[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 00:20

Jeuutje wat een mega mooie resultaten zeg~!!! gefeliciteerd allemaal!!!

Bij mij hing het goed dress 174 (vond zelf beter gaan maar was erg zwaar)
Springen 1 balkje op 6b
Cross stop op molenwiek a en daarna mooi recht uit met 2 galop sprongen, en stop op 9 bos uit, en rond de 6 a 7 meter voor hindernis 10 vond meneer het zand eng (was net geharkt) en vlog mevrouw er af en kon dus scheldent en tierens de cross verlaten ;(

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 07:43

Hmmmm.. das geen fijn einde van je cross inderdaad Corien :(:) , maar al met al vind ik dat je het toch wel netjes hebt gedaan dan. Dit was je laatste cross van het seizoen? Zo ja, volgend jaar weer een cross-seizoen ;) , zo niet, volgende keer beter!! +:)+

Nou.. in de kleren en richting stal, kijken of Wo al ontwaakt is :+ . Wil voor de ochtenddrukte van stal vertrekken, is het ook nog zo lekker rustig op de weg op zondag ochtend. Ik ben heel erg benieuwd hoe Wolin gaat reageren..

malloesje

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:16

Mogguh!

PB; mooi dat het zo fijn ging
Lotte; succes vandaag met Wolin
Corien; wat ontzettend jammer zeg, heeft ze vaker van die fratsen?

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:31

Tientje@wat voor nummer was jij dan?
Hilde@dan heb ik nog foto's van hou
Kim@volgensmij heb ik ze al gestuurd

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:32

stuur ze wel even.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:17

malloesje schreef:
Bianca; wat leuk dat Bull mee mag, lijkt mij ook wel eens leuk om zoiets te doen.

Dat kan misschien geregeld worden als er een plek over blijft, je moet dan alleen wel vrij zijn het hele weekend 14 en 15 november. je slaapt daar vanaf vrijdag al. Ik ben lid van de NVVR die organiseert die dingen, niet leden mogen mee mits er een plek over is en je betaalt een toeslag van 10% procent maar dat is niet schrikbarend.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 12:32

Ik ben gisteren ook naar Princenhage geweest,
Dressuur ging wel aardig, stond 7de met 183,
Springen ging ook goed, helaas een balkje op de dubbel (mijn fout :o )
Cross ging echt super, helemaal foutloos rondgereden :D , heb wel rustig gereden nav mijn bodemonderzoek in Lisse en dus aardig wat tijdfouten

Uiteindelijk een 6de plaats behaald, en er waren natuurlijk maar 5 prijzen :+ ...

Maar ik ben helemaal trots op mijn paard, was pas onze 3de cross en ik vertrouwde hem volledig :+: , en ook weer 2 winstpunten erbij!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:30

Nou Wo is verhuisd vanmorgen vroeg. Onder de man naar de stal gereden. Ze is echt zo'n superpaard buiten :+: !! Daar aangekomen, stond ze nog eerder in haar stal dan ik en stond ze al lekker te eten, spannend vond ze het wel, zo met die 3 vreemde paarden om haar heen. Maar ze was wel relaxed :) .
Even laten eten, daarna heeft ze even in de paddock gestaan en ging daarna op het land. Het land kan je verdelen in twee stukken, dus Wo stond links. Ik was erg benieuwd hoe ze op de geiten en shetten ging reageren, aangezien ze niet van wit en klein houdt :o . Schiet de witte shet onder het draad door, dus wij waren al bang voor een enorme aanval... maar die bleef uit, daarentegen nam ze een sprintje met hem en stonden ze wat later te eten.
Dus dat was dan dag één. Ben benieuwd hoe het gaat lopen, ben nog niet overtuigd van de verhuizing, want het land is wel echt heeeeeeel erg klein en je kan niet zo naar buiten (geen fietspaden en geen paardvriendelijk verkeer), dus we zien het wel.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:45

Wiso en ik hebben de eerste wp in de SGW :D
En vandaag in onze L1 debuut ook en wp, dus super weekend!
Verslag komt later, net als bijlezen, maar ik moet zo schrijven bij de M en Z

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:36

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:13

Marloes eehm (hij) heeft het wel eens vaker dat hij de bodem wat eng vind maar tis onze 4de cross pas officeel ;) dus eigenlijk mag ik niet klagen.

Lotte waar sta je nu dan? Volgende week bathmen :)

Ziet er leuk uit damelza :)

Vandaag in me upje naar het strand geweest, was met 30 minuten op het strand, Jackson was erg braaf onder weg echt lekker :+:

Kwam op het strand dus even lekker stappen met lang teugeltje beetje door het water gestapt, best veel mensen op het strand maar het was echt mooi en hard zand!

Dus ik ging draven, en galoperen komt er een hond aan en ik jackson al terug nemen, hond gaat om jackson heen lopen blaffen en springen, dus ik jackson stil gezet hij echt zo HUH :? waarom :+ (wel grappig dat hij zo rustig bleef en gewoon bleef staan van nou je kan blaffen maar ik blijf staan)

Die mensen mij helemaal verot schelde en tieren dat ik het strand niet op mocht, en zeggen dat ik asiocaal was dat ik zo aan kwam galoperen ( ik had hem netjes terug genomen om dat er merdere honden liepen)
Dus ik heel droog en best pissig en om me heen aan het slaan met me zweep "nou dan moet je die K*T hond aan de lijn houden en ik mag gewoon het strand op!! Als hij me paard bijt bel ik de politie als je niet heel snel dat beest te pakken krijgt en de veearts rekening is voor U!!

Daarna nog lekker wezen galoperen, en terug ook komt er weer zo'n maloot ja op d*ondere van het strand met die stink beesten!! "ik ja jij ook met die hond!!!

Dat was me een dagje wel maar wel heerlijk gereden :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:16

Jah idd, gewoon allemaal opmerkingen teruggeven, dan zeggen ze gelijk niks meer xD doe ik ook altijd :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:25

Ja maar word er zo moe, van als je weet dat je hond achter paarden aan gaat lijn je hem toch aan?

De meeste mensen die ik vandaag gezien heb, lopen maar te schreuwen en te (blaffen) tegen hun hond en totaaal geen overwicht :+

Mijn paard heb ik onder controle en doet niemand kwaad!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:28

Ja inderdaad. Als je hond niet goed luistert dan moet je hem idd gewoon aan de lijn houden :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:37

Ja, dat vond ik dus ook, maar gelukkig kwam ik nog 1 hondebezitter tegen van de hond die wel luisterde en me helemaal gelijk gaf, en nog 2 mensen te paard die mij ook steunde, dus ja.

Ik ga lekker eten :wave:

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:40

Smakelijk eten! wat eet jij vroeg trouwens :P

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:31

maritboogie schreef:
Tientje@wat voor nummer was jij dan?
Hilde@dan heb ik nog foto's van hou
Kim@volgensmij heb ik ze al gestuurd

Ik heb nog geen foto's ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 17:42

Ik ben er ook weer (terug uit Princenhage)
Vanochtend om half 4 de wekker, zo vroeg hadden we het nog niet gehad :=
Toen we om half 8 aankwamen begon het net licht te worden, dus gelijk de cross gelopen. Daarna dressuren, Vorstin was echt heel fris en wilde het liefst het hele losrijterrein over galopperen. Desondanks een redelijk net proefje, 194 punten. Toen heeel snel omzadelen, en gauw naar het springen. Ik had er nog maar 4 voor me, dus werd gelijk heel zenuwachtig. Vorstin had er weer zin in, wat een wappers zeg! In het parcours ging ze weer te hard, en hoorde ik een paar keer een tik tegen de hindernis. Gelukkig was alles blijven liggen (heb ik ook eens geluk), foutloos!
Daarna gauw even een paar keer over de losrijboom, en de cross in. Starten ging weer niet zoals ik wilde, wat deels kwam omdat ik perse in het starthok stil moest staan, ipv van achteren vanuit stap gelijk doorrijden. Gelukkig stond Annemiek & family er om me toe te schreeuwen, waardoor ik haar toch aan het lopen kreeg. Ze voelde best afwachtend, dus ik heb haar flink naar voren gereden. De hele cross heb ik haar alleen maar naar voren gereden, terug durfde ik niet omdat ze dan gauw stopt. De hindernissen waren niet het probleem, dat ging heel simpel. Op de molenwiek kreeg ik haar alleen niet terug, dus op het laatste moment toch nog maar die volte gereden, ipv rechtdoor zoals ik van plan was. Verder ging alles heel fijn. Voor het water stond ze even stil, maar ging er daarna in. Ik reed denk ik weer te afwachtend. Toen ik weer bij het hoofdterrein was kwam ze weer terug, dus weer naar voren gegast. En toen waren we foutloos :D De cross was voor mijn gevoel zo voorbij, maar dat bleek ook wel uit mijn tijd: 3.40 ipv 4.07! Ik had dus echt keihard gereden, en het moet er vreselijk uit hebben gezien. Voor mijn stijl heel terecht een 5. Ik bleek uiteindelijk nog 4e geworden te zijn, dus ik kreeg nog een envelop mee :D Het was voor mij een super afsluiting van het seizoen, en we weten wat ons te doen staat. Ik denk dat ik een horloge ga kopen, en me toch weer meer met het tempo ga bemoeien. De gulden middenweg tussen hard en foutloos, en op mijn tempo en stoppen is er nog niet, maar hopelijk vinden we hem!

Gefeliciteerd Hilde *\o/* Heb je nou al L plannen?
Wow, wat super Kim! Sofie heeft het snel door :D
Gefeliciteerd Tientjeh! Het vertrouwen is ook weer terug zo te lezen!
Fijn dat Trakkie het zo lekker deed PB!
Lekker hoor Lotte! Waar is die stal eigenlijk?
Echt jammer Corien! Maar verder wel een super cross toch!
Gefeliciteerd Evie!
Gefeliciteerd Bvw!
Lekkere mensen daar op het strand Corien :+ Wel lekker dat je gewoon ff uit bent wezen waaien :)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:49

Netjes Snoekiej! Ook een fijne afsluiter gehad dus :D

Ik hoop straks in maart/begin april nog 1 op 2 crossen te kunnen rijden voor ik 2,5 maand naar Thailand ga :)). Sofie en ik hebben het helemaal te pakken samen! :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:58

Mooi Snoekiej! :j fijne afsluiter.

Ik ga volgend jaar denk ik in Westerbork L shanouk. :) Had nu wel L willen starten, maar over 2 weken in Barchem ga ik liever nog niet L. :Y)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:59

@Snoekiej: Goedzooo!! :D Fijn hoor! De stal is ook in Hazerswoude, iets verder dan de Vrijhoeve, bij Yvon Kaptein thuis :) , daar zijn 4 boxen.
@Kim: Gaaf joh! 2,5 maand naar Thailand :D , zou zo met je mee gaan := .

Wolin is wonderbaarlijk rustig moet ik zeggen!! Staat lekker naar buiten te gluren en hooi te knabbelen :) . Die ouwe is echt van het pad af, twee nieuwe paarden erbij in een korte tijd heeft hij toch wel moeite mee. Dus die is constant die Tinker aan het wegjagen bij het hek en sacherijnige bekken aan het trekken naar Wolin. De Tinker weet nog niet wat ze ervan moet vinden, nog een merrie in de groep >;) . Wo heeft wel de charmes in de strijd gegooit en heeft dus van de mensen daar de harten gestolen :P . Even knipperen met die lange wimpers van d'r en haar dressuurloopje geshowt.
Ik moet morgen alleen wel werken, baal er wel van, ben benieuwd hoe Wo het verder doet morgen.
Of ik er ook daadwerkelijk blijf staan, weet ik nog niet. Eerst deze twee weken maar even bekijken.

Ik ga even bankhangen :) .

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:39

Spannend WL, een verhuizing!
Gefeliciteerd Snoekiej, Hilde, Kim, Evie en BVW.
Balen Corien!
Gefeliciteerd met je nieuwe pony, Damelza!

Dan nu het mijn verslag van de SGW in Nijeberkoop, Ik kwam er na het opzadelen achter dat de kalkoenen die ik bij de kunststof ijzers had gekregen niet meer pasten in de gaten.
Ik ben toch maar gaan rijden, zonder kalkoenen op het natte gras. Was evengoed nog eerste na de dressuur (192 punten).
Bij het springen ging hij best goed, tot aan hindernis 5. Die hindernis had een glimmende schuin hangende plank waar precies de zon in scheen. Dat gaf net een soort van spiegeleffect vlak voor de sprong. Olivier vond het té eng, weigerde 3x en ik kon weer gaan
Dus niet mogen crossen, enorm jammer!

Gelukkig mocht mijn man wel crossen (170 punten dressuur, 1 balk met springen), hij had 2 weigeringen en héél veel tijdsoverschijiding. Maar hij was helemaal trots!

De rest van ons weekendje was erg leuk. Fijn gereden door de bossen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 20:45

Wat ontzettend balen Heleen :(:) Dat kwam behoorlijk uit de lucht vallen dus! Wel lief van Olivier dat hij het zonder stiften nog zo braaf deed tot 5. Van die stomme dingetjes zijn dat met die stiften. Je denkt er niet bij na dat het wel eens niet zou kunnen passen, maar als je er eenmaal staat kan je er ook niets meer aan doen! Gefeliciteerd met je man's cross!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 20:49

Ik zal het doorgeven ;)
Ja inderdaad. Toch viel het me nog mee hoe goed hij nog liep zonder stiften. Kunsstof geeft toch meer grip dan ijzer. Maar je durft toch zelf minder goed te rijden.
Maar ik merk ook dat Olivier verandert is dit seizoen. Een jaar geleden deed hij alles nog voor me, behalve het water. Nu zeurt hij bij kleine dingen. Ik ben bang dat ik hem toch wat heb overvraagd met alles wat ik heb gedaan met hem. Dat is eigenlijk sinds de crosstraining in Lunteren dit jaar, sindsdien is hij het vertrouwen in mij kwijt, lijkt wel.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:11

Heleen wat ontzettend balen zeg :(:)
Snoekiej; goed gereden dus, proficiat!
Lotte; fijn dat het goed lijkt te gaan met Wolin..
Hilde; leuk dan komen we elkaar in de L ook weer tegen, mijn planning is om Markelo L te gaan starten :j
Corien; wat ontzettend stom zeg van die mensen..

Net lekker uit wezen eten. Ik mag als prijs nog een foto uitzoeken, welke zouden jullie kiezen want ik twijfel namelijk..
http://foto.evenementenfoto.com/Diepenh ... 5367dh.htm
http://foto.evenementenfoto.com/Diepenh ... 5365dh.htm