[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:41

Heb je leuke verjaardag gehad Sussie tot nu toe?
Dat zijn goede punten van je zusje Tientjeh. Gaat ze wel officieel starten met hem in de dressuur?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:45

Sann: ik heb vanmiddag gereden met Weltsieger. Ging wel lekker. Meneer had er zin in. Daarna gedoucht en gegeten. Ik zit nu te wachten op de visite. Ik verwacht de eersten rond een uur of half 8.
Ik krijg van mijn ouders een fotoshoot met Pancho en Weltsieger voor mijn verjaardag. Alleen zal die pas in het voorjaar gehouden worden, want nu krijg je geen mooie plaatjes buiten. Van mijn zusje BR strijklappen gehad voor op concours en van mijn ouders ook nog een verzorgingsset van de Tuinen. Gisteravond heb ik van mijn beste vriendin het etentje kado gekregen. Ik heb dus allemaal leuke dingen gekregen tot nu toe :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:46

:wave:

@ Evelien: das idd een stoer beest. Wendy Scholten heeft vaak mooie en goede beestjes onder het gat. Maar denk idd dat er ook een prachtig prijskaartje aan zit :P

@ Jantine: gefeliciteerd met je zusje!! Wat startte ze?

@ Sussie: al veel bezoek gehad vandaag? Of hou je vandaag je verjaardag niet?

Vanmiddag geshopt met Malloesje en zelf niks gekocht. Hoe knap van mij :D T was echt druk in het dorp, maar zoooooo koud.

Paarden lopen bij ons ook gewoon buiten ongeacht de bodem: sneeuw, ijs, bevroren. Ze laten het wel om te gaan rennen dan. Maar met ijzers is het toch niet erg fijn, helemaal niet met sneeuw. Maar helaas zonder ijzers lopen ze me te lang gevoelig en daarnaast hebben ze geen mega goed voeten.
Vandaag ook beide paarden er een deken bij op gedaan. Ze staan toch vol in de koude wind de hele dag... nu nog een dun dekentje voor de pony scoren. Die staat nog naakt.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:49

Sussie gefeliciteerd!!
Lautje ook lekker zeg! Fijn dat beide goed gingen!
Evelien jammer zeg dat je daar ziek bent geworden. Beterschap.
Rowo wat fijn dat je nog thuis hebt kunnen trainen! Ik zal morgen met beide naar de binnenbak!
Gaaf paard idd, hou wel van wat wit!
Tientjeh super van je zusje en U zeg!

Nou ik was gister nog weg geweest. Had 1 balkje, maar tenminste niet zulke rotafstanden als vorige week, dus was wel tevreden. Helaas maar 1 pc. Mag nu L! Vanochtend gekorfbalt, verloren met 11-9. Maar heb er wel 3 gezet. Dus ik had mijn aandeel wel gemaakt. Had mijn telefoon thuis laten liggen, achteraf maar goed ook. Roelofs beppe is vanochtend overleden en dat had hij naar mij gesmst. Gelukkig wist ik het pas na de wedstrijd, anders had ik mij vast niet zo goed kunnen concentreren meer.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:50

Rowo: scheen bij jullie de zon niet vandaag? Hier wel en de paarden hadden het echt niet koud met de zon op hun velletje. Een extra deken was dus niet nodig. Al krijgen ze bij ons altijd een 0grams regendeken over hun staldeken voor ze naar buiten gaan.
Margriet: sterkte met het verlies! :(:)
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 28-11-10 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:50

Klinkt idd goed Sussie! Gaat het goed met rijden met je pols?
Leuk zeg die fotoshoot, dat wil ik ook ooit nog graag doen! Fijne avond met al de visite!

Dat is idd knap Rowo. :D Ben ik nooit zo goed in!

Wij hebben stukje verhard voor de stallen, dat vegen we dan helemaal schoon. Kan ze daar de hele dag lopen en dan zet ik er nog 1/ 2 uur buiten in de wei of de bak. Als ik iig thuis ben, iedereen zegt ze gaan niet rennen en dat ze wel voorzichtig doen. Nou, leer Vero kennen. Ik heb vorig jaar af en toe echt met mijn hart in mijn keel staan kijken.
Ik heb op Vero nu nog 200 gram liggen. Maak er 350 gram van als het harder gaat vriezen. Ze heeft ook buitenstal, maar ze heeft het nog warm zat volgens mij en ze is nog zo dun in d'r haar. :)

Vanavond komt Albert Zoer bij de Reunie voor de liefhebbers die het nog niet weten.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:53

Sann: nee rijden gaat nog steeds niet lekker met mijn pols. Maar ik kan het niet laten. Moet het dan wel bekopen met een dikke hand. Alleen vlak na het rijden doet het goed pijn, maar dat trekt na een uurtje ongeveer weer weg.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:59

@ Sussie: de zon scheen vanmiddag vrij matig. Vanmorgen was het ook best lekker, maar vanmiddag stak de wind op en dan is het achter in de wei gewoon koud. En aangezien Zetje het mega snel op de spieren heeft, heb ik er maar een deken over gedaan.
En regendeken krijgt Avi er alleen overheen als er regen voorspeld is. Zetjes bovenste deken is een waterdichte 300grams.

@ Sann: Normaal ben ik daar ook niet goed in. Maar kon niet wat geschikts vinden :+
EN wij gaan zo ook de Reunie kijken :j

@ Margriet: je korfbalt ook nog naast het paardrijden? Is dat te combineren met paardrijden?

En morgen zal ik ook naar de manege moeten, maar alleen de kleinste bak (16x32) is vrij t/m half8. Maar gister hoorde ik dat de nieuwe eigenaren behoorlijk veel plannen heeft, zodat er 3 hele grote hallen zijn straks. Das beter dus!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:08

Sussie dankje! Ze was dement en is hieraan ook overleden, dus het was wel beter zo. Het blijft dan nog wel moeilijk.
Rowo, ja maar zit ook in een recreatieteam! Trainen maar 1 keer op woensdag en verder een wedstrijd. Maar we zijn op het veld al kampioen geworden, dus gaat opzich wel lekker! Maar mijn lichaam heeft het ook nodig moet ik zeggen! En ik heb dus al een goede conditie, wat ik ook wel belangrijk vind! :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:18

Ik heb echt een conditie van 0,0 en waarsch nog minder :o Maar als ik dagelijks 2 paarden rijd, dan heb ik geen puf om half 10 s avonds nog te gaan sporten.

edit: Gecondoleerd trouwens. Maar Roelofs Beppe is een bekend persoon?
Laatst bijgewerkt door rowo op 28-11-10 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:19

Avond!

Margriet: Gecondoleerd. Wel netjes van je springparcours en jouw bijdrage bij het korfballen
Rowo: Wat knap dat je niks gekocht hebt :D
Evelien: Dat is inderdaad een erg leuk paard! En hopelijk kun je dinsdag starten
Tientjeh: Wat goed zeg van je zusje

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:41

Margriet, gecondoleerd!

Mijn zusje starte hem in de B. Ze heeft verder ook nooit dressuur met hem gereden, behalve de B crossproef en neemt hem verder ook nooit mee naar dressuurles. En mijn laatste M1 proef is ook alweer ruim een jaar geleden. Ze zou hem nu gelijk in de L2 moeten starten, maar Uk is niet altijd even makkelijk te rijden dressuurmatig. Hij is nogal een hittepetit dan en dan kan je er helemaal niet meer aan rijden. Lastig om daar een tussenweg in te zoeken. Dus daarom zag ze het nog niet zo zitten om gelijk officieel te starten.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:47

Haha ow sorry Roelofs beppe = Roelof (vriendje) beppe (oma) alleen dan in het fries! ;)

Vond net nog 2 stoere foto's van gister!
Afbeelding
Afbeelding

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:50

haha cursus Fries :P Pake en Beppe zijn de enige woorden die ik in het fries ken
Gave foto's hoor!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:53

Ik kan inmiddels wel fries praten, doe het alleen niet. ;) Maar ja ik had vroeger ook een oma en beppe, en voor Roelof is het natuurlijk allebei beppe. Dus die noem je dan ook zo. Maar had het net in het Fryske wedstrydruters topic (friese wedstrijdruiters topic) gezet en van daar gekopieerd! :) En dankje!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 20:56

Gecondoleerd Margriet. :(:) Gave foto's. :) Mijn moeders familie komt uit Friesland, haar ouders noemde ik ook altijd pake(schrijf ik dit goed) en beppe. Heit en Mem ken ik ook nog, maar verder kom ik niet denk ik. :P

Wat rot dat het met je pols nog steeds niet goed gaat Sussie. :(:) Ga je nog wel weer naar de huisarts terug?

Heb al mail terug, kan er bij dit weekend met het springen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:33

Thanks voor de tips iedereen alvast! Ik ga me er nog wat meer in verdiepen :)
Kreeg net een mailtje van een groepsgenootje (van de 4) van een opdracht. Ik moest hem deze week uitwerken. Ze was het niet eens met de opdracht hoe ik hem verstuurd had en ging hem nu zelf maken. Kon al absoluut niet met haar overweg, maar dit is wel een kinderachtige actie hoor. Ze is in de twintig, dan mag je toch wel beter verwachten? Gelukkig zijn mijn andere twee groepsgenootjes het er helemaal mee eens, en ze heeft alleen zichzelf ermee. Ik heb een goede opdracht ingeleverd. Het enige waar ze het niet mee eens was, was de manier van een paar lijstjes opschrijven. Ik had ze in tabellen gezet en dat vond ze niet overzichtelijk. Ze had gelijk meegestuurd hoe zij het wilde hebben, en dat heb ik dus niet gedaan want dat was nog veel onoverzichtelijker :P
Maarja, eigen schuld hoor. Ze moet nu zelf de opdracht gaan maken. Zou het echt tof vinden als wij nou een hoger cijfer krijgen!

Lekker dat je nog een rondje bos hebt gedaan Sannn!
Wat een mooie punten Tientjeh! Je kan ze wel eens op een dressuurwedstrijdje sturen :D
Gefeliciteerd met je winstpunt Margriet! Supermooie foto die tweede! En sterkte met het verlies :(:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:42

Hey lui, ik ga vannacht weg naar disneyland dus ben pas vrijdagavond weer terug. Denk niet dat ik daar internet heb, maar we zien wel, anders meld ik me vrijdag avond weer na de selectie, nu nog even so you think you can dance kijken en dan gelijk op het mandje... :D

Mooie foto's Margriet !!! mooi het hoofd laag en de schofd omhoog.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:49

Sussie, Gefeliciteerd met je verjaardag! Balen dat je pols niet beter wordt...
Caro, Goed geslaagd in Emmen :D
Margriet, Gecondoleerd. Mooie plaatjes van jou en W!
Eef, Nog één erbij? Je moet er maar tijd (en geld) voor hebben!

Paard was super vandaag! Eerste parcours foutloos en het tweede parcours één balkje. Het was wel aardig sturen in zo'n 20x40 bak :D Mooie accommodatie en leuke mensen, dus zeker voor herhaling vatbaar!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:16

Mootje schreef:
Paard was super vandaag! Eerste parcours foutloos en het tweede parcours één balkje. Het was wel aardig sturen in zo'n 20x40 bak :D

goed gedaan dus !!!!! top... +:)+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:17

Super zeg Mootje!!! Je eerste winstpunten zijn dus binnen :D

@ Margriet: Oh haha := Daar had ik niet bij nagedacht dat het de oma van je vriendje zou zijn. Gecondoleerd nogmaals!
En mooie foto's zeg. Zien er alweer beter uit dan vorige week vind ik.

@ Bianca: veel plezier deze week. K ben jaloers!

Net De Reünie met Albert Zoer gekeken. Was leuk :j Maar k wist niet dat hij op mannen viel? :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 22:19

Rowo, Het was geen B :o :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:21

Ga je de hele week weg en dan vrijdag wel selectie springen Bianca? Iig veel plezier in Disneyland. Zie je dan vrijdag wel denk ik.

Wat fijn Mootje! Geeft lekker gevoel denk ik? :)

Haha, dat wist ik wel. Mijn vader ook al, huh die ook al. Vond het ook leuk stukje. Wat heftig zeg van diegene met die strafzaak. Dat hij nu rechten studeert..
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 28-11-10 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:23

Mootje schreef:
Rowo, Het was geen B :o :D

Huh? Wat heb je gestart dan? BB ofzo?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:24

Je moet ergens beginnen toch Mo?
Ik ga, als ik weer op springwedstrijd ga ook gewoon eerst een rondje BB en dan weer B. Vind ik gewoon voor mezelf en het paard prettiger. Niks mis met BB rijden!