[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:20

Mooie foto's Percy! Mooie hoge hindernissen ook. Hoop dat die met de volgende regiotraining ook bij ons erbij zitten! Die lage boompjes heb ik nu wel gezien ;)

Ziet er goed uit Mette! Veel plezier!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:40

@Tia, als het met longeren je de eerste energie er uit kan halen, dan lijkt mij het goeie oplossing. Volgende week zal ze vast minder stress hebben bij de ver.les, leuk dat je dit met haar doet, worden ze goed mak van.
@Madelein, wauw wat gaaf ziet er goed uit! Jullie stralen!
@percy, nou je dochter kan er ook wel wat van! Wat knap dat shetan, het allemaal aan durft. Die twee zullen vast ver komen.
@mette, ruilen met trailer :P ziet er netjes uit, have fun morgen!!!

Vandaag thuis wat sprongetjes gemaakt, de galop begint er nu goed uit te zien, ze gebruikt goed haar achterhand en ze steeds meer in balans bij de wendingen. We zijn klaar voor een cross lesje morgen.

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:27

Is geen zomer in de bol Sanne, helaas. Is zelfde was ze deed in Moordrecht, is soort staken/klieren. Deels door de stress. Vandaar nu het longeren even

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:42

[naam] had vandaag voor de zekerheid ook even gelongeerd van te voren. Ze wilde toch even kijken hoe hij zou reageren op het terrein en er was een fijne inrijbaan dus kon het ook.

Mooie trailer Mette, goed merk ook volgens mij. Heel veel succes morgen! Jij ook succes Neesa.

Die hindernissen waren eigenlijk niet echt hoog Madelein maar de hagen waren wat hoger en Shetan weet nog niet dat je daar doorheen kan springen :) Ik vond het ook super dat hij het allemaal zomaar deed.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:49

@thia: o das balen... Hoop dat ze gauw overheen is!

@percy: foto's even op de laptop bekeken en daar valt het inderdaad wel mee, op mn telefoon leken ze groter ;)
Maar alsnog knap peerd!

@Neesa: Ja klopt, we hebben het allebei onwijs naar ons zin gehad! Zo trots op mijn puppy! Mag het bijna geen puppy meer noemen geloof ik hihi!

Ik ga nu naar stal, even de spierpijn eruit rijden bij Eddy. Geniet van de dag allemaal!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:28

Weer veel gekletst hier zag weer foto's voorbij komen, leuk!

Tiahastrona: Ik doe het soms ook wel eens, niet zozeer om het paard maar meer voor m'n eigen gevoel. En hij is zo'n verwende snotneus die alleen rondjes loopt in een longeerbak dus laatst een tijdje bewust in de bak gelongeerd voor het rijden dat ie dat ook maar eens leert haha.

Madelein:Super hoor, en wat een gave foto van het heksenoog!

Percy: Fijn dat Shetan ook zo braaf was, foto's zien er ook goed uit in het topic super!

Mette: Eindelijk de trailer, mooi ding hoor :D
Succes morgen.

Neesa: Ook al lekker crossen morgen, succes!

Ik heb niks bijzonders dit weekend. Vandaag na het rijden even door de waterbak bij ons (zit nu niet zoveel water in maar is wel een gat wat ze vaak spannend vinden). Deed ie ook braaf. Volgende week mag die mee naar de oefencross in Diepenheim. :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:39

Lekker relaxed weekendje dus Rianne, ook wel eens lekker!

Vraagje, gebruikt iemand van jullie de achter beschermers van dalmar eventer? Lijkt of ed drukplekken ervan heeft :(. 2 bultjes aan de achterkant van z'n achterbeen ( maar 1 been) net naast de pees. Zit ook vocht in want kraakt een beetje als ik erop druk. Zouden dit drukplekken zijn?! Zo ja hoe kan ik dit oplossen? Heb die beschermers net 3x gebruikt!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:07

Afbeelding

8e geworden in de tripalon vandaag. In de dressuur ging hij de ring uit steigerend, alsnog 176 punten dus wel prima.. Cross was leuke route! Zaten ook leuke sprongen tussen, alles foutloos gesprongen! Spring parcours ook foutloos.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:48

Netjes Mette! Volgens mij hebben wij hetzelfde jasje :). Couture hippique?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:33

Netjes gedaan Mette. Jullie zijn een leuke combinatie.

[naam] wilde indertijd Dalmar hebben omdat er ook heel veel positieve berichten over waren maar ik heb toen Style beschermers over kunnen nemen en die zijn prima dus helaas geen ervaring Madelein.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:14

Jammer percy! Ik heb net Canter equipment even gemaild of zij er ervaring mee hebben toevallig.

Nog een dilemma vraag: Hebben jullie paarden ijzers onder? Ed nog niet, en zit nu heel erg te dubben of ik die eronder moet laten zetten. Hebben jullie ervaring hiermee? Wordt er vaak met kalkoenen gereden? Het idee is om eind van het seizoen ook officieel de B SGW te gaan starten, dan kom je volgens mij sowieso op gras terreinen terecht vaak.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:46

Wij gaan nu weer op zoek naar een paard, wou nog langer door met epke, gaan we ook doen maar alsnog een paar erbij zodat we een goede klik hebben als we naar onze nieuwe school gaan..
Dus ik schrijf me nog niet in voor nieuwe wedstrijden aangezien ik nog niet weet wanneer mn paardje komt.. Ik ga nog wel met epke als hij blijft de cross in ermelo rijden :)

Heb nu even tijdje geen cross dingen meer maar vooral veel spring/dressuur, we gaan weer L starten :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:44

Ben benieuwd wat ze zeggen Madelein.

[naam] heeft vorig jaar zowel in Nederland als in België een B eventingwedstrijd gerden zonder ijzers. Dat ging heel goed maar zij zit er toch ook over te denken om Daimler op ijzers te zetten. Ergens best zonde want dat paard heeft super goede hoeven. Bij de bb in de Vlietlanden gleed hij wel een beetje op het gras. Ben bang dat we er niet onderuit gaan komen.
Het is niet zo dat ik zo'n paard natuurlijk freak ben maar als het hoeft dan net zo lief niet.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:52

Nee precies dat heb ik dus ook. Liever zonder. Maar als je ineens ergens staat en je kunt niet starten omdat het glad is vind ik ook zo wat...
Daarbij wordt vanaf april hier 15 km vandaan iedere 4 weken een spring wedstrijd georganiseerd op gras. Zo gek veel zit hier verder niet zo dichtbij dus wil die wel graag starten. Moet die ene winstpunt zien te halen! :)
Maar toch gaat het een beetje aan m'n hart om er ijzers onder te laten slaan! Ed heeft korte voetjes, hoeft maar eens in het half jaar bekapt te worden nu.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:53

Weet iemand toevallig dat als je 2 parcoursen start (klassiek en progressief) dat ze allebei meetellen voor punten?

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:07

@rianne weekend wat rustig aan doen is ook fijn, je hebt volgend weekend te goed :P
@Madelein, geen ervaring met Dalmar. Zou het zo'n druk geven waar er zelfs vocht onderzit... door beschermers, daar zijn ze niet voor bedoelt... Ik heb wel ijzers, omdat ze voor snel slijten door haar gegraaf en in het najaar crossen zonder ijzers is bijna niet te doen. Ergens is het wel zonde als hij goeie hoeven heeft, je kunt het nog even uitstellen. Scheelt ook kosten.
@mette, netjes gedaan! Succes met de zoek toch en waar zoeken jullie naar?

Onze cross les ging super, veel geleerd! In begin was ik best onzeker en daardoor gaf ik haar geen stabiliteit om over een aardig dikke boomstam te springen, waardoor ze deze als maar weigerde. Dit kwam echt door mij, volgens mij had ze die anders zo genomen. Toen ze er over ging pakte ze de alle hoogste punt ongeveer 1.20. Hoog springen heeft ze hier mee bewezen hihi

Daarna veld in, daar prima boomstammetjes, hegje, afsprong, opsprong, hekje, afdak en Waterbak. Behalve de greppel niet gedaan, merkte dat ik daar nog niet aan toe was. Dit pakken we de volgende keer op, eerst gaan we werken aan meer zekerheid en stabiliteit. Hoewel dit eigenlijk best goed ging aan het eind. Trots ben ik zeker op haar, ook beetje op me zelf hihi Er zijn filmpjes en foto's gemaakt hoop deze te kunnen scoren, altijd leuk!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:15

Paardje niet groter dan 1.70 en rond de 8/9 jaar! Moet al wel een beetje kunnen lopen hihi :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:27

Ik neig nu idd naar uitstellen. Heb even een topic aangemaakt hier in de hoop goede adviezen te krijgen.
Die bultjes zijn wel echt rot ja :(. Baal er enorm van. Hoop dat het morgen weg getrokken is.

Klinkt goed van je les! Super!! Foto's wel delen als je ze hebt he?! ;)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:32

Is toch netjes Neesa !
Balen van de bultjes Sanne. Ik reed altijd wel met ijzers. Je geeft al heel lang van tevoren op, en weet dus niet hoe terrein (en weer) dan is. Wil risico niet nemen. Ook al is cross op zand is springen vaak op gras, heb je toch stiften nodig.

Vandaag lekker in de zon gereden {:}

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:34

Tiahastrona schreef:
Is toch netjes Neesa !
Balen van de bultjes Sanne. Ik reed altijd wel met ijzers. Je geeft al heel lang van tevoren op, en weet dus niet hoe terrein (en weer) dan is. Wil risico niet nemen. Ook al is cross op zand is springen vaak op gras, heb je toch stiften nodig.

Vandaag lekker in de zon gereden {:}

Ja maar dan kan ik dus ervoor kiezen het pas te doen als ik officieel ga starten. Het enige is dat ik dan de sprintwedstrijden hier in de buurt niet mee kan rijden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:32

Misschien dan toch maar voor ijzers kiezen? Bij een goede hoefsmid hoeft dat geen kwaliteitsverlies aan de hoeven te geven.
Zelf ben ik wel voor warm beslag.

Progressief telt niet voor punten Mette, wisten wij eerst ook niet maar dat is puur voor de prijzen.

Fijn dat je crossles zo goed ging Neesa, klinkt inderdaad alsof jullie daar veel van opgestoken hebben.

Wist wel een leuk paardje Mette maar die is teruggetrokken uit de verkoop. Hier in België staan best leuke paarden te koop. Als het niet te ver is voor jullie zou ik zeker eens op kapaza.be kijken.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 06:09

@percy: Ja met de tijd moet ie er sowieso op. Voor nu heb ik besloten hem nog even op blote voeten te laten. Ik hoor van veel mensen dat de BB en B crossen makkelijk te doen zijn op blote voeten, zelfs de spring parcoursen op gras. Dus gok dan dat de regiotrainingen de komende weken goed te rijden zijn zonder ijzers en kalkoenen. Dan gaat ie er van de zomer op, voor ik officieel ga starten.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:31

madelein schreef:
@percy: Ja met de tijd moet ie er sowieso op. Voor nu heb ik besloten hem nog even op blote voeten te laten. Ik hoor van veel mensen dat de BB en B crossen makkelijk te doen zijn op blote voeten, zelfs de spring parcoursen op gras. Dus gok dan dat de regiotrainingen de komende weken goed te rijden zijn zonder ijzers en kalkoenen. Dan gaat ie er van de zomer op, voor ik officieel ga starten.

Goeie keuze!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:17

Wat betreft ijzers: als je paard gewoon goede voeten heeft moet het wel kunnen zonder in het begin. Echter voel ik mezelf wat zekerder met ijzers en heeft mijn paard niet zulke hele goede voeten dus die staat mooi rondom op ijzers. :) Zou het gewoon per paard bekijken.

Ik zit nu te twijfelen.. zaterdag oefencross in diepenheim of putten. Putten nog nooit geweest dus wel weer leuk, alleen ook stukje verder. Lastig :=

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:31

Hai daar, ik heb weer wat gemist zie ik :D

Proficiat met je nieuwe trailer en je tripatlon, Mette! Goed gedaan! Hopelijk vind je snel ook een paardje naar je zin, niet altijd evident...

Komt wel weer ok, Tia, zijn nog altijd streken en is niet fijn maar als je er mee om weet te gaan éénmaal zal je er waarschijnlijk een heel goed paard aan hebben :-)

Percy: Top van Caressa, ziet er heel goed uit je topic en je dochter rijdt fijn zo te zien. Ze is wel groot he, of vergis ik me?

Goed van de trainingen Madelein en Neesa, jullie gaan als een speer zo te horen!

Geen ervaring met Dalmar... Wel met Style en daar nooit problemen mee gehad...
Mijn paard heeft vooraan ijzers. Ik ga heel vaak op de baan en haar hoeven zijn hard maar groeien ontzettend traag. Gevolg --> meer slijten dan aangroeien en ze waren bepaalde moment zo kort dat ze er gevoelig op liep. Daarom wel ijzers. Als het zonder kan zou ik het niet doen, en als je paard veel evenwicht heeft heb je ze normaal op de meeste terreinen voor een b cross ook niet nodig... (bij ons vaak op zand :-) )

Moest iemand ook paardje weten voor een vriendin van mij: moet een betrouwbaar, lief paard zijn, groot genoeg en liefst een goede basisafrichting. Capaciteit voor L/M dresssuur, L cross en L springen zou mooi zijn. Betrouwbaar is wel het belangrijkste!

Ik heb mijn paard een weekje laten staan weeral :-). Zondag met de wandeling had ze dan hard genoeg gewerkt en nu kan ze er weer even tegen...

Ik zoek een tweedehands zadel, springen en wijde boom trouwens! Liefst een goed merk en budget <1000 euro... Als iemand tips heeft, altijd welkom!