[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:50

had het ook gezien dat het in oudenaarde was ik woon daar niet zo ver vandaag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 15:40

Ik heb de exacte locatie nog niet gevonden maar nog tijd genoeg :)

Deze week spring in niet mee op tornooi, misschien vanaf de 21e. Icaro heeft ijzers met vijsgaten in elk geval.
Wat zondag weer opviel is dat hij zonder vijzen aardig stevig op zijn benen stond waar de rest een schuiver nam. Er waren er veel met vijzen maar de bodem was keihard en enorm ongelijk door putten en bobbels. In sommige ringen was het slalom rijden tussen de golfballetjes, ook best gevaarlijk als ze daar op trappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 22:38

Kan het dat de locatie voor zondag Axelwalle is? In de app van de lrv heb ik in ieder geval al mijn startuur.
We gaan ons alleen moeten splitsen, viertal M en achttal L rijden op exact hetzelfde moment := Al had ik het idee dat onze commandant ook een viertal B had ingeschreven, maar dat kan ik nergens terugvinden?
Groepsdressuur is om 13u en mijn individuele dressuurproef om 14.44 ergens in de meest afgelegen ring volgens mij :))

Verder nog steeds niet top tot nu toe. Waarschijnlijk inderdaad hersenschudding. Kan alleen niet slapen, terwijl het wel nodig is.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:01

Daaph, hoe gaat het met blits? Scan gebeurd intussen?

PP jij nog nieuws over je zielepootje?

Ik ben deze middag in een Franse colere geschoten! Fi laat zich altijd moeilijk pakken op de wei, ze maakt er een spelletje van. Ze loopt een paar minuten op de volte rond mij in draf, precies of Ze is zichzelf aan het longeren. Maar normaal gezien is de lol er af na paar minuten en komt ze bij mij. Nu dus niet... zonder overdrijven, een HALF UUR heeft da paard de zot gehouden met mij. Het zweet zeikte eraf en ze bleef maar gaan. Uiteindelijk hing haar bek op de grond en toen kon ik ze vangen. Die heeft haar training nadien ook voor geen pan eiers gehad -:(-

Morgen dressuurwedstrijd voor haar en Nyona. Ben eens benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:28

Zal er morgen ook rond 15u zijn :)

Als ze hier de clown uithangen met zich laten pakken, dan geef ik ofwel alle paarden behalve die ene eten. De "onwillige" mag dan toezien op de rest zolang ik het zeg. Is het echt wegdraven ipv gewoon weg stappen? Prima. Gij wilt lopen? Dan ga je ook lopen... Na 2x brandt de lamp meestal wel haha.

Voor de rest is er niks bijzonders te melden. Nog altijd subtiel blauwe plek onder mijn oog, neusbrug doet nog pijn als ik nies en ik heb een kleine bobbel (voelbaar, niet zichtbaar) en rap moe maar dat is't.
Springles donderdag was niet zo'n succes van mijn kant, maar soit.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 07:53

Blits blijkt toch geen pees te zijn! Hij zal zich wss gewoon gestoten hebben op de trailer of in de wei waardoor het dik was.

Weekje op de wei, weekje rustig stappen en draven in her bos en dan terug aan het werk.

Ik zag dat winnie in Emmeloord start, Good luck!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 08:55

oh dat is goed nieuw daaph...gelukkig maar

oei Antonius...daar kun je helemaal razend van worden...ik neem altijd een paardensnoepje mee als ik ze uit en in de wei zet...als ze me nou zien komen ze vanzelf.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 09:04

Bij ons lopen ze weg als ze de trailer zien, alle de gereden paarden de jonkies snappen dat nog niet.
En voor de rest kiezen ze waar ze lopen dus hier is dat geen probleem...

Wel vervelend dat ge ze niet kunt pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 09:33

Ik moet ze apart zetten als ik met auto of trailer de weide op wil. Niks zo leuk als er van voor of achter lopen en de boel inspecteren. Claxon reageren ze niet op. Tot de klep open gaat, dan zijn ze ineens foetsie. Maar eten doet wonderen :)

Deze middag Antonius gaan helpen en alles klaarmaken voor morgen. Het viertal en mijn eigen proef liggen best kort na elkaar. Vind het ambetant. Het is net te lang om hem opgezadeld te laten maar afzadelen voor 3 kwartier is ook weer zoiets.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 15:21

Luxor komt altijd, dat is wel luxe. :P Hij heeft zoooo graag aandacht. ;)

Oef Daaphh dat valt al meer mee dan een peesblessure!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:00

Wat een opluchting Daphne!!!
Gaan de paardjes aan huis staan trouwens?

Proficiat Antonius :D! Mooie revenge van vorige week ;)! Het is haar toertje van de dag ervoor dan vergeven ;). Canch is trouwens ook zo ze heeft ook al keer half uur mogen rond rennen. Ze had in die tijd nog vliegendeken op. Het schuim stond op het deken. Ze heeft er helaas niet van geleerd :P. Moet altijd wortels mee hebben...
Ik was in de vm daar in Zottegem, mooie gezellige accomodatie he!

Ik mag morgen nr de DA, dan zak ik hopelijk wat meet weten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:33

Merci PP! Nu nog duimen voor canch bij de DA!

Voor wie mij niet op FB heeft, zowel Fi als Ny hebben hun proef gewonnen *\o/*
Fi proef 3.2 en had 66,5, Ny maar liefst 85% bij de 4 jaarse :):)
heb er ook super mooie foto's van, heb ze besteld, als ik ze heb, komen ze op FB.
Wel weer triestige dingen gehoord/gezien. In het losrijden een super chique zwarte bok, constant in 2e draf (want ja, dat denken ze nodig te hebben om op dat niveau te winnen 8)7 ) maar niet kunnen stappen, voortdurend telgang en tactfouten...
En dan ga ik naar de ring, niet gezien dat je er niet volledig rond kon, dus ik stap naast de ring tot bij de jury die mij dan zegt dat op de lange zijde je niet naast de ring kan. Draaien kon ook al niet wegens te smal, dus ik zeg al lachend, gelukkig kan paard achteruit. Ik stap dus 10m achteruit en begin aan mijn proef.
Varekaj die mee was om te lezen ( _/-\o_ ) hoorde dan bij de toeschouwers giftige opmerkingen dat ik al eens moest tonen dat ik achteruit kon gaan en dat mijn proef wel op niet veel zou trekken... blijkbaar verstomde die commentaar dan wel toen ik aan het rijden was :=
grrr dressuursfeer is leuk :roll:

Daaph goed nieuw zeg voor blits, opluchting!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 12:55

ik duim dat Cach snel hersteld en je eindelijk van de DA afbent!!

Proficiat Anthonius, ja dressuurwedstrijden:...

Ja de paarden komen aan huis, deze week mogen ze al overdag komen omdat het gras anders te lang wordt van 1weide Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:57

Antonius, ben het met je eens hoeveel haat en nijd er bij een dressuurwedstrijd kan zijn... :r >;)
Waar ik me vooral aan stoor zijn dan van die jonge meiden waar de ouders van mee zijn omdat ze zelf nog niet kunnen autorijden. En dan worden die ouders vaak uitgescholden!! :oo :oo niet normaal meer. Nou ik had meteen alles ingepakt en pony/paard verkocht...doeiiiiiii
Maar afgelopen winter ben ik meer naar noord-limburg gegaan, en ik moet toegeven...ik stond daar verbaasd over hoe vriendelijk iedereen was. dus het kan ook gelukkig nog anders.

daaph paardjes staan er goed bij

PP ik zal voor je duimen!

Varekaj, ik heb ook een keer gehad dat ik met auto en trailer de wei in moest rijden. En toen zag een van de paarden zichzelf in spiegelbeeld in de auto...ff met een hoefje voelen wat voor een paard dat was...tok tok tok.. -O- -:(- doe ik dus nooit meer _O-

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 19:17

Ohh dat is idd gemeen Antonius! Heb je dan toch mooi hun ongelijk bewezen! }:) }:)
Hier nog geen last gehad van zulke gemene dressuurtoestanden. Maar heb wel al dingen gehoord/gelezen van de dressuurruiters onder elkaar. := o.a. echte facebookrellen. Echt erover. :P

Zo mooi Daaphh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:59

Het was weer een eer om jouw lezer te zijn Antonius :D Je dames hebben de "dressuurkakkers" een mooi voorbeeld gegeven waar je een jury plezier mee doet }>
En dat inrijden inderdaad, man man man. Dat deed pijn aan mijn ogen. Uw winst was dan toch een mooie middelvinger naar de gratis commentaren aan de zijkant haha.

@ Madelene, hier waren het geen jonge meiden zonder rijbewijs. Maar als ze een ruiterbewijs hadden gehad, dan had ik ze dat met alle plezier afgepakt. Hier was het vooral botvieren op het paard.

@ PP, succes morgen bij de DA!

@ Daaphh: zooo, ik wil ook zo'n mooie weides! Die stallen, staat die tegenover elkaar zodat ze contact kunnen hebben? Vind dat tof gedaan :)

Vandaag zelf naar Oudenaarde geweest voor 2e tornooi van de zomer. Weer viertal M meegereden en ging al veel beter dan vorige week. Al zal onze omloopfout van vorige zondag dik meegespeeld hebben haha.
Kan Icaro in de rechtergalop al een stuk beter op zijn afstand houden en dus ook laten "zitten" ipv altijd die neus eruit proberen te duwen. De proef ging algemeen goed, op wat details na. We zijn 2e geworden van de 4 met slechts 3 puntjes verschil op de 1e en 9 punten verschil met de 3e.
Mijn eigen B2 was naar mijn gevoel een stuk minder. Er zat maar een uur tussen viertal en B2 en ik stond (alwéér) compleet aan de andere kant van het terrein. Ik kom aan mijn ring en het losrijterrein, had nog een kwartier. Krijg ik melding "er is er eentje weggevallen, hierna is het direct aan u". Tjah... heel kort ingereden, de ring in, Icaro begon goed maar kakte in naarmate het vorderde. En vliegen! Hij was stevig ingespoten maar we hadden een wolkje dat ons achtervolgde. Beest had echt last, de stakker.
Ondanks alles toch nog een 4e plek behaald met hele mooie punten. Had het absoluut niet verwacht, dus wij zijn ook tevreden naar huis gegaan :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 22:12

Fijn dat je een leuk tornooi hebt gehad.

Nee ze staan gewoon per 2 in de weides, welke stallen ze ingaan kiezen ze zelf. Ze kunnen zelf de stal inlopen wanneer ze willen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:51

Idd supertof gedaan daaph! Hoeveel hebben jullie er nu? 4?

Varekaj: Haha ja, stiekem middelvingertje :D
Proficiat met je 4e plaats! Nog eentje en je staat op het podium!

Ik heb mijn dressuurfoto's gekregen, ze staan op FB. Eentje wil ik jullie zeker niet onthouden:
Volbloedkopke <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:53

Mooie foto's, heb ze net zien langskomen :j

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 03:25

Leuke foto's!

Wij hebben 4 paarden maar 6 boxen

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:28

daaph: amai wat een mooie stallen :) ik lag ook je berichtje van jou kippen ( hanen :p ) mocht ik dichter wonen wou ik wel 1 maar is wel wat ver om een kip te komen halen :p

Antonius: waw proficiat je hebt ze een een poepje laten ruiken :p goed gedaan. zeer mooie foto's trouwens :D Ik herinner me nog deze winter in de manege dat D*onna V*anhee ook mee reed in de hoogte proef en dat ze ook de proef won! vind ik altijd leuk als eventers echte dressuur wedstrijden winnen :)

varekaj: proficiat :) soms heb je zelf geen goed gevoel bij een proef en krijg je toch goeide punten. het plaatje maakt altijd meer dan het gevoel :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 09:07

Hahaha ja... men kuikens zijn bijna allemaal hanen.. er zijn er al 2 weg.. nog enkele te gaan.

Als ze allemaal 100% af zijn zal ik eens goede foto's maken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:12

Proficiat Antonius! Waren er veel deelnemers? Ik ken sdw goed qua locatie, en dat lijkt me niet ideaal als er daar de grote massa volk naartoe komt :p Die foto is echt prachtig!

Goed gereden Varekaj! Weer wat puntjes erbij :) Ik heb je niet gezien? Ik moest om 10u30 en 11u15 rijden. Iskander heeft foutloos gesprongen in de B (1m), er zat een bidet en bar de spa in het parcours en hij keek er niet naar. Dan hebben mijn bidettrainingen toch opgebracht, want in het begin sprong hij spooky over de bidet en nu springt hij het als een normale hindernis *\o/*

Daaph: jij hebt daar precies wel een mooi paradijsje voor de paarden.

Madelene: ik verschiet daar ook echt van. Gisteren op wedstrijd stapte een meisje van haar paard en schreewde tegen haar moeder: hier, pak jij dat rotbeest maar! :n Dat paard had niet eens iets verkeerd gedaan tijdens haar proef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:10

Viertal was om 13u en mijn eigen proef om 14u44. Alles van dressuur zat compleet de andere kant van het terrein. Ben met Icaro aan het springen gepasseerd toen er net iemand gevallen was, de proef lag toen stil.

Sdw had last van eh... onvindbaarheid. Ik was er al geweest dus wist de route, maar te laat bedacht dat Antonius wss niet wist dat het adres op de steenweg staat en de ingang is via een zijstraat. Heb van meerdere gehoord dat ze moesten zoeken. Was ook niet heel erg druk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:49

Ik ben gisteren naar de DA gegaan dan opnieuw. Niet zo goed nieuwe helaas :'(. Het probleem situeert zich nog op dezelfde plaats. Zijnde, het probleem is erger dan gehoopt. De aanhechting is met de behandeling wel verbeterd, daarom loopt ze op de harden goed. Maar er is meer dan dat aan de hand, aangezien ze zo snel hervalt... Er zijn ook problemen met de botstructuur zelf. Meest plausible verklaringen zijn, botoedeem (in het beste geval), bot schilfers of botuitstekseltjes. De laatste twee zijn hopeloos. Botoedeem, is te behandelen, maar is erg duur en geen garantie op blijvend resultaat.
Wil ik zekerheid over wat het is, dan moet ik mri laten nemen. Is het in het beste geval botoedeem, doe ik dan die dure behandeling... is het de andere twee, dan weet ik dat het voorgoed gepasseerd is :'(.

Ik zit echt met dilema's nu. De DA zelf had zo iets, als je die mri laat doen, is het eerder voor uw psychologische rust. Goed nieuws komt er sowieso niet uit. En ze is al 14. Maar in mijn ogen is ze nog maar 14... Ik had echt gedacht te kunnen rijden met haar tot haar 20 jaar ofzo :'(.

Maar dan, wat doe ik ermee... Wandelen mag ze nog doen, maar het is geen wandelpaard, toch zeker niet voor hele dagen alleen mee te gaan wandelen. En ik ben geen wandelruiter. Ik heb geen geld momenteel voor twee paarden te houden (ik heb een huis gekocht), maar ik ga ze ook niet verkopen. Of het is dat ik ze kan weg doen als fokmerrie. Maarja, ze is zo klein, en is die blessure iets genetisch of niet, denk niet dat ik ze weg krijg als fokmerrie. Zelf fokken zie ik niet onmiddelijk zitten omwille van het financiële :'(...

:'(