[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:44

Ik ben er ook echt blij mee. Hoef geen rekening te houden met een gewenningsperiode voor Sim. Heerlijk.
Snap dat jij de ijzers dan niet zo snel er af haalt.
Ik haal ze er puur af omdat ze buiten op het land staat en dat bevroren is. Glijdt ze een stuk minder!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:01

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:01

Voel me wel weer wat beter, ben in ieder geval niet meer misselijk. :) Ik ben nu net wakker en ga zo even bij Floris kijken denk ik, frisse lucht doet je meestal wel goed.
Dinsdag is mijn L2 debuut, dit is wel weer een geweldige voorbereiding. :7

Vief: succes met je cursus autobanden verwisselen. :P
Mo: succes vanmiddag!
Sussie: Gefeliciteerd!
Laura: wat zijn sommige mensen toch ontzettend vervelend! Zoiets kan inderdaad heel je dag verpesten...
Corien: gelukkig is het allemaal uit te houden. Even langs Jack doet je vast goed.
Caro: shop ze!
Kim :(:)
EB: succes met je profielwerkstuk! Inderdaad wel fijn dat je een interessant onderwerp hebt.
Sim: fijn dat Sim weer van de ijzers af is!
Ik zit er ook over te denken om ze allemaal van de ijzer af te halen, helemaal als er weer zoveel sneeuw komt als vorig jaar. Met ijzers glijden ze echt alle kanten op! Ze staan nu allemaal alleen voor op ijzers, misschien de volgende keer maar helemaal op blote voeten. Ze hebben alle 3 goede voeten dus dat scheelt.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:03

Rowo: Klinkt als een gezellige zaterdag! Meisje dat op wedstrijd ging met haar jonge paardje heeft wel even binnen gelongeerd. Dus als uitzondering kan het wel..
Sussie: Gefeliciteerd :D
Simmie: Denk idd even overbelast in combinatie met een struikel opgevangen. Maar even wat minder achter mijn laptop zitten (goed opletten hoe ik de muis vast houdt, etc) en heb er nu een fijn ding van Hansaplast omheen zitten ter ondersteuning. Werd eergister wakker en toen was hij heel stijf, voelde het al wat aankomen die avond ervoor. Toen ik hem wilde bewegen hoorde ik echt alle botjes kraken := en draaien wilde niet echt. Kracht wil verder wel, maar draaien doet zeer.. Gaat gelukkig al weer een heel stuk beter :)

Haalde bij de ponies ook altijd de ijzers eraf 's winters. Merkte je ook niks van :n Bij Woll laat ik ze er nog even onder zitten. Ze heeft ze wel alleen voor, maar vind dat ze dan iets mooier blijven. Ze heeft best wel harde hoeven en dan wil er door een steentje soms wel eens een stuk afbreken. Van het zomer als het veulen er is gaan ze er natuurlijk wel af :)

Vriendinnetje had Woll echt lekker aan het lopen op het eind. Echt leuk om je eigen paard met een ander te zien lopen :) Daarna nog even uitgestapt in het bos. Stiekem best wel trots op mijn paard, deed ze zo braaf en kan nu ook gewoon echt zeggen dat ze lief is <3 Trouwens niet eens in de binnenbak gereden maar lekker buiten in het zonnetje. Het weer is echt prachtig :D Nieuwe bodem is dus echt super, had ik niet verwacht, maar hij was gewoon echt goed te rijden :)!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:18

Fijn dat het alweer beter gaat Evelien!
Zou er wel even mee uit kijken Vief, als je pols aanblijft houden zal ik toch voor de zekerheid even naar fysio gaan. Scheelt een hoop gezeur later misschien. :) Leuk dat Wol zo lekker liep bij je vriendinnetje!

Ik wou de ijzers onder Vero ook eraf halen maar heb het op aanraden van de da, fysio en hoefsmid niet gedaan. Wel balen, want ze staat rondom en als het echt gaat sneeuwen is dat niet fijn! Als het de hele winter zo blijft vind ik het wel prima, maar dat zal wel niet.
Heb net lekker warme choco gemaakt! :D
Ga nu weer verder met de studie, zijn bezig met trainingsleer etc. met sporters. Echt interessant. :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:22

Vief fijn dat woll goed ging :) is idd wel fijn om je paard te zien lopen met een ander :j
Rowo fijn dat je hebt kunnen rijden :)
Sim das wel fijn dat je paard zonder ijzers kan.
Evelien das idd niet zo'n goede voor bereiding ach ti's maar L2 ;)
Eb succes met je pws :) druk dagje idd gister!

Zo even bij jack geweest! Heerlijk :D heb hem maar een dikkere deken op gedaan :) vond het erg koud brrrr

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:46

Vief: Lastig van je pols zeg. Gelukkig gaat het al wat beter :). Fijn dat Woll ook zo braaf was.

Evelien: Fijn dat je je weer wat beter voelt :).

Hier hebben ze 2 dekentjes op. Een dunne en een wat dikkere. Sofie is erg gevoelig met de kou, dus die krijgt als het echt vriest nog een deken erover := echt erg.
Paps heeft ze net even voor mij gelongeerd. Dat kan nog wel in de bak. De paddock is knetter hard op dit moment dus ze lopen ook in de bak overdag een aantal uurtjes.
Verder hebben ze nog 4 kant ijzers. Maar binnenkort gaat achter eraf.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 14:46

Fijn Corien!
Het is inderdaad ook maar L2 :D Kijk eerst wel hoe ik mij morgen voel, dan zien we wel verder.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:18

Zo ben weer terug van shoppen..
Het resultaat van 2x shoppen is:
2 jeansleggings van Pieces (meer hadden ze niet in mijn maat. Nadeel van de meest populaire maat hebben),1 coltrui, 1 longshirt en 3 heerlijke kiptortilla's :9 het was gelukkig nog niet druk in Emmen.

Over ijzers: de sportpaarden zijn het hele jaar rondom op de ijzers en de oude merrie gaat volgende week alleen voor even 10 weken op ijzers. Haar voorhoeven zijn erg slecht momenteel. Ochtendgymnastiek op bevroren bodem die niet vlak is, is niet handig. De paarden staan nu overdag de hele dag buiten ongeacht de bodem. 's avonds moet je smeken of ze naar binnen willen. Gisteren ruim een half uur bezig geweest om de schimmels naar binnen te krijgen :( Qua dekens hebben ze alle 3 de dikke winterdeken van de Welkoop erop met daarover een regendeken. Je ziet niet eens meer dat zij eind okt geschoren zijn. Bij mij is er geen zacht plekje meer te vinden in de bak/wei. Het enige wat ik kan doen is op een bepaald stukje longeren in stap met touwtje eraan. Dan doen ze nog iets...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:45

Goeiemiddag!
Jeetje, wat is het hier koud zeg := Kwam vanochtend mijn warme bedje amper uit!
Ik heb vanochtend lekker gewerkt, en Vorstin heeft in het bakje gespeeld.
Nu maar weer verder met die opdrachten. Hopelijk heb ik ze voor het avondeten af, dan kan ik vanavond lekker op de bank een filmpje
kijken.
Vorstin staat in de winter trouwens alleen op voorijzers. Helemaal eraf gaat niet zo goed met haar, ze blijven dan niet mooi en slijten te hard.

Iemand hier nog een advies trouwens? Vorstin is na het strand ineens best wel ingevallen (stresskip :=). Ze is nu eigenlijk net ff wat te dun. De staleigenaresse heeft haar iets meer kuil gegeven, maar dat laat ze liggen. Extra plak hooi heb ik er net ingegooid, maar ik weet niet wat ze daar mee doen. Kan ik haar ook iets anders geven? Slobber ofzo? Of zijn er nog supplementen die het invallen tegengaan? Ik wil zowiezo binnenkort lijnzaadolie en Vitamine E/Selenium bestellen, maar misschien kan ik dan gelijk iets meebestellen.

Gefeliciteerd Sussie *\o/* *\o/* *\o/*
Wat een deb*ele mensen heb je toch Lau :n
Beterschap Evelien :(:)
Veel plezier met je 'wedstrijd' Mootje!
Veel plezier in het bos Sim & Sannn!
Leuk dat je naar Raymann bent geweest Caro!
Fijn dat je lekker hebt gereden Rowo
Wat leuk dat je vriendinnetje het zo goed deed met Woll Vief :D
Lekker dat je even bij Jack geweest bent Corien!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 15:48

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:05

@ evelien dat is echt <3 dier

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:21

Gaaf beest Evelien!
Snoekiej: Vivre is ook echt een stresskip en die valt ook altijd enorm af als ze met de trailer mee is geweest. Je kunt haar ook proberen bij te voeren, maar als ze vind dat ze vol zit eet ze het niet. Vivre komt dus echt pas wat aan als ze een tijdje niet meegaat. En als we vol in de wedstrijden zitten dan is ze voor het mooi wat te mager. Hoop dat jij wel iets kan vinden wat Vorstin eet zodat ze wat bijkomt.
Caro: lekker geshopt dus! :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:23

Equifyt Zupa: http://www.equifyt.com/voeders-zupa.html
Paarden vinden het heerlijk en ze komen er ook van aan. Hier heb ik Capri ook mee op gewicht gekregen, dat is ook zo'n schriel ding.
Toen hij boxrust had was dit ook het enige wat hij nog at naast zijn hooi, voor de rest kregen we niets naar binnen.
Echt goed spul en ook niet erg duur.

Ik ben echt helemaal weg van de Balou nakomelingen! Kunnen vaak ook nog eens goed bewegen. Ben stiekem op zoek naar een 1 of 2 jarige, vriendje voor Floris. }>

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:42

Die van Wendy Scholten is idd gaaf. Zal ook wel ee bijbehiorend prijskaartje ana hangen :D

Gelukkig knap je snel op Eef. Ik moet ook dinsdag dressuuren, maar ben benieuwd wat dat wordt met dit weer. Heb wel gereden op trakkie,maar ja was meer rechtuit kachelen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:56

Brrr… Koud zeg! Net rondje bos gedaan, maar ben nog steeds bevroren en moet zo de kou weer in om Vero te voeren.
Klinkt als goed geslaagd Caro!
Succes met je opdrachten Snoekiej. Vanavond op de bank filmpje is wel heel verleidelijk. Maar moet aan de studie.

Ga even lekker bakkie warme choco klaar maken en dan maar eens mailen of ik er van het weekend met springen in Kootwijkerbroek nog bij kan. Vero blijft gewoon zo fit ogen dat het er wel goed doet denk ik. :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:02

Hij zal inderdaad niet goedkoop zijn... Het blijft leuk, paarden kijken op sporthorses.
Ik zag je inderdaad al op de startlijst staan. Moeders kan zich morgen vermaken met een paar paarden longeren en dan kijk ik wel of ik dinsdag ga. :)

Sann, fijn dat Vero zo fit is!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:06

Dat is wel fijn dat je moeder dat ook kan doen. Heb je tenminste iemand die het doet als je ziek bent.

ik kijk ook regelmatig op sporthorses, soms kom je echt leuke paarden tegen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:31

Evelien idd gewoon even aankijken :)
Lau balen van je bak!
Caro paarden willen dan niet eens naar binnen! Apart :P
Lekker shopt :)
Snoek kan je een stressles geven van pavo?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:42

@ corien het blijven aparte beesten die paarden van mij haha

Ik kijk ook regelmatig op sporthorses al zit ik ook regelmatig op 2 duitse sites te kijken

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:13

welke duitse sites dan Caro?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:24

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:26

Dankjewel Caro! dankje ook voor de links. Paarden kijken is altijd leuk.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:38

Eef, balen dat je niet lekker was! Paard is inderdaad een supergaaf beest. Heb hem hier vaker zien lopen.
Sussie, gefeliciteerd!
Laura, wat raar dat iemand zo tekeer kan gaan op wedstrijd.

Mijn zusje is vandaag met de onderlinge wedstrijd 2x 1ste geworden met mijn cross-monster! met 201 en 213 punten. De jury´s vroegen al waarom ze hem niet officieel op wedstrijd in dressuur start.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 19:41

Dat zijn inderdaad hele mooie punten tientjeh! In welke klasse was ze gestart?