[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesNatje

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:14

Het liefst zou ik het ook zeker doen, laatst ook Bathmen van tevoren gelopen en daar was ik blij mee gezien de positionering van sommige hindernissen.
Maar eens zien of het haalbaar is te gaan lopen en anders doen we het eerste rondje gewoon heel rustig aan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:16

Niet lopen is eigenlijk geen optie, dan kun je beter afmelden imo. Maar dat is mijn mening.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:20

Ik deel de mening van Susan :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:20

Sluit ik me bij aan.
Voorbereiding is 3 kwart werk. En ook verantwoorder.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:40

Maar eens kijken hoe ik het kan regelen, bedankt voor het delen van jullie ervaringen/tips!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:44

De oefencross is 2 dagen en de dag van tevoren kun je in de middag of avond vaak al verkennen..
Of je bent er een uur eerder. Ik snap het probleem niet.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:48

kamsel schreef:
De oefencross is 2 dagen en de dag van tevoren kun je in de middag of avond vaak al verkennen..
Of je bent er een uur eerder. Ik snap het probleem niet.

Het probleem is dat ik de dag ervoor bereikbare dienst heb ;) en ik niet wist dat de avond daarvoor ook nog zou kunnen, dat zou dan namelijk wel een optie zijn!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:07

Dat is een voordeel van geblesseerd zijn, je hoeft niet voor 1 euro per uur je hele dag aan te passen.. :D
En laat starten en daarvoor lopen? Volgens mij zijn ze niet zo moeilijk in Vorden.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:41

Of gewoon heel vroeg weg, hoort erbij met crossen, is vaak nachtwerk

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:00

Klopt als het ver rijden is of dag van te voren komt mij niet uit (wat echt enorme luxe is vind ik als je dag van tevoren wél kunt lopen :P) doe ik altijd de dag zelf. Vroeg weg zodat je genoeg tijd hebt om nog te lopen voordat je start.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:32

Een cross niet verkennen vooraf is alsof je geblinddoekt een formule 1 race gaat rijden. Niet verstandig en in mijn ogen ook niet nodig. Uurtje eerder weg en probleem opgelost.

Veel plezier in ieder geval!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:02

Volgens mij leest het gros niet eens de reden waarom ze niet zou kunnen verkennen? Uur eerder weg ging niet lees ik omdat ze dienst heeft..

Als je toch 2 rondjes gaat zou je nog kunnen zeggen, eerste rondje gebruiken als verkennen te paard (een bosrit maak je ook zonder eerst alle paden nagelopen te hebben, ik wel althans) en dan 2e rondje de hindernissen springen.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:25

Even iets anders..
Is SGW Ysselsteyn een beetje een goeie cross voor een L debuut? :)
Video's zagen er echt super leuk uit qua terrein. Alleen verder vind ik het moeilijk te zien qua hindernissen lijnen/hoogtes/lengtes etc.
Moet er ver voor rijden dus misschien lang weekendje van maken.
Had Gelselaar B opgegeven en nu zit de L vol en ik heb spijt hahaha.

Diepenheim 17 oktober namelijk klasse L opgegeven, maar als Ysselsteyn beter/leuker is, annuleer ik Diepenheim.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:59

Ik zou liever in diepenheim mn debuut rijden. Vind in ysselstein soms dat rare gat er in zitten met die driehoek erop. Vind ik geen fijne sprong. En dan nog een breed diep gat met sprong er achter. Beter te doen, maar best pittig.

Mooie Nederlandse zinnen ook _O-

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:25

Cioccolato schreef:
Ik zou liever in diepenheim mn debuut rijden. Vind in ysselstein soms dat rare gat er in zitten met die driehoek erop. Vind ik geen fijne sprong. En dan nog een breed diep gat met sprong er achter. Beter te doen, maar best pittig.

Mooie Nederlandse zinnen ook _O-

Hahaha. Ik denk dat ik het begrijp... ik was in Renswoude afgelopen weekend uitgesloten op de greppel. Dus dan lijkt mij dat inderdaad niet handig.. je bedoeld iets van trakheners enzo? Geen alternatief daarop dan?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:42

Ik bedoel deze. Je moet wel even goed naar de foto kijken. Het is een gat en dan da je ziet er achter. Deze wel met alternatief

Afbeelding
Afbeelding

En ik heb geen foto van dat gat met driehoek. T is een breed groot gat. Smalle punt van de driehoek ligt naar beneden en loopt dan dus schuin weg naar breed. Ik vind het niks. Zonder alternatief.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:11

Cioccolato schreef:
Ik bedoel deze. Je moet wel even goed naar de foto kijken. Het is een gat en dan da je ziet er achter. Deze wel met alternatief

[ [url=m/rFD5sO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/o233ze.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ik heb geen foto van dat gat met driehoek. T is een breed groot gat. Smalle punt van de driehoek ligt naar beneden en loopt dan dus schuin weg naar breed. Ik vind het niks. Zonder alternatief.

Pfoe! Daar heb ik ook niks mee. :+ Die van de foto is dan wel met alternatief dus dat scheelt. Misschien heeft iemand de driehoek wel op video. Is elk jaar wel beetje dezelfde route en hindernissen dan?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:36

Ik vind Ysselsteyn echt geen overstap cross.
Die staat aan de maat, ook qua breedte. En als je bij voorbaat al voor het alternatief op deze wil gaan..
Ik zou me op de reservelijst voor Gelselaar laten zetten. Komt vast nog wel een plekje..
Zijn trouwens wel filmpjes van te vinden hoor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 15:05

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:18

Sorry, ik kom weer even inbreken hier: :o

Vanaf a.s. dinsdag is het ook mogelijk om je in te schrijven voor onze mooie cross in Rekken 8-) (7 & 8 november). Zaterdag 7 November B t/m M paarden en B t/m Z pony's. Zondag 8 november in de ochtend oefencross en waarschijnlijk ook Bixie cross. *\o/*

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:48

kamsel schreef:
Ik vind Ysselsteyn echt geen overstap cross.
Die staat aan de maat, ook qua breedte. En als je bij voorbaat al voor het alternatief op deze wil gaan..
Ik zou me op de reservelijst voor Gelselaar laten zetten. Komt vast nog wel een plekje..
Zijn trouwens wel filmpjes van te vinden hoor.

Oke thanks! Denk inderdaad dat het niet verstandig is dan. Is de B dan ook pittiger dan “normaal”? Zo van: goede test.

Ik sta al op de wachtlijst in Gelselaar inderdaad! Even afwachten maar ik ga er maar niet vanuit.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:49

Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest, heb niet naar de B gekeken, het was echt bagger weer.. Gelukkig was ik 1 van de eersten in de L. De bodem werd er niet beter op. Vond het een hele gave cross. Die driehoek met greppel, de hindernis die ciocc postte, die ‘haag’ dubbel, dubbele afsprong, wat sprongen naar lager gelegen land. Mooie picknicktafel (zat er in de B ook in)

Voor de L in Ysselsteyn: Bavaria team heeft in 2018 een filmpje op you tube staan met het lopen van de cross.
Maartje Siemons heeft van 2018 een filmpje in de L. Van afgelopen jaar heeft Rina van der kolk een filmpje, maar daar zitten druppels op de camera.

Voor de B: Jette staaks en ‘trainer kris’.

Crosskip, jullie hadden vorig jaar echt een super cross! Volgend jaar hoop ik weer mee te doen..

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:55

Ik vond de B in ysselsteyn wel prima te doen vorig jaar! Onze 2de B cross was dat, alleen picknick tafel was even slikken maar viel eenmaal er over ook wel mee , vond hem vergeleken met kronenberg toen een stuk minder technisch maar zal ook wel schelen dat wij vaak in ysselsteyn trainen

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:21

Leuk! En ik zie het inderdaad op de video’s! Ik twijfel nog omdat ik ook niet weet of Barchem wel doorgaat... iemand daar al wat van gehoord?

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:42

Barchem gaat door, inschrijven vanaf 14 september (KNHS site).