwens echt te lelijk dat ze leuk zijn :)) .. Zou er zelf natuurlijk nooit mee rijden :P .

@Mootje: Misschien moet je eens NEW's proberen? Deze kan je mooi om het paardenbeen 'vouwen', ben zeer te spreken over NEW's. Ik heb de NEW Airoflow.
Ik rij eigenlijk altijd zonder beenbescherming, alleen een paar springschoenen. Maar als ik een stuk ga galopperen met Wolin krijgt ze die Airoflow's om, gekocht bij Canter - Equipment.
Die Dorien heeft met bont/fleece zijn ook erg fijn :j . Bandages rij ik echt nooit mee, ook omdat het er onder echt veeeel te warm wordt, vind het ook erg onhandig.
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 09-07-10 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:32

En Styles Mootje? Tenminste Hetje heeft ook aardige 'poten', maar ze passen wel.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:36

Had bijna m'n tosti gecremeerd := ... Was vergeten dat ik die in het apparaat had gestopt :o .

Moet zo werken, dus ik ga nog even lekker relaxen 8-) ..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:37

Een vriendin van mij heeft peesbeschermers van pessoa, zijn niet de mooiste maar wel heel koel en groot.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:39

Ik heb voor het crossen de nepstyles die Canter een paar jaar geleden gekocht. Deze passen super bij dit paard :j Ik ga vanavond wel even kijken op internet naar jullie tips :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:53

ga zo even bijlezen,

maar springcoupons, krijg je die altijd terug? Want de vorige keer wist ik helemaal niet waar dat moest en me vader wilde naar huis voor voetbal :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:08

na de wedstrijd worden ze ergens neer gelegd, maar dat kan héél lang duren...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:13

Ik heb nog nooit springcoupons teruggevraagd :o
De zadelmaker komt de 15de en ik heb dankzij een bokker een TA in de buurt gevonden! Dat betekent wel dat ik binnenkort naar de kaakchirurg moet -O-

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:08

ik neem ze vaak wel mee, ik vertrouw de knhs namelijk niet en dan heb ik bewijs :list:

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:11

Meestal duurt dat inderdaad heel lang met springcoupons.

PB: Verstandig om dan niet te gaan rijden.
Ik heb morgen dressuurwedstrijd met beide, moet om half 12 en half 4. Dat zal dus wel lekker warm zijn. Gelukkig is het dichtbij dus ik kan ze meteen naar huis brengen en afspoelen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:13

Met mijn vorige paard reed ik alle klassen helemaal uit, dus een puntje meer of minder maakte mij niet zoveel uit :D
Ik ben benieuwd hoe het met Vorstin (en Shanouk) gaat op de kliniek! Ik las trouwens net dat de regiotrainingen van Pleun zijn afgelast voor dit weekend.

Ik moet morgen om 13.52 en 14.08 starten. Gelukkig heb ik een zomertenue welke goed is volgens het reglement!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:15

Mootje schreef:
Bianca, jouw foto's zijn ook mooi geworden :j

Ik kan ze idd alleen ook nog niet groot krijgen.. |(

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:16

Ja ik ben ook heel benieuwd het met Vorstin en Snoekiej gaat!

Ik kan me wel voorstellen dat ze de training aflasten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:23

Hey MOOTJE @ zo groot kreeg ik ze niet, hij laadde niet op was zeker te snel gisteravond, maar ik lag helemaal in een deuk bij het zien van die tweede foto.... _O- Bullie heeft namelijk zijn ogen dicht bij de afzet van de tafel... :D :D na de eerste weigering vond hij het zeker nog spannend... _O- en ik zit er met een big smile op.. :D , vind ze wel heel mooi alleen dan niet om te bestellen omdat zijn oog dicht is.

Ik ga straks weg een weekend naar Scheveningen. Bull is lekker vrij dus ga mezelf ook maar eens verwennen.. ;) lekker naar het strand hotelletje sealife bezoeken en wat winkelen. :D

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:31

Leuke foto's Bianca!
Ik ga volgend weekend een weekend naar Scheveningen :D!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:34

Mooie foto's van Bull! Veel plezier in scheveningen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:10

Goeiemiddag. Ik ben weer terug van de DA.
Vorstin heeft waarschijnlijk heel licht beginnende artrose, of in ieder geval een ontsteking in voet aan de voorkant net iets boven de hoef. De prognose is gelukkig beter dan het klinkt. Ze wordt maandag ingespoten, zodat de gewrichten rust krijgen en de ontsteking weg gaat. Dan moet ik een maand met haar stappen. Daarna mogen we weer heel licht opbouwen met pijnstillers, zodat ze wel haar lichaam durft te gebruiken. Ik ben blij dat het zo goed behandelbaar is en ze als het goed is over een maand of 2 weer goed moet zijn. De DA was iig heel positief. Maarja, het blijft klo.te natuurlijk. Als ik daarna maar van alle ellende af ben. Ik heb afgelopen jaar wel genoeg gedoe gehad (al zeg ik het zelf).

Ermelo met Vorstin gaat iig niet lukken. Daar baal ik wel echt enorm van. 2 Bokkers hebben me al een paard aangeboden, maar ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Kan me echt niet voorstellen hoe een kamp op een ander/onbekend paard zal zijn.

Lekker dat Jer zo fijn ging Noor. Moet je dit weekend kringkampioenschappen rijden?
Gave foto's Mootje en Bvw!!
Verstandig dat je hebt afgemeld PB
Balen dat je zo'n gedoe hebt met beschermers Mootje! Bandages ben ik niet zo'n fan van, maar tot je passende andere beschermers hebt gevonden lijken ze me prima voldoen.
Veel plezier met werken Lotte

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:15

Balen dat ze beginnende artrose heeft Snoek! Maar wel weer fijn dat het nog behandelbaar is.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:39

Coriien, fijn dat Jackson zijn been weer dun is :)

heleen fijn dat Oliver zijn been ook weer minder dun is :D

Shanouk, succes bij de DA!

_Noor, leuk hoor, je eigen huis inrichten !

bvw, ik wil ook een Rossner zadel voor het springen. Deze hele set wil ik heel graag:
Rossner Atlanta zadel - Rossner Rochelle hoofdstel en borsttuig
Afbeelding

Shanouk, dat is even schrikken zeg :(:) wel fijn dat het te behandelen is! :)

ik ga morgen even naar een paardenwinkel, denk Ooteman. Weten jullie nog een leuke winkel in N-H waar ze Eurostar sjabrakjes verkopen? Ik ga eerst crossen met peesbeschermers en tape. En dan nog even sparen voor Crossbeschermers rondom :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:40

Evie_Bandido schreef:
Het zadel wat ik al een paar keer heb mogen lenen, en wat ik graag wil proberen als er een zadelmaker komt, is een Stubben Edelweiss (Close contact) en ik moet zeggen dat de prijs daarvan me reuze meevalt voor zo'n goed zadel.

Die heb ik ook. Een bruine. De 1e week dat ik erop reed lag ik er 3x af :D want ik was een zadel met platte lepel gewend. Maar nu ben ik er helemaal aangewend en is mijn houding ook beter geworden. Prijs valt idd erg mee!

@ snoekiej wat balen zeg maar waarschijnlijk verklaard dat dan wel weer haar gedrag

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:41

Correctie, ik heb het schijnbaar verkeerd begrepen :o Het is geen artrose, alleen die ontsteking.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:59

Snoekiej wat vervelend!!! :(:) Maar een ontsteking wijst idd op beginnende artrose. Zijn er ook foto's gemaakt? Een van mijn paarden had dat nl ook en bij die was gelukkig nog niks op de foto's te zien waardoor de prognose beter is. Hopelijk werkt het inspuiten goed bij Vostin!! Kan wel zo zijn dat je het regelmatig moet bijhouden om haar pijnvrij te houden, maar dat zal je dierenarts je ongetwijfeld allemaal wel vertellen.

Ik ben vanmiddag ook bij de dierenarts geweest (niks ernstigs gewoon gebit van eentje doen), was het eigenlijk veel te warm voor dus ben nu mijn zwembad vol aan het laten lopen 8-)