[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:35

TeeGee schreef:
Ik ga even zoeken of ik nog een andere dressuurwedstrijd kan vinden. Keer op een doordeweekse avond. Ga ik lekker de 24ste naar Renswoude.

Net al even op de KNHS site zitten kijken. Wedstrijd als Renswoude zou je dus mee kunnen doen als je M+10 bent. Alleen dan heb je een FEI paspoort nodig?

Zal wel druk worden in Renswoude ;) Natuurlijk ga ik ook kijken! Ik wilde graag meedoen maar heb de winstpunten nog niet bij elkaar....

Klopt TG dat je met 10 wp in de M aan een één ster mag meedoen. (ik hoef er zelfs maar 6 te hebben omdat ik al vaker een en twee sterren heb gereden) Maar je hoeft voor FEI wedstrijden op 1 en 2 sterren niveau die verreden worden in Nederland GEEN FEI paspoort te hebben! Hoe ver ben je nu met je winspunten?
Misschien Varsseveld 1 ster???

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:41

gr_roos schreef:
Billy, leuke site, leuke naam en nog leuker dat je merrie nu drachtig is gescand.

Mijn trailer heeft de langste tijd gehad, wordt minder en ik twijfel tussen een nieuwe of een vrachtwagen. Neig meer naar een VW (C rijbewijs) aangezien de auto die er nu voor staat het denk ik niet nog 10 jaar gaat volhouden.

We zijn ook erg blij met de drachtige merrie! Volgende week mag Roven het proberen bij haar moeder ;) Hopelijk lukt dat ook en hebben we volgend jaar twee baby Roventjes <3

Ik heb een vrachtwagen en wil echt niet meer anders :o Is zo verschrikkelijk makkelijk 8-)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:44

Mythy heb je dan natuurlijk nog niet fit. Jammer dat je met Reus niet mee kunt doen in Renswoude Billy!

Trouwens, Snoek, voor ik het vergeet: heel veel succes/sterkte morgen!
Laatst bijgewerkt door Sim op 08-07-10 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:48

Dat gaat druk worden in Renswoude :D

Snoekiej

Goedenavond!
Ik heb net weer les gehad met de aanhanger. Ik vond het veel beter gaan dan vorige keer! Volgende keer gaan we het examen plannen! Morgen heb ik een druk dagje. 's Ochtends schrijven bij de PAVO cup, daarna als een speer naar huis en naar de DA. 's Avonds nog aan het boekje werken met een mede-bestuurslid.

Qua trailers, wij hebben een Westfalia. Overgekocht van mijn instructrice, en nu zo'n 10/15 jaar oud. Hij is heel fijn in gebruik en nog steeds heel netjes!
Ik wilde ook heel graag naar Renswoude met de * ster, maar dan is de veulenvisite van de fokvereniging. Aangezien ik nu in het bestuur zit, moet ik daar toch wel naartoe!

Spannend dat je gaat tekenen Noor!
Leuk dat je nog een minor gaat doen Bvw
Sterkte vast met de hitte zaterdag Kim :=
Wat gaaf dat Anoes het zo goed deed Benthe! Wees maar voorzichtig met dat mooie paard!
Wat leuk van Amati's zusje PB!
Balen van je tentamen Anthea!
Gaaf Bianca
Gefeliciteerd met je winstpunten Caro
Wat fijn dat Jackson's been weer dun is Corien +:)+
Lekker dat Olivier's been ook weer dun is Heleen
Fijn dat Corion weer zo lekker ging Mootje!
Bedankt Sim! Ik hoop dat ik met niet al te slecht nieuws terugkom!
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 08-07-10 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Mootje schreef:

Boekelo, maar dan anders. :+

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:56

Succes morgen, Snoekiej!
Mootje, onze 2-jarige is van Johnson. En nee, hij groeit nog steeds niet zo :o
Maar, hij is wel leuk!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:56

Alvast succes voor morgen, Shanouk! (voor ik het vergeet)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:57

Snoek gaaf schrijven bij de pavo cup!!! :D succes morgen!!! Tooi tooi tooi!
Idd ik ga als het goed is met jetske kijken, en evnt millie :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:13

Poeh zeg, was best warm om te rijden. De zon schijnt 's avonds recht op de bak. Ik heb Jer lekker losgewerkt en nog wat lijntjes uit de proeven gereden, maar vond het eigenlijk te warm en ben vrij snel gestopt. Lekker aan de hand uitgestapt (kon het baasje ook weer op adem komen) en onder de douche gezet. Morgen weer een dag.

@ Snoek: mooi dat het rijden met de aanhanger wat beter ging en heel veel succes morgen bij de DA! Heb je eigenlijk nog wat aan Vorstin gemerkt verder?
@ Caro: mooie punten hoor. M1 toch? Ga je binnenkort over? Je mocht toch eigenlijk al M2 starten? Hier kun je ook overal twee proeven/parcoursen rijden gelukkig. Anders zou ik het eerlijk gezegd de moeite niet echt vinden :o Zeker met dressuur niet, helemaal opgedoft voor 1 proefje :n
@ JN: Zou wel gaaf zijn; met Anous naar de kampioenschappen. Ik zou het idd even overleggen en er rustig over nadenken!
@ Billy: Welke merrie ga je nog meer laten dekken door Roven? Ga ik even op je site spieken :o Ligt er voor Reus ook nog een carrière als fokmerrie in het verschiet? Na haar sportieve loopbaan natuurlijk ;) Daar moeten wel prachtige veulens van komen!!

Simmie schreef:
Mootje schreef:

Boekelo, maar dan anders. :+

:D Klinkt goed! Dit jaar geen Boekelo, maar Bangkok voor mij 8-)

Nou, we hebben getekend hoor!! :D *\o/* *\o/*
Nu moeten we binnen 6 wk alles financieel rond krijgen, maar dat moet lukken. Voor 1 sept moeten we bij de notaris zitten in ieder geval! :D :D :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:23

Noor gefeliciteerd!! moet je veel klussen?

Ik ga lekker op tijd op bed :wave:

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:26

CoriienRN schreef:
Noor gefeliciteerd!! moet je veel klussen?

Ik ga lekker op tijd op bed :wave:

Het moet nog gebouwd worden :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:26

Noor, gefeliciteerd! Laten jullie het casco opleveren?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:27

OOh oke! das beter! kan je alles gelijk inrichting zo als je zelf wilt!! das eigenlijk nog mooier dus :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:32

Mootje schreef:
Noor, gefeliciteerd! Laten jullie het casco opleveren?

Nee niet helemaal, badkamer & WC laten we wel gelijk doen.

Dat is zo Corien!
Lijkt me wel moeilijk hoor, helemaal van niks iets inrichten. Ben benieuwd wat het gaat worden :=
Ach, ik heb nog een jaar om erover na te denken (zo'n beetje).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:36

Wat is de uiterste datum voor het meerwerk? Welke project-keukenboer heb je? Ik heb mijn huis ook met keuken en badkamer op laten leveren.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:43

Euh, niet teveel technische vragen hoor!! ;)
We hebben komende week of in ieder geval voor de bouwvak een bespreking met de aannemer, dus dan komen dat soort dingen aan de orde. Keuken zit er sowieso niet bij, die gaan we (lees: ik) zelf uitzoeken! :D

Iemand hier uit de buurt kan héle móóie keukens maken.. Beetje landelijk-modern als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind de Ariadne-keuken van het Keukenhuys bijvoorbeeld helemaal geweldig. Dus een goedkopere versie daarvan is welkom ;)

Edit: als je nog tips hebt, voor dat gesprek met de aannemer zijn ze uiteraard van harte welkom! :o
Laatst bijgewerkt door _Noor op 08-07-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:44

Gefeliciteerd Noor! Leuk om een huis helemaal te makennaar je eigen wensen. Jammer dat je de badkamer laat doen, ik weet nl nog een hele goede badkamer zaak ;)

We laten onze fokmerrie Landwind x Godolphin xx x Lancier ook door Roven dekken. Dan is de moeder van de Emillion die nu ook drachtig van Roven is en natuurlijk ook de moeder van ons huidige veulen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:45

billy1 schreef:
Gefeliciteerd Noor! Leuk om een huis helemaal te makennaar je eigen wensen. Jammer dat je de badkamer laat doen, ik weet nl nog een hele goede badkamer zaak ;)

Whahaha, komen jullie ook helemaal naar Noord-Holland dan?
Nou, als de aannemer niks moois te bieden heeft, kijken we nog wel even verder natuurlijk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:50

@ noor spannend... Bij mij ging de hypotheek supertraag en ik zat compleet in de stress. Ik had tot 31-12-08 de tijd om alles rond te krijgen en uiteindelijk is het gelukt op 28 december. Wat een ellende.
Ja het was M1. Ik mag zowiezo al M2 omdat ik mag doorstarten maar de merrie heeft nu 15 wp's. 2 proeven geen wp gelopen geloof ik. Ik weet niet wanneer ik M2 start zolang zij niet fatsoenlijk luistert met overgang galop-stap en andersom heeft het niet veel nut.

@ billy Leuk dat je merrie ook drachtig is..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:52

Noor komt goed joh!!

Ik ga snel richting douche! en bed :wave:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:26

Het topic is trouwens aan het rinkelen. In dit tempo zitten we erg snel aan de 500 pagina's. Misschien moeten we brainstormen over de naam van deel 13 :D Ik wil opzich de OP wel maken!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:28

Goedenavond.
Corien en Heleen: Fijn dat alles goed gaat met de beentjes.
Snoekiej: Fijn dat je les zo goed ging en veel succes morgen!
Noor: Spannend dat het nu echt er aan zit te komen :D.
Billy: :Leuk moeder en dochter met dezelfde hengst, ik ben benieuwd hoeveel ze op elkaar zullen lijken / verschillen.
Caro: Als je mar 1x kan rijden voor punten lijkt het me ook niet zo de moeite waard, maar wat dat betreft ben ik ook verwend denk ik dan. Fijn dat je nu wel een paar keer 2x kan starten.

Ik heb vandaag springles gehad, ik heb het zadel vergeleken met mijn dressuurzadel, en mijn instructreur zag duidelijk verschil in beweging en buiging, (ik ben met losrijden ook gelijk weer even bijgespijkerd in mijn dressuur, is wel nodig ook :o ) zelfs het springen (niet hoger dan een meter) ging eigenlijk nog beter met dit zadel, ik kon nu tenminste behoorlijk mijn hindernissen aanrijden zonder met zadel en al naar links te hangen.
Alleen moeders begint weer dwars te liggen, die vind dat ik overdrijf omdat hij in Almelo ook prima sprong, en dat deed hij ook wel, maar tussendoor vielen we de bochten door en ik ben bang dat als ik zo door rij dat hij dan last van zijn rug krijgt of dat ik hem de stop in rij :\ . Nou mag ik dit weekend voor de crosstraining het springzadel van een vriendin weer lenen, en zelfs daar gaat ze nu ineens fel tegenin ^) , als zij wat in haar kop krijgt gaat het er met geen mogelijkheid meer uit :n .
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 10-07-10 00:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:30

Je moeder is bang voor haar slinkende geldboom, Evie ;) Misschien kan je een deal maken dat je een deel zelf betaald of het aan je moeder terugbetaald?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:37

Slinkende geldboom ? de geldboom is intussen al dood geloof ik :+ .

Ik had ook afgesproken dat we beiden de helft zouden betalen en dat ik haar helft zou voorschieten, waar ze het eerst wel mee eens was.Nu begint ze zo dwars te liggen dat ik het echt zat ben :( , ik maak morgen een afspraak met Godfried en betaal alles wel zelf.
Bovendien kan ik niet telkens het zadel van Claudia blijven lenen, zal zij ook niet blij mee zijn met haar nieuwe zadel en daar voel ik me dan weer schuldig over :\