[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny_S

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:28

je gaf aan een ruiter met rustige en bewuste hand ;) dus dacht die kan je wel hebben
kijk anders even wat die springruiters er in hebben zitten

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:31

Filet Baucher trens?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:41

Ja maar rustig en bewust betekend niet dat als ik dus echt de ankers uit wil gooien dat ik er niet even goed aanzit. Hij komt dat wel terug...opzich wel een terug reactie:p maar steigeren vind ik eigenlijk nog gevaarlijker:p
Ik zal dat bitje eens opzoeken.
En ik ga sowieso niet zomaar iets uitproberen/kiezen zo snel, ga even met Eg.bert v Ro.ekel overleggen wat hij denkt dat geschikt is. Die heeft altijd goede adviezen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:53

Dan zou ik een yankee trensde proberen, superfijn bitje. Mijn Engels volbloed die op alle bitten scherper dan een gewone trens, "af brak" ging heel fijn met dit bitje.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 18:58

Dankjullie wel voor de tips!:) het Yankee bitje ziet er wel fijn uit. Die ga ik even in mijn achterhoofd houden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:37

Geen dank hoor, was een kleine moeite. Maar dat je enkel zo dik is klinkt niet goed. Heb zelf ooit mijn enkelbanden gescheurd gehad, toen had ik ook zo'n enkel. Ben je al bij een dokter geweest?

Splash: gefeliciteerd met je prijs!

Wij zijn ook tevreden, foutloze cross en springen ook foutloos. Alleen lage stijlpunten. Wel bijna op de tijd, 4.29. Galoptraining heeft dus goed geholpen. Volgende keer L, benieuwd hoe dat weer gaat.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:41

Ben nog niet bij de huisartsenpost geweest. EHBO adviseerde om te kijken of die morgen iets beter was en anders langs te gaan. Lig nu gewoon met ijs op de bank...
En ik zag dat je man zo hard ging! Toen ik naar 1 ging kwam die al in volle vaart over 19:p wel super fijn! Had die nog prijs?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:44

Haha ja zelfs de dochter van onze staleigenaar zei dat hij de sokken er goed in had. En dat wil wat zeggen want zij rijdt normaal zelf ook altijd erg hard. Hebben we echt op getraind want vorig jaar leek het meer op sight seeing wat ze samen deden :j.

Nou, hopen maar dat het ijs zijn werk doet en de zwelling afneemt.

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:21

M_Vainqueur wat vervelend. Sterkte. Ik heb hetzelfde gehad met mijn paard, super gevoelig in de mond. vanalles geprobeerd en toen kwam lmijn trainer kwam aanzetten met een rubber bitje en ze loopt super. Geen enkel probleem meer ook niet tijdens het springen of de cross

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:32

Vervelend Vainqueur! Ik heb geen bit-adviezen.

Gefeliciteerd Splash!

Jammer van het water Suelza! Welke paarden had je mee dan?

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 21:56

Amber ik heb gelachen bij 2 fotograven die ik gezien he. :D bij hindernis 13 en om de bocht voor hindernis 14

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:59

Ik heb niet gelachen :o Ik heb helemaal geen fotografen gezien haha. (En ik denk toch echt dat ze er wel stonden en dat dat meer aan mij lag).

*Gaap* Tijd voor een douche en lekker bijslapen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:44

4:25
Toch een mooie tijd puur op gevoel :D

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:13

Haha er waren heel veel fotografen! Ik zag er wel 5 zitten en rondlopen *-:) Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om bij 17/18 te gaan zitten. Helaas kwam niet iedereen langs, maar wel veel leuke foto's genomen. :D ik ga ze straks op de computer zetten!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:16

Yankee trens ziet er idd fijn uit.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:33

@ Heleen, ik had Bibi (schimmel) en Picasso mee!

@ Vainquer, jeetje... dan heb je een beste klapper gemaakt zeg! Je zult wel een hersenschudding hebben!

Waar doen jullie water training? Ik ga vriendlief maar even vragen of hij de bak weer onder water wilt zetten :p

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:08

Foto's zijn aan het uploaden! We hadden twee camera's mee, maar helaas heeft eentje niet altijd scherp gefotografeerd. De ergste foto's heb ik er tussen uit gehaald. De camera die het wel goed deed, raakte de batterij van leeg. Dus vandaar dat er van sommige geen foto's zijn en andere weer twee of drie hebben. Ik zal zo de link plaatsen! :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:08

Leuk *\o/* :D

Hier een blij en fit paard wat door de wei galoppeerde en sprong, dus die voelt zich prima :))

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:30

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 13:54

Leuk :D

Knappe Nuut! (2de foto)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 18:23

Warempel had ook nergens last van vandaag.
Na een ochtend in de wei, en effe in de molen had ik hem een beetje laten lopen in de longeerbak.
Nou hij draafde vrolijk rond.
Ik heb daarentegen wel een beetje spierpijn :=

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:24

Leuke foto's Amber! Wat jammer dat ik niet langs jou ben gekomen! Hoop wel dat ik nog een foto heb van 1 vd eerste 10 hindernissen.
Suelza, geen hersenschudding gelukkig, heb ik 1x eerder gehad met vallen van een paard en nu is het er wel ingeprent dat ik met mijn hoofd omhoog moet vallen, dus expres de teugel vastgehouden om boven te blijven.
Gister vanwege de pijn toch maar langs de HAP, geen breuken of scheurtjes in mijn botten. Vrijdag gaan ze kijken of mijn banden gescheurd zijn. Nu lekker mobiel met krukken en een drukverband.
Als er foto's van jullie zijn in de cross wel even plaatsen hoor! ben benieuwd!
En zijn er al verslagen van gister en vandaag crossen?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:19

@m-vainquer, wat naar dat je zo naar gevallen bent... :(:)

Cross Maarsbergen zag er wel weer erg gaaf uit. Ik hoop toch dat het volgend jaar niet in hetzelfde weekend als Markelo is.

Kort verslagje van onze dag in Markelo. Merrie was echt op het toppunt van haar hengstigheid en dan is het maar afwachten want Mark kan dan echt niet met zijn been inkomen. Heel tam dressuurproefje gereden, toch nog 181 maar ik denk wel ergens onderaan in de ring geeindigd. Springen ging goed tot de laatste hindernis, toen kwam hij net iets teveel met zijn been in en ging ze prompt staan. Dus 1 weigering en een lading tijdfouten. De cross is hij er zoveel mogelijk af gebleven. Ze ging wel wat weifelend door de cross maar zonder weigeringen. Foutloos dus maar wel een lading tijdfouten denk ik want snel was hij niet. Wel tevreden weer voor de 1e cross. Volgende week Westerbork, dan is ze iig niet hengstig. :+

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:29

M_Vainqueur schreef:
Gefeliciteerd Splashislief! En ik ga ook weer op water training Suelza...ik was degene die keihard werd gelanceerd voor de waterbak toen paard zich even 180 graden draaide. Niet zo fijn gevallen en kan nu niet meer lopen van de pijn en mijn enkel is (helaas niet overdreven) 5x zo dik. Baal ontzettend, tot en met 10 ging die zo fantastisch, maar ik krijg hem dan gewoon niet meer terug om normaal het water te benaderen. Dit is wel de druppel om te kijken of een ander bitje wat kan betekenen voor me...ben onwijs tegen verschillende bitjes, maar hij reageert Altijd op het watertrensje maar in de cross kom ik na een paar hindernissen niet meer door. Iemand een tip voor een geschikt bitje voor een paard wat opzich heel gevoelig is in de mond en een ruiter met een rustige en bewuste hand? :D

Edit; Susan, bedank Harm heel erg voor zijn hulp! Met voorbrengen en stiften enz! Echt heel fijn! Thanks!

Ik heb je zien vallen bij de waterbak. Ik was daar hindernisjury! Er zijn hier heel veel mensen gevallen na de sprong over de boom, omdat de paarden verrast werden door het water. De ruiters zaten niet snel genoeg terug en vergaten te blijven rijden, waardoor de paarden twijfelden en de ruiter, die dus nog in springpositie zaten hun evenwicht verloren en er zijdelings afgleden en afvielen. Dit gebeurde ook bij jou. De meeste ruiters kwamen veel te hard op de boom aangereden. Het tempo was niet goed onder controle en dan ging het mis. Wij konden het al zien aankomen voordat de boom gesprongen werd. We hadden blauwe vingers van het invullen van de ongevalprotocollen.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:48

Wat leuk om jullie verslagen te lezen van de afgelopen dagen!
Minder dat je zo gevallen bent M_Vainqueur, hopen dat het bij wat spierpijn en blauwe plekken blijft!
SuzanH ook beterschap! Hoe is het nu met je enkel?
Splash gefeliciteerd met je prijs! :D
Bar, fijn dat je zelf wel tevreden bent, mijn merrie heeft gelukkig nooit zo veel last van dr hengstigheid, maar weet dat dr moeder ook totaal niet te rijden was in die periodes.. Hopen dat het volgende week beter gaat als ze van die hitsige buien af is, haha ;)

Hier vandaag 2 rondjes oefenspringen gedaan. 80 en 90 cm, want de vorige keer 90 - 100 kan ik me nog iets te goed herinneren (crash :') ) Ging erg fijn, duurde alleen wel heel lang helaas.
As woensdag crossles bij Rob en de 20e oefencross in Renswoude!

Krijg helemaal de kriebels na jullie verhalen!