[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:30

Pff, dat wordt vroeg opstaan Texelse :O
Eef heeft het dagje werken overleefd!
Tientjeh is blijven zitten op het paard van haar zusje (of las ik dat nou op FB) :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:34

valt mee Mootje, op zondag gaat de eerste boot niet zo vroeg ;-) en het is ook nog winter, dus de eerste gaat "pas" om 8 uur. En dan kunnen we het net redden qua starttijd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:46

haha inderdaad Mo!. Ik ben blijven zitten. Paardje was superfijn te rijden! Ondanks wind en regen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:39

Ik meld mij ook maar eens in dit topic.
Kan niet wachten tot het sgw seizoen weer begint namelijk.
Ben wel van plan het seizoen goed te beginnen. Ik ga namelijk met 2 vriendinnen 3 dagen intern bij Alice!
3 dagen keihard trainen, heb er echt nu al zin in! Laat het sgw seizoen maar beginnen! *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:56

Stel je eens voor, Mel :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:01

Texelse veel succes voor de jongste morgen!
Jantine fijn dat jij wel heel bent gebleven op dat paard :D

Morgen dressuurselectie. Ben benieuwd wat het wordt, Tessa vind de baan daar vaak spannend.
En Perfect is altijd maar afwachten!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:26

O Sorry Mootje. :o :o :o

Ik ben Melanie, 36 jaar jong en woon met mijn vriend en onze zoon van 11 samen in Alphen aan den Rijn.
Voor de kost werk ik 3 dagen als voedingsdeskundige voor hond en kat. Erg leuke baan al zeg ik het zelf.
Ik bezoek winkels,asiels, fokkers, hondenscholen ed. doe aan relatiebeheer en geef voorlichting op voedingsgebied voor hond en kat.
Mijn passie is paarden, hoe kan het ook anders...en vooral SGW.
Met mijn pony Freggle heb ik ruim 20 jaar lang lief en leed gedeeld. Ooit bij de pony's begonnen met wedstrijden rijden en we waren al snel L Dressuur (al snap ik niet hoe we dat voor elkaar hebben gekregen :o ) L SGW en klaar voor het M springen.
Toen werd ik 18 en ging met mijn D-pony tussen de paarden verder in het B springen en B SGW. Dit viel niet mee moet ik eerlijk zeggen.
Doordat ik op een gegeven moment zwanger werd, hebben we een tijd lang gelanterfand en heerlijk genoten samen.
Daarna nog wat oefencrossjes gereden, maar Freggle kreeg last van artrose dus die mocht rustiger aan gaan doen, daar was die het trouwens niet mee eens, dus we hielden hem fit en gezond tussen de oren door lekker veel buiten te rijden.
Om mezelf bezig te houden ben ik paarden gaan beleren voor anderen, heerlijk om te doen, maar ja , het is dan niet van jezelf.
Mijn vent vond het tijd dat ik het weer voor mijzelf ging doen (heeft niets met paarden, maar staat wel achter mijn keuzes) en zo is The Edge erbij gekomen. The Edge is een zoon van Numero Uno en was onbetaalbaar, tot hij te klein bleef voor de serieuze sport.Dan worden ze qua prijs inene een stuk aantrekkelijker. ;) En laat ik nou net gek zijn op kleine paardjes! Meerdere groene dieren gezien, maar ik als ponygek word niet snel verleifd op een paard. Tot ik The edge zag, die moest het worden! Net 3, kon niet eens aan een touwtje mee lopen, wist alleen wat gras was en verder was alles nieuw, heerlijk om daar mee aan de slag te gaan! Veel zottigheid met hem mee gemaakt, maar nooit spijt gehad van deze aankoop. Schijterd eerste klas...en dat moest mijn sgw-paard worden...mijn stalgenoten hebben zich slapgelachen en heel eerlijk, ik moest het ook nog zien gebeuren. Maar waar die in het parcours nog wel eens zijn hakken in het zand wil zetten, zal hij in een cross er altijd voor gaan. Bloedfanatiek en razendsnel loopt hij de corssen door. Nooit verwacht dat ik in zo een korte termijn zoveel met hem zou bereiken. Ik kan mij de eerste keer aan de longe nog zo voor de geest halen. En nu zijn we alweer 2,5jaar verder en loopt hij foutloos een B cross in de rondte. Heerlijk om weer zo fanatiek met een paard bezig te zijn!
Helaas is in de tussentijd Freggle ziek geworden en wisselden topdagen met Edge zich af met stress dagen omtrent Freggle.
Ik zal het hele verhaal jullie besparen, maar uiteindelijk heb ik hem 18 april 2011 in laten slapen.
Thuis, Edge mocht afscheid nemen van zijn "grote-kleine" voorbeeld. Een hele bijzondere dag met de hefstigste beslissing uit mijn leven.
Nog iedere dag doet het pijn als ik zeg: ik ga naar Freggle....ehh, naar stal.
Maar goed, wi kan er zeggen dat die ruim 20 mooie jaren met zijn paard heeft gehad, die koester ik dan ook zeer zeker.
De typische Freggle-streken komen via Edge telkens weer boven, hij heeft goed geluisterd naar zijn leermeester. :D
En met edge hoop ik nog heel veel jaar SGW plezier te hebben en tegen de tijd dat hij daar te oud voor is...dan ben ik het ook. :+

Zo, genoeg info Mo? :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:29

Hihi, voor mij niets nieuws, maar voor de anderen wel :D
Met freggle heb je de juiste keus gemaakt :(:) Egde is leuk!! Gaat het nu al beter met dressuren?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:32

Nou laat ik mij dan ook maar eens melden:
Ik ben Isabelle 27 jaar en rij met mijn paard Amaretto(7 jarige Kreator x Calvados) B SGW
Ik lees al langer mee in jullie topic :o
Ik ga dus samen met Fregle-edge eind maart lekker trainen bij Alice en heb verder nog Maarsbergen, oudkarspel en vlietlanden in de planning staan.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:35

Ja zeker!
In WW was natuurlijk zijn eerste keer tussen de bordjes en slecht voorbereid. :o
Resultaat was bedroefend, 168 punten, dus daar ben ik meteen aan gaan werken.
In Lisse waren het er dik in de 190 (ik dacht 193), maar wel een jury die vrij hoog gaf moet ik eerlijk zeggen.
Maar in PH liep hij er toch ook weer 188 bij elkaar.
Het moet echt nog wel beter hoor, maar het begin is er.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:36

Dat is pas voorstellen! :D Welkom!

Net nog even naar Caap geweest en lig nu weer op de bank. Vanavond maar een keer vroeg naar bed.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:40

Isabelle ook hier, leuk :D Hoe gaat het met je rug? Of heb ik nu de verkeerde voor me O:)
Eef, hoe gaat het met Caap? Je instructrice had er toch op gereden?
Sussie, Ik heb een instapmodel gekocht, maar wel een grote telelens erbij... Eerst maar eens oefenen op stilstaand materiaal voordat ik mij aan crosspaarden waag :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:57

Welkom Melanie, mooi verhaal :j Welke klasse cross je nu?
Grappig trouwens, mijn paard heeft als veulen bij mijn Z pony gestaan. Vertelde haar vaak dat ze zoals de pony moest worden.
En nu heeft ze dus precies die streken, en ook de grappige eigen manier van springen zoals de pony.
Dus vond het wel leuk dat Edge zo op je pony lijkt. :D

En isabelle ook welkom natuurlijk :)

Voor mij is het bedtijd, is toch niks op tv. Tenzij ik films nu halverwege ga kijken....Of hans teeuwen maar daar kan ik niet om lachen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 22:59

Ja, hij liep gister wel goed. Ik had hem van te voren gelongeerd dus dat scheelt wel. Heb hem vandaag gelongeerd en voor en na heeft hij onder het solarium gestaan, wel zo fijn voor zijn spieren. Hij was is het begin wel een beetje stijf maar het viel reuze mee.

Edit: Hans Teeuwen vind ik ook echt niet grappig, ik kijk altijd National Geographic. Vaak leuke programma's.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:02

Ik heb nu 3 B crossen verreden en heb 3 winstpunten, dus rij nog B.
Stiekem hoop ik een heel klein beetje om eind van het seizoen klaar te zijn voor de overstap naar het L.
Maar dan hebben we nog een hoop werk te verrichten hoor!(vooral dressuur en springen moetne we hard aan werken)
Dus eerst in Maart met Bel samen 3 dagen intern bij Alice, eens kijken of zij ons klaar kan stomen voor het L. :D

trouwensw inderdaad heel bijzonder, dat copy-gedrag, zolang het een goede leermeester is geeft het niets, maar Edge heeft vooral de (lollige) streken overgenomen. :+

Hans Teeuwen is idd niet echt lachwekkend..ben dol op cabaret maar niet op die spugende druktemaker.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:12

Ik ben in 2000 naar HT geweest, en ik vond het tenenkrommend :')

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:25

Hallo FE/Melanie en Isabelle :wave: . Welkom. Hopelijk veel crossplezier ook voor jullie! Leuk dat jullie paar dagen richting Alice gaan.

Vanavond maar weer eens met Giga op pad geweest. Ze liep lekker. Hebben van de week weinig gedaan met dat rot weer. Had geen puf om op pad te gaan.

Edit: oh ja, dat wilde ik nog zeggen. Paul zit nu naar Herman Finkers te kijken.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:32

Ben jij niet op het vreetfeest Mirthe?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:40

@ Mootje Ja dank je gaat goed! Ik henb eigenlijk nooit last van mijn rug meer gehad. ( ik heb in april bij een cross training bij Michiel Brons mijn rug gebroken)
Het enige waar ik achter ben gekomen is dat ik na mijn val scheef ben gaan zitten op mijn paard.
Amaretto ging daarna steeds slechter lopen. Uiteindelijk er achtergekomen dat ik scheef zat waardoor hij last van mij had. dus ik zelf en Amaretto weer naar de kraker en fysio en nu gaat het weer goed!

Bedankt voor dit leuke welkom! Helaas missen we door de training bij alice wel Chaam maar dat is het denk ik wel waard!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 03:14

Welkom nieuwelingen!
Hier net terug van vreetfestijn 2 dit weekend.
Preston Palace was goed te doen, maar gezellig avondje met de meiden was natuurlijk veel leuker!
Ik duik nu iig mijn mandje in, ben kapot na de wereldreis van vanavond :D

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 04:21

was een gezellig vreetfeest vanavond :D
en nu duik ik mijn mandje maar even in :z

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 07:38

Alles ligt nog in bed "uit te buiken" geloof ik.
Margreet, waarom denk jij dat Mirthe er niet bij was? Die was er wel hoor, volgens mij.

Ik ga zo de proefjes voorlezen, maar of het lukt is de vraag want ik heb in mijn linkeroog behoorlijk last van oogmigraine en in mijn rechter een zenuwknippertje sinds dinsdag. Je moet me hier ook niet zien zitten gymmen achter de pc om alles te kunnen lezen... Nou ja, ze kent de proeven toch wel grotendees uit haar hoofd, en een clubgenootje start voor haar, dus als het niet lukt dan val ik wel terug op haar voorlezer.

Fijne dag allemaal, en degene die op cc gaan veel plezier en succes!!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 09:22

Zo.2u in bed en al weer een poosje wakker. Maar het was weer gezellig en lekker natuurlijk. Maar echt een wereldreis hebben we vooral op heenweg gemaakt.

Jantine ik merk vaak dat ze dan nog niet echt punten dat ze dus wat afwachtend zijn en bekijken wat er nog gaat komen

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:37

Noor vind het ook niet erg om als eerste te starten hoor, en die rijdt meestal gewoon (dikke) winstpunten
Allemaal een plezierige dag en veel succes op de wedstrijden
Ik heb net even mijn To-Do lijstje bekeken voor de komende 2 weken, dus ik ook vandaag maar eens aan de slag :wave: !

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:38

moguh ladies..

ons feestje was ook wel leuk, maar denk die van jullie leuker!!! (roddels/verhalen???)
wel weer vroeg wakker, dus hier bij dienke thuis alle paarden gevoerd (meer dan 100...)

en nu wachten tot dienke ontwaakt ;)

nieuwelingen welkom..