[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:50

Gezellig zo he Mootje al die pbtjes ;)
Tipperary ken ik helemaal niet :o Zo heette mijn vorige bodyprotector maar heb nog nooit van deze caps gehoord...

kimdepim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:55

Ik heb ook een thuis cap en een wedstrijd cap. Ik kan ze thuis echt niet mooi houden. En nu blijft mijn 'wedstrijd cap' heel lang mooi :). Mijn nieuwe charles owen bevalt heel goed trouwens! :D

Ik heb zaterdag selectie wedstrijd, en laat het nou net heel warm gaan worden die dag :=.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:56

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:59

Billy, ik zie dat je eindelijk een naam voor je veulen hebt gekozen! Goede/leuke keuze.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:00

Goeie middag!
@Billy: Wat is het toch een leuk veulentje!!!!
@PB: Wat een schattige puppy's hebben jullie!
@BVW: Fijn dat je schooldingen geregeld zijn! Ook wel netjes van ze dat ze je daarbij zo helpen! bij mij helaas helemaal niet en wordt er dus ook flink moe van.... Morgen ga ik ze weer stalken }>
@Noor: Wat fijn dat jullie vandaag het koopcontract gaan tekenen! Wel balen dat je je telefoon vergeten bent....
@WL: Heerlijk, het einde in zicht van je studie!!! En wat betreft trailers, wij hebben nu alweer een jaar of 10 onze Heja trailer. Fijn degelijk ding en kun je naar eigen wens laten inrichten door hun. Wij gebruiken de trailer toch wel zo'n 4 keer per week en hij ziet er nog steeds goed uit.

Gisteren heerlijk met Anoes getraind bij Alice. Wat pakte dat diertje ontzettend fijn aan, opsprongen/afsprongen, bomen, heggetjes, houtstapels, hekjes, water afsprongetjes, trakhenertjes, enz. geen probleem voor haar <3 Alice was ook erg weg van haar en kreeg dan ook leuke complimentjes. Ze vroeg nog of ik haar op het 5-jarige kampioensschap voor eventingpaarden startte, maar ik ben geen L startgerechtigd met haar en vind dat wel erg vroeg voor haar. Ze pakt het allemaal wel heel braaf op, maar wil haar toch ook niet overdonderen daarmee.
Vanmorgen weer naar stage geweest voor een gesprek over mijn opdracht om weer wat verder daarmee te komen. Nu dus maar weer verder daarmee aan de slag en vanavond nog even de paardjes doen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:01

Simmie schreef:
Billy, ik zie dat je eindelijk een naam voor je veulen hebt gekozen! Goede/leuke keuze.

Ja ik moest de knoop toch een keertje doorhakken :o en doordat ik hem wilde vernoemen naar mijn grote vriend Fearless Phil vond ik Fearless Friend wel heel toepasselijk ;)
Hopelijk wordt hij ook net zo stoer als Phil en wordt het ook mijn vriendje.....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:03

Komt vast helemaal in orde Billy.

JN, leuk compliment, maar verstandig dat je haar nog niet gaat starten bij de 5 jarige competitie.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:04

JN je mag ook meedoen als je L springen startger bent toch? Anders misschien en idee om haar door iemnad te laten rijden die wel altijd L stertgerechtigd is? Of vind je dat je paard er echt nog niet aan toe is?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:05

Simmie schreef:
Komt vast helemaal in orde Billy.

JN, leuk compliment, maar verstandig dat je haar nog niet gaat starten bij de 5 jarige competitie.

Dat hoop ik ook!!
Ik ga wel kijken bij die competitie, helaas heb ik geen vijfjarige maar misschien loopt er nog wat leuks tussen ;) Weten jullie wanneer het dit jaar is? Dan kan ik het in de agenda zetten!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:06

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:07

@Billy: Ik ga over een paar weken mijn eerste B proefje rijden met haar, heb wel zelf 2 paarden in het L gecrossed, maar mag daarmee nog geen jonge paarden in het L starten en in het springen gaat het net zo :P En daarnaast heeft Anoes afgelopen vrijdag haar eerste oefenparcourtje gelopen op 80/90 cm en in Ermelo wat gespeeld met vaste hindernissen en gisteren dan bij Alice. Dan vind ik het niet reeel om haar op te geven voor het kampioensschap al dan niet met een andere ruiter ;) Hier gaf Alice me ook wel gelijk in, maar ze dacht dat ze al veel meer spring/terreinwerk gedaan had, omdat ze alles eigenlijk zo lekker simpel aanpakt. Ik wil het graag leuk voor haar houden en hoop er in het najaar nog enkele B-crossjes mee te gaan rijden :D
Laatst bijgewerkt door jipje_niekje op 08-07-10 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:09

Billy, 16 - 20 augustus.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:15

JN natuurlijk moet je ook gewoon doen wat je zelf denk dat het beste is voor je paard! Toch leuk dat ze het zo goed oppakt!!
Bij 2x L spr geklasseerd mag je toch wel met een jong paard direct L starten?

Jammer Mootje! Heb je een buitenlander??

Thanx Simmie

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:19

2x L met een groen paard mag je of B of L starten :j
Ik heb inderdaad een buitenlander: Holstein gefokt Deens Warmbloed :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:20

Klopt, met springen mag je altijd in de klasse starten waarin je met twee paarden geklasseerd bent geweest.

Leuk trouwens dat het fearless friend is geworden :j
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-07-10 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:21

Dus dan JN het wel zelf mogen! Je hebt nog twee maanden voordat het zo ver is dus misschien toch niet direct zeggen dat je het niet doet????

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:31

:o Gaat nog even verder twijfelen dan, zou het wel erg leuk vinden maar het moet wel reeel zijn voor haar.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:33

jipje_niekje schreef:
:o Gaat nog even verder twijfelen dan, zou het wel erg leuk vinden maar het moet wel reeel zijn voor haar.

Haha :D Natuurlijk moet het reeel zijn voor haar, maar als het kan zou het voor jou natuurlijk ook een superleuke evaring zijn!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:36

Dan gaat het terrein nog aardig verbouwd worden, of niet? Er zijn nu maar een hindernis of 5 op B/L niveau.

Maandag ben ik in Renswoude geweest en daar stond echt een gruwelijke lijn: opsprong, afsprong met dikke boom, rietkraag boven sloot, dikke boom. En nog een superdik in-uitje voor het water. Volgens mij wordt de 1* in Renswoude spectaculair!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:50

JN, leuk compliment! Zou leuk zijn om haar te starten maar als ze er nog niet aan toe is is het idd niet verstandig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:51

De cross stond wel echt dik L vorig jaar (van wat ik begrepen heb) voor het 5 jarige Eventingpaarden competitie. Voor een paard met weinig ervaring niet echt aan te raden imo.

Renswoude staat ook al in mijn agenda! Echt wel dat ik daar de hele dag rond hobbel! Heel benieuwd naar de cross daar. Lijntje die jij noemt klinkt idd erg pittig, Mootje.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:52

Is de cross op 24 juli in Renswoude?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:54

als het de 24e is, ga ik ook zeker kijken :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:57

Voel ik een meeting aankomen?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:57

Ik heb ook de tipperary sportage helm. Ben er super tevreden over. Lekker luchtig en een goede bescherming. Een maand of wat geleden ben ik er met het springen vanaf gelanceerd en met mijn hoofd tegen de grond geslagen. Aan de kant hoorden ze het flink kraken dus die dachten dat ik wat gebroken had. Het kraken was mijn helm die de klap opving. Toen ik de helm uit elkaar haalde bleek hij echt flink gescheurd te zijn. Ik had gelukkig niets. Helm heeft perfect zijn werk gedaan. Heb dus meteen weer dezelfde besteld.

Billy: vind dat je echt een leuke naam voor je veulen hebt gekozen!
JN: leuk dat Anoes het zo goed oppakte bij Alice. En je hebt nog even om na te denken toch voor het vijfjarigenkampioenschap?
Mootje: Als je Corion zijn naam ziet in je onderschrift dan ziet het er inderdaad scandinavisch uit. Jammer dat je dan niet mee mag doen aan het kampioenschap.
PB: Wat een leuke schattige puppy's hebben jullie!
BVW: Fijn dat je schooldingen geregeld zijn! Inderdaad netjes van ze dat ze je daarbij zo helpen! Bij mij op de universiteit zijn ze helaas ook niet van het helpen. Als je iets van ze gedaan wilt krijgen zul je er zelf flink achteraan moeten zitten.
Noor: Succes bij het tekenen van het koopcontract!
WL: Wij hebben een humbauer Carrus. Een tweepaard aluminium trailer. Een fijne hoge en ruime trailer die goed sloopproef is. Vivre wil nog wel eens achteruit meppen onderweg en nog vanalles meer. Behalve wat kleine deukjes in de klep is er niets te zien. Aluminium was bij ons ook een vereiste omdat mevrouw altijd gaat staan plassen in de trailer. Met een houten bodem is het dan zo aan vervanging toe. Dat risico wilden we niet nemen.