[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:32

jeetje FE dat is niet best zeg! sterkte ermee!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:46

Moggel. rare nacht gehad dus. Straks bij Muti kijken en vanmiddag laatste crosshuppeltjes met jer maken voor mb, als hij fit is tenminste ;-)

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:51

@ Magreet doe ik ;) En wat een schrik van Noa!
@ Sanurie dat heb ik nou precies hetzelfde met Max! Hij is zo zenuwachtig en in de B kan ik hem niet genoeg aan het werk zetten!
@ Lielle aardige ruitershop :P
@ FE toppie dat het zo goed ging! Ik heb er hier ook zo 1 op stal! Levensgevaarlijk!

Veel op CC goeie en iets mindere! Wat betreft die nieuwe B vind het ergens goed maar toch ook wel Wat overdreven hoor! Okay voelde me er toch wel goed bij dat ik winst had maar van de 2x 45 starts waren er 7 of 8 met winst waarvan 1 maar 1x 2 winst! Schieten we daar nou echt wat mee op met die verandering???!
Ik denk het niet!

Gister weer voor het eerst op Max gezeten! Uiteraard op m'n nieuwe zadel! Zit zaaaaaaaacht vergeleken m'n stubben! :D Heb die GPG beugels eraan zitten nu! Kon het uiteraard niet laten ff te draven en galopperen!
Nou je weet niet wat er gebeurd!!!! Ik kreeg gewoon de slappe lach met die beugels in het begin, leken wel springveren! Na paar rondjes ben je het gewend en voelt het eigenlijk heerlijk!
Nu kijken hoe het met springen gaat met die dingen! Wel ff rustig aan nu nog hoor! Eind van de week misschien als m'n knie goed blijft!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:24

Jeutje Margreet! Sterkte met Suus, en ik hoop dat je vanmiddag even goed kan genieten van het concert.
Mirthe, ben je nog op de seh geweest? en hoe is het vandaag?
Henny: voorzichtig met je knie hoor!! Fijn dat je zadel zo lekker zit.

Wij hebben een dressuurpaard dat een springpaard blijkt te zijn. Staat keurig in zijn eigen landje, je draait je om en hij staat in het andere landje...... Wie zegt er dat een Houston niet kan springen? :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:11

Texelse opleiden tot crosspaard dus
Henny gpg zijn inderdaad even wennen maar daarna heerlijk
Margreet en Noor veel plezier

Nou ik ben terug van concours en kan de smile niet van mijn gezicht krijgen. Toen ik kwam had ik echt iets van als ik de BB maar doorkom ben ik tevreden; heel veel borden en een overbouwd slootje en een zeiknatte bodem en een hindernis die mijn springinstructrice ooit geleend had en waar ik heel veel ruzie over heb moeten maken toen. Wel een superfijn gebouwd parcours.

Bij het losspringen een onnodige weigering op de oxer dus toen raadde mijn moeder aan indien nodig te rijden alsof ik een trakhener aanreed (kop hoog houden en gas). In de BB foutloos rondgekomen met af en toe wat extra aanmoediging, maar gewoon in normaal tempo kunnen rijden. Daarna Ferrose even terug gezet op de trailer om te wachten.

Bij het losspringen voor de B zei ik nog tegen Kris ze voelt supergoed in haar vel. Eigenlijk net wat te kort kunnen losspringen voor de B want ik werd al opgeroepen maar in het parcours stappen vond ik belangrijker dan nog een sprong. Ferrose voelde super aan, hindernis 4 was veranderd met een enorm turqoise bord daar nog een tikje mee moeten geven maar ze voelde verder heel safe. 1 balk op de dubbel omdat ik haar een ophouding teveel gaf zodat ze net achter te ver onder gleed. En met 66.5 stijlpunten - 4 strafpunten is mijn wp dus binnen. Ik mag naar Castenray *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

SM zoelen sla ik trouwens over. Ferrose is buiten gewoon fijner te rijden dus ik ga haar nu niet meer naar binnen doen. Ik start wel een extra rondje dressuur thuis

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:21

joki: gefeliciteerd! Zal wel lekker voelen zeg!
En is te begrijpen, als het niet nodig is een extra wedstrijd zou ik het ook niet doen.

Hier lekker ruzie gehad met mijn zus... Ze heeft me lekker lopen afkraken op FB... Dus ik zei tegen haar dat ik het niet leuk vond. Ik had wedstrijd gehad dus zaterdag en toen zei een vrouw dus dat ik goed gereden had. Reactie van mijn zus toen: Ja ze heeft redelijk gereden, kan er niet over oordelen want was er niet bij. Alleen over haar rijden thuis zijn we het niet allemaal over eens. Nouja ik heb de neiging een foto van haar op bokt te zetten en flink af te laten zeiken, want het beest loopt met kin op zijn borst, altijd trouwens. Maar ik ga ook niet mee met haar examen van de cursus, wordt daar afgezeken als wat en er wordt letterlijk gezegd dat ik mijn paard vooruit moet trappen!! Paard is zelfs te voorwaarts en moet rustiger gaan lopen, en nog meer op eigen benen.. wordt door elke instructie gezegd behalve daar... Ben er gewoon heel kwaad over en moest het even kwijt. sorry :o

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:27

@ Texelse, geweldig! Sta je toch ff stom te kijken!
En doe rustig aan hoor :)
@ Joki YESSSSS!!!!!!
@ SM jij hebt wat ruzie met je zus zeg! Vervelend voor je hoor!
Lekker negeren! Ze wil juist graag reactie! Negeer je haar heb je dr veel meer mee ;)

Aankleden en naar stal! Iedereen die nog CC heeft succes!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:43

texelse schreef:

Ja, we waren gisteren in Assen en zijn toen even langs het ziekenhuis gereden, naar de huisartsenpost. Kreeg daar een uitbrander dat ik moest bellen blabla, maar ze willen er nieteens naar kijken. "je staat hier toch? je bent hier zelf heen komen lopen"
Enkel ziet er nu weer uit als een enkel, ik kan er weer redelijk op lopen en ik wil straks oefencrossen. Mam heeft alleen gezegd dat ze me dan het huis uitzet :Y) . Ze wil Beau vandaag, morgen en overmorgen voor mij longeren, donderdag wilde Ilse wel mee te trainen naar Roden, zaterdag hebben we springles van htc in Vinkega en dan volgende week nog een keer naar Oosterwolde ofzo. Lief bedacht, maar ik wil nu. Ik moet zo toch naar Oenkerk om iemand te helpen, dus dan loop ik het parcours al, dan kan ik net zo goed zelf een rondje mee rijden. Zit nu dus even in dubio, want mam is niet thuis en komt eerst ook niet terug. Ik heb mijn rijkleding al aan, maar ik denk eigenlijk dat ze mijn zadel verstopt hebben :Y)

Gefeliciteerd dat je eindelijk je wp hebt Joki!
SM, met zo'n zus wist ik wel raad. Dat hoeft mijn zusje niet eens te proberen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:48

Joki gefeliciteerd!!! Topper.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:51

Mirthe, mooi dat het wat beter gaat, maar sorry dat ik het zeg, maar als jij nu die oefencross gaat rijden ben je stapelgek!! Je moeder heeft groot gelijk, en je mag je handen dichtknijpen dat ze de komende dagen het longeren op zich wil nemen. Je gedraagt je nu als een koppig kind van 2. :x

Joki wat fijn dat het goed ging, en dat de druk nu van de ketel is!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:55

Super Joki! De aanhouder wint. ;)
Wat schrikken zeg Noor en Margreet, hoe gaat het nu met haar?

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:59

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:39

Joki: super gedaan *\o/* *\o/* *\o/* . Gaaf joh!!

Ennuh Beli: had die startlijst maar even weggelaten -:(- .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:45

Moet je vroeg Lelie?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:49

_Noor schreef:
Moet je vroeg Lelie?

Ik mag eigenlijk niet klagen, want het is heel erg dichtbij voor ons :o . Als ik nou zeker weet dat ik bij zo'n verweggistan cross fijne tijden heb, heb ik het er graag voor over.

8.21 uur dressuur. Maar we kunnen weer de cross niet verkennen na de dressuur en daar baal ik best van.
Dus op vrijdag cross verkennen. Voor mij geen probleem om twee keer te gaan, maar vaak voor Laurie wel. Nou ja, we zien wel.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:55

:o sorry leli :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:57

Ik moet ook even kijken hoe ik het logistiek ga doen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:02

@Leliaardje, bij ons heb je altijd christelijke tijden :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:03

texelse schreef:
@Leliaardje, bij ons heb je altijd christelijke tijden :D

:D
Tja, ik zou het graag een keer willen, maar ik denk niet dat ik Laurie zo ver krijg.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:12

ik ga ook naar mb in het L, vind alleen de starttijden toch wel kort dag. heb wel hele fijne tijden. misschien toch 's avonds nog maar springen starten met bay ipv zondags.
lielles kast ziet er goed uit.
marijke het valt inderdaad nog best wel mee
mirthe heeft een paasei
margreet succes vandaag
henny mooi dat je zadel goed zit
texelse heeft een springend dressuurpaard
joki gefeliciteerd met je punt :D
suikermeisje dat is niet leuk :s negeren werkt het beste

zo gistermiddag alle drukte in 1x pff wel ff flink aan de slag dus. 's avonds zijn er niet zo heel veel meer geweest. was heel moe en dus rond 11u toch maar naar bed gegaan.
vanmorgen crosstraining gegeven. zo wat zijn die 2 pony's fanatiek. alleen 1 pony wil het water echt niet in..hebben jullie daar tips voor?
nu even op pc en straks even rijden met ollebol en misschien zoeffie ook nog even.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:26

hennydehart schreef:
@ Texelse, geweldig! Sta je toch ff stom te kijken!
En doe rustig aan hoor :)
@ Joki YESSSSS!!!!!!
@ SM jij hebt wat ruzie met je zus zeg! Vervelend voor je hoor!
Lekker negeren! Ze wil juist graag reactie! Negeer je haar heb je dr veel meer mee ;)

Aankleden en naar stal! Iedereen die nog CC heeft succes!

klopt :o
maar heb ook veel zussen dus heb af en toe met een ander ruzie :P (heb 6 zussen waarvan 2 nog thuis zijn/komen) en die andere maar een enkele keer :P
En ja moet negeren, maar da's zo moeilijk -O-

mistid schreef:
texelse schreef:

Ja, we waren gisteren in Assen en zijn toen even langs het ziekenhuis gereden, naar de huisartsenpost. Kreeg daar een uitbrander dat ik moest bellen blabla, maar ze willen er nieteens naar kijken. "je staat hier toch? je bent hier zelf heen komen lopen"
Enkel ziet er nu weer uit als een enkel, ik kan er weer redelijk op lopen en ik wil straks oefencrossen. Mam heeft alleen gezegd dat ze me dan het huis uitzet :Y) . Ze wil Beau vandaag, morgen en overmorgen voor mij longeren, donderdag wilde Ilse wel mee te trainen naar Roden, zaterdag hebben we springles van htc in Vinkega en dan volgende week nog een keer naar Oosterwolde ofzo. Lief bedacht, maar ik wil nu. Ik moet zo toch naar Oenkerk om iemand te helpen, dus dan loop ik het parcours al, dan kan ik net zo goed zelf een rondje mee rijden. Zit nu dus even in dubio, want mam is niet thuis en komt eerst ook niet terug. Ik heb mijn rijkleding al aan, maar ik denk eigenlijk dat ze mijn zadel verstopt hebben :Y)

Gefeliciteerd dat je eindelijk je wp hebt Joki!
SM, met zo'n zus wist ik wel raad. Dat hoeft mijn zusje niet eens te proberen.

Zij ook niet eigenlijk, vandaar dat ik haar mooi laat stikken met haar examen. Om 11 uur 's morgens zijn er niet heel veel mensen die kunnen :)

Mendy, weet zo 1,2,3 geen oplossing. Rijd zelf altijd door elke plas die tegenkom etc. Dus dan wennen ze eraan en worden er makkelijker mee.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 14:32

Ik hoef in MB pas om 12:00 dressuur, dus hoop dat het zo blijft :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 14:36

ja heb ik haar ook gezegt dat ze dat moet doen maar dat lukte nu aardig maar het is en blijft een ramp met die pony.
sm 6 zussen? zo he wat een drukte bij jullie

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:03

Yeah, concert(je) ging prima, mensen vonden het erg leuk en ook weer tientallen kaarten verkocht voor het grote concert op 16 juni.
Noa gaat prima hoor, daar geen zorgen over. Met schoondochter ging het goed maar probleem dient zich weer aan, er is nu overleg met chirurg en gynaecoloog over hoe en wat, ze ligt daar dus prima op haar plek. Maar wel sneu allemaal.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:31

Wat vervelend zeg margreet! is zeker schrikken. Beterschap!
Joki, toch dat verjaardagscadeautje!! :D gefeliciteerd!!