Antonius: heb inderdaad niet veel geluk ermee. Normaal gaan onze grote paarden overdag buiten en komen ze snachts binnen omdat er geen hok of geen bomen op de weide staan. Als het zo super warm was kunnen ze niet buiten omdat ze niet kunnen schuilen. Dan werden ze snachts op de weide gezet. Maar flush moest van de veearts eigenlijk 3 weken op stal. Maar dat zag ik niet zitten en heb hem toch buiten gelaten weliswaar op een klein stukje maar hij heeft eens serieus dom gedaan met hem buiten te laten en het was dan verslecht. We hebben hem dan ook enkele dagen dag en nacht buiten gelaten maar het beterde niet echt. dan toch maar besloten om hem 1 week binnen te houden en dan zien hoe het is. Hij was een heel stuk minder mank het was nauwelijks tot niet te zien, maar na een week op stal is hij weer ontploft en was het nadien weer minder niet zo erg als voor hij op stal ging maar je zag het wel meer. dus is hem binnenhouden ook geen optie want dan ontploft hij en is het weer het zelfde. Dus nu zit hij 24/24 buiten en gaan we ook de kat uit de boom kijken en hopen dat het nu beter word.
van mij kriebelt het toch wel echt om te rijden heb nu een paar keer met vozzie gereden maar het is echt mijn type paard niet. Kga er nu wel blijven mee rijden omdat hij er wel deugd van heeft, maar zal toch blij zijn als furrie terug in het werk zal zitten.
Moest Luxor verplichte boxrust hebben, zou 't ook gene zijn om op stal te laten... Niet makkelijk als 't effectief nodig is!
Proficiat met de resultaten en veel succes op wedstrijd komende weekend! Ik heb er ook eentje, denk niet dat er superveel volk gaat zijn. Mss in de sub wel met dat de recrearuiters van de club wel vaker meerijden. Nuja maakt niet uit. Ik rij toch gewoon om nog wat punten te kunnen bijeensprokkelen voor de superprestige.
Anoniem
Geplaatst: 03-07-17 13:02
Florence: ja met Aalst ben ik echt blij als locatie! Super om te parkeren, proper terrein, alles overzichtelijk. En voor mij maar 10min van huis + ik heb op 3km een weide liggen. Vrijdag na viertal oefenen gaat Icaro daar naartoe, mijn shetjes staan daar ook. Als de 2 proeven wat aansluiten in tijd ga ik te voet. Ingestapt toekomen en uitstappen naar huis. Makkelijker kan niet.
Ik zag tot mijn verbazing trouwens dat er in Aalst best veel clubs van Vlaams-Brabant meedoen? En zelfs eentje van Roeselare! Ik dacht altijd dat de tornooien per provincie gingen?
Antonius, de wilgendreef is mooie locatie maar de laatste keer lieten ze naast de buitenpiste paarden los op de paddock tijdens de proeven. Spektakel alom. Inrijden was in een 20x40 binnen.
Ja klopt Wie doet er mee van je vrienden? Ik ga al blij zijn als Luxor niet spooky doet. Want hij heeft zijn dagen dat hij zelfs thuis vanalles ziet. Puber.
A*nnelies D*epauw - T*ine D*emunster - C*eline H*impe - L*isa C*allens - A*xelle Rysman kweet niet of ze allemaal mee doen maar ze waren er toch over bezig
Aah das dan wel tof dat ze lijk toch nog kunnen meedoen. Het zal een mooie test zijn voor mij om tegen meer ervaren combinaties te rijden. Om te weten waar ik sta haha.
florence123
Geplaatst: 04-07-17 08:43
Gisteren met Ferro naar de kliniek geweest ter controle. Ze vonden dat hij zeer goed liep aan de longe, goed door zijn lijf, heel energiek. Ze vonden het niet nodig om een echo te nemen van de pees (wat ik wel liever had gehad maar goed, ik was er niet bij). We mogen terug opbouwen De DA zei dat hij echt wonderbaarlijk goed genezen lijkt.
Nu een maandje het stappen opbouwen, 2x per week onder het zadel stappen en 1-2x per week aquatrainer en in augustus terug draven.
Antonius
Geplaatst: 04-07-17 09:08
Super goed nieuws Florence!! Hoelang heeft hij nu stil gestaan?
Hanne: alvast veel succes voor je dressuur! Zoals je laatste dressuurwedstrijd, dat ging toch heel goed! Ik denk er trouwens nu aan, bij je laatste filmpjes van springen dat ik je nog even wou meegeven om na de sprong eerst rechtuit te rijden en jij zelf opzij te sturen. Nu draait hij meteen na de sprong, moeilijke gewoonte om af te leren eens hij dat gewend is Op het moment dat je die filmpjes postte, was ik het vergeten zeggen en nu schiet het mij weer te binnen
Volledig gelijk hoor Antonius. We deden dat ook in het begin maar die piste is 50m lang. Na paar sprongen hebben we direct beginnen afslaan omdat het te lang duurde tegen ik terugkwam haha. Op het einde wel terug rechtdoor gegaan om af te sluiten. Uhu 'k was idd heel tevreden van de laatste wedstrijd. Niet van de punten van de 2e proef. 'k Snap die jury niet, heb am eens gereden bij hem en bij een veel slechtere proef had ik bijna 60 procent. Nuja jury van de eerste proef zei wel van als de spanning eraf is, dat het een mooie combinatie kan worden. Nu dat proberen waar maken. Zeker tegen combinaties die niveau 1 gewoon zijn. Nuja als hij zich gedraagt, zal ik al blij zijn.
Die kunnen ook nog altijd de mist in gaan hoor Hanne Gewoon relaxen en rijden. Wat telt is dat jouw proef goed is, dat jij tevreden bent en met een goed gevoel naar huis gaat. Een goeie jury gaat je niet vergelijken met andere ruiters maar met de normen waaraan je voor jouw niveau moet voldoen om winstpunten te rijden.
@Antonius: ik sta na alle tussenwedstrijden uiteindelijk 7e met meer dan 40 combinaties. Maar die hebben niet allemaal de criteriumnorm van 60% deelname gehaald, dus ik weet nog niet hoeveel punten ik nu alles bijeen heb. Ik denk dat ik met 3x top 5 de overgangspunten wel binnen heb
Die mensen rijden 5 wedstrijden per jaar in de winterwerking denk niet dat dat zo een groot verschil zal uitmaken jij hebt mss een jonger paard maar zelf heb je wss meer wedstrijd ervaring dan die mensen. op andere locatie zullen er ook wel ergens mensen mee rijden die ook op hoger niveau kunnen rijden maar die ook geen licentie hebben en daardoor ook enkel in de sub mogen mee rijden als hun manege een wedstrijd organiseert. Nu zoals gezegd moet de proef nog gereden worden.
'k Wil maar zeggen dat ze als combi meer ervaren zijn in het algemeen als in langer een combinatie. Maar maakt niet uit voor mij hoor haha. Gewoon fijne commentaar van de jury kan mijn wedstrijddag al maken. Dat motiveert meer.
Je focust u nu precies meer op tegen wie dat je moet rijden dan je proef en paard zelf . Je gaat als training, tis je eigen gevoel dat telt, zelf wat de jury er dan van vindt doet bijna niet terzake.
En wat is dat die superprestige, Super prestige in de sub klassen ? Er rijdt bijna niemand in die proeven, en je mag max drie wedstrijdne rijden, hoe kan je dan punten sprokkelen ?
Ik focus daar nu totaal niet op ze. 't Maakt mij niet uit haha. 'k Vroeg mij dat gewoon af hoe dat kwam van degene die hoger niveau kunnen rijden dat die in de sub moesten. Normale vraag ze.
En met dat wat je zegt klopt niet over de superprestige. 01 licentie idd max. 3 wedstrijden en word je niet meegeteld in het klassement. 02 wel en mag je alle subs rijden. Enkel voor het kampioenschap moet je 8 wedstrijden gereden hebben maar daar heb ik geen ambitie voor.