[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:41

Veel veel veel en veel water trainen, Jer heeft ook bijna een jaar geleerd voor zeepaardje. Dan stond ik in het water hem te verleiden met iets lekkers. Trainen is het toverwoord, echt waar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:42

Lelie heeft Roosje als ava <3
Noor gaat vanavond crossen *\o/* Dat je daar puf voor hebt na je werk!
Snoek, Gefeliciteerd met je verjaardag!
Ik had het verhaal van Arie al op FB gezien gisteren via Eef. Dat dit zomaar mag :x

Vanmiddag naar de mondhygieniste... Worden mijn tandjes weer schoongemaakt!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:42

Tip voor watervrees is oefenen, oefenen, oefenen Noa. Ik ben met Jer een aantal maanden lang elke week naar ander water gegaan, wij hadden ook grote moeite met het water. Deze aanpak heeft ervoor gezorgd dat dat over is *kloptwelevenaf*.
Had trouwens zelf bootcamp, Jer is vanavond aan de beurt :D

Edit: Mootje, Lelystad is nog wel te doen op een doordeweekse avond.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:46

Morgen!! Had uit kunnen slapen maar zit weer in het vroege dienst ritme! Lang leve de onregelmatigheden!

@ Noor heb hem gemist!
@ FE lag weer in een deuk na je reactie! Op stal is er 1 allergisch voor bepaalde insecten als die bijten en krijgt dan al die bulten!
@ BVW draag die crocs niet normaal heh!!!!! Zijn ipv joppers! Heb joppers maar dit is veel makkelijker! LUI!!
@ Noa jammer dat het water niet lukt meteen maar toch je angst overwonnen op de afsprong!
@ Mendy zijn het alleen vrouwen?? Dan is lady'sday ook leuk!
@ Shanoek GEFELICITEERD!

Naar Max, douchen en weer aan het werk! :wave:

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:49

@ Mo vind het ook een ongelovelijk verhaal! Zal toch direct uitgesloten moeten worden!
Je voldoet niet aan de veiligheidsregels dus klaar!!
@ Noor zodra Max bootcamp heeft heb ik dat helaas ook altijd! Is dat bij jullie ook zo??
@ iedereen met een Ava leuk!!!! Veel gezelliger gezicht zo :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:49

Ik zie ineens allemaal ava's langskomen! Haha, ik vroeg me eerst al af wie al die nieuwe mensen waren :+
leli heeft een lekkere rit gehad bij Rob. Had je ook les, of heb je zelf wat heen geklooid?

Bah die vliegende cap vliegt er bij zijn val ook als eerste af. Gek ook dat het ding er zo makkelijk af kan. Mijn cap krijg je niet van mijn hoofd zolang de gesp dicht zit.

Vies was gisteren weer goed stout en kreeg het in de binnenbak (BINNEN!!) op zijn heupen :( Kon mijn juf zo snel niet vinden, dus de invaljuf maar gevraagd die toevallig de hoek om kwam kijken. Uiteindelijk lukte het wel weer om hem enigszins normaal langs de deur te krijgen waar hij al 4 jaar langsop loopt maar die nu ineens doodeng was. Invaljuf was wel van de zachte aanpak :D alle kindertjes moesten bij de deur weg en ze wilde Vies zelfs eerst bij de teugel vastpakken om te laten kijken bij de deur. Heel lief, maar hij moet het gewoon zo doen. Met haar instructies lukte het gelukkig ook en heb uiteindelijk nog lekker kunnen rijden. Stom beest.
Als hij grapjes blijft houden gaat hij toch echt weer van de brokken af.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:56

Henny, Val van paard is zowel heup als schouder tegen de grond volgens FEI, dat was niet echt te beoordelen... Ik vraag mij alleen af of hij zelf zijn cap uit het water heeft gevist en hem vanaf de grond weer heeft opgezet... Anders is het hulp van derden. Maar ook al voldoe je aan alle regels, ik zou het niet eerlijk vinden tegenover mijn paard om door te gaan (en mijn hart zou al in mijn keel zitten daar :o )

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:59

Margreet en Noor bedankt! Helaas hebben we hier nergens in de buurt iets met water....
Ik train iedere 2 weken op de Schalm maar dat is duidelijk niet genoeg.
Onze bak heeft niet zo een beste drainage dus daar staan regelmatig knappe plassen in ( lees ongeveer de hele bak). Daar doet ze dan weer niets op.... Ook in het bos gaat ze enigsinds redelijk makkelijk door het water maar echte waterbakken zijn dus eng blijkbaar.... Ach misschien een nat pak voor mij zaterdag....
Noor jij bent er ook toch? Siobhan ook.... nog meer? Wie weet kan ik mijzelf dan netjes voorstellen.

Vies is een beetje stout geweest.... Wel overwonnen en lekker kunnen rijden gelukkig.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:01

Ja, ik ben er ook zaterdag. Sim ook en verder weet ik het niet.
Ik heb ook geen water in de buurt, Noa ;) Inladen en er naartoe rijden betekent het vaak..

Sim, gaan wij zaterdag samen de cross even verkennen?

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:05

Jha ik ben hard aan het sparen voor een E rijbewijs en trailer.....
Dan ben ik wat vrijer idd.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:09

Morgen!
Noa Frits vond water ook dood eng en dat was ook een kwestie van oefenen en vertrouwen. Ik ben begonnen met buitenritten na heel veel regen en dan lekker door de plassen rijden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:33

Goedemorgen,

Ik ben lekker een dag vrij want mijn begeleider op het werk heeft tentamen. Ga zo eerst maar eens met mijn auto naar de garage want volgens mij is er weer iets stuk. Hij is nog geen 2 jaar oud maar volgens mij een maandagproductie.
Hoofdpijn is wat minder maar nek is nog wel verkrampt dus panadolletje zit er al weer in. Beetje jammer want zou vandaag voor het eerst naar de sportschool gaan. Hopelijk kan ik zo wel fijn op paard trainen.

@ Margreet jammer dat ik de foto niet heb gezien
@ Bvw ik hoop dat ik eind van de maand naar de Hullen kan om te springen. Dan staat Bronneger en Dwingeloo, kring en nog 1 op het programma. Tussendoor nog een crosstrainining en hopelijk dan naar Norg
@ Mootje die gast zou toch minstens een gele kaart moeten hebben voor gevaarlijk rijden. Wat een mafkees en braaf paard..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:39

Moggel

@ BVW Margreet had een hele mooie foto van Noor geplaatst :) hahaha crocs lopen echt heerlijk! :D
@ Leli :o? huh pb met foto? Leuke AVA!
@ Snoek van harte gefeliciteerd!!! Maak er een leuke dag van!
@ Noor veel plezier vanavond!
@ Noa wat gaaf dat je toch de afsprong hebt genomen! Geeft een kicken gevoel he!!! En de waterbak is voor veel paarden lastig, gewoon blijven doen en blijven lachen :D Als je gaat zwemmen dan in Renswoude? Daar werd Ula toen echt ''stoer'' van en die keek daarna echt niet meer naar water :)
@ Mootje veel plezier bij de mondhygieniste... ik mag zo ook naar de TA samen met Geert.
@ Annetje maar wel weer gewonnen! +:)+ apekop Vies heeft volgens mij grapjes genoeg :+

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 09:49

Goedemorgen!

Leli, Texelse en FE hebben een nieuwe ava. Mooi!
Snoek: van harte gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van!
Noor: veel plezier vanavond!
Noa: fijn dat je lekker getraind hebt
Mootje&MM: mogen naar de tandarts/mondhygieniste. Succes of moet ik zeggen sterkte!?
Annetje: Vies had zijn trucendoos weer geopend.
Caro: lekker dat je vrij bent!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:08

@ Sussie ik heb alleen controle dus ben zo klaar, Geert heeft een kies afgebroken en een gaatje dacht ik.. die is dus wel de sigaar! -O-

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:09

Klinkt niet fijn! Arme Geert. Sterkte!

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:29

Brrrr tandartsen! Ik ben donderdag aan de beurt... Succes allen!
Ja ik zal lachen MM als ik val, meer kan ik er dan toch niet meer aan doen... Ja hopen dat er geen fotograaf staat haha!
Caro lekker ff een dag vrij, hopelijk straks hoofdpijn vrij.

Ik ga nu naar het consternatiebureau....( consultatiebureau)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:31

hahahaha Noa ik bedoel altijd blijven lachen als je water oefend! Gek!! niet als je valt :D :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:32

Is jou kindje nog zo jong dat je nog naar het cb moet?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:33

Arme Geert :(:) . Maar na die voet, kan hij toch overal tegen??
MM: had ik jouw om een foto gevraagd??? Bedoelde Margreet :+ .
Shanouk: gefeliciteerd!!! Dacht dat je volgende week jarig was, maar blijkbaar verkeerd gelezen :o? .
Uh, wat weet ik nog meer................. :)* Vies was weer stout ~~}> . Hij begint wel spatjes te krijgen hè? Jammer hoor -O- }:) .
Jer/Noor gaan lekker trainen vanavond. Veel plezier!!
Noa heeft lekker getraind in Renswoude! En inderdaad water heel veel oefenen! En ik denk eerst heel veel in stap en niet al in draf of galop aanrijden (maar dat doe je misschien ook helemaal niet??).

Ik heb zelf gereden bij Rob: heb niks gesprongen, dus lessen was geen sprake van. Was puur om wat langere stukken te galopperen zonder dat ik op overstekende wandelaars en honden hoefde te letten........ met gevolg dat Floydd dus gezellig mee ging sjesen, maar dat vond Giga dan wel weer leuk en dat we bijna over een konijn struikelde :Y) .
Toch durfde ik niet echt voluit te gaan omdat je dan redelijk snel weer bij een bocht bent. Spierpijn is weer weg en m'n lies/heup doet ook niet meer moeilijk. Het is duidelijk de uren na het rijden dat ik als een wrak rond loop (soort fossiel zeg maar :roll: ).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:40

leli fossielen krijgen geen spierpijn want die doen niks meer ;)
caro geniet van je vrije dag
Klinkt niet leuk voor Geert! Marijke hou jij zijn handje vast...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:41

moguh!!!

netjes bijgelezen, maar qua reageren sluit ik ff grotendeels bij de rest aan...
Noor/margreet: nu mis ik de foto weer... (pb??? :P )

gisteravond naar bijeenkomst over btw in de paardenhouderij geweest, zeer interessant (en laat), en toen bij dienke thuis nog een veulen geboren, dus al met al 5,5 uur geslapen vannacht...

Shanouk: proficiat!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:41

Goeiemoggel!!

Jeee wat hebben jullie veel gekletst. Zondag gesprongen in Bunschoten, Bari 2 keer foutloos, B en L :D
Goldy 2 keer 2 balkjes, B en L. Maandag naar de keuring, de Veron is ster geworden. Do helaas niet, was nog te jeugdig.

Vanochtend naar Bikram Yoga geweest, jeeee dat was zwaar en ik voel het nu al. Donderdag weer!

Nu eerst maar even bijlezen. Ik heb ongeveer alleen de roze broek van Jeroen onthouden :P

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:42

@ TG: dan heb je niet goed gelezen ;)

edit: (alleen een roze zwembroek!) :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:43

Oh was het een rode broek?