[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:19

Om 12.45 viertal M en om 15u B2 individueel voor mij zondag. Ideaal. Dacht te voet te gaan maar ga toch trailer pakken. Is vlakbij en tussen een hoop bomen en velden. Dan doe ik Icaro meer plezier met pauzeren op de trailer dan met vliegendeken ergens aan een boom knopen. Beest wordt compleet lek geprikt, wat ik ook probeer.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:43

Woehoe Daaphh, ik las net dat Dirk mag starten individueel op het EK! Veel succes jullie! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:36

Hoera en succes voor Dirk *\o/*

De B2 zou zondag prima moeten gaan. Het viertal wordt een ramp :P als springen maandag in de les goed gaat schrijf ik me in de A in voor de tornooien vanaf de 21e.

Ik zit alleen fiks met de handen in het haar ivm dazen en vliegen. Het is zo extreem dit jaar dat ik mijn beste zomerweide niet kan gebruiken. Daar is geen schuilstal, enkel bomen en ik ben er zo goed als zeker van dat ze daar door het draad gaan vliegen van ellende...

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 04:24

Wow nice Daph! Leuke vooruitzichten. Is in "jullie achtertuin" toch?

Jammer PP dat ze nu toch niet helemaal recht is. Hadden ze je daarvoor gewaarschuwd? Mij toen wel dat als ik iets behandelde dat het goed mogelijk was dat er dan iets anders ook naar boven kwam (beetje oorzaak/gevolg probleem). Maar dat bleek gelukkig niet echt het geval te zijn, al viel bvb zijn stijve heupen wel meer op eens zijn achterbeentjes beter waren. Maar dat doet er nu allemaal niet toe. Meneer staat rustig congé te houden en he loves it.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verhuis is ook vlot verlopen. Voor hen toch, voor mij wat minder ;) als alternatief lees ik maar een beetje mee met jullie avonturen. Hoe ging dressuur hanne? Of is dat pas dit weekend?

Hier ook veel meer vliegen en dazen dan andere jaren. Ben blij dat ze nu thuis staan met schuilstal. Op de pensioenstal was het ook of binnen of buiten maar dat is nu echt geen doen. Mijn dikkerd komt zelfs voor nieuw gras zijn kot niet uit. Dat zegt al veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:53

Zelfs tijdens de gietende regen gisteren zat het nog vol met die rotbeesten, ik moet Icaro laden met zijn eczeemdeken aan en zo vertrekken, mijn auto wordt belaagd vanaf het moment dat ik aankom, ze achtervolgen mij ook met wit shirt.

Het gras is op, maar ik kan ze dus niet verzetten. Hooguit af en toe eentje een paar dagen op het weitje bij de shetjes zetten maar dat is dan gelijk aan heel veel rondrijden en tijdverlies. Ik overweeg nu om een improvisatiepaddock te maken en hooi te bestellen.

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:45

is er iemand in diepenbeek die mij om 8.30 de proef kan voorlezen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 09:45

Ik kan wel even komen als je wilt!

Dirk zit idd erbij voor het EK. Sarah helaas niet, wat niet te begrijpen is als je sommige andere combinaties ziet die er wel bijzitten...
Laatst bijgewerkt door Daaphh op 07-07-17 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:45

dat zou tof zijn! dank je wel

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:46

ik ben dit weekend helemaal alleen

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 09:47

Op zondag toch?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:33

ja op zondag ring 3 nr 37 proeg L9 (maar die neem ik uiteraard mee ;) )

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:36

wij zullen er pas later zijn denk ik gezien we pas om 11 uur dressuur moeten rijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:35

Ik moet om 8u28 dressuur rijden, dus helaas kan ik je niet helpen. Moet mijn proef nog even leren Heb hem 2 jaar geleden voor het laatste gereden, gelukkig onthou ik snel.

Lene: pieter staat er goed bij hoor! Hier ook een ramp qua vliegen en dazen. Wel frappant, op onze pony zit letterlijk niets en das de enige zonder deken. En Ny wordt echt massaal belaagd, op haar deken ziet het gewoon zwart van de beesten. Echt raar hoe dat onderling zo kan verschillen! Volgens mij stinkt de pony :')

Daaph: proficiat voor d.irk, kon bijna niet anders na vorige week ook toch? De andere ruiters ken ik eigenlijk niet dus daar kan ik niets over zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:02

Is je pony niet bleker dan Nyona? Ik moet wel zeggen dat mijn schimmeltje en andere shetje met vosbruin en wit veel minder aantrok hebben. En de witte stukken op de tinker zijn ook minder in trek. Maar het blijft voor de 3 grote dus wel een kwelling.

Weet je al iets voor volgende week zaterdag?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:57

Veel succes iedeeen dit weekend.

Voor een vriendin zijn we op zoek naar een recreatie dressuur paardje. Liefst rond 7-8 jaar niet te heel groot tussen 1m60 en 1m70. Liefst een donkere kleur andere mag ook maar geen wit :-p moet braaf zijn. Ruin of merrie zonder kuren.
Moest iemand iets weten staan mag je het altijd laten weten richtprijs rond de 5000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:24

De mijne voldoet aan de eisen maar die is niet te koop :+

Ik ga viertal laten schieten. Ben gisteren enerzijds teleurgesteld en anderzijds op mijn tenen getrapt. Wordt dit weekend wss wel meerijden maar nadien moeten ze er niet standaard meer van uitgaan dat ik mijn kas ga afdraaien.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 18:35

Ik sluit me aan bij de lappenmand. Blits dik been bij de pees.
DA van de wedstrijd erbij, denkt diepe buiger of checkligament....

Beeeeeh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:52

Ohnee dat meen je niet! Het ging net weer zo vlot. Heel veel duimpjes hier dat het maar oppervlakkig en niks ernstig is, of op zijn minst alsnog goede prognose :(:)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:56

oh nee...vanavond bij de oefencross? hopelijk snel weer beter. -O-
en dan toch even praktisch....sorry :o ...maar ben je er dan morgenvroeg om voor te lezen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 20:40

Ja natuurlijk! Ik vertrek om 8u thuis dan zou ik rond 10-15 na daar moeten zijn!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:48

oke, fijn! alweer een geruststelling...wendy van i.mpelen had het al op FB gezet..ik durf dat nooit goed te vragen :o

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 20:57

Haha ja had het gezien.. Maar ik moet Sarah ook nog lezen om 9u.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 07:12

@lene: Vandaag dressuur, spannend. :P

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 08:41

Onee Daphne :/! Hopelijk valt de schade mee! Was het na het rijden?

Hier cava nog van dazen, er zijn er wel, mr niet in hopen.

Ik heb eindelijk de DA kunnen bereiken, hij zei dat het idd kan dat er nu Iers anders naar bove' komt, had hij ook al in het begin gezegd. Hij leek niet zo enthousiast vr nog eens te kijken eerlijk gezegd, sprak meteen van drie maand op de weide te zetten en dan zien... Maar kga nu toch nog eens langs gaan, volgende maandag, niet morgen.

Ik heb ondertussen wel een ander paardje dat ik mag rijden nu :).

Veel succes aan D wedstrijd ruiters!!

MF niet direkt mr hou mijn ogen open!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:45

Oh jee Daphne! Ik lees het net, echt niet leuk. :n

Uitslagen op dressuur waren goed, 2 maal gewonnen. Maar hij hing soms het echt varken uit. Inrijden was in het begin verschrikkelijk. Eerste galop aangaloperen 20m lang alleen maar bokken. En hij zag weer overal spoken. Eerst keer rond de ring keek hij naar de vanne met jury erin vanop 10m afstand ofzo, plots razendsnel naar achteren lopen, hij reageerde op niets. Iemand heeft hem moeten meenemen om daar toch eens te moeten passeren. Tijdens de proef zelf veel fouten door de spanning maar blijkbaar konden de goede stukken de jury wel bekoren en haalde ik nog een mooi resultaat. Tweede proef was stukken beter maar uiteraard nog steeds veel ruimte voor verbetering. ;) Ik scoor al meer 7's maarja ook nog genoeg 5jes :')