leuk zo al die stallen doen! maar goed dat iemand Muis haar stalletje doet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miss_jumpy schreef:Eigenlijk moet ik naar bed, morgen weer naar lisse![]()
Maar wilde toch even op nelis reageren. de regels voor weigeringen in de cross zijn een aantal jaar geleden aangescherpt. Een stop is een stop, springen uit stop moet ook afgestraft worden. MAAR, voor een afsprong of water mag een paard wel even afremmen om een inschatting te maken. Dus geen 3 sec. of achterwaarts maar wel stop en gelijk springen. Als ik zo ook de verslagen in het Lisse topic lees zijn de hindernisrechters daar te streng geweest, zeker voor B en oefen. In vlietland krijgen we instructies om bij water het voordeel van de twijfel toe te passen. Jammer voor je eindresultaat maar toch goed gereden, voor jou gevoel gewoon lekker foutloos toch!!
Altos schreef:Rob vertelde het mij laatst als volgt: Hij zei dat je op het water of een afsprong nooit een weigering aangerekend mag krijgen tenzij je achterwaarts gaat of opnieuw aanrijdt.
Ik vermoed idd wel dat je geen eeuwigheid stil mag blijven staan. Dus waar ligt dan de grens tussen stil staan en meteen springen en te lang stilstaan en springen???