Oke het is een heel lang en best ingewikkeld verhaal.
ik heb dus 2 paarden en 5 pony's.
4 shetlander hengsten om even kort te zijn: gered van de slacht, opgeknapt goed tehuis zoeken binnenkort zijn ze weg (zo goed als verkocht).
1 shetlander / A-pony zou voor der hele leven bij me blijven heb der al 3 jaar maar de vezorgertje smeekte me bijna om haar over te mogen kopen ik weet waar ze terecht komt mag langs kommen wanner ik wil en ze heeft het daar beter dan hier want zij heeft er elke dag tijd voor en ik maar 4x per week. die gaat per 1 januari weg.
dus ben dan ponyloos..
ik heb ook nog 2 paarden
1 Holsteiner is te intensief zo sport gericht (dressuur en spring) en de klik is er gewoon simpel weg niet deze gaat dus ook weg miss morgen al verkocht.
1 fries een 2 jarige merrie deze blijft altijd bij me en gaat nooit weg aankomend januari/februari gaat ze even weg om keurings klaar gemaakt te worden.
Dus dan hou ik er nog 1 over!
Ik heb net van mijn paarden trainer/coach een droom aangeboden gekregen 
Ik mag een paard van haar rijden wel een heet hoofd een echt renpaard en heeft meer dan 17.000 opgeleverd aan prijzengeld in de rensport ik word dus eigenlijk getraind voor jockey! ik zie dit heel erg zitten ben klein licht en het is geen groot paard 1,63 ik ga morgen even bij der kijken ik moet wel beseffen dat ik echt een TOP paard onder me reet heb dan.
Het schema word zwaar maar ik wil er eigenlijk wel voor gaan..
En het word waarschijnlijk ook wel is een dressuur les dus dan doe ik van alles wat en dat lijkt me toch ook supper leuk!
Ik mag later als alles goed gaat zelfs op haar Arabische volbloed(RUS) hengst.
Ik vind dit echt top en het lijkt me echt supper om samen met haar te trainen.
Of
Ik neem een eigen pony (d of e) en ga zelf weer van alles doen..
En weer de wedstrijden op te gaan zoeken waar ik eigenlijk weinig drang in heb (dressuur dan)
Ik weet nog niet echt wat ik nou supper vind ik denk toch om junior jockey te worden en over een paar jaar ook me jockey diploma te halen..
En ik weet het gaat hard heel hard maar dit heb ik al een x mee gemaakt.
Hoop dat jullie het beetje vatten..