[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:32

reeskees schreef:
Je hoorde alleen nog maar de fluiten van de vogels (= is ook vrijheid). Zoiets doet me dan echt wel wat om zon moment, en ben je toch wel even diep onder de indruk.

Of word ik nu sentimenteel?

IK weet wat je bedoelt Dit jaar bleef het hier heel erg onrustig trouwens. Bus reed bijvoorbeeld gewoon door

Ik snap wel wat je bedoelt met die rek en dat moeten ze ook wel hebben, maar ik vind het ook heel belangrijk dat een paard terug kan springen en dan nog vlug genoeg is.
Bijna alle paarden met voldoende vermogen rekken een grote afstand of een combinatie er wel uit, maar terugspringen is vaak een ander verhaal...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:33

reeskees schreef:
Zoals gewoonlijk op 4 mei om 20.00 neem je die 2 minuten stilte in acht en sta je er even bij stil hoeveel geluk wij eigenlijk hebben om in vrijheid te mogen leven. Voor ons lijkt vrijheid vanzelfsprekend, maar voor velen is het een utopie.

Tijdens die 2 minuten was ik nog bij mn paarden bezig, en dan sta je daar even 2 minuten stil. Wat me vooral opviel dat vlak voor 20.00 het overal nog lawaai was. spelende kinderen, tractors die aan het maaien waren etc.
En om 20.00 was het ECHT STIL!
Iedereen legde zn werk even neer en zet zn tractor of auto uit.

Je hoorde alleen nog maar de fluiten van de vogels (= is ook vrijheid). Zoiets doet me dan echt wel wat om zon moment, en ben je toch wel even diep onder de indruk.

Of word ik nu sentimenteel?

Nou, ik vind het heel herkenbaar zoals jij het beschrijft. Helaas zat ik nu binnen, maar als ik bij de paarden ben kan ik de klokken op de Waalsdorpervlakte (Wassenaar) horen, en de trompetten, en de stilte. Vind ik ook altijd wel indrukwekkend!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:58

zo heb even een dag geen internet en kan weer flink bijlezen!

ik ga wel met je mee RK wat betreft dat gespring
het veulen gaat wel goed, staat nog steeds in Emmeloord, maar kan nu eindelijk zelf staan en drinken!!

wij zijn vanavond even met 3 paarden naar springterreintje geweest. Muis was echt super lief zelfs de sloot deed ze super!!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:17

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 00:09

Ik ben geschrokken vanavond.
Ik ging Djin longeren en ze draafde niet rad (in stap niets te zien).
Nu heeft ze in haar kootholtes een klein wondje zitten van haar nieuwe springschoenen, dus ik dacht dat het daar van kwam. Dingen er af gehaald en opnieuw aan laten draven maar nog steeds niet rad.
Peesbeschermers er af gehaald om de benen te checken, bleek er een klein steentje met scherpe randjes tussen haar been en de beschermer te zitten! Weggehaald, weer laten draven en godzijdank liep ze goed!
Ik zag Castenray met Djin al weer aan mijn neus voorbij gaan......

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:06

Simmie schreef:
Ik ben geschrokken vanavond.
Ik ging Djin longeren en ze draafde niet rad (in stap niets te zien).
Nu heeft ze in haar kootholtes een klein wondje zitten van haar nieuwe springschoenen, dus ik dacht dat het daar van kwam. Dingen er af gehaald en opnieuw aan laten draven maar nog steeds niet rad.
Peesbeschermers er af gehaald om de benen te checken, bleek er een klein steentje met scherpe randjes tussen haar been en de beschermer te zitten! Weggehaald, weer laten draven en godzijdank liep ze goed!
Ik zag Castenray met Djin al weer aan mijn neus voorbij gaan......

Ik kan me voorstellen dat je schrok!!
Jij bent waarschijnlijk nog nooit zo blij geweest om een steen te ontdekken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:08

Fijne vakantie gehad, ben een beetje laat MissM!

Sjaan, hij kan lekker uit de voeten

SGWukkie: afstanden zien is heel simpel Zolang je niets ziet doe je niets, en dan komt er een moment dat je het wel gaat zien. Dat klinkt flauw maar zo werkt het wel. Wat een heel fijne oefening is, is gewoon over balken galopperen.

RK, dat is een indrukwekkend moment. Ik zat op TV naar de herdenking te kijken, ben dan ook altijd weer onder de indruk.

Wb groot springende paarden, ik ben het met gomir eens dat die vaak moeite hebben met eronder komen en dan krijg je op hogere sprongen toch een probleem. En vaak is het voorbeen wat traag.

Sim, dat viel mee gelukkig! Kan me voorstellen dat je schrikt

Raimaer was helemaal goed gisteren, dus ik kan ook naar Castenray

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:07

kan me goed voorstellen Simmie dat je geschrokken was, raar dat er eens teentje tussen zat

ik vind trouwens dat paarden die niet groot afgaan en altijd wat(te) kort er onder komen, zich op lage sprongen er makkelijk uitredden) maar als je dan over een oxer van 1.20m gaat praten, dan zijn ze misschien wel wat sneller in het voorbeen, maar die rek zullen ze nooit halen, en als je er dan nog een lijntje achter hebt staan, dan kijk ik liever even de andere kant op

maar je ziet ook vaak als iemand er te dicht onderkomt, de ruiter eigenlijk iets te snel naar voren schiet en dan heb je al snel dat het paard wat uit belans raakt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:15

Ik zit even te denken, ik heb van ieder type een. Pablo is van het groot gaan als het niet klopt, Raimaer loopt er eerder onder. En ik weet wel wie ik het liefste zie

Niels, mijn bijrijdpaardje, is er zo een die zich het liefste lang en sterk maakt in de laatste passen en er dan gewoon op groot en lomp overheen ketst. Het heeft me heel veel moeite gekost om die meer gesloten bij de sprong te krijgen, terwijl die toch Z dressuur loopt.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:22

Muis gaat graag groot, maar die moet wat meer leren sluiten, maar moet zeggen dat hij het steeds beter oppakt als ikhaar onder de hindernis parkeer
Ossi ging eigenlijk altijd mooi af en Oet...hmm dat is een raar paard maar dat is wel een goed voorbeeld, want die springt op vermogen en heeft een iets hangend voorbeen, maar is heel veel verbeterd en stukke sneller geworden in het voorbeen (dmv inuitjes) die kan je gerust er onder zetten, dan heeft ze wel een iets trager voorbeen, maar ik ga liever iets groter door een 1,30m parcours dan dat ik overal eronder spring. zo maakte ik de fout op JUmping Amsterdam, ik kwam er te dicht onder, was erg snel in het voorbeen maar redde de breedte niet meer, dus ze knalde met haar achterbenen op de achterste

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:26

Simmie: kan me voorstellen dat je geschrokken bent !! gelukkig valt het mee

Manic: Ik zou een lijntje neerzetten.. en die steeds iets krapper zetten terwijl je wel het zelfde aantal galopsprongen maakt. Wat ik geleerd heb van Paul Janssen is om er heel relaxed op te gaan zitten.. Gewoon blijven zitten en dan maar tegen de bakrand op te laten lopen. Vooral niet in de mond gaan lopen trekken. (Wel je hand goed eraan houden natuurlijk)

Ik was gisteravond met dodenherdenking bij een vriend. Wij waren met zijn allen heel stil, maar buiten liepen alle kindertjes vrolijk te schreeuwen.. Vandaag ga ik ons huis flink opruimen, want mijn ouders komne morgen thuis.. hehe

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:35

Ik ben gisteren ook 2 minuten stil geweest, we hebben het even gekeken op tv.

Ik ga zo maar weer leren en tegelijkertijd in de zon liggen, dan is het nog best te doen. Vanavond even rijden als het afgekoeld is.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:42

Thanks renske... Ik moet eerlijk zeggen dat hij dressuurmatig qua galop ook nou niet echt lekker voor elkaar is... Het is zelfs dan al moeilijk om hem te laten schakelen... Vooruit weg gaat meestal wel, maar terug is een drama... En dan heb ik inderdaad snel de neiging om te veel met mijn hand in te komen.

Ik moet er wel bij zeggen dat dat overigens in de laatste maanden echt stukken beter is geworden... Hopelijk kan ik die steigende lijn dus vasthouden

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:50

Ik was gisteren op mn werk met 2 minuten stilte..We moesten met zn alleen voor 8 uur even in de kantine komen en op de radio hebben we geluisterd wanneer we 2 minuten stil moesten zijn..Iedereen hield netjes zn mond..

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:50

Ik heb Tal gister toch echt een paar keer met de hand op de rem gezet, ik was dat gedram echt zo zat. en ze loopt echt gewoon de bakrand omver ben ik bang, alhoewel ik het nooit zover heb laten komen.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:52

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:11

Gelukkig maar dat ze in orde is Sim

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:53

aha, misschien een oplossing voor mn speedygalop gevonden. Collgea kwam even kijken en helpen, volgens haar ga ik in de galop veelste ver naar achter hangen en benen afsteken, dat ik dr juist tot snelheid aanduw. dus meer richting verlichte zit gaan zitten, geloof wel dat het werkt (waren zoveel nieuwe dingen aan het doen in die hitte)
maar mijn paard is echt een warmbloed, hoe warmer het was en hoe verder met rijden, dus te heter werd zij

ach altijd handig als je met dit weer wedstrijd moet rijden, zal er niet afstorten wegens overmatig aanspoorgebruik!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:54

Ik ben er vandoor, lessen bij Tyrza vandaag Maandag weer online

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:02

Leuk Lielle, doe je best!

Jee Simmie, je schrikt je rot na alles wat je net hebt meegemaakt!

Hebben jullie in de Hoefslag het verhaal van Judith Scholte gelezen? Ik wist niet eens dat ze ziek was, wat een heftig verhaal.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:07

@ Simmie: Jeetje wat schrikken zeg
Maar hoe is dat steentje er nou ingekomen dan? Of zat het er al in toen je z'n bescherming omdeed?

Ik had vanmiddag meegereden met Kimdepim in der les. Ging erg fijn, Sammie liep lekker Ook nog wel wat nuttige dingen gehoord dus das natuurlijk helemaal mooi Moet rechtsom veel minder stelling gaan rijden. Gaat eigenlijk bijna automatisch omdat ie dat op die kant nou eenmaal erg fijn doet... Andere kant dus niet.. Maar nu veel contrastelling gereden enzo, drukte hij z'n schouder ook niet zo weg.. Verder nog wat SB geoefenend, moet er aan denken dat ik niet te veel doe.. Hij zit al op 3 sporen als ie voor m'n gevoel nog maar net inzet
Maarja, das niet zo moeilijk op te lossen dacht ik zo
Verder nog lekker wat galopwerk gedaan en overgangen galop-stap en deed ie ook braaf
Verder nog wat travers en ging ook goed.. Linksom werd hij nog wel wat rennerig, was in het begin met de SB ook zo maar later draaide die wel weer bij gelukkig

Mmm.. wil zelf ook graag een keer in de week privéles.. Begin toch wel te merken dat nu het wat moeilijker wordt het alleen niet meer zo goed lukt Clubles met z'n 7e in een bakje is leuk en gezellig maar meer eigenlijk ook niet
Maarja les van wie

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:10

Vief : wat leuk dat je met Kim mee hebt gedaan Ik vind het ook fijn om prive-les te hebben, maar dan met springen. Bart Veeze zit toch in de buurt? Hij had toch die clinic gegeven in Bathmen? Edwin Langevoort geeft ook wel fijn les.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:12

Ja Bart gaf wel heel fijn les
Maar heb zo'n vermoeden dat die lessen wel eens heel duur konden zijn

Je profiel is trouwens leuk geworden
Ik wil echt nog een keertje mee als je met Japie voor je karretje gaat

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:14

Ja, dat zal best wel prijzig zijn inderdaad!
Haha met japie voor de kar is geinig ik heb het alleen sinds vorige zomer niet meer gedaan Moeten we dus snel maar verandering in brengen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:40

simmie: dat was wel schrikken zeg, gelukkig dat het "maar" een steentje was

vief: fijn dat je lekker had gereden (en wat geleerd hebt)

canter: wij hebben geen hoefslag dus ik heb dat stuk niet gelezen