[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:13

dat ben ik idd met snoekiej eens. En is goed, ik hoor het wel. Daarom maak ik dus altijd indelingen op maandag, dan kunnen de ontwikkelingen van het weekend worden meegenomen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:15

Goed van Geert, Mm!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:15

nav berichtje van Joki: Wij zouden dat sowieso nooit doen: wij trainen eigenlijk nooit in de twee weken voor een cross (behalve dan als je 2 maanden niet hebt kunnen trainen ivm vorst en rhino }:) ). Als wij 5 mei en 20 mei een wedstrijd zouden hebben, zou er geen training meer tussen zitten. Maar ja, ieder paard heeft zo zijn eigen voorbereiding nodig denk ik.

Moest een tijdje geleden ook zo lachen: Sim zei toen: ik ga zondag niet naar de springwedstrijd, want ik kan zaterdag niet rijden en wij zeggen juist: we gaan zaterdag niet rijden, want we hebben zondag springwedstrijd := .

Itsme: sterkte met je hoofdpijn :(:) .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:18

@ Itsme jij ookal hoofdpijn? Ik al 3 dagen en zo erg dat ik ook slecht slaap. Heb gisteren en vandaag een panadol 1000 genomen. Dat doe ik zelden alleen als het te ondragelijk is. Ik ben iig de dag doorgekomen. Ga binnenkort naar de huisarts en wil doorverwezen worden naar een hoofdpijnkliniek.
@ MM super van Geert
@ Noor hopelijk niks ernstig met Jer
@ Joki gefeliciteerd met je wp. Top gedaan!
@ leliaardje ik heb hetzelfde. De dag voor de wedstrijd rij ik nooit. Soms longeer ik maar meestal niet. Alleen weidegang

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:20

ik laat dat helemaal van het paard en de wedstrijden afhangen. Ojee heeft inmiddels wat minder training nodig, die heeft al redelijk wat kilometers gemaakt. Alleen als we een klasse hoger zouden gaan, zou ik wat extra training plannen. Die heeft vooral dressuurwerk en wat conditiewerk nodig. Ukkie heeft die kilometers nog wel nodig, en dan loopt ze dus ook twee trainingen en daartussen C'ray. Moet conditioneel ook geen probleem zijn eigenlijk, mits je niet extreem zwaar traint.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 20:26

leli, hier is het wisselend met rijden voor wedstrijd.
caro ja echt me hoofd knalt uit elkaar. Misschien dat ik ook maar eens naar dokter ga daarvoor.
lielle ik zou dat met bay inderdaad ook doen net als jou met ukkie.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:27

Het is bij Giga ook om haar een beetje gretig te houden. Als we vaker gaan trainen, wordt ze gewoon minder happig op de hindernissen. Ben bang dat ze de komende tijd haar ervaring maar op moet doen in de wedstrijden.
We merkten het ook toen ze een tijdje niet naar de springles was geweest ivm de rhino: ze was zo'n stuk fanatieker. En dat terwijl we helemaal niet zo de hoogte in gaan op de les.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze op mij lijkt en gewoon lui is ^) ~~}> .

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:32

Ik haalde net trouwens een klompje bibberende pony's uit de wei :brr: :brr: . Die hadden het echt niet naar hun zin :n .
Voorste stuk van de wei was ook al weer 1 grote modderzooi geworden. Ze blijven maar weer op stal morgen. Zomerseizoen is alweer over := .

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:01

In februari stond er nog groot in de krant dat april de warmste en beste maand van het jaar zou worden. Voorspelt dan niet zoveel goeds voor de rest van het jaar ;) Als ik de 14 daagse verwachting kijk dan is het nog zeker tot de 20ste rond de 10 graden. Als het nou net zo'n voorspelling was als de horrorwinter van november tot maart dan maak ik me voorlopig geen zorgen. Als het in juni maar mooi weer is zodat veulen veel buiten kan staan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:03

Goedenavond, nu even uitgebreid bijgelezen.
Sanurie: Ik heb gewoon twee keer L gestart, achteraf gezien had ik hier best een rondje M kunnen starten, maar was niet bekend met dit cc en wist van tevoren niet hoe er gebouwd werd :) .
Margreet en Noor: Wat schrikken zeg, beterschap voor haar :(:) .
Vief: wat een mooi jasje!
Mm: Gefeliciteerd met Geert!
Joki: gezien het feit dat je B rijd denk ik dat het best moet kunnen, maar als Ferosse super aanpakt in Castenray zou ik inderdaad zoals Snoekiej zegt gewoon even lekker naar buiten gaan ipv trainen.Mendy: vervelend, misschien toch amar lans de dokter idd :(:) .
Leliaardje: naar he dat weer :brr: . Dat niet trainen voor de wedstrijd klinkt herkenbaar, had ik eerst ook nodig om Bam goed gretig te houden, maar tegenwoordig is hij meer dan zat gretig en train ik vaak juist wel de week voor een wedstrijd, vandaar ook vandaag sprincc en zaterdag Maarsbergen, in Chaam was hij toch echt iets te enthousiast in het springparcours.

Pff ik heb lekker gedouched en Chinees gegeten, lig nu op bed the curious case of Benjamin Button te kijken en zou zo in slaap kunnen vallen :o .

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:09

Dank jullie wel voor het meeleven, Suus krijgt morgen een MRI, laten we het er maar ophouden dat we allemaal erg verdrietig zijn. Gelukkig gaat het met Noa goed maar dat is slechts een schrale troost.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:11

Hm, dat in bed liggen klinkt lekker :j . Vanavond ook maar eens op tijd naar bed denk ik.

PS Margreet :(:) :(:) :(:) .
Dat klinkt wel heel akelig hoor. Wil je zeggen wat ze (waarschijnlijk) heeft (eventueel pb'tje)?
Heel veel sterkte en beterschap voor d'r!!!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:12

xxitsmexx schreef:
vanmorgen crosstraining gegeven. zo wat zijn die 2 pony's fanatiek. alleen 1 pony wil het water echt niet in..hebben jullie daar tips voor?

Achteruit inparkeren? Dat hebben wij van de week gedaan met iemand die bij ons kwam trainen.

SM, 6 zussen!! Jeetje. Dat van examen was voor mij niet genoeg, maar ik ben ook een beetje sadistisch wat dat betreft ~~}>
Margreet, wat erg voor Suus, sterkte allemaal :(:) toch leuk dat het concert zo goed ging! En dat de kaartverkoop hard gaat!
Gefeliciteerd Evie!
Fijn dat het met Woll z'n enting-reactie beter gaat Vief! Prachtig jasje weer! 'gelukkig' pas ik hem niet :+
Joki, wij reden langs Divoza Leek, en echt die hele straat (en dat is een lange) en de zijstraten stonden VOL. Niet normaal meer.
Geert heeft het weer prima gedaan!
Caro, is het niet handig om eerst een hoofdpijndagboek bij te houden? Dan kan je die zo voor je HA neerleggen. Anders kan je de afgelopen 3 dagen ook gewoon even opschrijven, dan hoeven er eerst niet weer een paar dagen overheen te gaan.

Ik zet zo ook een filmpje aan, eerst nog effe douche. Ik ben vergeten mijn raam dicht te doen en daar staat de wind op, dus het ruikt hier nu naar paasvuur. Ruikt best wel lekker dat hout :Y)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 21:16

mirthe dat hebben we ook geprobeerd. pony komt met de achterbenen niet bij het water. Ging even vies omhoog dus maar gestopt. voordat er ongelukken gebeuren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:17

Zo eens even de tijd genomen om te reageren :D

Lees iets over Metacam geven voor en na het eten, maar dat is toch best een duur grapje?

Henny, gefeliciteerd met je springzadel :D
Ilse, is je duim helemaal genezen? Nog last van? Hoe gaat het op je werk?
Caro, lief dat je het vraagt. Vos is nog steeds het zelfde... naja schouder wordt steeds meer een skeletje. Ziet er naar uit. Balen dat je zelf niet fit bent
Margriet goed gedaan van C!
Sanne, wat jammer dat dressuur nog niet zo goed gaat. In de B zou je imo toch makkelijk een dikke winstpunt moeten kunnen rijden. Wat voor commentaar krijg je vaak?
MisterT, goed gedaan :D
Lielle, mooie collectie paardenspullen
Margreet, wow wat schrikken van je schoondochter. Jeetje echt heftig dus. Komt het wel goed?
Joki, *\o/*
Evie, dat is zeker een stukje rijden zeg! Wel goed gedaan. Reed je M of L?
Vief, mooi jasje zeg!! :9
MM, geen dressuur verruilen voor crossen hoor :P

Bari ging als een speer in Moordrecht en TG ging als een speer vandaag bij de ETR rit in Ermelo, helemaal blij dus :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:18

Dat is dus echt een lastig geval! Een keer hoge laarzen aan, jas over het hoofd en dan erin?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:18

margreet, er is best iets heftigs aan de hand dan ofniet? Of weten ze niet wat ze heeft?

Mirthe. Nouja toen ze van der knol was gedonderd heb ik ook voor der paarden gezorgd en alles. En dan krijg je dit als dank.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:21

mistid schreef:
Dat is dus echt een lastig geval! Een keer hoge laarzen aan, jas over het hoofd en dan erin?

Neeeeeeeeeeeeee!!!!!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:24

Geen goed advies dus :o heb het nog nooit zo gedaan overigens, heb nooit echte watertroubles gehad.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 21:25

haha nee dat zou ik ook niet doen hoor. maar zelfs aan de hand gaat ze niet mee.. dus denk echt een pony met watervrees.
ik dacht misschien hier nog wat tips

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:26

Zei je iets TG? :') .

Belangrijkst lijkt me achter andere pony's/paarden er in proberen te gaan en met iemand aan de hand (touwtje er bij) er in. Proberen duidelijk te maken dat het niet eng is.

Emmer brokken er voor?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:26

@ Tg Geert zou gelukkig noooooooit de crossen laten staan voor een dressuurwedstrijd! Gelukkig want ik vind die dressuurmutsen ook lang niet zo gezellig als alle crossers ;) :D :D

@ Margreet wat naar. Ik stuur je effe een hele dikke digi knuffel!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:27

Joki super super goed!! Gefeliciteerd! eindelijk :D
En ook de felicitaties voor EB en Marijke/geert :)

Margreet veel sterkte :(:) Fijn dat jullie concert goed is gegaan.

Wat is Perfect toch een ellende om te longeren. -O-
Ze vertikte het gewoon om normaal over 4 balken te lopen. Uiteindelijk ging ze maar helemaal stil staan.
Jammer voor haar had ik een mooie grote zweep }>
Ze heeft daarna geen pas verkeerd meer gezet. En dat mooie trotse koppie na afloop haha :D

Vanmorgen opweg naar familie kwamen we langs de ikea. Wij al zo lachen om die gekke nederlanders die dan standaard daar heen gaan enzo.... Drie keer raden waar wij vanmiddag uiteindelijk zelf stonden :') :o

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:28

Ik heb ook bij de divoza voor de 25% korting geshopt :D Ik moet ook nog een nieuwe cap, maar dat durf ik niet online. Ik heb een nieuw sportshirtje gekocht. Site is indrdaad erg traag!
MM wat goed!!
Itsme, ohjeee, snel naar bed dan ben je morgen weer fit
Joki, zondag met Castenray ben ik trouwens vrijwilliger (moet alleen nog even bellen/mailen) Rijd je op de zondag?
Margreet, sterkte! het zit jullie ook niet mee zeg
TG is het zo met Vos verkeerd gegaan? Hoe gaat het met Vos nu trouwens?

Vies had denk ik toch wat last van mijn sjorwerk om te voorkomen dat we tegen de auto botsten, want hij was mega stug en tegen de hand. Ik heb het proberen te negeren, maar het nagevelijke leek nergens naar. Hij was wel nog steeds lekker voorwaarts, dus volgens mij heb ik dus alvast gewonnen. Nu de rest nog :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:32

Anne, tegen auto botsen? Volgens mij heb ik je verhaal gemist. De rest komt vast goed, eerst maar het gas erop.
Vos is van de pijnstillers af en dat gaat goed. Nog wel steeds aan de dunne dus dat is nog wel jammer. Schouder wordt met de dag bottiger en dat ziet er wel heel naar uit.