[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:49

dat kan ook... Knipoog
leuk zo al die stallen doen! maar goed dat iemand Muis haar stalletje doet Haha! en ik hoor dat die zorgvuldig wordt gedaan Lachen bijna TE Tong uitsteken

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:59

Wat een leuke foto's Talida, en fijn dat alles goed verlopen is!

Leuke foto's Vieva, ziet er goed uit OK dan!

Ik ga nu snel slapen, morgen om 12.45 uur hockeyen en ik ben nu echt nog kapot van vandaag Slapen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 00:06

Eigenlijk moet ik naar bed, morgen weer naar lisse Haha!

Maar wilde toch even op nelis reageren. de regels voor weigeringen in de cross zijn een aantal jaar geleden aangescherpt. Een stop is een stop, springen uit stop moet ook afgestraft worden. MAAR, voor een afsprong of water mag een paard wel even afremmen om een inschatting te maken. Dus geen 3 sec. of achterwaarts maar wel stop en gelijk springen. Als ik zo ook de verslagen in het Lisse topic lees zijn de hindernisrechters daar te streng geweest, zeker voor B en oefen. In vlietland krijgen we instructies om bij water het voordeel van de twijfel toe te passen. Jammer voor je eindresultaat maar toch goed gereden, voor jou gevoel gewoon lekker foutloos toch!!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 00:20

Rob vertelde het mij laatst als volgt: Hij zei dat je op het water of een afsprong nooit een weigering aangerekend mag krijgen tenzij je achterwaarts gaat of opnieuw aanrijdt.
Ik vermoed idd wel dat je geen eeuwigheid stil mag blijven staan. Dus waar ligt dan de grens tussen stil staan en meteen springen en te lang stilstaan en springen???

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 02:43

Truste! Dromen

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 05:31

Goede morgen! Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 06:11

mogguh Ja

Leuke foto's Talida Ja

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 06:28

Morguh!
Lees vanmiddag bij, ga nu eerst mn knollie maar eens invlechten en dan dressuurmutsen... Lachen Je vraagt je soms toch af waarom je voor een proef van 6 minuten je s ochtends zo vroeg je nest uitkomt Knipoog

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 06:46

Goeiemorgen deze morgen! Vork CD: succes! Ik ga weer aan het werk! Haha!
Vierdest trouwens.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 06:57

miss_jumpy schreef:
Eigenlijk moet ik naar bed, morgen weer naar lisse Haha!

Maar wilde toch even op nelis reageren. de regels voor weigeringen in de cross zijn een aantal jaar geleden aangescherpt. Een stop is een stop, springen uit stop moet ook afgestraft worden. MAAR, voor een afsprong of water mag een paard wel even afremmen om een inschatting te maken. Dus geen 3 sec. of achterwaarts maar wel stop en gelijk springen. Als ik zo ook de verslagen in het Lisse topic lees zijn de hindernisrechters daar te streng geweest, zeker voor B en oefen. In vlietland krijgen we instructies om bij water het voordeel van de twijfel toe te passen. Jammer voor je eindresultaat maar toch goed gereden, voor jou gevoel gewoon lekker foutloos toch!!

ik heb heerlijk gereden en dit was dus echt de bevestiging dat ik met sgw serieus door wil gaan.
ik ben natuurlijk niet thuis in het sgw dus ben ook ni cht op de hoogte van de algemene regels ed Bloos
maar heb gister avond laat de video terug zitten kijken en bij de waterbak zie je hem aarzelen maar dan doorgaan zonder achterwaarts te gaan.
ik vond het een beetje een smet op mijn cross maar ben alsnog super blij.
wel vond ik dat bij sommige hindernissen in de cross echt kinderen zaten Verward

iedereen vandaag heel veel succes en knallen zou ik zeggen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 08:25

Onide: leuk dat je dat paard voor haar mag gaan rijden!
En helemaal super dat Flappie het zo goed doet Ja
(winnen ga ik vandaag niet trouwens, ga M HC rijden Knipoog Eerste keer weer binnen.)

Nelis: jammer van dat gedoe op het water, maar wel super dat hij weer zo fijn ging! Uiteindelijk is je gevoel het belangrijkste Ja

TD: en dan zeggen ze dat ik weinig slaap Tong uitsteken

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:52

Goeiemorgen Haha!!

Jaja gistere het onderlinge bij mijn ponyclub gehad, ik deed mee in de categorie CDE met springen Lachen! We moesten als eerste dressuren, ik was samen met een vriendin (Suzanne) die ik geholpen had met vasthouden tijdens het opzadelen enz. Dus moest zelf haasten omdat ik haar ook zou voorlezen en ze moest een stukje eerder rijden als mij! Maar het liep in het begin van de dag al uit Tong uitsteken Dus het lukte allemaal netjes! Ik na het voorlezen nog wat losgereden maar Joery was super los dus daar was ik al super blij mee Haha!! Toen de proef: die ging over het algemeen heerlijk netjes en ontspannen en wel wat kleine foutjes, maar ja het is het onderling maar! Maar was wel super tevreden!!

Toen op naar de trailer om Joery om te toveren in een springpaard Tong uitsteken hahaha! Suzanne zou ook springen maar het had geregent en Risky heeft geen hoefijzers dus ze vond het te glad! Ze had eergistere het parcours wat er stond al wel gesprongen (we waren daar gewoon naar toe gegaan Tong uitsteken) op 1m/1.10m Lachen! Maar bij de trailer hebben we lekker even beetje ontspannen en rustig aan gedaan en toen op naar de springring, ik sprong mee in het L (alvast als oefening Lachen )! Ik had al wat losgesprongen (bak was zwaar dus maar 5 sprongetjes) en dacht dat ik bijna moest dus daar lekker beetje gewacht, liep het zooo ontiegelijk uit! Maar goed uiteindelijk mocht je 2min. van te voren in de springring wat hindernissen nemen voor je aan het parcours begon! Er stond 1 eng ding (een hindernis met grote borden van napoleon aan de zijkant Tong uitsteken ) dus ik denk ik doe die en daarna de dubbel! En ja hoor Joery keek enorm naar de napoleon maar sprong toch toen de dubbel die ging wat rommelig maar kwam er doorheen Tong uitsteken! Nou toen het basisparcours! Ik was foutloos en Joery sprong heerlijk Haha!!

Toen weer tijd gewacht voor de barrage Haha!! Bleef maar uitlopen Tong uitsteken maar na ongeveer een half uur mocht ik weer! Ik reed naar 1 en zag totaal geen afstand dus ik liet Joery maar gaan, met als gevolg een balk! Maar rest van het parcours super dus ben daar wel super blij mee Haha!! Was gewoon mijn eigen fout!

Nou toen hadden we wel een hele tijd niks te doen want ondertussen was het mennen begonnen, toen toch maar rustig wat gegeten en richting de trailer te gaan om onze paardjes om te toveren tot crosspaardjes voor de pas de deux Haha!!! Die ging opzich wel lekker alleen het paard van Suzanne had geen ijzers dus gleed in de galop weg... Joery had gelukkig wel ijzers mét schroeven!! Maar ja we hadden wel lol Haha!!

Toen even een ander shirt aangetrokken want was kleddernat door die bodyprotector Tong uitsteken!
Als laatste onderdelen van de dag hadden we drafkoers (kwart rondje stappen en anderhalf rondje draven, galop is volte draaien) en als allerlaatste stoelendans Haha!! Nou Suzanne zou eigenlijk ook nog met die spelletjes maar er waren geen paarden meer (allemaal al naar huis...) dus daar heeft ze niet aan mee kunnen doen! Maar bij mij ging het toch wel lekker Lachen! Ik was in de eerste manch 1e met de drafkoers en in de tweede manch 2e Haha!! Dus uiteindelijk 2e toen nog de stoelendans, ik merkte dat mijn conditie met rennen toch wel is afgenomen, maar ik had dit onderdeel vorig jaar gewonnen dus wilde dat dit jaar ook wel proberen Tong uitsteken! En ja hoor het lukte!! Dus was daarin 1e Haha!!

Ik was dus nog niet zeker hoe ik totaal zou staan want ik wist alleen de drafkoers (2e) en stoelendans (1e) zeker! Ik dacht zo 2e/3e totaal! Maar we zijn toen naar huis gegaan om de paardjes thuis te zetten en even te verzorgen! En toen weer richting de club want er was nog prijsuitreiking en barbeque Haha!! Ze waren al begonnen met de prijsuitreiking maar we kwamen precies op tijd binnen want ze waren nog niet bij mijn categorie! Daar wel aangekomen begonnen ze bij nr. 11, nr. 10, nr. 9 enz. Toen ze bij de 1e 3 zaten dacht ik nou ik hoop toch wel op 1e! En toen 2e was een ander clubgenootje en ja hoor ik was 1e Haha!! Was echt super trots op Joery hij had super zijn best gedaan!!
Ik was uiteindelijk 3e met dressuur(8pt), 3e met springen(8pt), 2e drafkoers(9pt) en 1e stoelendans (10pt) in totaal dus 35 punten en dat waren er 5 los van de 1e Haha!! Ik was overigens vorig jaar ook 1e en wilde dat dit jaar ook wel vast houden! Wat ons dus gelukt is Lachen!!

Hier nog een foto van ons in pas de deux outfit, meer foto's volgen nog maar moet ik nog krijgen Lachen!
Afbeelding
Dit is trouwens ook mijn outfit voor volgende week zaterdag, alleen heb ik er dan een rode met zwarte rand polypad onder liggen Lachen!

Sorry voor het lange verhaal maar ik blijf typen Schijnheilig!!

Super foto's Carlaa! Dat zal zo te zien een fantastische dag zijn geweest Haha!!
Ik zal voor je duimen BT!!
Leuk verslag Vief Lachen!
Gefeliciteerd Nelis!!
Laatst bijgewerkt door Loes_Joery op 24-09-06 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:02

Goed gedaan Loes, super!

Wat fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad Talida, op de foto's zag het er ook goed uit. Geniet van je huwelijksreis! Ja

Vieva, leuke foto's.

Verder weet ik het even niet meer, ga zo even mijn verslagje van Lisse tikken.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:23

Gefeliciteerd Loes!! OK dan!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:25

Super gedaan Loes!!
Leuk dat de stoelendans ook zo goed ging Haha!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:40

Dank je wel Haha!!
Hahaha ja Vief Tong uitsteken! Daar ga ik een officieel wedstrijd onderdeel van maken Tong uitsteken! Hahaha!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:28

wat goed gedaan loes Haha!

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:41

Altos schreef:
Rob vertelde het mij laatst als volgt: Hij zei dat je op het water of een afsprong nooit een weigering aangerekend mag krijgen tenzij je achterwaarts gaat of opnieuw aanrijdt.
Ik vermoed idd wel dat je geen eeuwigheid stil mag blijven staan. Dus waar ligt dan de grens tussen stil staan en meteen springen en te lang stilstaan en springen???

In de regelementen van de KNHS staat dit beschreven. Ik weet de letterlijke bewoording niet meer, maar het komt er op neer dat het paard mag kijken om diepte in te schatten maar moet wel in voorwaartse drang blijven. Dus echt stil staan zou dan niet mogen.
Echter tijdens de lagere klasses zie je vaak 'voordeel van de twijfel'. (ik vind overigens dat dat moet kunnen, maar wat doet mijn mening ertoe. . . )

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:42

goedemorgen musten Haha!

Gomir ja had het verkeerd begrepen Clown sorry Clown
Vief had het dus verkeerd begrepen Knipoog
Gomir: hoe kan je dat doen dan Clown ?
Altos, nee ik had het verkeerd begrepen van gomir, maar met springen en de cross heeft hij er geen last van!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:43

loes super gedaan Haha!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:43

Goedemiddag Lachen
Zonet alle stallen even gedaan.. Tis best warm.

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:45

Dank je wel Haha!!
Dat 5 punten los van de 1e, moet zijn 5 punten los van de 2e Tong uitsteken hahaha!
Maar ik ga lekker een buitenritje maken met Joery, en dan van de week lekker doortrainen voor zaterdag --> Ysselsteyn Haha!!!
Tot vanavond Doei!!!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:45

veel plezier loesje Lachen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:47

Have fun Loes!
Goed gedaan btw!

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:47

Heb het even op gezocht: in het regelement staat het volgende:

Bij waterinloop mag een kleine aarzeling nooit een weigening tot gevolg hebben als het totaal beeld voorwaarts blijft. Deze beoordeling vraagt ook een grote deskundigheid van de hindernis jury.

Bij afsprongen mag een paard/pony even aarzelen om zijn landing te taxeren. Dit is in overeenstemming met de africhting van paard/pony en deze kleine aarzeling mag nooit een weigering tot gevolg hebben. Deze beoordeling vraagt ook een grote deskundigheid van de hindernis jury.

Dus. . .