[SGW] Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:59

Hier heeft de staleigenares ook liever merries. Ze heeft vroeger 1x hengst gefokt en die is ook goedgekeurd toen. Maar dan verkocht naar Canada en nu Amerika, geruind ondertussen en loopt daar van die hunterklassen.

Maarnu het veulen dat vorige week geboren (canch haar halve zus, no.orit) is dus ook een hengstje, het is dus afwachten nog wat canch haar veulentje wordt. Liefst zou ze eentje houden en eentje verkopen. Als canch haar veulen merrie is dan is de keuze snel gemaakt. Hengsten houden gaat sowieso niet, teveel merries :P.

De verwachtingen zijn trouwens het hoogst bij canch haar veulen (vreemd genoeg :P ). Noor.it heeft veel meer spring vermogen maar canch betere spring techniek.

Het veulen nu is trouwens echt huge :P, hij is al zo groot als veulens van begin april :P. Mamie was gisteren wel niet zo goed :\, ze zijn voor het eerst buiten geweest en ze is enorm beschermend. De weide ernaast stonden andere merries met veulens. Ze zag er niet uit, vol opgedroogd zweet, vreselijk opgetrokken. Ben savonds geweest en dan was ze gelukkig wel weer rustig. Krijg af en toe een stress aanval, ik hoop dat cancha niets voorkrijgt :(.

Jammer dat stijn niet wat meer begeleiding wil... Nuja hij moet het aan de ene kant zelf weten?
Amaaie gaat toch ook geen kleintje zijn flushke :P. Voor mij hoeven ze niet zo groot te zijn (ook al ben ik zelf best groot)

Daaphh

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:30

Junior had zich wss ergens geraakt, hij had een wondje dat dik geworden was..

Hier ook liever een ruin, maar zoals als gezegd is, als ze dan stil moeten staan heb je er niets meer aan...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:23

Ja maar furrie vind ik zo net te klein ideaal zou 1m68 zijn :o nu is hij op 1 jaar 1m50 dus ik hoop dat hij toch nog 15cm zal bij groeien.
Hij moet het inderdaad zelf weten maar ik krijg dan wel de vraag en het gezaag wrm dat het niet lukt. Of dan zegt hij dat paard zijn best niet doet. Da's niet eerlijk tov het paard vind ik die hem altijd super hard helpt of red.

Oei niks erg hopelijk daaph? Is hij gestart in de cross?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:02

Hoe groot is furrie? Ik vind je zo wel passen eigen op furrie. Hoe is het nu met haar? Wnr terug op controle?

Dat is natuurlijk wel vervelen het gezaag achteraf en idd oneerlijk tegenover vozzie die eigenlijk wel hard zijn best doet.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 19:13

Giet het bij jullie ook? De stal + omliggende straten staan blijkbaar blank... Wij stonden op het punt te vertrekken maar stellen het maar even uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:23

Ik heb hier vandaag nog geen drup gezien tussen Affligem en Erpe-Mere...

Ga nu huiswaarts na de les. Die was kort gezegd :):) ~~}> :D :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:27

Hier stond 21cm water :o gemeentelijk rampenplan afgekondigd...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:43

Nee junior niet te erg, maar ja willen toch geen risico nemen natuurlijk.

Blits is ook niet zo groot, opzich vind ik dat niet zo erg. Jomo is wel een reus.

Hier ook geen drup, maar ik hoorde inderdaad dat het ergens een rampenplan was afgekondigd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:59

Eindelijk thuis. Oef.

Voor ik naar les vertrok (iets na 6) hoorde ik wel op de radio dat er vooral aan de grens met Nederland nog serieuze onweders konden zijn. Bij ons was het toen donkere wolken, stevige wind en vocht in de lucht. Op ons oefenterrein was de wind minder en mettertijd is het beginnen opklaren. Toen ik aan het uitstappen was hadden we alweer flarden blauwe lucht.
Ook thuis is alles nog droog, ik vermoed dat het dus enkel maar overgewaaid is.
Vannacht ben ik wel wakker geworden van hele stevige wind. Geen idee of er toen regen is gevallen. Ik heb raam dichtgeklapt en terug bed in.

Icaro was héél anders dan vorige week. Aantal keer fiks tegen de hand in proberen drammen en serieus gaan hangen maar met eens mijn gewicht (ahum) in de strijd te gooien was de boodschap wel duidelijk.
Maar looplust! Niet normaal. Had iemand gezegd dat die een maand 24/7 op stal had gestaan en dagelijks 5kg topsportvoer had gehad, ik had het geloofd. Wat een bom energie! Niks van protest op zit of been, niks protest meer op correcties, heel flink voorwaarts denken, heel fijn kunnen schakelen... ondanks het uitproberen aan de voorkant toch heel fijn kunnen rijden. Ben echt meer dan tevreden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:50

pp: furrie is maar 1m63 dus niet zo groot :) ja je ziet er niks aan :) ze elke dag op de weide nu; paar keer per week ga ik stappen. Vnaf volgende week mag ze beginnen draven( er is dan alweer een maand voorbij :o ) In augustus moet ze terug op controle.

laurie: hier ook niks van regen gehad. Wij hebben wel heel veel onweer en regen gehad in de nacht van maandag op dinsdag.

varekaj: leuk dat hij lekker voorwaarts was. Hopelijk blijft het nu zo aanhouden :)

daaph: hoe groot is blits? die lijkt ook niet zo klein ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:10

Icaro was op 2,5 jaar misschien 1m30 of 1m40? Daar is lang gedacht, van veulen af aan, dat die klein zou blijven. Zo ergens 1m50 of 1m55 max. Uiteindelijk is meneer toch 1m63 ongeveer geworden. Hij is lang blijven groeien en heeft op zijn 5 en 6 nog scheuten gehad. Na de castratie is hij pas gaan uitzetten. Ik denk dat die op zijn 7 jaar pas volledig uitgegroeid was.

Voor mij hoeft het niet groter, ben zelf ook maar een dop hoog.

Mila idd, ik hoop dat het zo blijft. Was vloeken op de aanleuning omdat we daar dus weer wat werk aan hebben. Ik heb hem daarentegen grote stukken zonder zweep kunnen rijden. Dat was vorige week ondenkbaar. Rechtrichten ging soepeler.
Nu nog 2 weken puntjes op de i en dan krijgt hij 2 weken vakantie als ik op reis ben.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:48

Julie was idd ook een laatbloeier, heeft op haar 6-7 jaar ook nog een paar cm bijgedaan :) Wist de fokker ons op voorhand te zeggen, heel de moederlijn is daar blijkbaar laat. :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:53

Hier geen onweer gehad. Ik ben gisteren met Colorado gaan wandelen en onderweg op een effen grasveld kort wat gereden. T'is toch iets hé :P
Donderdag kan ik Iskander rijden op de (kleine) piste van buren verderop, ik moet enkel de steenweg oversteken en een boerenweggetje afstappen en ik ben er. Op zich niet slecht, hij ziet weer een hoop nieuwe dingen.

Op die manier kan ik Iskander en Colo 2x per week rijden en Ferro voorlopig maar 1x per week, moet het stallen bij mijn vriend nog aankaarten bij zijn mama (het is haar grond). We zijn ondertussen aan het uitkijken naar een nieuwe camionette want de chassis herstellen is niet veilig. Zeker niet als je een remorque met veel kg's moet trekken.

Laurievc: woon jij nu al in je huis (naast Karin?)

Varekaj: wat fijn dat hij nu terug aanpakt. Het zadel zal er toch wel voor iets tussen hebben gezeten.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:55

Nee, nog niet! We hopen elk moment iets te horen van de bouwvergunning en dan moet het nog een maand aangeplakt worden. En dan alle werken :P We hopen er 1 november te kunnen intrekken. Vanaf de paarden er staan, woon ik er ook :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:26

Zadel zal er zeker voor iets tussen gezeten hebben. Ga vandaag en zondag wel mijn zwaarder bit gebruiken. Gisteren heb ik met de D-trens gereden die zachter inwerkt en eerlijk is eerlijk, ik had kunnen voorzien dat hij daar zijn profijt uit zou halen.
Hij gaf de volledige les het gevoel dat hij als een racepaard klaar stond in de startblokken en gewoon zat te wachten op het sein om te mogen vertrekken. Vond ik echt fijn.

Ik heb me ingeschreven voor een clinic bij J*ill H*uybrechts in juli. Nu dat er eens zoiets in de buurt doorgaat wil ik die kans wel benutten.

Ga je dan zondag kunnen starten? Heb gezien dat ze de L1 hebben opgesplitst in 2x 12, moet als eerste van de 2e lichting om 13u. Het is dat het niet op mijn route ligt, anders had ik nog plek vrij om er eentje mee te nemen.

Laurie, dan zit je op hete kolen zeker? Denk je dat er bezwaren gemaakt gaan worden door buurtbewoners of heb je daar wel een gerust hart in?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 12:29

Ja, vind het mega spannend en kan echt niet wachten :D Nee, verwachten we geen hinder van. De eerste maand van het dossier heeft er ook een blad uitgehangen en dan mochten buurtbewoners gratis hun bezwaren gaan neerleggen. Als ze dat nu willen doen kost hen dat 60 euro. Is toch al een fameus bedrag dus we verwachten daar geen problemen mee :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:45

Varekaj: neen ik ga niet starten. Op zich kan ik de auto lenen van mijn vriend zijn moeder voor die dag maar Colorado zijn proef moet ik toch wel deftig voorbereiden en zo half en half voorbereid starten resulteert dan toch in een laatste plaats. Om daar dan al die moeite voor te doen + het risico van met iemand anders zijn auto rond te rijden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:38

Het is gelukkig maar een tussenwedstrijd en geen belangrijk tornooi maar alsnog wel balen! Ik begrijp het wel dat je niet graag met andermans auto op stap gaat, je moet maar de pech hebben dat er iets misgaat.

Laurie nee dan begrijp ik dat er weinig kans op problemen is! Ze hebben al een mogelijkheid gehad en die niet gegrepen, dus waarom zouden ze er dan nadien voor betalen?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:27

Net bericht dat onze bouwvergunning goedgekeurd is :D :D :D Nu nog een maand aanplakken, maar dat betekent dat we een volledige maand op de planning voorlopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:19

*\o/*

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 21:52

Proficiaaaat! :D

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:35

Blits is, 162 ofso. Zal niet ceel groter zijn.

Proficiat! Wij zijn ook nog steeds op onze vergunning aan het wachten....

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:56

Wat ga jij nog bouwen Daaphh? Je huis is toch klaar (gerenoveerd?) en de paardjes en huis? :P lucky you

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:51

Afbeelding

Het rode is onze hangaar, het linker deel is hoog, het rechterdeel is te laag, onze traktor kan er zelf niet in... dus daar hebben we niets aan.
We willen dat afbreken en nieuwe hal zetten zodat het 1 geheel is..

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:18

Dat zijn nog serieuze werken Daph! :)

Ik heb mij zonet ingeschreven voor de jumpcross in Minderhout :D toch gewoon lekker 80. Zag dat Antonius het hierboven nog vroeg: ik werk momenteel 1 of 2x per week met ponybeest, en dat is echt niet genoeg. Springen is al weer van Arville geleden :o dit weekend eens werk van maken :p 90 leek mij dus geen goed idee :+ conditioneel loopt hij er desondanks niet extreem slecht bij. Drie merries en een shetlander, dat geeft hem wel wat bezigheid :Y)

Afbeelding

Foto van vorige week als we eens zijn gaan spelen op het motorcrossterrein in A.xel, was pittig maar wel eens plezant, heuveltjes op en af :D (de matchende outfit was echt per ongeluk wahaha, toevallig die zadeldoek in de koffer liggen...)

zijn kont is ook wel terug van de partij, byyeeeee slanke winterversie van mijn pony :')

Afbeelding