[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:19

Jeetje wat een leuke foto Canter! Nu alweer 6 maanden! Dat gaat echt snel!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:40

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:51

Wat een super lieve foto van Mas!

Renkse --> Oeh.. Goodtimes, ik wens je succes met het veulen wat eruit komt... Nouska(v.Goodtimes en Wise (vv.Goodtimis) zijn super eigenwijze knollen, maar wel super paarden. Verder een gave hengst!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:12

Ik heb ook een Goodtimes. Heel allround zijn ze met een super intelling. Die van mij is ZZ springen, ZZ-licht dressuur en M SGW. En hoe harder je m afknijpt en laat werken hoe fijner dat ie t vindt.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:19

Wat een lieve foto Canter
Echt heel schattig die korte pootjes
De rest nog niet bijgelezen, doe ik vanaaf wel.. Nu eerst maar even met Kim naar les

Altos

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:34

ah canter wat lief, zo te zien heeft ie er ook al lol in.
Vandaag voor de tweede keer crosstraining gehad met legato. Ging weer erg goed het was alleen wel heeeel erg warm. Jammer dat er nog geen water in de waterbak stond Wel echt gaaf om te merken hoeveel lol Legato er in heeft. Hij is ook echt superhandig en denkt echt mee

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:08

Chantal: Hehe ik ben benieuwd

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:37

canter wat een lieve foto!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:04

Wat een droppie Canter! Hij is flink gegroeid trouwens

Verder weinig te melden, moet me zo maar eens op mijn tentamen storten anders komt het niet goed maandag

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:19

Canter: aaah wat een scheetje!

Andrea: hopen dat het volgende keer beter gaat!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:26

gomir schreef:
miss_jumpy schreef:
Gomir, volgens mij rijdt hij op stal bij edwin hoogeraad. Die zal zelf de hogere paarden wel rijden, of samen met jeroen misschien?

Dat zou kunnen Vond het alleen zo opvallend dat hij nog B mocht rijden, meestal mogen die jongens met meer beesten dat allang niet meer

Hij is trouwens wel heel vaak op concoursen waar Edwin en Jeroen niet zijn

Hm, nou ja, als hij echt komt zal ik het hem eens vragen

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:30

Citaat:
Horizon
Ik ken trouwens Sander wel, maar ik zou geen les van hem willen, zn vader en broers zijn beter......
Als je toch met de trailer naar stal moet om te lessen, kan je ook op donderdag avond bij ons meedoen misschien.

Leuk van die Clinic trouwens, kan alleen niet komen, want ben het hele weekend in touw met ons tweedaags springconcours....helaas alleen aan de kant. Dine gaat een oefenparcoursje doen. Ben niet jaloers!!!!

Oh, is het een hele paardenfamilie dan? Wat weet jij van sander dan?
Nou ja, ik wacht het wel even af, eerst maar eens een les meerijden.
En ik heb op donderdag trouwens geen paard

Maar ik doe dus niet mee aan die clinic he! Want ik zou gaan crosstrainen op een nieuw terrein, is veel leuker! Nu we naar moordrecht gingen twijfelde ik nog even, maar nu ik zie wat een chaotisch zooitje die clinic wordt, ga ik gewoon lekker naar Moordrecht

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:30

@ Canter, geweldige foto. Leuk om te zien dat Mas nu al zo geniet van het paardrijden!!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:41

succes met studeren Gomir... ik moet eigenlijk ook aan de gang, maja komt er niet echt van..

vandaag weer gekraakt... zou eigenlijk vanavond lessen met ponietje maja dat heb ik maar laten zitten, hij heeft mijn voeten zelfs gekraakt haha, hij zei dat ik een balsport moest doen en zwemmen beter kon laten... laat ik nu net hebben afgesproken dat ik elke week ga zwemmen

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:57

Ik vind eigenlijk dat ik vanavond best stoer gesprongen heb

Maaruh, aangezien jullie best goed tips hadden voor Talida's vooroverval probleem... Mischien hebben jullie ook tips voor mij. Mijn paard heeft de neiging om heel erg vroeg af te gaan... En ik heb moeite om hem te laten wachten. Hij rekt dan wel lekker op, maar soms worden het echt noodsprongen.

Mijn lesgeefmens helpt me wel hoor en het wordt ook wel beter, maar ben benieuwd wat jullie erover kunnen zeggen.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:07

ik denk dat de meeste nu denken...had ik maar zon paard

je kunt het wat oefenen met inuitjes, galopbalkjes voor de sprong, zodat je precies zo bij de sprong uitkomt, in je dressuurmatige werk veel verzamelen.
gaat je paard af terwijl je je hand er goed aan hebt?! springt je paard eigenlijk altijd?!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:12

Weltrusten

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:20

Ja, hij springt eigenlijk altijd... Galopbalkjes breekt 'ie zijn benen over en inuitjes doet ie best goed.

Het verzamelen is inderdaad een probleem... Hij heeft een beetje de neiging om door te denderen... Dressuurmatig voel je dat meer dan dat je het ziet, maar met springen is de controle soms een beetje weg...

Ik vind het heel moeilijk om de balans te vinden tussen hem bij me houden tot /ik/ zeg dat hij af mag en hem tegelijkertijd niet te veel terug te rijden...

Ennuh, ik ben een beginner niveau... dus Nijntjes taal = goed

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:29

Ik zou toch wat met balkjes voor en na de sprong gaan werken, zodat hij leert te kijken wat hij doet en niet teveel kan gaan rennen of vroeg weg kan springen.
Als hij zijn nek erover breekt dan kijkt hij dus niet wat hij doet.

Inuitjes doe ik met zo'n paard juist eigenlijk nooit. Daar worden ze wel vaak mooi vlug van, maar wachten leren ze er niet van.
Ik zou dan liever een lijntje neerzetten(met twee balkjes, cavaletti of een klein hindernisje, dat maakt weinig uit) en daar wat met je galopsprongen spelen. En dan in het begin uiteraard liever een galopsprong meer dan een minder bij zo'n paard

Ik neem aan dat je geen hele hoge hindernissen springt en op dat lage werk mag je ze best wat dichter rijden hoor. Teveel terug moet je wel heel hard voor trekken dan

Het eerste wat ik mijn paarden leer is wachten. En als ze dan onder me vandaan lopen dan durf ik ze ook best een keer op de rem te trekken. Dom lopen doen ze maar in hun eigen tijd

Gaat je paard alleen vroeg af of trekt hij ook teveel onder je vandaan naar de sprong toe?
Als hij alleen vroeg weg springt helpt op de rem zetten natuurlijk niet(de andere dingen wel), dan kun je alleen je hand eraan houden en terug blijven zitten. Dat maakt het al minder verleidelijk om eerder weg te springen.

Wat zegt je instructie ervan?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:30

Biertabje schreef:
ik denk dat de meeste nu denken...had ik maar zon paard

Volgens mij niet

Ik vind iig niets irritanter dan een paard dat steeds wegtrekt en alles op groot wil springen. Dan ga ik echt niet met een safe gevoel de ring in

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:34

haha ja het blijft ook moeilijk uitleggen zonder dat je het ziet

misschien een keer op de volte wat galopperen en de volte wat sluiten en openen, en dan op de volte eens een klein sprongetje meenemen

en wat doet hij als je in verlichte zit een hindernis aanrijdt?! en daarbij verder niks doet...?
in iede rgeval wel consequent blijven, vooral met dat door denderen...

misschien op een laag sprongetje eens je hand durven wegsteken voor de sprong?! mits je zelf stil blijft zitten en je paard er niet onzeker van wordt

gomir: ik vind niets irritanter dan een paard wat tussen pasjes maakt, die dieren zijn vaak niet meedenkend, een paard wat op groot springt is makkelijker aan te leren om hem eens dicht onder een sprong te rijden dan andersom, maja dat is mijn mening

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:43

Soms doet ie ook een pasje er tussen... Het is gewoon eigenlijk een beetje onvoorspelbaar. Balkjes tussen de sprongetjes hebben we inderdaad vanavond gedaan en dan moet ie wel iets meer opletten... Ik wordt er zelf een beetje onzeker van, omdat het soms moeilijk wordt om aan te voelen wanneer hij nu gaat. Soms gaat het wel goed en wacht hij wel, maar hij wil gewoon erg graag...

Het wordt inderdaad een beetje trekwerk soms om hem ervan te overtuigen echt wat rustiger aan te doen...

Mijn instructrice probeert me te laten zitten tot ik zeg dat 'ie mag gaan, maar omdat ik dus onzeker wordt van het moment waarop 'ie gaat heb ik er moeite mee... Ik heb het idee dat als ik wacht ik te laat ben, en als ik niet wacht ik te vroeg ben...

Als ik verder niks doe denk ik dat we er in een soort rengalop overheen gaan... Dat, of we landen gewoon midden in de hindernis...

Het is in ieder geval al leuk om jullie ideeen te zien.

Ik heb les van Roos en zij springt zelf met haar paard Treffer en hiervoor volgens mij met haar merrie Iris... Mischien kennen jullie haar wel

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:48

mijn schimmeltje gaat het liefst ook groot af, hij doet totaal geen moeite om er over te komen, wil veel te graag... ik snap best dat het moeilijk is, maar probeer zeker te blijven, blijf gewoon eens lekker wachten en vooral niet denken (dat je dan te laat bent) je kan niet altijd foutloos en geweldig over een hindernis heen. laat je paard ook maar eens meedenken!

klinkt allemaal wel erg makkelijk he?!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:57

Klinkt wel bekend manic (maar dat kan al snel hier in de regio )

Probeer gewoon rustig te blijven zitten en te wachten tot de sprong bij je is. Een basisritme aanhouden en daar verder niet teveel aan willen knoeien, dan kom je meestal gewoon goed bij de sprong en je leert vanzelf inschatten wanneer hij afgaat als je meer kilometers maakt.

Ik denk dat je al een heel eind op de goede weg bent als ik het zo hoor.

BT: jouw paarden gaan altijd allemaal groot af dus jij bent het gewend, maar ik vind het toch echt niet grappig als ze op een oxer van 1.20 een galopsprong eerder wegspringen

Tussenpasjes maken is wel weer het andere uiterste, maar ze moeten wel leren wachten. Paarden die altijd en overal groot weg willen kun je best leren wachten als je consequent bent, maar dat zijn wel heel vaak paarden die een fout aan het voorbeen krijgen als je ze een iets dichtere afstand geeft.
Die paarden springen vaak veel op vermogen en zijn in het voorbeen wat minder vlug weg
(en ook dat kunnen ze dan soms wel weer leren, is soms ook gewoonte, want je hoeft natuurlijk niet vlug te zijn als je een halve meter eerder wegspringt )

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 00:28

ja dat is zo, nou ben ik blij dat die van mij wel een redelijk mooi voorbeen heeft maar Oet sprong eerst echt alleen maar op vermogen gelukkig is die stukke beter geworden!