[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Canter

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:52

Ben weer bijgelezen maar ook weer vergeten waar ik op wilde reageren geloof ik..

Knap hoor, van de ponyruiters, de eventing krijgt weer toekomst in Nederland!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:58

Amaai, we stonden al op de 3e pagina! Ik zit nu naar de dressuur te kijken op de Nederlandse zender nog wel!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:24

heb ik het gemist

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:25

goedemiddag

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:38

Ik ook! Anky heeft het weer gedaan hoor

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:10

Gomir, ik heb me opgegeven voor de B maar als ik in Vlietlanden winstpunten rij bel ik Rosina om te vragen of ik nog in het L kan.

Volgens mij heb ik me voor Gorssel wel opgegeven voor het L.

Zonde van de merrie en het laatste rondje met Ot.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:19

Er is nu paardensport op tv
Volgens mij van de Samsung..
Weet niet of jullie het ook kunnen ontvangen, het is op CNBC europe.. Ga weer snel kijken, dacht ik meld het even (was toch reclame)

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 20:29

Ben ik ook weer eens. Bokt was vanmiddag zo traag dat ik het maar opgegeven had.

Mooi dat Ot zo goed ging het eerste parcours Gomir! Hoorde van mijn juf al dat die regenboog moeilijk stond in het parcours en dat meerdere paarden daar moeilijkheden mee hadden.

Leuke foto's weer Vief, leif van je vader dat hij een sloot voor je ging maken!

Ik zou vandaag gaan springen, maar omdat het maar bleef regenen heb ik afgezegd. Het gaat al niet helemaal lekker met ons tweetjes in de L en ik had geen zin om ons vertrouwen nog eens extra op de proef te stellen door op een gladde grasmat te gaan springen. Vind het wel jammer, voorlopig heb ik geen tijd meer in de weekenden om te gaan springen, dus zal het wel na het SGW-seizoen worden voordat we het weer gaan proberen.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:04

ik ga morgen een weekje met de Heuvelruiters feest vieren in zuidwolde.. tot volgende week

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:54

Veel plezier Kim!! Oehh.. Zuidwolde
Heeft het super-zalfje nog geholpen?

@ MissM; Slim dat je niet bent gaan springen, het is inderdaad hartstikke glad door al die regen en misschien is een springstop niet eens zo verkeerd?? Misschien dat het na het crossen wel weer veel beter gaat dan nu

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 08:50

[quote="viefdepief"]Veel plezier Kim!! Oehh.. Zuidwolde
Heeft het super-zalfje nog geholpen?

quote]

nee het zalfje heeft niet geholpen, neem FF niet mee.. maar ga dus zonder pony..
jij veel suc6 in vollenhove!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 08:56

Het afsluitende persbericht van de KNHS over het EK pony's:

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=14251&Pc ... omStyle=11

KNHS schreef:
(...)

Tegenslag voor eventers

De eventers van bondscoach Jan Huizinga begonnen de wedstrijd met tegenslag. Chico van Elaine Pen verstapte zich in de laatste training en nam niet deel aan de wedstrijd. Elsemiek van Roekel kwam met Just in Time ten val bij het losspringen voor de cross en mocht van de wedstrijdarts niet meer starten. De drie EK debutanten reden de wedstrijd uit en daarmee kwam Nederland toch in de teamranking terecht.

Abbe de Jonge reed met Jordy drie goede onderdelen, waaronder een foutloze cross binnen de tijd, en werd elfde. Zijn zus Renske finishte met Prescott Charley op de twintigste plaats. Justin Maarse liep in de cross twee weigeringen op en werd uiteindelijk 37e.

(...)

Individueel eindklassement eventing:
1. Melina Lamp (GER) - Desperado 41,20
2. Hannes Melin (SWE) - Mustang 42,20
3. Laura Collet (GBR) - Ice Cool Bailey 43,10
11.Abbe de Jonge (Oosterhout NB) - Jordy 62,80
20.Renske de Jonge (Oosterhout NB) - Prescott Charley 74,90
37.Justin Maarse (Middenbeemster) - Edgar 131,30

Landenklassement eventing:
1. Groot-Brittannië 167,60
2. Duitsland 186,50
3. Ierland 196,10
8. Nederland 269,00

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:07

Jammer van Elsemiek en Elaine, dat is echt balen als je de cross niet kunt rijden.

Voor de rest vind ik het superknap wat ze gedaan hebben, ze hebben hem toch maar mooi alle drie uitgereden!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:55

Wat een pech als je er bij het losspringen uit moet..
Hoop niet dat ze iets ernstigs heeft.

Gisteren trouwens dressuur gereden, ging lekker, Sam was lief en ik heb echt een uur fanatiek gereden, meestal veel stappen tussendooor (ook om zelf weer een beetje op adem te komen ) maar dit keer gewoon geen gezeur en heb ik echt veel galop en drafwerk gedaan..
Ging op het laatst echt lekker, opeens was ie ook echt moe en toen maar lekker uitgestapt en hem gewassen (Ik wil ook warm water thuis )

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:23

De Nederlanders hebben het toch best goed gedaan, vooral de 11e plek van Abbe de Jonge!

Ik heb net heerlijk gereden, ze was lekker ontspannen en ik kon haar mooi rustig laten springen Nu morgen nog, dan heb ik weer wedstrijd, Hardenbergse Ruiterdagen

Landgraaf is trouwens verkocht. Hij is naar een manege in Ede gegaan, ik ben benieuwd. Hij is er wel geschikt voor, altijd eerlijk en braaf met rijden (bijna altijd dan haha). En het is ook wel goed voor hem denk ik, bij ons kreeg hij gewoon minder aandacht doordat hij niet meer gereden werd en dat kon je echt aan hem merken.
Aan de ene kant denk ik ook weer van, het is wel een paard van 1.80, zou daar een gemiddelde manegeklant graag op willen rijden? Maar we horen nog hoe het daar gaat en als het niet wil komt hij weer terug. Ik begon vanmiddag toch wel even te beseffen dat hij echt weg is nu en Madine zit ook steeds te kijken waar haar grote vriend is...
Maar ik heb alleen maar goede herinneringen aan hem en hij heeft altijd zijn best gedaan. Ik heb heel wat ervaring door hem opgedaan en heel wat geleerd. Dit is gewoon het beste voor hem, hij is niet meer geschikt voor de sport en hem laten staan dat verdient hij ook niet!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:40

jammer Andrea, maar aan de andere kant ook wel weer goed!! hopelijk krijgt hij daar een lekker leventje!
ik ben weer even thuis(aangezien in ons nieuwe huis nog geen tv of pc staat...pff flink afkicken!!)
die vos gaat een deze dagen ook weg. hij is echt enorm dik geworden.. maar loopt nog steeds onregelmatig. erg jammer, had ergens gehoopt dat hij een deze weken wel zou opknappen, maar helaas zit me niet mee!

nog even een update over Oeterma: hij moet natuurlijk nu 6 weken elke dag paar minuten over het harde lopen! madame is natuurlijk ene hete tante, maar ze gedraagt zich echt super, loopt wel keihard, maar niet kreupel!! dus hopelijk kan ze over 6 weken onder het zadel...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:20

Super dat Oeterma de goede kant weer op gaat RT
Jammer van die vos, maar dat zat er al wel een beetje aan te komen

Jammer Andrea, maar hij krijgt het daar vast super naar zijn zin!

MissM; het schijnt gister nog redelijk te rijden geweest te zijn bij RAP Maar als je je er niet zeker bij voelt kun je idd beter niet gaan

Opmeer vandaag is wel afgelast. Kon dus mooi uitslapen ipv om kwart over vijf op. Tien uur op stal ligt me toch beter dan half zeven

Heb vanmiddag superfijn gereden! Ga zo Otje en Cheeka nog even doen en dan na het eten nog maar wat voor de studie doen. Was gister al zo lekker op weg, dan is het niet zo erg om door te gaan (en ik heb nog wel 'vakantie')

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:34

oh best banketstaaf voor de deelnemers van vandaag, maar voor mij best goed om te horen dat Opmeer is afgelast...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:43

Ik hoorde dat op Marienweide de dressuur was afgelast maar dat het springen wel doorging.

Kan je meteen zien wie de bikkels zijn

RT lekker toch dat ie zo gegroeid is, alleen balen dat ie nog niet rad is.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:51

Heb net even gehockeyd en gelijk ook even langs het terrein van de Hardenbergse Ruiterdagen geweest en het ligt er goed bij! Mooie hindernissen en mooi aangekleed, Madine heeft genoeg te kijken morgen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:37

In de beemster was het ponyspringen afgeblazen, verder ging alles door.
Springring in Opmeer lag er gisteravond ook super bij, maar wsl zijn daar wel wat showrubrieken en tuigpaarden naartoe verhuisd. Hoofdterrein was gister aardig nat...
Ik vond het jammer, want had er wel zin in, maar heb me vandaag ook prima vermaakt op stal (en hoefde tenminste niet om kwart over vijf eruit )

Otje liep ook al superfijn vanavond. Merrie was weer wat aan het spoken, maar kwam er wel fijn door na tien minuten
(heb vandaag zo'n dag dat het net voelt alsof ik het eindelijk begin te leren Hou dit gevoel vast )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:07

reddytobias schreef:
nog even een update over Oeterma: hij moet natuurlijk nu 6 weken elke dag paar minuten over het harde lopen! madame is natuurlijk ene hete tante, maar ze gedraagt zich echt super, loopt wel keihard, maar niet kreupel!! dus hopelijk kan ze over 6 weken onder het zadel...

Zes weken stappen is zo voorbij!

...sprak zij uit ervaring.

Sterkte iig RT!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:27

Hooooyy allemaal!!

Ik ben weer terug na mn vakantie..En ik d8 ik ga even op bokt bijlezen..Noooh is gewoon niet te doen!!
Wat jullie allemaal ge**** hebben in 2 weken! hahahah echt veel..dus misschien als ik mij een dagej verveel..haha

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 23:10

Geheheh tsjaa we hebben goed ons best gedaan Anja
@ Andrea, fijn dat je zo lekker hebt gereden. Ik heb ook heel lekker gereden, was naar Hilde gegaan (Sam natuurlijk weer meegesleept!) en toen hebben we echt heerlijk in het bos gecrossd! Was gelukkig een beetje heide-achtig, waardoor de bodem echt super was (waren ook veel zandpaden) Sam moest in het begin in de galop, achter Lasko (Hilde's pony) maar dat ging echt goed, kon hem er (nog net ) achterhouden en lekker veel gegaloppeerd, later ook nog even voorop en een stukje naast elkaar en ze gingen helemaal niet vervelend doen ofzo
Waren af en toe wel hele grote plassen, waar Sam natuurlijk heel hoog overheen moest springen
Daar zit je dan op je dressuurzadeltje (ander zadel is morgen waarschijnlijk klaar, ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben)

Jammer dat je grote vriend weg is... Hoop dat ie het een beetje naar z'n heeft op de manege, zal nu wel veel aandacht krijgen

@ RT; Fijn dat ze lief is met stappen en dat ze er alweer flink op los stapt!
@ Gomir: Vastbinden dat gevoel

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:51

Voor degenen die naar Leidschendam/Voorburg gaan: de foto's van de hindernissen staan inmiddels, op volgorde, online, onder het kopje "parcours 2005". Ziet er goed uit en ik heb er vreselijk veel zin in!