[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 09:28

Dat is heel wat anders dan waar je vorig jaar geweest bent, EB :D Klinkt interessant!
Billy, Ik heb altijd geleerd dat wanneer een hond in zijn bench poept, hij te groot is, omdat een hond zijn eigen nest niet bevuilt. Verder denk ik, net als met paarden, consequent zijn en blijven!

Zo, ik zit aan mijn ontbijt! Zo even douchen, naar de stad voor schoenen en dan zwartepieten :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:54

Goedemorgen!

Bedankt voor de complimenten over Vivre! :D
ik ben nu wat minder vrolijk: het sneeuwt hier :( Ik wil het bos in, maar zolang het zo blijft doorsneeuwen kan ik dat wel op mijn buik schrijven.
Billy: sorry, ik heb geen ervaring met lastige honden. Wel erg vervelend zeg!
Mootje: veel plezier vandaag!
Evie: dat is wel heel wat anders!
Corien: rust goed uit! Anders krijg je het later weer terug op je bordje

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:59

Morgen!

Mooi paardje is Vivre Sussie! :)
Leuk Evie, vriend van vriendin van mij doet ook KI. Bevalt hem heel goed.
Succes vandaag met zwarte pieten Mootje.
Balen dat het bij juliie sneeuwt Sussie. :( Hier komt er heel voorzichtig af en toe een wit vlokje naar beneden, hoop dat het zo blijft. Hopelijk stopt het bij jullie snel en is het dan ook zo weg.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:02

Evie 1 advies. GEEN liberal arts and sciences gaan doen. Flut studie waar je niks mee kan. Lijkt heel leuk en breed, maar ken verschillende mensen divolledige of halverwege of erna nog een adere studie konden gaan doen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:07

Ik heb daar ook veel negatieve dingen over gehoord. Dat het heel interessant is en heel leuk. Maar dat je eigenlijk tot 'niets' specifiek wordt opgeleid, dus dat je alsnog verder kan studeren idd.

Ga zo naar bruine Charles Owen cap kijken. :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:17

Goedemorgen!
Mootje leuke kleren! Die laatste col is ook mooi!
Sussie leuke foto's!
Sann veel plezier met het kijken naar een cap!

Nou het is hier weer wit. Alleen nu omdat het zo hard heeft gevroren en dat het mistig was. Lijkt wel mooi, maar verder.....

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:34

Even een snel berichtje van mij, geen puf om alles bij te lezen. Dit doe ik even een andere keer. Even een verslagje van mijn wedstrijd van gister waar ik met gemengde gevoelens weg kwam.

Gister in het L met Sofie ging super fijn. Echt heerlijk gereden en foutloos. Barrage ook en de sneltste tijd + 1e prijs :D .
Tweede parcours ging ook heel fijn, maakte hier alleen zelf een grote fout. Wel heel fijn gereden.

Toen met het jonge paard in het B. Eerste parcours was heel spannend (de hindernissen niet, maar alles er om heen). We waren foutloos maar het ging niet van harte haha. Af en toe in draf vallen etc. We hadden niet echt een fijn ritme. Toch nog 14e prijs mee mogen nemen :).
Toen het tweede parcours. Ik zou dus niet voor tijd gaan rijden, maar wel door galoperen. We moeten toch het ritme krijgen. Van 1 naar 2 ging dat goed, maar daarna dacht ik dat hij wat te hard ging en ik ging half regelen maar pakte niet door, waardoor we dus niet goed uitkwamen op 3 waar we dan ook dwars doorheen gingen.
Ik verloor mijn evenwicht en hing er half naast. Ik dacht me er weer even op te trekken maar toen trok ik eigenlijk het paard van zn benen :=. Waardoor ik viel, en het paard bijna ook. Paard bleef gelukkig nog net op zn benen staan anders had hij met zn hele lichaam op me gelegen. Maar nu stond hij dus hier en daar met een voetje op me.
Ik kreeg totaal geen lucht meer. Mijn elleboog en boven arm en buik deden super zeer. Even rustig gezeten en de EHBO adviseerde om toch even langs de dokterswacht te gaan. Dus dat gedaan. Ben daar 3 uur onderzocht :=. Mijn arm moest op foto's en ze gingen een echo van mijn buik maken. Er zit een beste schaafplek over mijn hele buik met een klein wondje. Ik moest zelfs aan een infuus :=. Ze waren bang voor een scheur in mijn milt of iets. Dit bleek uiteindelijk allemaal mee te vallen. Maar man wat een pijn :=.
Thuis nog even in bad gelegen en toen maar gaan slapen. Dat was ondertussen 01.00 vannacht.
Nu heb ik overal spierpijn. Kan amper overeind komen met mijn buik. En mijn linkerarm is pijnlijk. Verder valt het gelukkig allemaal mee :)
Laatst bijgewerkt door kimdepim op 27-11-10 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:38

Grrr het is hier ook begonnen met sneeuwen :( :( :(
En ik moet vandaag echt nog even buiten rijden, er is de hele dag wedstrijd in de manege dus daar kan ik ook niet terecht en omdat ik morgen zelf moet starten wil ik er nog wel even op.

Mootje als het bij Toby door stress van het alleen zijn komt doen ze het helaas ook in een bench....En Sussie hij is echt geen lastige hond hoor 8-)

Veel plezier allemaal vandaag met cap zoeken, zwartepieten en paardrijden in de wel of niet besneeuwde bossen!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:41

Jeetje Kim wat een verhaal! Doe maar even rustig aan!!!! Paardenvoeten op je lijf klinkt niet goed dat is een hele grote puntbelasting en ik kan heel goed geloven dat dat heeeeel erg pijnlijk is!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:58

Morning!
Helaas, hier sneeuwt het ook (heel licht) :(

@ Kim: Jeetje! Wat een verhaal zeg. Even rustig aan doen hoor! :(:)
@ Mootje: leuke kleren heb je geshopt!!!
@ Billy: ik heb een beetje hetzelfde verhaal. Zaterdagochtend is het met lessen heel erg druk op de club, vanmiddag is er een clinic "dressuur aan de lange teugel" :roll: . Vanavond gaan ze de bodem prepareren voor de wedstrijd van morgen... dus ik moet vandaag (en morgen dus ook) wel thuis rijden. Wordt een lastig verhaal vrees ik.
@ Bianca: Hargen = bij Schoorl! Kun je echt heerlijk rijden. Ik heb ook nog ergens een kaartje liggen....

Schoenen krijg ik er niet op, maar dit vest heb ik gekocht:
http://shop.wefashion.com/-/GROFGEBREID ... 40Page%3D3

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 10:59

Jeetje Kim! Wat een gebeurtenis. Gelukkig is het goed afgelopen. Super dat ze je zo uitgebreid onderzocht hebben in het ziekenhuis.

Gisteravond alles bijgelezen maar het was te veel om allemaal te onthouden en te reageren. Zag wel wat leuke kleding voorbijkomen, studiekosten die de pan uitrijzen, een stang- en trenstraining (Vivre is zo een heel ander paard dan tijdens een SGW inderdaad!), schoenen, zwartepieten, studiekeuzes, keelpijn, hondenpoep en een charles owencap (jaloers!!!).

Hier is het ook wit, maar meer van de vorst dan dat het sneeuwt. Zal niet lang meer duren ben ik bang, als ik de lucht zie zit er wel wat sneeuw in. Iig heb ik Sim van de ijzers gehaald (althans, mijn smid) dus kan ze lekker op de weide en als de grond niet te hard is kan ik ook nog bossen terwijl er sneeuw ligt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:17

Goede morgen.

Jeetje kim gelukki heb je niks ergs! Goed uit rusten!
Sim wel slim idd om je ijzers er dan af te halen kan je idd naar buiten met sneeuw.
Succes mootje vandaag!
Noor jij ook met rijden als het lukt!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:24

Jeeh Kim wat een actie joh! Beterschap ermee.

Hier seeut het ook. Zo springwedstrijd een dorp verderop, maar zo heb ik weinig zin :+

Heb al wel een druk ochtendje gehad. Helft 2 gemest, 2 paarden gedaan en al klante gehad voor de pony :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:44

Produktief ochtendje Lau!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 11:48

Zeg dat wel. Nu warme broodjes in de oven voor ontbijt en vriendje is sinaasappeltjes aan het persen <3

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:14

Mootje: Leuke aankopen hoor :)!
Sussie: Wat een leuke foto's. Echt dressuurpaard zo ;)
Kim: Jeetje :oo Doe maar goed rustig aan :(:) Je zult wel flink geschrokken zijn :=
Laura: Lekker bezig en handig zo'n vriendje :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:15

Lau goed bezig!!

Ga naar eens uit bed :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 12:23

viefdepief schreef:
Leuk leuk :#

Wij hebben gelukkig geen sneeuw en gaan het ook nog even niet krijgen.
Al is het hier en in Groningen wel beduidend kouder dan in de rest van NL.. :7

Een strandrit lijkt me ook wel erg leuk! Heeft iemand een paard over?
Die van mij kan niet meer zo hard :+

Die van mij gaat nog veel te hard, af en toe oncotroleerbaar hard, dat deed ze vroeger nooit. Met dressuur heeft ze wel moeite met sluiten in de galop, maar buiten is het echt alleen maar rennen.

Hier alleen wat natte sneeuw, maar dat is al vervelend genoeg

Kim heel veel sterkte en pas goed op jezelf :(:)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:23

Onze hond is gister trouwens ook overleden.. Een maand terug hadden we er nog 3 en nu maar 1 ;(

Verder verveel ik me nu al. Ik denk dat ik na het eten nog maar even een uurtje op bed kruip. Heb vannacht niet echt lekker geslapen. Zodra ik ging draaien deed mijn buik zeer :=. Dus moet ik op mijn rug slapen en dat kan ik niet :+. Erg fijn dus.

Zal nu eerst even een broodje eten ;).

Lautje: Lief vriendje heb jij zeg :D.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:39

Lautje ah wat lief zeg van je vriendje!
Kim nogmaals beterschap! Klinkt echt niet fijn!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:40

@ Kim: vervelend zeg van de hond :(:) .
@ Lau: goed bezig!

Dames, kreeg net een leuk voorstel voor een meeting. Gaan we even bespreken de 18e!! :D

Kreeg net ook een sms van mijn instructrice dat de bak goed is, kan dus gewoon thuis rijden. Van een beetje nattigheid is nog nooit iemand minder geworden. Kan ie daarna even lekker onder de warme douche :) Mooi, want had al weinig zin om naar de binnenbak te gaan met al die toeschouwers voor de lange teugeldressuur :+
Net met mijn moeder naar een woonwinkel geweest. Gekeken naar naadloze, wandbekleding. Is wel erg mooi en omdat we maar 1 wandje een donkere kleur willen geven, ook nog wel betaalbaar. Krijg stalen thuisgestuurd, dus dan maar even kijken of vriendje het er ook mee eens is.
En meteen boodschapjes gedaan, dus even lekker broodje eten en dan te paard.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:12

Kim ik vervel me ook :') echt iritand
Noor leuk schiet het al op het huis?

Ga maar richting bed dvdtje aan zetten als het lukt...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:50

CoriienRN schreef:
Noor leuk schiet het al op het huis?

NEE! :( Zal er zo eens even langsrijden!

Beterschap Corien! :(:)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:24

Noor: wat een leuk vest! Balen dat het huis nog niet opschiet.
Kim: auw!!! Dat klinkt echt niet lekker. Hou je maar lekker rustig! Sterkte ook met het verlies van je hond.
Billy: ik bedoelde ook niet dat het altijd een lastige hond is, maar het is wel verdomd lastig als ze telkens binnen poepen!
Laura: lekker zo'n ontbijtje!
Corien: veel plezier met dvd kijken.

Wij zijn vanochtend toch naar het bos geweest. De sneeuw viel mee en er kwam zelfs een zonnetje door toen we in het bos waren. Het was heerlijk rustig in het bos. Toch veel gestapt omdat Pancho nog in opbouw is na zijn laatste blessure. Wel ook nog een stukje gedraafd en gegallopeerd. Pancho was echt super enthousiast. Dus het gaat weer goed met hem :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:25

Lekker dat het goed ging met poncho :)
Noor das wel balen zeg!!