[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:25

Talida schreef:
zadelen jullie wel eens op voordat je met de trailer weggaat, dus dat ze opgezadeld op de trailer staan?

jep, als ik naar de clubles of naar het strand ga. Dat is beiden niet ver weg voor mij en zeker op de parkeerplaats van het strand is Os erg kijkerig en schrikkerig en als ik dan alleen ben schiet het opzadelen niet op. Os staat erg makkelijk op de trailer en ik doe altijd een deken of zadelhoes over mijn zadel. Nog nooit problemen mee gehad en ik doe het altijd al zo, ook vroeger met de andere pony's.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:36

Goeiemorgen! We zijn gisteren maar naar een binnenbak gegaan met de paarden. Eerst even wat gedressuurd en toen een sprongetje gemaakt. Het gevoel begint weer een beetje terug te komen. 1x kwam ik heel slecht uit en toen maakte Online heel lief een krabbelpasje bij. Ik voelde hem ook heel hoog onder me springen gisteren. Hij was wel erg gretig.
Kaatje was hengstig. Lekker lonken naar Oro. En Oro vond het geweldig. Die stond er de hele tijd bij te flamen. Dat deed hij bij Ienie nooit. Volgens mij vind het haar wel een lekker stuk Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:41

Grappig s dat he dat ze echt wel hun voorkeuren hebben. Mn bijrijdruin heeft jarenlang ieder jaar wel met een andere merrie gestaan, maar er was er maar 1 bij waar hij gelijk op 5 poten van ging lopen en er dus ook gewoon boven op sprong!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:51

Bloos Ze mogen bij ons dan wel niet samen in dezelfde wei. Oro houdt normaal niet van opdringerige dames. Maar Kaatje is iets stoerder dan Ienie. Ienie is een echt trutje zeg maar. Dus Oro zal wel van stoere dames houden.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:00

Tja, op ieder potje pas een dekseltje Haha!
Tal vindt alleen de buurman interessant omdat hij nooit zn bord leeg eet en zij probeert dan door zijn staldeurluik de restanten van de grond te vissen, maar ja daar is ze toch echt te klein voor om er bij te kunnen. Als hij lief is, dan gaat hij met een pluk buiten zn luik hangen en dan trekt tal het uit zn mond Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:22

Dat zijn leuke buren Talida Haha!

En ik heb regelmatig mijn paard met zadel op de trailer staan als het zo uitkomt. Op concours zet ik ze ook vaak gezadeld weg als de tijd ertussen niet zo lang is.
Of als ik er twee mee heb en niet zoveel tijd heb om om te zadelen. Dan leende ik altijd mijn zusjes zadel voor Cheeka Knipoog
Nu heb ik zelf twee springzadels en Urby heeft zijn eigen spullen. Kan dus zowat een hele vrachtwagen klaar zetten Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:28

Talida schreef:
zadelen jullie wel eens op voordat je met de trailer weggaat, dus dat ze opgezadeld op de trailer staan?

Nee. Vind ik niet prettig voor mijn paard. Bovendien is het natuurlijk een risisco voor zowel zadel als paard. In een stilstaande trailer op wedstrijd zou ik misschien nog wel doen als er een goede reden voor is, maar dat zadel ligt er zo weer op toch?

In Gomirs geval kan ik het me dan wel weer voorstellen...

Ollie vindt alle andere paardjes lief. Behalve Winston destijds, die wilde hij letterlijk vermoorden.... Het is dat Winston de wei uit sprong anders was hij er echt niet heelhuids af gekomen.... Heel eng om te zien, Ollie op moord mission..... Voor de rest moet ik altijd goed in de gaten houden dat Ollie niet in elkaar geslagen wordt want hij vindt dan wel iedereen lief, niet alle andere paarden zijn gediend van een opdringerige schimmel... Clown Ultra neemt altijd hapjes uit andere paarden. Niet verkeerd bedoeld, maar het kost zoveel dekens in de winter... Nors opkijken

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:30

Nelis: gave foto's hoor! *LOL*

Lielle: ik vond die show van Anky ook wat erg commercieël, maar toch op zich erg mooi om haar eens te zien rijden! (en t was nog wel gratis Clown )

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:30

Suus: Hoe is het met je arabiertje?

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:33

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:37

Knappe dame Jitske! Inderdaad een duidelijk verschil met een gewone en spiegelreflex. Toch maar restant van de bruiloftscadeaucentjes aan spenderen denk ik

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:23

Ik deed het vroeger ook nooit, maar als je jarenlang meegaat op concours met die springruiters en de hele dag gezadeld beesten wegzet omdat ze snel nog een rondje moeten lopen of ze vast klaarzet voor je gaat helpen op het voorterrein dan wordt je daar wel wat makkelijker in denk ik Ja

Mooie foto's Jitske!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:30

Ik heb het afgelopen zondga wel gedaan met het buitenritje, dat wa smara 10 minuutjes, twijfel beetje ove rmorgen avond ivm de training, ligt er denk ik aan hoe laat de chauffeur op stal is. Met zn 2-en moeten we in 5 minuten toch ook een heel eind komen met opzadelen denk ik

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:32

Ik heb het ooit wel gedaan, maar dan ging het om trailerritjes van max 20-30 minuten.

Tegenwoordig zitten we vaak op 1 uur/anderhalf uur dus dan gaat het zadel er niet op in de trailer.
Opzadelen buiten de trailer is net zo snel, dus dat is het probleem niet.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:34

voor langere ritten doe ik het ook echt niet maar wel als ik alleen op stap ga en niet verder als les of strand. Os wil nog wel eens gaan hangen als hij vaststaat en hij schrikt ergens van, en zeker op het strand schrikt hij nogal snel Haha!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:37

Ey, niet hier kletsen eerst moet het andere topic vol Knipoog

Mijn paarden gaan overigens NOOIT gezadeld in de trailer. Wil mijn pa trouwens ook niet hebben.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:37

gomir schreef:
Ik deed het vroeger ook nooit, maar als je jarenlang meegaat op concours met die springruiters en de hele dag gezadeld beesten wegzet omdat ze snel nog een rondje moeten lopen of ze vast klaarzet voor je gaat helpen op het voorterrein dan wordt je daar wel wat makkelijker in denk ik Ja

Dat speelt denk ik ook zeker een rol!
En met meerdere paarden en weinig tijd is het natuurlijk gewoon ook véél handiger, maar dat probleem heb ik niet Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:38

Mijn dikkerd gaat wel eens naar les met zadel op als papa te laat thuis is om relaxed te doen.
Maar de stressjes van mijn zusjes nooit. Die flippen al van een deken om in de trailer...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:41

Ik hou er gewoon niet van om me te haasten met zadelen (Tal staat altijd stil, en juist dan gaat ze draaikonten), als ik het van te voren doe hoef ik me bij aankomst dus minder druk te maken is mijn theorie. Ik zadel eigenlijk altijd zelf, zodat ik niet hoef te checken of het wel goed is gedaan.
Mark is ook tegen, maar ja als hij me eis ben ik altijd wel ruim op tijd, itt morgen

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:47

Ik heb Oeste echt nooit gezadeld op de wagen staan. Niet goed voor zijn stress-niveau en ook niet goed voor het kwaliteits-niveau van het zadel Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:59

Dat scheelt, Tal heeft het woord stress niet in dr boekje staan, ik daarentegen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:03

Pablo en Raimaer wel, meestal als we met twee paarden op stap gaan voor een buitenrit en geen hulp hebben bij het opzadelen. Vos nooit.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:32

Bij mij staan ze regelmatig gezadeld in de trailer.
Thuis in alle rust zadelen, in de trailer en dan naar de les. Meestal ben ik alleen en dan is dit het handigst en het veiligst.
Paard reist wel heel rustig en relaxed.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:41

Ik zet ze nooit met zadel op in de trailer. Oro die breekt zowiezo de tent af als hij samen met een ander paard op de trailer staat. En ook als hij alleen is en ik kom de trailerin. Dat zou het zadel niet overleven.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:47

Foei Oro!

Weet iemand wat een baal zaagsel kost ongeveer? bij ons op stal ben je 7 eur kwijt