[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:05

De cross is op zaterdag, dan kan ik ook komen kijken :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:08

Jammer dat Renswoude vanaf hier zo'n pokkeeind weg is. Maargoed ik zit dan weer vlakbij Breda Hippique.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:17

Billy, leuke site, leuke naam en nog leuker dat je merrie nu drachtig is gescand.

Mijn trailer heeft de langste tijd gehad, wordt minder en ik twijfel tussen een nieuwe of een vrachtwagen. Neig meer naar een VW (C rijbewijs) aangezien de auto die er nu voor staat het denk ik niet nog 10 jaar gaat volhouden.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:20

Hmm toch wel verleiding om te gaan kijken in Renswoude.
Eigenlijk wou ik me nog opgegeven voor de dressuur in Putten maar keer een 1* kijken lijkt me veel leuker.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:21

Of je doet beide TG. Zet je T effe bij mij op stal. Waar je ook gaat dressuren, Lozeman op PH, het is bij mij om de hoek.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:27

Waar ligt Renswoude? Volgens mij is het niet bij mij om de hoek |(

Heb me net nog wel opgegeven met Frits voor de sgw clinic+oefencross in Oenkerk van zaterdag as :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:30

Renswoude ligt tussen Utrecht en Arnhem aan de A12.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:32

Ik was ook van plan om te gaan kijken in Renswoude. Een aantal nieuwe sprongen stonden er al toen ik er laatst aan het trainen was (kon niet laten een aantal te springen :P ) en ben héél benieuwd naar de cross.
JN: Gewoon kijken of het lukt met Anous. Ik doe ook mee met Amati maar heb niet de illusie vooraan mee te rijden. Hoop gewoon een mooi rondje te kunnen rijden.

Overigens wel héél tof. Maats volle zus is dan ook in Ermelo voor de NMK :D En volgens mij ook nog 1 of 2 halfzussen voor de VSN-Cup springen. 2 jaar geleden werd een ander zusje volgens mij nog 3de. Dus het stammetje van Maat is ruim aanwezig en vertegenwoordigd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:33

Dat is wel heel leuk PB! Amati heeft natuurlijk al wel wat meer ervaring dan Anoes.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:44

Ik ga even zoeken of ik nog een andere dressuurwedstrijd kan vinden. Keer op een doordeweekse avond. Ga ik lekker de 24ste naar Renswoude.

Net al even op de KNHS site zitten kijken. Wedstrijd als Renswoude zou je dus mee kunnen doen als je M+10 bent. Alleen dan heb je een FEI paspoort nodig?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:46

Ja, aan de andere kant als je ziet dat die van Madeleine al een stuk of 3 M crossen foutloos heeft gelopen. Daarbij vergeleken is Amati gewoon groen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:07

PB, wat een schattige hondjes <3

CoriienRN, fijn dat Jackson zijn been weer helemaal dun is :)

Simmie schreef:
Wat een koekies Lau! Maar ja, ik vind eigenlijk bijna alle puppy's, kittens, veulens, konijntjes etc schattig....

haha, ja ik ook :')

Mootje, jammer dat het oefenparcour niet geweldig was :( wel fijn dat het goed ging

Evie, dat klinkt niet goed! Arm paard :(:)

jipje_niekje, super dat Anoes het zo goed aanpakte :D

ook nog wat gelezen over caps. Ik heb nu gewoon zo'n standaard van HH. Maar ga nu denk ik die Harry's Horse Pro Synthetic Leather cap kopen :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:07

Dat is ook weer zo PB. Tis maar net hoe je het bekijkt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:10

Ervaring is inderdaad relatief :j Mistid zit in een topic over training van een 5-jarige. Als je haar 5-jarige vergelijkt met mijn 5-jarige is mijn paard onervaren maar vergeleken met het gros 5-jarigen, heeft mijn paard wel ervaring :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:12

Daarom en om een jong paard specifiek voor deze competitie klaar te stomen en door te trainen vind ik ook niet wat. Een 5 jarige kan beter te groen zijn dan teveel kunnen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:31

Vind ik ook PB, ze moeten nog een heel leven mee

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:51

@PB: Jou Amati heeft natuurlijk al heel wat meer gezien dan Anous ;) Dier heeft nog nooit een officieel parcours gelopen en tot 2 weken geleden nog geen terreinhindernis gezien :P := Ik ga er nog maar is even rustig over nadenken en even overleggen met mijn instructeurs.

Ik ben bezig met solliciteren voor een vakantiebaantje, bij mijn huidige werk wordt ik nog maar minimaal ingepland (met geluk 5/6 uur in de week, maar gemiddeld 3 uur, ben te duur in salaris....) wil dus graag iets extra voor in de vakantie. Morgen op gesprek en net nog een telefoontje gehad, hopelijk komt er wat uit voort...
Zo eerst maar is even een hapje eten en vanavond nog even naar dressuurles met Jipje ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:17

Die van mij werd met 5 pas ingereden. En het vosje is nu 5 en die is net een paar keer meegeweest in het L1 dressuur. Heb ook liever dat ze al wat "ouder" zijn als je echt begint, dan dat je ze met 5 al zowat Z klaar hebt. Het vosje gaat trouwens misschien weg, er zijn mensen die er belangstelling voor hebben en die komen binnenkort kijken.

JN: Leuk dat je zo'n compliment kreeg!

Mijn tentamen ging niet goed. Ik had er echt goed voor geleerd, maar ik had nogal een blackout. Komt denk ik omdat ik gekookt was in de bus. Nu even 3 dagen niks en dan nog 3. Ben er echt klaar mee

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:21

oh spannend JN, ik zal voor je duimen!

Hoorde net dat één van onze pensionpaarden wordt verkocht, ze zijn helemaal klaar met dat paard! Is een enorm gestresst paard en de eigenaar durfde er op wedstrijd soms niet eens op!

EDIT: jee wat vreselijk anthea dat je tentamen niet lekker ging! En nu moet je er nog drie :(:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:31

JOEHOE !!!!! *\o/* Ik ben net geslaagd voor rijbewijs D !!!! echt supervet, in 1 keer gehaald in 28 lessen.. :D Nu kan ik zo nu en dan op een touringcar wat evenementen rijden en wat bijverdienen als ik extra vrij heb. :P

JN @ overleg even met Alice wat zij ervan vind, zij kan je dan toch wel het beste advies geven of je het kunt of niet ?? zij heeft vorig jaar ook die eventing competitie gereden. Toch juist leuk om er blanco in te stappen voor de ervaring, tenzij je er tegenop ziet dan moet je het niet doen natuurlijk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:06

Zo ik heb ff 3 blz bijgelezen.

@ noor spannend... tekenen voor het huis.
@ mootje Leuk topic. Hij gaat het goed aanpakken en vind het duidelijk leuk!
@ JN wat gaaf dat Anoes het zo goed doet en complimentjes krijgen voor je paard is altijd top!
@ billy leuke naam.
@ Bianca Gaaf. Van harte gefeliciteerd!

Ik heb als trailer een bockmann XL. Ik had een XXL maar mijn ruin was daar opeens panisch in onderweg als er verkeer achterop en langs kwam. Hij ging ook bukken als je onder viaduct ging. Nu is hij weer braaf en hoor je hem niet.

Gisteren op CC ging het wel goed. 2e met 193pnt en ex 3e maar geen prijs met 180 pnt. Dus weer 2 wp erbij. In de 2e proef deed mevrouw aparte dingen zoals van B-M arbeidsstap werd volledige stuk spaanse pas met 2 benen. Jury vond het lachwekkend en ik vond het ook wel grappig. Ook vond zij het nodig om in de volte 10m galop opeens opzij te trappen. Dat wil dus niet op een kleine volte dus zij viel terug in draf.
Heb nu 3 wedstrijden staan met springen waar je steeds 2x voor punten kunt springen..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:14

Bianca leuk zeg!! lijkt me ook wel leuk om te doen dat rijbewijs :D
Noor spannend zeg!!
Mootje hij doet het wel goed dan ;) iets TE
JN gaaf dat ze het allemaal zo makelijk doet!! zou er idd rustig over nadenken!
Billy mooie naam hoor :)
Caro Mooie punten gefeliciteerd :)

Zo jackson zijn been is vrijwel dun :) draf loopt hij nog iets onzuiver maar komt goed :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:21

Gefeliciteerd Bianca! Goed gedaan!!!
Gefeliciteerd met je puntjes, Caro!
Spannend Noor...
Gelukkig gaat zijn been de goede kant op, Corien.

Ook Olivier lijkt alweer veel beter. Been wordt weer dun, ik bedwing alle neigingen om hem steeds te gaan testen op kreupelheid. Geduld, hij krijgt gewoon 4 weken vakantie... :)ddd

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:10

Bianca, Gefeliciteerd met je D rijbewijs!
JN, Heb je een nul-uren contract? Zelfs met een nul-uren contract zijn ze een bepaald aantal uur verplicht te geven:
Citaat:
Rechtsvermoeden na drie maanden
Volgens de wet bestaat er na drie maanden een ‘rechtsvermoeden’ dat de omvang van de arbeidsovereenkomst gelijk is aan het gemiddelde aantal gewerkte uren van de laatste drie maanden. Het is dan alleen nog mogelijk een werknemer minder uren op te roepen dan de laatste drie maanden, als hij daarmee instemt. Is dat niet het geval, dan kan de werknemer zich beroepen op zijn recht op arbeid. De werknemer moet dan wel beschikbaar zijn om die ‘extra’ uren in te vullen.

http://www.vkbanen.nl/werkgevers/736467 ... arden.html
Caro, Nette punten :j Hier is het standaard dat je twee keer kan starten voor de punten, wat een luxe eigenlijk!
Heleen, Verstandig! Hoe gaat het met je jonge paard, een Houston toch? Is hij al de lucht ingegaan?

Net even een zomertenue-blouse gekocht en het 'basisboek Eventing' van Alice. Paard moest weer even op zijn plek gezet worden, maar uiteindelijk liep hij erg fijn. Ik kreeg zelfs ee compliment van iemand dat ik rechter op zit *\o/*

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:17

@ mootje met springen is dat helaas niet standaard. Ga zondag naar Warffum 2x voor punten en het weekend erop kun je 2 dagen in Dalerveen voor punten springen. Ik heb nu 6 parcoursen staan en moet nog 5 wp hebben. Hopelijk rij ik ze maar ik reken op niks..