[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 19:51

Proficiat Hanne!

Ik heb er enkele gezien/gesproken in Diepenbeek! Ben benieuwd nr de verslagen.

M water was niet simpel! Denk de helft uitgesloten of weigering. Beetje onderschat toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:20

Stap per stap kom je er ook Hanne, het gaat in stijgende lijn. Komt wel in orde!

Ben ook curieus naar de resultaten.

Viertal was een ramp, maar bon. Als geen kat komt oefenen is dat te verwachten.
Eigen dressuur B2 was absurd. Hij liep niet 100%, maar weet dat aan de hele ongelijke bodem. Paar keer fiks gestruikeld in verstopte putten. Na de proef komt de jury bij mij.
Nette proef, zeker paard met potentieel maar loopt voor B2 te lang/laag en moet zeker veel meer zitten en oprichten, en moest bedenken of ik niet te snel gepromoveerd was. Was kwaad!
Paard de trailer op, lang gewacht op coupon... 191 punten. Bijna alles 7 of 8. Het was wel enorm slordig geschreven dus hertelling gedaan. Kwam 199 uit. Hoofdjury geroepen, hertelling en uiteindelijk 194 en 5e plek ipv 191 en gedeeld 8e.
Dus de eerste winstpunten zijn binnen, maar na de commentaar had ik me daar dus absoluut niet aan verwacht.

Dikste domper van de dag: ik heb een voorvoet van Icaro in mijn gezicht gehad. Doe deurtje trailer open en wham... Hij smeet net uit naar een vlieg. Piepklein sneetje op mijn neus. Was bij aankomst dus gewoon de proeven gereden. Intussen echter knallende hoofdpijn, misselijk en wondje drupt soms nog steeds. Als dat morgen niet beter is toch maar rondje HA en RX vrees ik.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:28

Ik heb nu daaph en woody eindelijk eens gezien :-)

Proficiat hanne

Oei hopelijk niet te erg varekaj? Wat een stomme commentaar trouwens om dan toch nog zoveel punten te krijgen:-s

Bij ons is alles vrij goed verlopen. Dressuur was hij eigenlijk wel flink alleen kende de ruiter zijn proef niet en heeft hij mis reden ondanks dat ik het tot 3 keer toe gelezen had. Maar we zijn te vreden met hoe hij zich gedragen heeft. Het zal nooit een dressuur topper worden daar hebben we ons bij neer gelegd. 20/30 na de dressuur. Jumping 1 balkje en dan 14 de plaats en een foutloze cross met wat tijd om dat hij mis reden had na een hindernis. Resultaten was 15 de van de 30. Kan beter maar was ook niet slecht. Is zijn 2de cross dit jaar. Volgende is genk.
Kmoet toegeven dat de organisatie wel echt zijn best gedaan heeft om de wedstrijd op zo een korte tijd zo goed in elkaar te steken. De cross was heel erg verzorgd en veel variatie. Jumping parcours was op zich een raar parcours maar was wel mooi gelegen. Ik was eigenlijk aangenaam verrast.

Hoe ging het bij jullie antonius en winnie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:49

Ik hoop dat het niks is, niet dat er anders veel aan kan gedaan worden. Ontdek net dat fiks kauwen op mijn boterham ook niet gezellig is. Zou wat zijn, direct brokken :))
Paard kon er in elk geval niks aan doen, het zat er vergeven van de beesten. Zelfs met spray.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 20:53

Ohhh MF... ik denk nier dat ik u herkent heb dan... hebben wij gepraat?

Ik vond het ook goed georganiseerd. Kan beter, maar voor zo korte tijd, en weinig plaats. Ze proberen toch maar.

Jammer van de commentaar. Voor de neus een daffelgsnneke en wat tandenbijten. Kunnen ze toch niets aan doen zelfs als het gebroken is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:57

Nee klopt. Alleman wou me naar de ehbo slepen als ze me zagen maar buiten een kleine snee zie je nu niks meer. Het doet wel pijn, maar niet in die mate dat ik KO lig.
Mijn vriend is uitgerekend vanmorgen weer naar het buitenland voor werk. Die kon er nog de grap van maken dat ik niet gelijk aan een facelift moet werken als hij weg is :))

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:00

Ja toen wij van de camion parking naar de dressuur wandelden stond jij met sara en nog mensen te praten langs de weg naar de parking. Toen zei mijn vriendin plots ohhh is dat een Australische herder en toen ben ik even bij Woody geweest. Kwam mijn border er ook bij maar die is snel jaloers en ben ik dan door gegaan.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 21:06

Ohh ja! Die zwarte border? Jaa! Nu weet ik het weer! Volgende keer zeggen, Hey Daphne ik ben....

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:16

Haha ja das waar. Maar dacht eigenlijk wel dat je me herkent had van fb :-p

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 21:17

Als er iets is wat ik absoluut niet kan is het namen op gezochten plakken... in september op school is dat pok altijd een ramp

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:35

Oké volgende keer zal ik het zeker zeggen:-)

Gaat hier iemand naar genk?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 21:37

Kijken nr Sarah aangezien zelf rijden wss niet gaat

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:17

Nja ken het gevoel. Hoe is het er nu mee?

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:24

Mooie cross gezien, vandaag in Diepenbeek! Knap voor elkaar gekregen op zo'n compact (mooi!) terrein.
Foto's van vandaag kunnen jullie terugvinden en bestellen op www.oddfotografie.nl :o

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:29

Heb al kort mijn wedervaren op fb gezet... geen succes dit weekend -O- dressuur was net niet. Middellijn was zwalpend. Had zelfde jury van in arville en toen schreef hij 'naast de ML'. Dus ik dat in mijn hoofd steken dat ze nu perfect moest zijn, maar ja, dan lukt dat helemaal niet :P verder nog klein foutje na de 1e middengalop kwam ze fractie tegen de hand. Voor rest geen fouten, maar het voelde net iets matter en zwaarder aan dan arville.
Stond 10e op 5 punten van de 1e dus lag wel allemaal kort bij een. Vind dat wel jammer overigens, een jury die weinig verschil in punten geeft maar soit, voor iedereen gelijk.

Jumping had ik mijn twijfels, heb filmpje op mijn fb gezet. Vond het geen vlotte lijnen en veeeeel rechtekes en als er iets niet onze specialiteit is... maar goed, weer iets andere optooiing geprobeerd, rubberen ongebroken rechte en dan zo een Dyon dubbele neusriem en ze reageerde heel goed. Geen gevecht met mijn hand en behalve ikzelf die in de laatste lijn een foulé teveel heb gereden was ik heel content en foutloos.

Stond toen 6e en ik zag de cross eigenlijk wel goed zitten. De tijd stond lager dan normaal, 490/min dus ging er wel vanuit dat we dit konden. En tot de 13b ging het ook heel vlot. Water beetje kijkerig, maar ze pakte snel aan toen ik wat duwde... na de gracht dan die dubbel... 2 hagen met boomstammetjes voor op 16m van elkaar. Had het goed verkend, wou een rechte lijn rijden hoewel de 2e lichtjes schuin achter de 1e stond, maar normaal is dat geen probleem.
Nu was het precies of ze snapte het niet. Ze keek recht op het staakje dat de sprong afzette en sprong er dus ook knal op... heb gedraaid, de combi opnieuw gedaan, toen deed ze het, maar heb ze echt opt gat gezet. Ben nog paar sprongen verder gereden voor het vertrouwen maar toen gestopt. Voor het klassement was het toch over en dan wou ik ze niet verder moe maken zonder reden...
Was toch zware dag, opnieuw zo warm, dressuur op keiharde bodem, jumping en cross losrijden in een mulle zandbak... was niet ideaal.
En te zien aan de vele uitsluitingen in M was het niet alleen bij mij een probleem. Overigens wel opvallend want normaal gezien wordt er in M toch wel goed gecrosst. Duidelijk geen dressuurcross daaphh :')

Mf goed dat vozzie weer back in track is!

Daaph: nogmaals echt jammer voor blits! Hopelijk valt het mee, en anders, tja, rust geven hé, je kan niet meer doen. Troost u, Fi had ook peesklap op beide voorbenen na arville 5 jaar geleden en ze loopt nu toch ook alweer wat jaartjes cross.

Varekaj: goeie punten, jammer van de commentaar. Tja, Lrv zeker :P nog veel pijn nu?

Hanne: proficiat met de overwinningen! Top zeg!

PP: ik ben ook absoluut voor lange rust als paard iets serieus mankeert, maar k zou toch willen weten wat het probleem precies is... soms is stalrust beter dan op de wei, of net andersom... maar ik moet zeggen, voor zo moeilijke dingen laad ik graag op naar de kliniek om te laten uitzoeken. Vind een gewone Da daar soms wel wat 'makkelijk' in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 07:17

Anders toch mooie foto's van de cross hoor Antonius!
Bij het springen zie je inderdaad dat het niet even vloeiend gaat, maar kan de vinger er niet direct op leggen wat hey exact is. In eerste instantie zou ik zeggen de afstanden, maar de sprong zelf is altijd wel goed. Maar ik rij hooguit 90/1m thuis dus wss sla ik de bal compleet mis :)) bij hey filmpje van het water is het niet de zelfzekere Fi die ik anders al gezien heb.

Diepenbeek ziet er qua aankleding inderdaad erg netjes uit.

De pijn valt goed mee, af en toe een steekje opzij van mijn gezicht en heel in de vage verte wat hoofdpijn. Alleen zitten mijn ogen nu serieus half dicht omdat er nu wel zwelling is. Zit nog even rechtop in bed om rustig wakker te worden, voel me niet top en dat die zwelling misschien wat wegzakt. Verder wel goed geslapen.
De les van vanmiddag is afgelast (instructie moet kamp geven) en ga wss gewoon korte buitenrit maken. Of zelfs niks doen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:49

Varekaj: verzorg je goed! Dat zijn zo domme ongelukken die iedereen met paarden wel eens tegekomt :+ En wat je resultaten van de dressuur betreft, tjah dat is echt typisch lrv, en al zeker op de tornooien kan je zo'n rare dingen tegekomen.

Antonius: ik ga je filmpje nog eens bekijken. Wat jammer van de cross. Het kon inderdaad wel zijn dat ze last had van de warmte en niet echt oplettend meer was in de cross. Volgende keer beter!

Daaph: ohnee hopelijk ook geen scheur van de diepe buiger zoals bij Ferro. Wanneer laat je een echo nemen?

Hanne: goed gereden! Nog vele kilometers maken maar het gaat de goede kant uit :)

PP: ik zou ook echt foto's/echo laten nemen in de kliniek. De onzekerheid van niet te weten wat het is, ik zou er niet tegen kunnen.

Hier alles rustig (te rustig op vlak van paarden naar mijn goesting). Colorado ben ik aan het opbouwen en lijkt dit goed te verteren en Iskander heeft volgend weekend jumping. Ik hoop eind augustus eindelijk mijn Z1 debuut te kunnen maken met Col, fingers crossed dat hij geen last meer krijgt van zijn spier.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:16

Auwtch Varekaj! Let toch maar op dat je geen hoofdschudding hebt, ook al is die maar licht! Tkan soms rap gebeurd zijn he :s. Ook mottig zeg van je wedstrijd zelf :7...

Proficiat met het resultaat MF!

Het is met ups and downs precies antonius! Volgende keer staan julie er terug ;).

Ik ga niet naar een 'gewone' DA, ik ga bij Jeroe.n De.clerc.q. Hij doet veel chirurgie oa bij equ.itom en equi.sound maar doet ook de mankheidsonderzoeken. En dat is ook in een kliniek (oudenaarde). Ik heb hem eindelijk te pakken gekregen, volgende week maandag mag ik normaal langs. Hij heeft het extreem druk door veel buitenland, operaties en momenteel staat hij er alleen voor. Zijn medewerker (de ex van Lene trouwens) is gestopt en gaat terug nr de faculteit. En pas vanaf augustus heeft hij weer iemand.

Maar swat maakt mijn zaak niet. Mijn paard is even belangrijk als al die andere topsportpaarden die hij doet.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:21

nou ik ben heel blij na diepenbeek *\o/*

Ik heb zaterdag van herwig de oefencross mogen rijden, dat ging heeeel goed. was al fijn voor het vertrouwen. En weet je als je dan je gevoel evalueert op dat moment, dan vraag ik me soms nog af...waarom doe ik dit niet gewoon altijd zo! Maar ik ken mezelf, na een paar keer wil ik dan toch weer wat spannender :=
Maar goed, blij met daaph dat ze mij de dressuur heeft voorgelezen, maar er was geen land met hem te bezeilen doordat hij helemaal debiel met zijn hoofd gaat schudden. ik stond voorlaatste met de dressuur...dat was al heel lang geleden dat ik daar een keer gestaan heb _O-
Met springen 1 pech balkje, verder heel fijn.
En toen lang wachten voor de cross....ik was in gedachten al zeker 4x naar huis gegaan :oo := :o
Maar natuurlijk toch gebleven. En wat was ik blij...ik heb geen klok omgedaan en gewoon lekker tempo gereden waarop we ons fijn voelden.
Overal fijn gesprongen, veel beloond onderweg...meteen het water in gesprongen zonder te kijken...alleen toen was ik zo blij, dat de berg af daarna ik hem veel te lang heb gelaten. Wat resulteerde in een wegdraaien van boxser..ik ging er niet met genoeg druk naar toe.
Maar na de volte, weer bij mekaar gepakt, en geroepen dat we het konden...(meer voor mij dan voor boxser :') ) en toen sprong hij er goed overheen.
dusssssss.....ik ben blij, en ben super opgelucht.

winnie nog zien springen...mila jou heb ik helaas gemist. ik heb wel je border collie gezien...maar het schakelde niet zo snel bij mij dat jij er uiteraard bij liep.
Antonius, paard voor alles...

hanne goed gereden hè!!

PP..fijn dat je zo'n expert ernaar kunt laten kijken.

florence fijn dat je weer kunt opbouwen

varekaj....jeetje dan heb je echt wel geluk gehad zeg!! vanmiddag toch maar even rustig gaan liggen zodat de zwelling goed weg kan.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:51

leuk dat je zo een fijn gevoel had madelene :) ik heb je ook niet gezien maar eerlijk gezegd zal ik eens goed naar je foto's moeten kijken om je echt te herkennen :) er zijn ook zoveel mensen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:55

De zwelling is intussen beter maar idd PP, die hersenschudding kan kloppen. Gelukkig was het rustig op het werk. Mijn collega vroeg of ik gebokst had dit weekend nav het sneetje op mijn neus :))

@ florence Dressuur blijft een jurysport. Ik kan gerust commentaar verdragen maar niet op zo'n manier. Zeg dan gewoon "voor het L mag hij nog iets meer gaan zitten", want dat klopt helemaal. Volgende is Maarkedal.

Aalst was ideaal geweest voor mensen met kindjes of honden. Het ligt er overal vol golfballetjes. Je ziet de hele dag mensen naar die dingen zoeken en verzamelen :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:08

maarkedal :) dan kom je in mijn buurt :) zal wss op het w*eidse hof zijn of erbij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:11

Zou het eens moeten bekijken, het is nu zondag en dan op 21/7 voor Maarkedal voor zover ik zie.
Had voorzien om de 21e aspiranten in te schrijven als deze week springles goed ging. Twijfel alleen of dat donderdag al gaat lukken.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:35

heb eens gekeken het zijn inderdaad de eigenaars van het w*eidse hof die het organiseren maar het is niet op hun locatie :) dacht al dat het daar niet super groot was om een tornooi te organiseren :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:43

MF: het is in Oudenaarde. Daar wordt er jaarlijks een tornooi georganiseerd. Ik doe mee met Iskander in de B. Het is onze eerste keer B maar dat komt overeen met 90-1m en de jonge paarden parcoursen stonden in de voormiddag telkens 90-95 en in de namiddag 1m. Dus het moet lukken :9 Spring jij zonder veizen varekaj? Ik heb nog geen ijzers voor iskander.