[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 06:52

Mogge,

Mootje schreef:
Ik heb vrijdag Tim zijn zadel nog staan bewonderen :o Ik wil eigenlijk een butet, maar de prijs vind ik té voor slechts 1 paard en als 'bij'zadel. Als een Passier / BR etc. ook goed ligt, ga ik geen 3000 euro uitgeven voor een zadel :n Ik heb zelfs nog nooit een nieuw zadel gekocht!

Met CH de wolden in Veeningen hier ergens in jullie kun je altijd zo'n zadel winnen... Mijn (ex) instructeur had er ook 1 en ze zitten heerlijk. Heel soms kun je ze 2e hands kopen maar of dat een idee is.. Ze worden op maat gemaakt geloof ik.

Ik ga naar mijn werk...

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 07:50

GOede morgen!
Hoorde dat alice naber ook een zadel had, lijkt erg veel op De Devoucoux zadels en zijn meer dan de helft goed koper.. dus lijkt me wel een fijn zadel om een x te proberen..

Benthe lekker dat jipje zo goed ging!
Snoek succes vandaag en plezier in heerjansdam :)

Ik ga snel richting werk :wave:

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:10

Goeiemorgen 8-)

WolinLotte schreef:
Nog 87 pagina's en dan hebben we deeltje 12 ook weer volgekletst :j .

Gaat echt hard! :D

Noor, gefeliciteerd met je eigen home!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:27

Moge!
Zo tis best warm! Iedereen druk aan het werk?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:31

WolinLotte schreef:
Heb eens wat speurwerk verricht naar zadels (ben altijd geïntresseerd in wat er op de markt is :P ), naast de prachtige Devoucoux zadels, vind ik de Luc Childéric zadels ook prachtig zeg!!
Iemand ervaring mee? :) (Tim Lips rijdt er o.a. mee)

Ik heb ze tijdens de clinic van Tim Lips ook bewonderd Lotte. Erg mooie zadels, vooral het crosszadel. Maar neem je geldboom inderdaad maar mee!! Vond het op zich wel interessant, tot Tim zei dat hij de OS met een gewoon springzadeltje heeft gededen :D Oké Láát maar! ;)

Ik heb net weer les gehad met Jer. Lekker vroeg zodat het nog een beetje te doen was met de warmte. Hij liep eigenlijk superfijn, helaas wilde hij zelf bepalen wanneer hij klaar was en begon hij toch weer even te klooien. Kon hem er gelukkig wel weer doorrijden.
Straks naar A'dam naar een vriendin, gaan we daar naar het zwembad en vanavond lekker eten en over Thailand kleppen :D

@ Mootje: mooi dat je vrijwilliger bent voor een nieuwe OP :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:31

ik ga zo de schuur schoonspuiten, lekker met water kliederen ;)

Ik wil deze foto van mij en Wiso bestellen, ben <3
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:33

Leuk Bianca, Wiso is echt kolossaal :j
Ik wil deze bestellen:
Afbeelding

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:39

Die is ook super :D
Wiso is idd kolossaal, je zou ook niet zeggen dat ze meer dan 50% engelsvolbloed in zich heeft! Maar dat kolossale heeft ze van haar papa (Burggraaf).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:42

Mooie foto's dames!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:44

TG is ook zo'n bakbeest :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:49

Mijn schattige uit de kluiten gewassen pennypony :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:53

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:55

Ik had ze al gezien ;( Wat een wansmaak moet je hebben om die op je hoofd te zetten :))

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:58

ach met zo'n dekje erbij kan het prima
Afbeelding

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:14

Bianca, ja ze lijken best op elkaar! Vooral hun hoofd.

Iel das echt wel apart :Y)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:44

Goedemiddag.
Jn: Fijn dat jipje zo lekker ging in de dressuur.
WL: Fijn dat Wolin weer behandelt is.
Noor: Dat had ik inderdaad ook, klonk wel intressant, maar dan zegt hij dat ie zelf de OS op een springzadel heeft gereden en toen had ik ook zoiets van laat maar :+ .
Mootje: Leuke foto, jullie bukken inderdaad allebei wel ietsje overdreven :P .
bvw: Wiso lijkt inderdaad best kollosaal zo, en die covers echt "apart" ( := ).
Billy: Ik vind het wel grappig dat je dat zegt, je hebt inderdaad ook een goed punt en dat vzh zadel is ook wel echt op en aan vervanging toe. Maar het dresuurzadel, dat overigens uitstekend ligt, is een Kn-symphonie en hetzelfde als degene die ze nu nog onder die naam verkopen ;) , ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook best wel verbaasd over was maar ze zijn echt exact gelijk.

Al die dure merken zullen waarschijnlijk gwweldig zitten, maar ik zoek toch eerder een zadel wat gewoon goed ligt van een "normaal" merk (stubben, kieffer, Br), zelfs al was er geld voor een duur zadel, vind ik dat het geld ook niet echt waard als een goedkoper merk net zo goed ligt op mijn paard.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:48

ik heb ook een goedkoop merk, mijn dressuurzadel ben ik niet zo tevreden over, maar dat komt omdat ik er zelf niet fijn kan zitten. Mijn springzadel was één van de weinigen waar ik goed in paste qua beenligging en ik ben ook helemaal happy met mijn springzadels (heb er twee)
Is de rossner amerika van Divoza

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:55

Het zadel wat ik al een paar keer heb mogen lenen, en wat ik graag wil proberen als er een zadelmaker komt, is een Stubben Edelweiss (Close contact) en ik moet zeggen dat de prijs daarvan me reuze meevalt voor zo'n goed zadel.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:02

Middag!! Het is weer behoorlijk warm 8-) Zonder op het paard te hoeven zitten wel lekker maar op het paard toch wel heet :D Wel blij met mn nieuwe capje, is een stuk koeler op mn hoofd ;)

Ik ben eigenlijk best heel erg verwend met mijn zadels :o Heb een Luc Childeric voor dressuur en een Antares voor springen/cross. Maar zijn echt twee super zadels <3 <3 Had hiervoor Anky en prestige maar dan moet ik toch wel zeggen dat deze niet voor niks duurder zijn :o En ach ik rij natuurlijk ook wel wat meer dan 1 paard per dag ;) En gelukkig mijn dresuurzadel van mijn ouders gekregen en mijn springzadel van oma en vriendlief!!

Mootje schreef:
Die prijzen zijn best interessant. Dealt iemand in deze zadels in NL? (klinkt wel een beetje fout :o)

Nee die moet je gewoon bestellen, misschien een idee om via de mail contact op te nemen met Lucinda. Zijn een exacte copie van Devoucoux alleen veel goedkoper :+

CoriienRN schreef:
Hoorde dat alice naber ook een zadel had, lijkt erg veel op De Devoucoux zadels en zijn meer dan de helft goed koper.. dus lijkt me wel een fijn zadel om een x te proberen..

Alice heeft idd ook een zadel op de markt, alleen worden er hier maar 15 van gemaakt, dus ik weet niet hoe dat dan zit met garantie enzo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:08

Zo op goed geluk een zadel bestellen durf ik echt niet :n

Is hier iemand die altijd rijdt met bandages (m.u.v. de cross)? Ik heb de zoektocht naar passende beenbeschermers opgegeven en ben van plan met bandages te gaan rijden. Paard heeft nu twee soort van eeltplekken van de leren beschermers waarvan ik dacht dat ze pastten.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:11

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:16

Ik zit nog steeds te twijfelen om toch een devoucoux te gaan kopen. Alleen de prijs.... Aan de andere kant ze zijn net zo duur als mijn passier zadels.

Wiso is idd een echte burggraaf om te zien :P Wij hebben momenteel een hele toffe Baldwin (=burggraaf) x Libero H staan. Gaaf bloedkikkertje is dat en super lopen :D

Pfff zou nu op springwedstrijd gaan met 2 paarden maar heb net afgebeld. Ik was de auto aan het inladen en alles werd zwart voor mijn ogen door de warmte. Dus mijn moeder verbied mij nu te gaan rijden. Is denk ik ook niet verstandig nu.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 09-07-10 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:16

Mootje schreef:
Zo op goed geluk een zadel bestellen durf ik echt niet :n

Is hier iemand die altijd rijdt met bandages (m.u.v. de cross)? Ik heb de zoektocht naar passende beenbeschermers opgegeven en ben van plan met bandages te gaan rijden. Paard heeft nu twee soort van eeltplekken van de leren beschermers waarvan ik dacht dat ze pastten.

Ik heb ook drie jaar gezocht naar passende beenbeschermers! Mijn volbloedje heeft veel te dunne beentjes. Ik heb ook veel met bandages gereden en nu door zijn schiefel rijd ik ook niet met gewone peesbeschermers. Wel heb ik nu van die drie in een beschermers van anky met ventilatie in het neopreen. Die gebruik ik nu, wordt toch een stuk minder warm dan met bandages. Deze zijn er trouwens ook van Harry's Horse en dus veel goedkoper. Myth heeft ze in de wei ook om. Hoe ik het met springen ga doen weet ik nog niet :o Tijdens de cross ga ik hem waarschijnlijk rijden met de NEW met fleece, die passen goed en knellen dan niet tegen de schiefel.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:18

Misschien de Eskadron Allround beschermers Mootje?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:19

Nee lijkt mij ook niet verstandig PB!
Misschien een idee voor jou om die van Lucinda te bestellen? Zijn volgens haar echt precies hetzelfde als de devoucoux. Als ik weer een keer een ieuw zadel moet ga ik wel voor die!! Borsttuig heb ik er ook van, super kwaliteit en echt 100% hetzelfde als de devoucoux alleen goedkoper ;)